معرفی جاذبه‌های خلیج هوم بوش سیدنی

11 ماه پیش 0 دیدگاه

خلیج هوم بوش که در کرانه جنوبی زیبای رودخانه پاراماتا در سیدنی، نیو ساوت ولز قرار دارد، در یک خط ساحلی مصنوعی اما زیبا گسترده شده است. این خلیج در ابتدا جزء حومه رسمی سیدنی بود و اکنون حومه پارک المپیک سیدنی، ونتورث پوینت و لیدکامب را در بر می‌گیرد.

این مکان که تنها در 16 کیلومتری منطقه تجاری مرکزی سیدنی واقع شده است، تغییر منظره‌ای چشمگیری در مقایسه با زندگی شهری ارائه می‌دهد. خلیج هوم بوش در سیدنی در دهه 1990 زمانی که به‌عنوان محل استادیوم اصلی و سایر مکان‌هایی که برای میزبانی بازی‌های المپیک 2000 سیدنی ساخته شد، انتخاب و به نامی آشنا در سراسر جهان تبدیل شد.

معرفی خلیج هوم بوش

ریشههای بومی و تاریخچه خلیج هوم بوش در سیدنی

خانه پارک المپیک سیدنی، سرزمینی که خلیج هوم بوش در آن قرار دارد، هزاران سال است خانه دائمی قبیله وان بوده است. بخشی از گروه زبان داروغ، قبیله وان، معروف به وان گال در این منطقه با آثار باستانی یافت‌شده در اینجا زندگی می‌کردند.

تاریخچه خلیج هوم بوش بعد از استقرار اروپا

خلیج هوم بوش سیدنی که در سال 1800 توسط D'arcy Wentworth دستیار جراح تأسیس شد، نام خود را به لطف Wentworth به معنای «خانه در بوته» به دست آورد. در طول قرن بیستم، خلیج بخش مهمی از ظهور صنعتی استرالیا بود و شاهد احیای زمین در مقیاس بزرگ به‌منظور ایجاد فضایی برای تأسیسات صنعتی بود.

پس از آن، زمانی که عملیات به‌مرور زمان کاهش یافت، خلیج هوم بوش به‌عنوان محل تخلیه مواد بلااستفاده و ناخواسته، از جمله زباله‌های صنعتی، بخش‌هایی از کشتی‌ها و زباله‌های سمی ظاهر شد. با گذشت زمان، این منطقه ویران شد، اما در دهه 1980 یک حرکت برای بازسازی خلیج هوم بوش شکل گرفت.

همچنین پارک دویستینیال ساخته شد و برنامه‌ای برای جوان‌سازی حرا و شوره‌زارهایی که قبل از وقوع انقلاب صنعتی این منطقه را مشخص می‌کردند، اجرا شد؛ با این حال خلیج هوم بوش شاید بیشتر به‌دلیل میزبانی المپیک 2000 سیدنی معروف باشد. در زمین‌های بازسازی‌شده خلیج هوم بوش، پارک المپیک سیدنی برپا و سبب رشد مجدد منطقه و اطراف آن شد.

تاریخچه خلیج هوم بوش

کشتی غرقشده در خلیج هوم بوش

امروزه خلیج هوم بوش تا حدودی به قبرستان کشتی شکسته تبدیل شده است، جایی که قایق‌هایی که از رده خارج شده‌اند به محل استراحت نهایی خود راه یافته‌اند. در خلیج هوم بوش می‌توانید بقایای حداقل چهار کشتی را ببینید که به خلیج هوم بوش منتقل شده‌اند. با گذشت زمان، آن‌ها قربانی طبیعت شده‌اند و به‌آرامی در آب‌ها زنگ زده‌اند. برخی از بدنه‌ها و لنج‌هایی قابل‌ مشاهده شامل SS Ayrfield، SS Heroic و HMAS Karangi هستند.
خلیج هوم بوش در سیدنی

کشتی اس اس ایرفیلد

SS Ayrfield که در ابتدا یک کشتی باری بود، از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برد و زغال‌سنگ، نفت و تجهیزات جنگی را در میان بسیاری از اقلام دیگر حمل می‌کرد. پس از اینکه کشتی از کار انداخته شد، آن را در خلیج هوم بوش رها کردند؛ جایی که طبیعت آن را به تصرف خود درآورد؛ د نتیجه جنگلی که از داخل لاشه شکسته رشد کرده و زیبایی بیابان رام‌نشده مادر طبیعت را به نمایش می‌گذاشت، به بدنه‌ای تبدیل شده است که بیشترین عکس را در این خلیج به یادگار می‌گذارد.

کشتی اس اس قهرمانی

این قایق بخار یکی دیگر از کشتی‌های متروک خلیج است. این کشتی سابقه طولانی در خدمت نیروی دریایی بریتانیا در طول جنگ جهانی اول داشته است و در سال 1973، توسط مالک خصوصی که قصد استفاده از آن را داشت، خریداری شد، اما به دلایلی، اکنون به خلیجی که امروزه وجود دارد، منتقل شده است. اکنون کشتی عنصری جدایی‌ناپذیر از چشم‌انداز زیبای خلیج است.

جاذبه‌های خلیج هوم بوش

علاوه بر زیبایی‌ها و چشم‌انداز فوق‌العاده خلیج هوم بوش در اطراف آن مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • پارک دویستین

این پارک که در ساحل جنوبی خلیج هوم بوش قرار دارد، از تالاب مانگرو احیاشده تشکیل شده است و مناظری زیبا دارد. با بیش از 40 هکتار علفزار برای کاوش می‌توانید به‌راحتی یک پیک‌نیک فوق‌العاده در این مکان داشته باشید. مجسمه‌هایی برای دیدن، تماشای پرندگان و تعداد زیادی مسیر دوچرخه‌سواری در پارک وجود دارد تا هریک از اعضای خانواده را راضی نگه دارد.
خلیج هوم بوش سیدنی

  • پارک المپیک سیدنی

محبوب‌ترین جاذبه این منطقه 640 هکتار در جنوب‌ غربی خلیج را پوشش می‌دهد. از زمان اتمام بازی‌های المپیک 2000، این منطقه توسعه زیادی داشته است. بلوک‌های اداری و آپارتمان‌های شیک در مرکز پارک ساخته شده‌اند؛ درحالی‌که نقاط مهم مسکونی در نیوینگتون، واترفرانت و مارینرز کوو به‌ وجود آمده است.

  • نمایشگاه سیدنی

نمایشگاه سیدنی در سال 1998 برای بازی‌های المپیک از مور پارک نقل مکان کرد و در طول بازی‌های المپیک به‌شدت استفاده شد. اکنون از این نمایشگاه برای رویدادها و کنسرت‌های مهم استفاده می‌شود و محل نمایش رویال عید پاک سیدنی است؛ نمایش یک رویداد سنتی استرالیایی که در سال 1823 آغاز شد.

 بیشتر بخوانید: باغ گیاه‌شناسی سلطنتی سیدنی و طبیعت شگفت‌انگیز آن

  • مرکز خرید رودز

مرکز خرید رودز که در ساحل شرقی خلیج قرار دارد، برای پاسخ‌گویی به تقاضای توسعه خلیج هوم بوش در طول سال‌های نوسازی و جوان‌سازی آن ساخته شد. امروزه این مرکز خرید دارای یک مجموعه تئاتر با 8 سینما، بیش از 100 فروشگاه تخصصی و یک منطقه غذاخوری مجلل است.

  • لیبرتی گرو

لیبرتی گرو (liberty grove) حومه کوچک مسکونی با تراکم بالاست که در میان هوم بوش بی‌درایو در غرب و خط آهن اصلی شمال در شرق قرار دارد. این شهر توسط حومه رودس در شمال و کنکورد غربی در شرق و جنوب و پارک المپیک سیدنی از غرب احاطه شده است. مهاجران برای اولین بار در ژانویه 1793 به این منطقه رسیدند و کشاورزی را در «دشت‌های آزادی» آغاز کردند که نام حومه از آن گرفته شده است. این منطقه در دهه 1900 به یکی از مناطق صنعتی سیدنی تبدیل شد؛ با این‌ حال مانند بسیاری از مناطق صنعتی مجاور اطراف خلیج هوم بوش، به‌عنوان بخشی از توسعه محوطه المپیک در آماده‌سازی برای المپیک 2000 سیدنی، به‌طور کامل تغییر یافت.

جاذبه های خلیج هوم بوش

  • هتل نووتل

این هتل یکی دیگر از جاذبه‌های خلیج هوم بوش سیدنی است که دارای کافه‌ها، بارها، رستوران‌ها و امکانات فضای باز متعددی است که مهمانان در رویدادهایی که در پارک المپیک سیدنی برگزار می‌شوند از آن لذت می‌برند.

برای بازدید از سیدنی شما می‌توانید با تور استرالیا  در آژانس رز آبی سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات