جاذبه‌های شهر پرت در استرالیا + جاذبه‌های دیدنی

11 ماه پیش 0 دیدگاه

پرث یا پرت مرکز ایالت و بزرگ‌ترین شهر استرالیای غربی در کشور استرالیاست. همچنین چهارمین شهر بزرگ استرالیا نیز به شمار می‌آید. پرت یک کلان‌شهر با شهرهای اطراف و شهرداری‌های زیاد است که در ساحل غربی استرالیا نزدیکی اقیانوس هند و در دهانه رودخانه سوان قرار گرفته و فاصله آن تا سیدنی تقریباً 3800 کیلومتر است. جمعیت این شهر در سال 2021 تقریباً 2.192.229 نفر بوده است. این شهر در سال 1829 توسط «جیمیز استرلینگ» کاپیتان اسکاتلندی نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا بنیان‌گذاری شده است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره شهر پرت و جاذبه‌های آن با شما به اشتراک بگذاریم.

وضعیت آب و هوای پرت

این شهر فصول مختلف سال را به خود می‌بیند که هرکدام از این فصل‌ها جذابیت‌های زیادی برای بازدیدکنندگان به همراه دارد. تابستان‌های شهر پرت گرم و خشک است، ولی نسیم‌هایی که از سمت دریا می‌وزد سبب خنک شدن هوا می‌شود. در این مدت بارندگی وجود ندارد، اما گاهی هوا طوفانی می‌شود. زمستان پرت روی دیگری را از این شهر به نمایش می‌گذارد.

در این مدت هوا سردتر و بارانی‌تر است که ممکن است شب‌ها دمای هوا کمتر شود؛ پس مطمئن شوید لباس مناسب و گرم به همراه دارید. ماه دسامبر تا فوریه روزها طولاتی‌تر است؛ به‌طوری‌که 14 ساعت روز است که همین موضوع سبب می‌شود زمان بیشتری برای گشت و گذار و تفریح در فضای باز در اختیار داشته باشید. فصل‌های بهار و پاییز می‌تواند مناسب‌ترین و معتدل‌ترین زمان برای سفر به این شهر باشد.

واحد پول و زبان رسمی شهر پرت

واحد پول شهر پرت دلار استرالیایی است و زبان رسمی آن انگلیسی با گویش استرالیایی است.

جاذبه‌های دیدنی شهر پرت

در ادامه به زیبا‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر پرت می‌پردازیم:

رودخانه سوان

اگر عاشق پیاده‌روی هستید و در عین حال می‌خواهید از تماشای اطراف لذت ببرید، پایین جاده میلز پوینت گزینه مناسبی برای قدم زدن است که در طول رودخانه سوان واقع شده است. در آنجا مسیر مجزایی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تعبیه شده است. اگر هم دوست ندارید پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید در فصل تابستان می‌توانید یک قایق اجاره کنید و روی رودخانه از قایق‌سواری و مناظر زیبای اطراف آن از نمایی دیگر لذت ببرید.

به این نکته توجه کنید که کفش مناسب پیاده‌روی را با خود همراه داشته باشید. بیشتر اوقات حتی در طول صبح داشتن کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضد آفتاب الزامی است. اگر تمایل دارید از سرویس‌های حمل و نقل عمومی بهره بگیرید، یک کشتی مسافربری در آنجا وجود دارد که از جنوب پرت شروع به حرکت می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید به سمت مرکز شهر و کینگز پارک حرکت کنید.

جاذبه‌های شهر پرت استرالیا

 کینگز پارک و باغ گیاه‌شناسی

پارک وسیع کینگز زمینی بزرگ به مساحت 400 هکتار درون شهر است و از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی پرت محسوب می‌شود. در این پارک می‌توانید استراحت کنید و از تنفس هوای تازه لذت ببرید یا اینکه مشغول بوشواک (استرالیایی‌ها به قدم زدن در دل طبیعت بوشواک می‌گویند) یا دوچرخه‌سواری شوید. همچنین در این پارک می‌توانید به همراه خانواده از پیک‌نیک در این پارک لذت ببرید. کودکان هم می‌توانند مشغول بازی باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مسیرهای طبیعت‌گردی استرالیا

در این پارک یک درخت غول‌پیکر بوآب (boab tree) وجود دارد که قدمت این درخت بیش از 700 سال تخمین زده شده که از منطقه کیمبرلی به مسافت 3000 کیلومتر به پارک کینگز آورده شده است، ولی به این نکته توجه کنید که نقشه کینگز پارک را به همراه داشته باشید تا در پیدا کردن مسیرها دچار مشکل نشوید.

جاذبه‌های شهر پرت در استرالیا

بل تاور (The Bell Tower)

بل تاور یا برج ناقوس یکی دیگر از جاذبه‌های پرت است که دیدن آن برای هر مشتاق تاریخی و عاشقان هنر و معماری واجب است. 12 زنگوله در داخل این برج واقع شده که مربوط به قرن 14 میلادی است. این جاذبه فوق‌العاده در کنار رودخانه سوان واقع شده است. لازم است که به این نکته اشاره کنیم که قبل از به صدا درآمدن ناقوس‌ها به‌صورت آنلاین یا تلفنی اطلاعات کسب کنید. شما می‌توانید خودتان این ناقوس‌های تاریخی را به‌صورت دستی به صدا درآورید.

بیشتر بخوانید: راهنمایی بازدید از شهر داروین استرالیا+ جاذبه‌ها

جزیره راتنست (Rottnest island)

جزیره راتنست (Rottnest island) تفریحات زیادی از قبیل دوچرخه‌سواری، استراحت در ساحل، غواصی با لوله تنفس، آب‌بازی یا پیاده‌روی وجود دارد که می‌توانید از انجام آن‌ها لذت ببرید. این جزیره برای کسانی که عاشق ساحل و طبیعت، سفرهای لوکس یا افرادی که به دنبال آرامش هستند مناسب است.

جاذبه‌های شهر پرت استرالیا

لازم است به این نکته هم توجه داشته باشید که بلیت سفر با کشتی را دو روز قبل تهیه کنید. مقدار زیادی آب آشامیدنی، ضد آفتاب و چتر مخصوص ساحل را به همراه بردارید، ولی اگر دوست دارید ماهی‌ها یا مرجان‌های درون آب را مشاهده کنید، لازم است لوله تنفسی به همراه داشته باشید.

بازارهای فریمانتل

اگر عاشق خرید میوه و سبزی تازه هستید می‌توانید در این بازار جست‌وجو کنید. همچنین در این بازارها می‌توانید سوغاتی‌های مناسبی به‌عنوان یادگاری سفر خود مهیا کنید. این بازار مناسب عاشقان خرید، خوش‌خوراک‌ها و سفرهای لوکس است.

جاهای دیدنی شهر پرت

زندان فریمانتل

 فریمانتل وسیع‌ترین و بکرترین زندان ساخته‌شده استرالیا و میراث جهانی است که در یونسکو ثبت شده است. این زندان 140 سال فعالیت دارد و از سال 1992 تعطیل شده است. بهتر است با یکی از چندین تور استرالیا همراه شوید تا با ورود به زندان و آشنایی با تاریخ و زیر و بم آن تجربه خوبی برایتان رقم بخورد.

کلیسای جامع سنت جورج

به‌محض داخل شدن به کلیسا با نورهای فیلترشده درون آن احساس آرامش به شما می‌دهد. این مکان مناسب افرادی است که به‌دنبال آرامش هستند. همچنین برای عاشقان تاریخ و معماری و هنر مناسب است. پیشنهاد ما این است که با یکی از تورهای راهنما همراه شوید.

آب و هوای پرت

لندن کورت

لندن کورت یا حیاط لندن مناسب‌ترین مکان برای گشت و گذار، تماشای مغازه‌های قدیمی، خرید آب‌نبات واقعی انگلیس، تماشای عتیقه‌ها و تهیه سوغاتی است. به جز خرید کردن، بافت قدیمی این منطقه هم ارزش بازدید بالایی دارد.

سفر با کشتی کروز

رودخانه سوان در پرت مکانی منحصربه‌فرد برای افرادی است که به‌دنبال آرامش، سفرهای ماه ‌عسل و سفرهای لوکس هستند. چنین سفرهایی معمولاً توجه همه را به خود جلب می‌کنند، اگر تمایل داشته باشید می‌توانید نهارتان را داخل قایق‌های کروز روی رودخانه و هنگام مشاهده شهر میل کنید. اگر فرصت کافی دارید این رودخانه ارزش سفر کردن دارد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات