معرفی 19 مورد از نبایدهای سفر به پاریس

11 ماه پیش 0 دیدگاه

سفر به پایتخت فرانسه، پاریس برای اولین یا حتی دومین بار، می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌هایی باشد که در خاطرات سفر خود دارید. قطعاً بازدید از برج ایفل، پارک چمپ دو مارس و دیگر آثار طبیعی و تاریخی زیبای پاریس، چیزی است که انسان نباید آن را از دست بدهد، اما برخی اشتباهات مبتدیانه‌ای وجود دارد که بهتر است از انجام آن‌ها اجتناب کنیم تا بتوانیم سفری لذت‌بخش را برای خود رقم بزنیم.

در ادامه مقاله تعداد کثیری از این نکات آورده شده است؛ پس تا آخر با ما همراه باشید.

19 مورد از نبایدهای سفر به پاریس برای گردشگران

  1. دور انداختن بلیت هنگام سوار شدن به قطار یا مترو

برخلاف برخی شهرها که بلیت قطار بعد از سوار شدن دیگر اعتباری ندارد و غیرقابل استفاده می‌شود، در پاریس این‌طور نیست! اول از همه، آن بلیت به شما در خروج از مترو در مقصد نهایی کمک خواهد کرد و بدون آن ممکن است به مشکلاتی بر بخورید. علاوه بر این، گاهی اوقات پلیس قطار ممکن است بررسی کند که کدام افراد واقعاً بلیت تهیه کرده‌اند (که باید بلیت قطار خود را نشان دهید) و کدام افراد سعی دارند با پرداخت نکردن سیستم را فریب دهند. اگر هنگام بررسی بلیت نداشته باشید، جریمه نقدی می‌شوید که مبلغ جریمه تقریباً ۲۰ برابر ارزش واقعی بلیت است!

بررسی نبایدهای سفر به پاریس فرانسه

  1. نشان دادن رفتار غیرمؤدبانه از خود

مردم فرانسه به‌طورکلی افرادی مؤدب هستند. آن‌ها هنگامی که به فروشگاه می‌روند به فروشنده سلام می‌کنند و حتی اگر اشتباهی رخ بدهد، عذرخواهی می‌کنند، اما این را هم بدانید که بعضی جاها سلام کردن به کسی که به شما خدماتی ارائه می‌دهد امری نیست.

بیشتر بخوانید: همه چیز راجع به برج ایفل فرانسه

  1. بازدید فقط از برج ایفل

بله، درست است که برج ایفل مشهورترین سازه، مکان و نماد بین‌المللی پاریس و فرانسه است، اما در پاریس چیزی بیش از برج ایفل وجود دارد؛ البته، باید از آن بازدید کرده و به بالای آن بروید؛ زیرا برخی از بهترین مناظر پاریس را به نمایش می‌گذارد، اما نباید فراموش کنید که از دیگر مناطق پاریس دیدن کنید.

بررسی نبایدهای سفر به پاریس

سایر مکان‌های دیدنی در پاریس

مکان‌های بسیار زیبایی برای بازدید در پاریس وجود دارد؛ از جمله موزه لوور که مشهورترین موزه هنر در جهان است، طاق پیروزی، ساکره کور (همچنین به‌عنوان قلب مقدس پاریس شناخته می‌شود)، کلیسای نوتردام، موزه اورسی و بسیاری از اماکن دیگر.

  1. بازدید فقط از اماکن مشهور

یکی دیگر از اشتباهات توریستی در پاریس که باید از آن اجتناب کرد، بازدید از جاذبه‌های گردشگری محبوب مانند برج ایفل، موزه لوور و غیره و فراموش کردن مکان‌های دیگر است. این اشتباه است که بگوییم نباید از این اماکن دیدن کنید، اما می‌گوییم پاریس مملو از مکان‌های جذاب و زیباست.

نبایدهای سفر به پاریس برای گردشگران

  1. غذا خوردن در رستوران‌هایی که در نزدیکی اماکن مشهور هستند

یکی از اشتباهات بزرگی که در پاریس باید از آن اجتناب کرد، غذا خوردن در رستوران‌های نزدیک به مکان‌های معروف است؛ زیرا معمولاً گران‌تر از رستوران‌های دیگر در سراسر شهر هستند؛ برای مثال یک رستوران در کنار کلیسای Sacré Coeur احتمالاً گران‌تر از یک رستوران در یک خیابان غیرمعروف در پاریس است. همچنین معمولاً رستوران‌هایی با منظره برج ایفل در مقایسه با سایرین گران‌تر هستند.

  1. کرایه کردن ماشین یا استفاده از تاکسی

اگر می‌خواهید بدانید یکی از کارهایی که باید در پاریس انجام ندهید چیست، کرایه ماشین و استفاده از تاکسی است. سعی بر آن نیست که ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل را بدنام کنیم، اما باید بدانید ترافیک در پاریس دیوانه‌کننده است و ناگفته نماند اگر ماشین شخصی اجاره کنید، رانندگی در برخی مناطق شهر به‌منزله ترافیک می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

همچنین، کرایه‌های تاکسی خصوصی ممکن است کمی بالا باشد و به‌راحتی می‌توان با دریافت هزینه ناعادلانه مورد کلاه‌برداری قرار گرفت؛ به سبب همین دلایل، تا حد امکان در پاریس از تاکسی‌ها استفاده نکنید. برای جایگزینی این موارد، بهتر است از متروها و قطارها استفاده کنید تا با ترافیکی روبه‌رو نشوید و سریع به مکان مورد نظر خود برسید.

نبایدهای سفر به پاریس فرانسه برای گردشگران

  1. اینکه فکر کنید همه در پاریس قادر به انگلیسی صحبت کردن هستند

این یکی از تصورات غلط رایجی است که بیشتر گردشگران هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به پاریس دارند که کاملاً اشتباه است؛ زیرا بیشتر فرانسوی‌ها به‌سختی می‌توانند انگلیسی صحبت کنند. البته در مکان‌های پرطرفدار افرادی را می‌بینید که انگلیسی صحبت می‌کنند یا حتی راهنمایان تورها که قادرند به این زبان صحبت کنند، اما باید آماده باشید که ممکن است در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که نمی‌توانید حرف‌های کسی را بفهمید و او هم چیزی از حرف‌های شما نفهمد و این مورد به اشتباه بعدی مربوط می‌شود.

تصورات غلط رایج سفر به پاریس برای گردشگران

  1. ندانستن چند کلمه فرانسوی

همان‌طور که در بالا دیدیم، این امر مسلم نیست که در هر جایی از پاریس می‌روید انگلیسی‌زبانان را بیابید؛ بنابراین یادگیری چند کلمه فرانسوی بسیار مهم است. اگر بتوانید در پاریس کمی به زبان فرانسه صحبت کنید، قادر هستید کارهای خود را به‌راحتی انجام بدهید و مردم محلی این تلاش را خواهند دید و سعی می‌کنند خواسته شما را برآورده کنند.

برای رفع این مشکل، چه کنیم؟

قبل از سفر خود به پاریس، چند کلمه فرانسوی را که ممکن است در طول سفر نیازتان باشد و به شما کمک کند یاد بگیرید. لازم نیست بر کلماتی که یاد گرفته‌اید تسلط کامل داشته باشید و با لهجه بومی آن‌ها را بیان کنید؛ فقط کافی است اگر آن‌ها را جایی دیدید بتوانید بخوانید، آن‌ها را بنویسید و بر سر زبان بیاورید. بعضی از کلمات فرانسوی که لازم است بلد باشید عبارت‌اند از:

  • Bonjour – بونژور/ بونژوق- سلام/ صبح به خیر
  • Merci – مرسی/ مقسی- ممنون
  • S’il Vous plaît- سیل وو پله- لطفاً
  • Poussez/Push- پوسه/ پش- کاربرد آن هنگام باز کردن/ بستن درب‌هاست/ هل دادن
  • Tirer/Pull- تیقی/ پول- کاربرد آن هنگام باز کردن/ بستن درب‌هاست/ کشیدن
  • Bienvenue- بیاوِنیو- خوش آمدید
  • Au revoir- اُ قِوواق- خداحافظ
  • A bientôt- اَ بیانتو – به‌زودی می‌بینمت
  • Enchanté- اُنشانته - از آشنایی با شما خوشحالم
  • Sortie- سوقتی- خروج

الزامات سفر به پاریس برای گردشگران

  1. هدر دادن وقت در صف‌های طولانی

یکی از کارهای دیگری که در پاریس نباید انجام دهید، اتلاف وقت در صف‌های طولانی است، به‌خصوص اگر فقط چند روز در شهر عشق هستید. باید بدانید بیشتر جاذبه‌های پاریس هر روز پذیرای هزاران نفر هستند و می‌توان بیش از 3 ساعت را در صف، صرف خرید بلیت ورودی سپری کرد که واقعاً ایده‌آل نیست؛ زیرا هدف این است که از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

  1. خریدن آب آشامیدنی از رستوران‌ها یا هرجایی از شهر

 آب لوله‌کشی در پاریس برای نوشیدن کاملاً بی‌خطر است؛ بنابراین این اشتباه است که شما پول خود را صرف خرید آب آشامیدنی کنید؛ از این‌رو زمانی که در رستوران هستید، از گارسون مؤدبانه بخواهید که آب لوله‌کشی را که رایگان است به شما ارائه دهد. درواقع این موضوع فقط در رستوران‌ها نیست؛ حتی زمانی که در شهر حرکت می‌کنید، همچنین نیازی به خرید آب آشامیدنی در هنگام تشنگی ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که یکی از فواره‌های والاس (شیرهای آب آشامیدنی) را که در سرتاسر شهر وجود دارند پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌حل‌ها این است که یک قمقمه آب همراه خود داشته باشید.

  1. نرفتن به گشت و گذار آبی یا دریایی

یکی از بهترین کارهایی که در پاریس می‌توان انجام داد، رفتن به سفر دریایی رود سن است و از دست دادن آن اشتباه بزرگی است. سفر دریایی روی رودخانه سن، شامل مناظر تماشایی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی پاریس است. از مناظر برج ایفل، کلیسای جامع نوتردام، موزه اورسی، و طاق پیروزی تا بسیاری از جاذبه‌های دیگر.

  1. قصد انجام فعالیت‌های زیاد فقط در یک سفر به پاریس

تعجب‌آور نیست که بخواهید همه چیز را در پاریس تنها در یک سفر ببینید، اما صادقانه بگویم، سخت است! مکان‌ها و کارهای زیادی در پاریس برای بازدید و انجام دادن وجود دارد که انجام همه این کارها کاملاً غیرممکن است؛ به‌خصوص اگر فقط چند روز فرصت داشته باشید؛ حتی اگر درواقع یک ماه در پاریس باشید؛ بنابراین قرار دادن فعالیت‌های زیاد در یک سفر شما را خسته می‌کند و نمی‌توانید از زیبایی‌های پاریس حداکثر لذت را ببرید؛ زیرا به‌جای تجربه کردن مکان‌ها، با عجله از آن‌ها عبور خواهید کرد.

راه‌حل این مشکل چیست؟

با در نظر گرفتن تعداد روزهایی که در اختیار دارید و بودجه خود، قبل از بازدید هر مکان، یک برنامه سفر واقعی ایجاد کنید. این امر به شما کمک می‌کند انتظارات واقع‌بینانه‌ای را درباره آنچه ممکن است و آنچه نیست تعیین کنید.

اشتباهات رایج سفر به پاریس

  1. بدون رزرو از قبل به سمت هتل‌ها، خوابگاه‌ها و رستوران‌ها رفتن

پاریس یکی از آن شهرهایی است که اکثر چیزها، نیاز به رزرو قبلی دارند؛ وگرنه آن‌ها را رزروشده خواهید یافت. این امر بیشتر در رستوران‌های سطح بالا، سرویس‌های اجاره‌ای لوکس، هتل‌ها و چند فعالیت منحصربه‌فرد رایج است؛ برای مثال برای گرفتن میز در رستوران در برج ایفل، باید 2 تا 3 ماه قبل نوبتی برای خود رزرو کنید یا اینکه قید شام با چشم‌انداز ایفل را فراموش کنید.

  1. به امنیت اقلام خود اهمیت ندادن

پاریس به‌طورکلی شهری امن است، اما اشتباه بزرگی است که حواس خود را از وسایلتان بردارید و ایمنی آن‌ها را نادیده بگیرید. حتی اگر شهر امن باشد، سرقت‌های کوچک و خیابانی مانند هر شهر بزرگ دیگری رخ می‌دهد که باید مراقب آن باشید.

اشتباهات متداول در سفر به پاریس

چگونه امنیت خود را تأمین کنیم؟

  • به‌عنوان یک توریست فریاد نکشید وگرنه ممکن است هدف جیب‌برها قرار بگیرید.

  • از اینکه اقلام شما در جاهای شلوغ در کجا قرار دارند آگاه باشید. برای این کار می‌توانید از کیف‌هایی که در آن‌ها وسایل نگهداری می‌شود مانند کیف کمری استفاده کنید.

  • کوله‌پشتی خود را از جلو به‌خصوص در مترو یا مکان‌های شلوغ بپوشید یا اگر می‌توانید به‌جای آن از کوله‌پشتی ضد سرقت استفاده کنید.

  1. دادن انعام

یکی از چیزهای دیگری که در پاریس باید از آن اجتناب کنید، دادن انعام است. منظور این نیست که اصلاً انعام ندهید، بلکه فقط قصد آن است که بگوییم دادن انعام بیش‌ازحد می‌تواند به‌آرامی بودجه شما را رو به پایان ببرد. درواقع، اگر اصلاً تمایلی به انعام دادن ندارید، کاملاً خوب است زیرا بیشتر قیمت‌های منو شامل هزینه انعام که حدود 10 تا 15 درصد می‌شوند می‌شود.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در فرانسه

  1. قرار دادن وسایل بیش‌ازحد برای سفر

یکی دیگر از اشتباهاتی که بیشتر مردم هنگام سفر به پاریس مرتکب می‌شوند این است که چمدان‌ها را بیش‌ازحد نیازشان جمع می‌کنند! اگر قرار است سفر شما به پاریس فقط 2 هفته طول بکشد، چمدانتان را طوری جمع نکنید که انگار یک سال عازم جایی هستید. جابه‌جایی چمدان‌های بزرگ به‌خصوص اگر قصد استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را دارید، بسیار سخت خواهد بود.

اشتباهات متداول در سفر به پاریس فرانسه

  1. جا گذاشتن وسایل ضروری در خانه

بالاتر فقط درباره پر نکردن غیر ضروری چمدان‌ها صحبت کردیم، اما این به این معنا نیست که وسایل ضروری را در خانه جا بگذاریم. جا گذاشتن چیزهای ضروری سبب می‌شود آن‌ها را در پاریس بخرید که ممکن است به‌جای حمل کمی پرهزینه باشد؛ بنابراین پول بیشتری خرج کنید.

  1. پوشیدن کفشی که پای شما را اذیت می‌کند

پاریس شهری است که بهتر است با پای پیاده کاوش شود و حمل کفش‌هایی که نمی‌توانید در خیابان‌های سنگفرش پاریس با آن‌ها راه بروید، اشتباه بزرگی است؛ بنابراین در حین جمع کردن وسایل، قید کفش‌های پاشنه بلند و دمپایی‌ها را بزنید و کفش‌های کتانی یا کفش‌های مخصوص دویدن خود را به همراه داشته باشید؛ زیرا راحت‌ترین آن‌ها خواهند بود.

  1. بازدید از اماکن دیدنی معروف در زمان نامناسب

قبل از بازدید از یک جاذبه گردشگری، این امر بسیار مهم است که ساعات کاری آن را بررسی کنید؛ زیرا بیشتر مکان‌ها ساعت‌های کاری متفاوتی دارند یا ممکن است ساعت‌هایشان متغیر باشند؛ برای مثال بیشتر موزه‌های پاریس در روزهای دوشنبه و در برخی تعطیلات رسمی فرانسه تعطیل می‌مانند.

اما همچنین زمان باز و بسته شدن هر مکان متفاوت است. برخی از آن‌ها تا ساعت 9:00 شب در روزهای خاص بازمی‌مانند؛ درحالی‌که برخی دیگر قبل از ساعت 6:00 بعدازظهر بسته می‌شوند. همچنین باید توجه داشته باشید که ساعات باز و بسته شدن مکان به فصل متفاوت است و تعطیلی دیرهنگام در تابستان اتفاق می‌افتد و برخلاف فصل زمستان است.

سخن پایانی

در کل هر بخشی از کره‌ زمین دارای آداب و رسوم منحصربه‌خود است که سبب متمایز شدن آن منطقه از نقاط دیگر کره زمین می‌شود. در سفر به پاریس، بهتر است با رعایت نکات بالا از اشتباه در سفر خود اجتناب کنیم و کیفیت سفر خود را بهبود ببخشیم.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات