راهنمای سفر به تنریف

11 ماه پیش 0 دیدگاه

تنریف محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین جزیره از هفت جزیره قناری است. این جزیره هر سال به‌طور متوسط پذیرای 5 میلیون گردشگر از تمام نقاط دنیاست. زبان مردم این جزیره اسپانیایی است، اما در جنوب این جزیره، تقریباً در همه جا مردم انگلیسی صحبت می‌کنند. واحد پول آن یورو است و تمام کارت‌های اعتباری معمول پذیرفته می‌شود. دفاتر صرافی در تمام استراحتگاه‌های جزیره تنریف و همچنین فرودگاه‌ها وجود دارد.

 اطراف تنریف، خانه انواع مختلفی از جانداران دریایی است؛ از جمله نهنگ‌های خلبان و دلفین‌ها که می‌توان در یکی از سفرهای قایق‌نشینی از آن‌ها دیدن کرد. جزیره به‌دلیل تابش آفتاب در تمام طول سال، گرم و بدون فصل بارانی است؛ بنابراین هر زمان فرصت خوبی برای بازدید از تنریف است.

چه بخواهید در ماه عسل خود به گشت و گذار بپردازید یا با خانواده خود از پارک‌های آبی دیدن کرده و در کوه‌های آتش‌فشانی کوه‌نوردی کنید جزیره تنریف بهترین مکان است. این راهنمای سفر به تنریف به شما کمک می‌کند سفر خود را به‌طور کامل مدیریت کنید و از نکاتی که درمورد رسیدن به آنجا و محل اقامت در طول تعطیلات جزایر قناری باید انجام دهید مطلع شوید.

راهنمای سفر به جزیره تنریف

جزیره تنریف کجاست؟

تنریف، یک جزیره اسپانیایی و بخشی از مجمع‌الجزایر قناری است که در اقیانوس اطلس در سواحل شمال ‌غربی آفریقا واقع شده است. این جزیره تقریباً 28 درجه شمالی از خط استوا در همان عرض جغرافیایی صحرای صحرا و فلوریدا قرار دارد. زمان معمول پرواز از بیشتر مناطق اروپای غربی حدود 4 ساعت است.

بیشتر بخوانید: زیباترین جزایر اسپانیا | معرفی ۱۰ جزیره اسپانیا برای گردشگری و تفریح

شرایط آب ‌و هوایی تنریف

آب و هوای گرم و معتدل در طول سال در تنریف آن را به یکی از بهترین آب و هواهای جهان تبدیل کرده است. میانگین دمای آن در طول فصل زمستان 18 درجه و در تابستان 25 درجه است و تا 30 درجه نیز می‌رسد که آن را به مقصد مناسبی در تعطیلات برای گردشگران تبدیل می‌کند. دمای دریا در زمستان به‌ندرت به زیر 18 درجه و در ماه‌های گرم تابستان به 24 درجه می‌رسد.

آب و هوای جزیره تنریف (مانند تمام جزایر قناری) اصلی‌ترین چیزی است که تعداد زیادی از گردشگران را به اینجا می‌کشاند. آب و هوای جزایر قناری بارها به‌عنوان «بهترین آب و هوای جهان» نام‌گذاری شده است. در طول سال، آب و هوای جزیره گرم است. اینجا به اندازه کافی گرم است، اما در هیچ زمانی از سال خیلی گرم نیست. متوسط دمای روز در زمستان 20 تا 22 درجه سانتی‌گراد و در تابستان 26 تا 28 درجه سانتی‌گراد است.

دمای هوا در زمستان با دمای هوا در تابستان تفاوت چندانی ندارد (تفاوت بیش از 7 درجه سانتی‌گراد نیست). دمای آب در نزدیکی ساحل به‌طور ناچیز در طول سال تغییر می‌کند و حدود 20+ درجه سانتی‌گراد است. این یکی از معدود مکان‌هایی در اروپاست که می‌توان در تمام طول سال در آن شنا و آفتاب گرفت (اما گاهی اوقات می‌تواند برای شنا خنک باشد). تعداد روزهای آفتابی حتی در ماه‌های زمستان به اندازه کافی زیاد است. آب و هوای بخش‌های شمالی و جنوبی تفاوت‌های قابل‌توجهی دارد. دما در بخش‌های جزیره شمالی معمولاً ممکن است تا حدودی کمتر از جنوب (5-10 درجه) باشد.

 در شمال جزیره بیشتر بارانی و روزهای جزیره ابری است؛ برای مثال، در شهر بوئناویستا دل نورته، که در شمال غربی واقع شده است، بارندگی بیشتر از پایتخت جزیره «سانتا کروز د تنریف» است. بخش جنوبی دارای مناطق خشک است. آب و هوا گرم و کل بارندگی‌ها در طول سال کم است (در زمستان بیش از 5 روز بارانی نیست). گرم‌ترین ماه آگوست و سردترین ماه ژانویه است.

با این‌ حال، زمانی که به جزیره تنریف سفر می‌کنید، باید کمی لباس گرم نیز به همراه داشته باشید. هوا حتی در عصرها می‌تواند خنک باشد و نسیم ملایمی از اقیانوس می‌وزد. لباس گرم لزوماً هنگام سواری در کوه و در سفر به بلندترین کوه جزیره، آتش‌فشان تید مفید است. در راهنمای سفر به اسپانیا توصیه می‌شود پیش‌بینی آب و هوا را ببینید.

بهترین زمان سفر به تنریف

بهترین زمان سفر به تنریف چه موقع است؟

جزایر قناری عملاً در تمام طول سال از آب و هوای خوب برخوردار هستند. این جزایر بهار ابدی نامیده می‌شوند و دمای هوا به‌ندرت به زیر 16 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در تابستان تا حدود 30 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. آب و هوا تحت تأثیر نزدیکی جزیره به شمال آفریقاست.

تنریف یکی از هفت جزیره‌ای است که مجمع‌الجزایر قناری را تشکیل می‌دهند. آن‌ها با هم جامعه خودمختار جزایر قناری را تشکیل می‌دهند که به دو استان تقسیم می‌شود: سانتا کروز د تنریف (شامل لا پالما، آل هیرو، لا گومرا و تنریف) و لاس پالماس (لانزاروته، فوئرتونتورا و گرن کاناریا). تمام جزایر توسط آب‌های اقیانوس اطلس محصور شده و همه آن‌ها جاذبه‌ها و مناظر منحصربه‌فرد خود را دارند که آن‌ها را به مقاصد گردشگری فوق‌العاده‌ای تبدیل می‌کند که نباید دیدنشان را از دست بدهید.

راهنمای سفر به تنریف اسپانیا

تاریخچه تنریف

در بررسی راهنمای سفر به تنریف (Tenerife)، نوبت به بررسی تاریخچه آن می‌رسد. مانند بقیه جزایر قناری، تولد تنریف به حدود 8 تا 12 میلیون سال پیش و با توسعه کوه‌های آتش‌فشانی آن در اقیانوس می‌رسد. اعتقاد بر این است که در ابتدا سه جزیره با رشته کوه‌های آناگا، تنو و واله سان لورنزو وجود داشته است، اما در نقطه‌ای با فعالیت‌های آتش‌فشانی عظیم، این مناطق با هم ادغام و به تنریف تبدیل شدند که امروزه می‌شناسیم.

ساکنان اصلی جزیره به‌عنوان شجاع‌ترین ساکنان جزیره قناری مورد احترام بودند. اعتقاد بر این است که اولین مردم بومی و منشأ شمال غربی آفریقا بودند، آن‌ها Guanches نام داشتند. جزیره، بیش از 500 سال پیش توسط اسپانیایی‌ها فتح شد.

معرفی جاذبه‌های تنریف

اگرچه امکان کاوش و گشت و گذار در این جزیره در طی چند روز وجود دارد، انتخاب مکان مناسب برای اقامت در تنریف بسیار مهم است. وجود جاده‌های پرپیچ و خم ممکن است به‌طور غیرمنتظره‌ای ساعت‌ها سبب رانندگی طولانی شود؛ بنابراین ارزش آن را دارد که نزدیک به مناظر و جاذبه‌های موجود در لیست سفر خود باشید. همان‌طور که اشاره شد تنریف بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جزایر قناری است.

هرساله بیش از 6 میلیون گردشگر از این جزیره دیدن می‌کنند تا از مناظر آتش‌فشانی زیبا، سواحل شنی، آب و هوای گرم و زندگی شبانه پرشکوه لذت ببرند. تنریف دو جنبه متمایز دارد. جنوب آن تحت تسلط اقامتگاه‌های ساحلی توریست‌محور است. با تمام امکانات برای استراحت و هتل‌های جامع، تفرجگاه‌های شلوغ، رستوران‌هایی با انواع غذاهای بین‌المللی منتظر مسافران است.

شمال جزیره تجربه‌ای کاملاً متفاوت است. جنگل‌های انبوه و مناظر حجاری‌شده با گدازه با شهرهای کمی کسل‌کننده و رستوران‌ها و مکان‌های اقامتی سنتی‌تر که مشخص شده‌اند. شمال جزیره برای پاسخ‌گویی به ذائقه گردشگران اروپایی خیلی مناسب نیست. سواحل شمالی برای دور شدن از شلوغی و ازدحام شهری بهترین است. با اقامتگاه‌هایی که عمدتاً در شهرهای کوچک در امتداد خط ساحلی اقیانوس اطلس قرار دارند. در ادامه راهنمای سفر به تنریف به معرفی بهترین جاذبه‌های جزیره می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری

پارک‌های موضوعی در تنریف

مجموعه‌ای از پارک‌های موضوعی در تنریف وجود دارد؛ برای مثال:

  • پارک لورو با نمایش اورکا، نمایش دلفین‌ها و نمایش شیرهای دریایی
  • سیام پارک پادشاهی آبی با سواری برج قدرت که آدرنالین پمپاژ می‌کند.
  • کاخ موج با بزرگ‌ترین انسان‌ساز دنیا در ارتفاع 4 متری
  • آکوالند با دلفیناریوم و رودخانه گدازه
  • پارک شتر، مناسب برای یک روز خانوادگی

جاذبه‌های تنریف

پارک تید

هنگامی که شاعر فرانسوی آندره برتون در سال 1935 به قله کوه تید صعود کرد، در توصیف تنریف به‌عنوان «جزیره سورئالیستی» تردیدی نداشت. اشکال عجیب و غریبی که توسط گدازه ایجاد شد، این نویسنده را مجذوب خود کرد. او خود را در ویژگی‌های عرفانی این مکان، گونه‌های گیاهی بومی و دریای ابری که در نزول از لاس کاناداس دیده می‌شود غرق کرد و عاشق آن شد. دشوار است که تحت تأثیر چنین منظره افراطی و خیره‌کننده قرار نگیرید.

کوه تید با ارتفاع 3718 متر، سقف اسپانیا و سومین سازه آتش‌فشانی بزرگ در جهان است. حضور باشکوه این کوه بر کل جزیره مسلط است و در روزهای صاف از جزایر دیگر مجمع‌الجزایر ‌مشاهده می‌‌شود. مردم محلی که پس از مدتی دوری به خانه بازمی‌گردند، همیشه از دیدن دوباره کوه خوشحال می‌شوند و مسافران جزیره تصویر آن را در حافظه خود ذخیره می‌کنند. باید گفت این یکی از آن گوشه‌های جهان است که به نظر می‌رسد درک هماهنگی با طبیعت که انسان‌ها آرزوی آن را دارند فراهم کرده است.

اهرام گیمار

پارک قوم‌شناسی اهرام گیمار و باغ‌های گیاه‌شناسی، جاذبه‌ای با مساحت بیش از 64000 متر مربع در تنریف است. در آغاز دهه 1990، کاوشگر مشهور به حفاظت از چندین هرم پلکانی که در اینجا پیدا شده بود، پرداخت. او این اهرام را از نابودی یا از ادغام شدن در توسعه شهری نجات داد. منشأ اهرام گیمار نامشخص است. برخی آن‌ها را به تمدن‌های باستانی نسبت می‌دهند؛ درحالی‌که برخی دیگر معتقدند تپه‌هایی هستند که کشاورزان ایجاد کرده‌اند. به هر حال امروزه بازدید از این مجموعه برای عموم آزاد بوده و شامل موزه، باغی با گونه‌های گیاهی سمی، سالن نمایش و غیره است.

پارک روستایی اناگا

در راهنمای سفر به تنریف اسپانیا نوبت می‌رسد به پارک روستایی آناگا که نام آن به‌خاطر رشته‌کوهی است که در آن و در شمال شرقی تنریف قرار دارد.

در این منطقه که بهشتی برای کوهنوردان است، چیزهای زیادی برای اکتشاف وجود دارد. این پارک در سال 2015 توسط یونسکو به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره معرفی شد. قبل از آن، یک پارک روستایی بود. این پارک همراه با پارک طبیعی تید، گنجینه طبیعی بزرگ و مهم جزیره هستند. ارتفاع متوسط این کوه از سطح دریا حدود 850 متر است و بر روی شهرداری‌های سانتا کروز د تنریف، سن کریستوبال د لا لاگونا و تگوست امتداد دارد.

ارتفاع متوسط صخره‌های تشکیل‌دهنده آن از 1000 متر تجاوز نمی‌کند، اما بین آن‌ها خندق‌هایی تا عمق 300 متر وجود دارد. در این فرورفتگی‌ها جنگل‌های لور رشد می‌کنند که زیستگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری هستند.

معرفی جاذبه های جزیره تنریف

لوس گیگانتس، منظره‌ای دیدنی

صخره لوس گیگانتس منظره‌ای باورنکردنی است. این صخره‌ها واقع در سواحل غربی تنریف هستند که بیشتر آن‌ها به مناطق اداری بوئناویستا، دل‌نورته و بقیه به سانتیاگو دل‌تید، در پارک روستایی تنو تعلق دارند. دیوارهای صخره‌ای لوس گیگانتس با شکوه بر فراز دریا بلند می‌شوند و ارتفاع آن‌ها در برخی مکان‌ها به 600 متر می‌رسد. دیدن این صخره‌ها دشوار نیست؛ زیرا فرصت‌های بی‌شماری برای خیره شدن به شکوه صخره‌ها از بیرون دریا (جایی که تا عمق 30 متری امتداد دارند) یا در خشکی وجود دارد؛ اگرچه دسترسی به منطقه صخره‌ها وجود دارد.

آل دراگو میلناریو

یکی از جاذبه‌های توریستی غیرمعمول تنریف درختی است که معمولاً در جزایر قناری یافت می‌شود: درخت اژدها، اما این فقط هر درخت اژدهایی نیست: این درخت حداقل 800 سال قدمت دارد و اعتقاد بر این است که قدیمی‌ترین درخت در جهان محسوب می‌شود.

سواحل در تنریف

در ادامه راهنمای سفر به تنریف به مهم‌ترین بخش آن می‌رسیم. تنریف به‌دلیل سواحلش بسیار شناخته شده است. برخی از بهترین سواحل در شکاف‌های پایینی تاگانانا پنهان شده‌اند. برای داشتن یک ساحل شنی طلایی Playa de Las Teresitas بهترین گزینه است. ویژگی منحصربه‌فرد این ساحل این است که شن و ماسه از مستعمرات سابق اسپانیا در صحرای بزرگ آفریقا وارد شده و همچنین آب برای شنا در تمام طول سال بسیار مناسب است.

برای رسیدن به یکی از بهترین سواحل با ماسه سیاه، ساحل Benijo ارزش رانندگی را دارد. این ساحل نه‌تنها به‌عنوان یکی از بهترین سواحل اسپانیا شناخته می‌شود، بلکه منظره‌ای عالی از Roques de Anaga را نیز به شما می‌دهد؛ دو صخره یکپارچه که نمادی را تشکیل می‌دهند.

بیشتر سواحل تنریف تمیز هستند و به‌خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود. 8 ساحل با پرچم آبی در تنریف وجود دارد که شامل Playa del Duque، Las Teresitas، Troya و Playa de می‌شود. سواحل شنی طلایی و سواحل شنی طبیعی سیاه آتش‌فشانی در جنوب و غرب جزیره بهترین هستند. این‌ها عمدتاً در اطراف استراحتگاه‌های توریستی اصلی یافت می‌شوند. بیشتر آن‌ها دسترسی خوبی دارند، استانداردهای دقیق تمیزی اروپا را رعایت می‌کنند و دارای امکانات دوش، تخت آفتاب و آفتاب‌گیر هستند.

 بیشتر آن‌ها ورزش‌های آبی، از جمله غواصی، جت اسکی و موج‌سواری بادی و همچنین سفرهای هیجان‌انگیز با قایق برای دیدن دلفین‌ها و نهنگ‌های خلبان را ارائه می‌دهند. کرایه ماشین در تنریف ارزان و در تمام استراحتگاه‌های اصلی موجود است. سرویس اتوبوس جزیره حتی ارزان‌تر است. برای داشتن انرژی بیشتر می‌توانید پیاده‌روی و بازدید از زمین ناهموار یک جزیره آتش‌فشانی را امتحان کنید، اما بهتر است بدانید صعود و فرود زیادی وجود دارد.
سواحل در تنریف

ورزش‌های آبی در تنریف

همان‌طور که انتظار دارید، تنریف که یک جزیره است، چیزهای بسیاری برای ارائه ورزش‌های آبی دارد. آب‌های شفاف آن را برای غواصی ایده‌آل می‌کند؛ درحالی‌که سواحل با امواج بزرگ موردعلاقه موج‌سواران و بادبادک‌بازان از سراسر جهان است. اسکی‌بازان روی آب، جت‌اسکی‌بازان و ویک‌بوردرها نیز برای لذت بردن از آب و هوای فوق‌العاده و آب و هوای عالی به سواحل جزایر می‌روند. قایقرانی در اطراف جزایر راهی هیجان‌انگیز برای دیدن جزایر از دریا ارائه می‌دهد. اسکله‌ها و بندرها دارای قایق‌های بادبانی و کشتی‌های موتوری برای اجاره هستند.

رشته‌کوه تنو

تنو یکی از باورنکردنی‌ترین نقاط در سمت غرب تنریف است. با دنبال کردن مسیر پیاده‌روی Punta de Teno می‌توانید صخره‌های ناهموار را کشف کنید. از کوه‌ها به سمت فانوس دریایی Punta de Teno پایین می‌روید و مناظر و گیاهان متنوع را تحسین می‌کنید. طول مسیر 10 کیلومتر و ارتفاع آن 800 متر است. اگر دوست دارید برای شنا بروید یک ساحل در نزدیکی شما وجود دارد.

فستیوال در تنریف

سانتاکروز میزبان دومین فستیوال بزرگ جهان است که پس از ریودوژانیرو برزیل در رتبه دوم قرار دارد. هر ماه فوریه حدود 1 میلیون نفر را از جزیره و سراسر جهان جذب می‌کند. درواقع شهر سانتا کروز تنریف به همین دلیل با شهر ریودوژانیرو همزاد شده است. این مهمانی در روز جمعه قبل از فستیوال با یک رژه افتتاحیه تماشایی در خیابان‌ها آغاز می‌شود؛ جایی که هزاران نفر با لباس‌های شیک تا ساعات اولیه صبح به شادی و پایکوبی مشغول هستند.

آن‌طور که دوست دارید لباس بپوشید، اما به نگرش‌های محلی احترام بگذارید

وقتی نوبت به لباس پوشیدن می‌رسد، در این جزیره روح‌آلود و آفتاب‌گرفته همه چیز پیش می‌رود، اما کرم ضدآفتاب، کلاه و سایر محافظت‌ها را در برابر اشعه‌ قوی آفتاب فراموش نکنید. بسیاری از مردم در ساحل برهنه می‌روند و تعداد زیادی افراد برهنه در اطراف جزیره پراکنده هستند. هنگام بازدید از ساختمان‌های مذهبی، مانند کلیساها لباسی مناسب بپوشید. همچنین بازدید از کلیساها برای گردشگری در طول مراسم مذهبی غیرمؤدبانه است.

فرهنگ تنریف

سخن پایانی

تنریف محبوب‌ترین جزیره در قناری است که سالانه بیش از 6 میلیون بازدیدکننده را پذیرا می‌شود. سواحل ماسه‌ای سفید و استراحتگاه‌های وسیع در ساحل پراکنده‌اند؛ درحالی‌که در خشکی، جنگل‌های سرسبز و شهرهای باستانی در انتظار شما هستند. تنریف مقصدی عالی برای دوستداران طبیعت است. از کوه‌پیمایی در آتش‌فشان گرفته تا سواحل و فعالیت‌های ورزشی آبی در این جزیره مهیاست. نیازی به جست‌وجوی مکان‌های دیدنی در تنریف نیست؛ زیرا همه چیز را در اختیار دارید!

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات