محله‌ اینسادونگ سئول جایی برای آشنایی با فرهنگ کره جنوبی

2 سال پیش 0 دیدگاه

محله اینسادونگ در سئول یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین محله‌های فرهنگی در کره جنوبی است که همواره سنت‌های قدیمی کره را در خود حفظ کرده است. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و رستوران‌های کوچک خانوادگی به همراه مغازه‌های کوچک یکی از بارزترین ویژگی‌های این محله است. می‌توان گفت این محله تضاد چشمگیری با آسمان‌خراش‌های شیک و فناوری‌های به‌روز کره دارد. درصد بالایی از گالری‌های هنری و عتیقه‌فروشی‌های کره در محله اینسادونگ قرار دارند. البته این محله جنبه معاصری نیز دارد. با ادغام دو محله «این» و «سا»، اینسادونگ به وجود آمد که خود سبب ترکیب دو زندگی مدرن و سنتی شد. اگر قصد آشنایی با فرهنگ اصیل کره‌ای را در سفر با تور کره جنوبی دارید، به این محله سفر کنید و با ما همراه باشید تا از راهنمایی‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهیم استفاده کنید.

  • مرکز اطلاعات توریستی اینسادونگ

اولین جایی که باید به آن سر بزنید، مرکز اطلاعات توریستی اینسادونگ است. در این مکان با استفاده از بروشورها و راهنماهایی که در اختیارتان قرار می‌دهند، می‌توانید جواب سؤالاتتان را پیدا کنید. همچنین گرفتن راهنمایی از کارکنان بسیار آسان است؛ چراکه به زبان‌های مختلفی صحبت می‌کنند.

  • اجاره هانبوک

شما می‌توانید با هزینه اندک لباس سنتی کره‌ای بپوشید و روبه‌روی معبد عکس بگیرید. خرید هانبوک‌ها برای گردشگران کمی گران است، ولی با اجاره‌کردن آن برای چند ساعت می‌توانید تجربه جالبی کسب کنید.

خیابان اینسادونگ

  • سامزی گیل

سامزی گیل یک مرکز خرید بسیار بزرگ است، ولی به لطف طراحی چهار طبقه آن و وجود مغازه‌ها در فضای باز بیشتر شبیه یک بازار است تا مرکز خرید. در این مکان

می‌توانید از صدها مغازه، کافه، کارگاه‌ و گالری‌های هنری بازدید کنید و از خرید اجناس مختلف لذت ببرید. بین طبقات این مرکز خرید پر است از تزئینات فانوس‌ها و گل و گیاه‌های رنگی؛ به‌طوری‌که سامزی گیل به‌تنهایی می‌تواند یک اثر هنری باشد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی سئول

  • گالری چاقو اینسادونگ

گالری چاقو در نزدیکی ورودی محله اینسادونگ قرار دارد و حدود 6000 چاقو از سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد. بهترین ویژگی این گالری تنوع چاقوهاست و ممکن است بعضی از این چاقوها را در فیلم‌ها دیده باشید. در این مکان چاقوهای پخت و پز هندی تا چاقوهای پرتابی ژاپنی را می‌بینید. بعضی از چاقوها به‌دلیل کمیاب‌بودن یا قدمت بالای آن در محفظه‌های شیشه‌ای قرار دارند و قابل لمس نیستند، اما بعضی دیگر را می‌توانید با احتیاط کامل لمس کرده و غلاف و تیغه‌های آن را بررسی کنید. اگر مایل به داشتن یکی از چاقوها باشید نیز با سفارش‌دادن از آن می‌توانید پروسه ساخت چاقو را تماشا کنید.

جاذبه‌های محله‌ اینسادونگ

  • پارک نپگل

نپگل یک پارک کوچک است که در منطقه بزرگ‌تر اینسادونگ (اینسا) قرار دارد. در مرکز این پارک یک پاگودای غول‌پیکر قرار دارد که قدمت آن به قرن پانزدهم برمی‌گردد. آلاچیق‌های سنتی و حکاکی‌های سنگی بسیاری در این پارک دیده می‌شوند. همچنین امروزه یک مکان سیاسی برای اعتراضات به شمار می‌رود. حتی اگر به دلایل سیاسی آنجا نباشید، می‌توانید کمی بنشینید و از هوای پاک لذت ببرید.

  • بازدید از فروشگاه تالبنگ

در فروشگاه تالبنگ می‌توانید چهره واقعی خود را بپوشانید! ماسک‌های سنتی کره‌ای به اسم هاهوتال در قاب‌هایی به دیوار آویزان شده‌اند. مغازه‌دارها روی این ماسک‌های چوبی حکاکی و با دست رنگ می‌کنند. ماسک‌های هاهوتال، هنر در حال مرگ کره هستند و البته ارزان نیستند؛ پس اگر قصد خرید آن‌ها را دارید، برایش پول کنار بگذارید.

 

محله‌ اینسادونگ در کره جنوبی

  • کاخ کیونگ بوک گونگ

در سفر به سئول حتماً از کاخ کیونگ بوک گونگ دیدن کنید. این کاخ بزرگ‌ترین کاخ از پنج مجموعه سلطنتی باقی‌مانده از دوره چوسان است. علاوه بر قدم‌زدن در سالن‌ها می‌توانید در معابد فضای باز دعا کنید و از موزه کاخ ملی کره دیدن فرمایید. این کاخ مجموعه غول‌پیکری از تالارهای تاج و تخت، تالارهای ضیافت، پل‌ها، آلاچیق‌ها، حیاط‌ها و ورودی‌های مختلف است.

 

  • چایخانه قدیمی شین

این چایخانه با کرکره‌های چوبی و تزئینات رنگی فضای تاریخی و سنتی به شما هدیه می‌کند. می‌توانید روی بالش‌های کوچک تکیه دهید و ده‌ها چای را مزه کنید. همچنین یک منوی کوچک از میان‌وعده‌های معروف کره دارید که کیک برنجی‌ها و گلوله‌های برنج از نمونه‌های آن‌ها هستند.

 

  • سولبینگ

سولبینگ نوعی کافه زنجیره‌ای از دسرهاست که نوعی دسر از یخ و تکه‌های شیر سرو می‌کند. می‌توانید از انواع آجیل‌ها، میوه‌ها، کوکی‌ها و نوعی خمیر معروف به خمیر لوبیا قرمز برای این دسر استفاده کنید. معروف‌شدن سولبینگ به‌دلیل داشتن ترکیباتی مانند پنیر انبه و چای سبز بود.

 

  • موزه هنرهای زیبای کیونگ

این ساختمان سقف‌های منحنی با دروازه‌های چوبی و پله‌هایی سنگی دارد که با بامبو پوشیده شد‌ه‌اند. حیاط سنگ‌فرش‌شده این ساختمان در بهار پر از گلبرگ‌های حیرت‌انگیز است. در این موزه شیک و مدرن نمایشگاه‌های هنری بسیاری وجود دارد. همچنین با بازدید از این مکان اطلاعات بسیاری از اینسادونگ به دست خواهید آورد.

.

  • معبد جوگیسا

معبد جوگیسا تکه کوچکی از تاریخ است که بین مدرنیسم سئول می‌درخشد. جوگیسا خانه درخت کاج باستانی است و معبدی طبیعی محسوب می‌شود. اگر در ماه می که روز تولد بوداست به اینجا سفر کنید، می‌توانید در جشن‌های متعددی همچون رژه فانوس نیلوفر آبی شرکت کنید.

  • کافه خانم لی

کافه خانم لی سبکی یادآور دهه 70 و 80 کره را دارد. یادداشت‌های دست‌نویس از دیوارها آویزان هستند و دوشیراک غذای اصلی منوی این کافه است. دوشیراک ناهار دانش‌آموزان سئول و سوسیس، کیمچی و تخم‌مرغ سرخ‌شده روی برنج است. اگر می‌خواهید از غذای خود لذت ببرید، مانند یک دانش‌آموز دهه 70 ظرف غذای خود را تکان دهید. نوشتن یک یادداشت و چسباندن آن به یکی از آیین‌های این کافه دیوار تبدیل شده است.

 

محله‌ اینسادونگ کجاست

  • رستوران گونگ

کره جنوبی و شمالی پیش از جنگ یک ملت بودند، اما امروزه کره شمالی را یک دیکتاتور اداره می‌کند و بسیاری از شهروندان آن به کره جنوبی مهاجرت می‌کنند. صاحب رستوران گونگ، که از رستوران‌های مشهور سئول است، یک زن سالخورده است که در جوانی به کره جنوبی مهاجرت کرده است. او به‌کمک نوه‌هایش سوپ و دامپلینگ‌های خوشمزه‌ای درست می‌کند. اگر می‌خواهید به غذاهای خوشمزه گونگ برسید تا قبل از ظهر برای خودتان یک صندلی پیدا کنید.

 بیشتر بخوانید: دهکده فرهنگی گامچون (کره جنوبی) | در رنگ‌های این دهکده گم می‌شوید!

  • خیابان اینسادونگ گیل

با قدم‌زدن در خیابان اینسادونگ گیل با سئول خداحافظی کنید. این مسیر مکانی در مرکز این محله است و شما می‌توانید برای آخرین بار نگاهی به تمام مغازه‌ها، کافه‌ها، گالری‌های هنری و تمام آنچه با آن روبه‌رو شدید، بیندازید. هیچ کجای جهان مکانی مانند اینسادونگ پیدا نخواهید کرد؛ پس از سفر خود لذت ببرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات