منطقه خرید گینزا لوکس‌ترین و بزرگترین منطقه خرید ژاپن

2 سال پیش 0 دیدگاه

منطقه خرید گینزا یک منطقه خرید معروف در توکیو است که به‌خاطر بوتیک‌های لوکس، فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید شیک شهرت دارد. اگر از خرید لذت می‌برید، اینجا مکانی است که باید در توکیو از آن بازدید کنید. محبوب‌ترین خیابان خرید در گینزا، خیابان پرجنب وجوش چو-دوری است که هر هفته آخر در ساعت 12 بعد از ظهر تا 5 بعد از ظهر به یک منطقه خرید پیاده‌روی عالی تبدیل می‌شود که در تور ژاپن می‌توانید از آن‌جا دیدن و خرید کنید.

در دوران قدیم، به ویژه در دوره ادو،  خیابان گینزا، محل ضرب سکه‌های نقره برای دولت آن دوره بود. این صنعت توسط سازمانی به نام گینزا نیز اداره می‌شد.  Ginza  در واقع در ژاپنی به معنای نعناع نقره ای ترجمه می‌شود. به عنوان مرکز ادو که در آن نقره ضرب میشد، طبیعتاً منطقه گینزا به سرعت توسعه یافت و بسیاری از دفاتر و مشاغل در آن جا به جا شدند و این منطقه کوچک رونق گرفت.

منطقه خرید گینزا ژاپن، در ابتدا محل مغازه‌های سنتی زیادی مانند سالن‌های کیمونو، مغازه‌های صنایع دستی و تئاترهای نمایشی بود، اکنون فروشگاه‌های مدرن، برندهای لوکس خارجی و داخلی در مراکز خرید گینزا به فروش می‌رسد.

منطقه خرید گینزا در توکیو، گران‌ترین منطقه توکیو است. ظاهراً یک متر مربع زمین در گینزا بیش از 30 میلیون ین و حتی بیش از 40 میلیون برای املاک تجاری ارزش دارد! باید گفت مرکز خرید گینزا به عنوان گران‌ترین منطقه خرید توکیو شناخته می‌شود. اگرچه تنها تعداد کمی از مردم توانایی خرید از بوتیک‌های برندهای بالا و نوشیدن یک فنجان قهوه با قیمت بالا را دارند.

 امروزه گینزا مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های بیشتری در محدوده قیمت‌های مختلف دارد تا همه طبقات به یک اندازه از آن لذت ببرند. در ادامه مقاله به معرفی مهم‌ترین مراکز خرید گینزا که از جاذبه‌های توکیو به‌شمار می‌رود، می‌پردازیم.

معرفی مراکز خرید گینزا

در دهه 1870، گینزا شروع به تبدیل شدن به یک منطقه تجاری مدرن کرد. این منطقه توانست بسیاری از باهوش ترین خریداران توکیو را به خود جذب کند.

اگرچه دیگر بخش‌های توکیو مدت‌هاست که همراه با مراکز خرید شیک و فروشگاه‌های شیک در سرتاسر شهر معروف شده‌اند، منطقه خرید گینزا هنوز هم فضای انحصاری خود را حفظ کرده است و تقریباً همه برندهای لوکس معروف در آن حضور دارند. همچنین تعداد زیادی مغازه و گالری هنری مقرون به صرفه برای کسانی که به دنبال خرج کردن هنگفت نیستند وجود دارد. خبر خوب این است که خرید ویترینی نیاز به هزینه زیادی ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی آکیهابارا، منطقه‌ای پر زرق و برق در توکیو!

خیابان اصلی گینزا به نام "چوو دوری" تقریباً 1 کیلومتر طول دارد و خیابان برای تردد عابران پیاده برای پیاده روی آزادانه در تعطیلات آخر هفته بسته است. این خیابان مملو از فروشگاه‌های بزرگ، بوتیک‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی است و بهترین مکان برای خرید برندهای ژاپنی و بین‌المللی است.

در مراکز خرید گینزا، فروشگاه‌های لوکس مانند Chanel، Louis Vuitton، Gucci، Bvlgari و فروشگاه‌های مقرون به صرفه مانند Uniqlo، H&M، Zara، GU، GAP و فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی مانند Big Camera (فروشگاه بزرگ الکترونیک)،  اتاق نمایشگاه سونی و اپل نیز وجود دارد.

امروز می‌خواهم تعدادی از بهترین فروشگاه‌های گینزا را معرفی کنم که اگر قصد دارید برای خرید به گینزا بروید، حتماً باید از آنها دیدن کنید.

مرکز خرید گینزا شش

Ginza SIX که به تازگی در سال 2017 افتتاح شده است، امروزه زرگترین مجتمع خرید در منطقه است و بیش از 240 فروشگاه شیک و مد روز را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از طبقات لوازم آرایشی و مد در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. این مجموعه دارای طبقات جالبی است که به انواع غذاها و طراحی داخلی اختصاص دارد، یک کتابفروشی بزرگ Tsutaya متخصص در نشریات هنری، یک باغ دلپذیر روی پشت بام و یک تئاتر Noh در زیرزمین مرکز خرید گینزا شش وجود دارد.

بزرگترین فروشگاه بزرگ محله Ginza Six که به اندازه کافی بزرگ است و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد‌. به حدی که می‌توانید به راحتی یک روز کامل را در آنجا بگذرانید. نمای شیشه‌ای چشمگیر، که توسط معمار یوشیو تانیگوچی طراحی شده است، 241 مغازه و رستوران را در خود جای داده است و برندهای معروف مد مانند Fendi و Valentino را در خود جای داده است.

فضاهای عمومی داخلی دارای مسیرهای زیگزاگی هستند که به نظر خیابان‌های باریک قدیمی گینزا را تداعی می‌کنند. شما می‌توانید علاوه بر خرید کردن از یک باغ آرامش‌بخش روی پشت بام، نمایشگاه‌های هنری مدرن، غذاخوری‌های خوب فراوان و حتی یک تئاتر نیز بازدید کنید و از قدم زدن آرامش‌بخش در پشت بام‌های آرام لذت ببرید و یا با دیدن آثار هنری و اینستالیشن‌های هنرمندان مشهوری که در سرتاسر ساختمان یافت می‌شوند، گم شوید. 

مرکز خرید Itoya

Itoya که در سال 1904 به عنوان یک فروشگاه کوچک ثابت در منطقه خرید گینزا افتتاح شد، امروزه دارای 10 فروشگاه در توکیو و یوکوهاما است. بیشتر کالاهای آن لوازم التحریر، لوازم هنری، کاغذ، صنایع دستی، کالاهای مسافرتی، کالاهای داخلی است. جای تعجب نیست که فروشگاه پرچمدار آن در Ginza در Chuo-dori واقع شده است.

این مرکز خرید در 12 طبقه گسترده شده است. شما می‌توانید در فروشگاه‌های اتویا از لوازم ثابت و هنری که هر کدام در طبقه خاص خود قرار دارد بازدید کنید.

در بخش لوازم مسافرت، کیف‌ها و چمدان‌های شیک مسافرتی را می‌بینید، حتی یک طبقه نیز به کالاهای داخلی خانه اختصاص داده شده است. برای استراحت می‌توانید از یک کافه که در طبقه دوازدهم واقع شده دیدن کنید و با یک فنجان قهوه تازه یا یک سالاد سالم استراحت کنید. Itoya فقط یک فروشگاه لوازم التحریر معمولی نیست و شرط می‌بندیم که پس از پا گذاشتن در آن، احتمالا ترک این مکان برای شما دشوار خواهد بود.

دروازه مارونیر

 Marronnier Gate  یک مجتمع تجاری متشکل از سه ساختمان است.  مهم‌ترین ساختمان آن ‌ فروشگاه بزرگ پرینتمپس است. این مجموعه شامل تعداد زیادی مغازه از بوتیک‌های کوچک تا فروشگاه محبوب Hands است که پنج طبقه از ساختمان شماره یک را پوشش می‌دهد. ساعت کاری فروشگاه: 11:00 الی 21:00 (رستوران ها تا ساعت 23:00) است.

مرکز خرید گینزا واکو

یکی از مراکز خرید گینزا، گینزا واکو است. گینزا واکو (銀座和光) که در سال 1932 ساخته شد، یک فروشگاه بزرگ به سبک سنتی ژاپنی است و بیشتر به خاطر برج ساعتش که نماد منطقه گینزا است، شناخته شده است.

این فروشگاه درست روبروی ایستگاه گینزا واقع شده است.  ساختمان متمایز و کلاسیک آن، که دارای یک برج ساعت بزرگ و قدیمی است، به نماد غیر رسمی این منطقه تبدیل شده است. از سال 1947، گینزا واکو ساعت‌های باکیفیت، جواهرات، پوشاک، غذا و سایر اقلام لوکس را که از ژاپن و خارج از کشور تهیه می‌شد، عرضه کرده است.

ساختمان واکو با معماری نئورنسانسی و برج ساعت برجسته، به راحتی در تقاطع خیابان‌های چو و هارومی مشخص است. فروشگاه بزرگ Wako که توسط تیم سازنده ساعت‌های سیکو ایجاد شده است بسیار منحصر به فرد است و قیمت‌های آن نشان دهنده این موضوع است. این فروشگاه مجموعه‌ای از ساعت‌های سیکو، مارک‌های مد لوکس و لوازم جانبی را در اختیار دارد. بعد از خرید شما، همچنین می‌توانید یک غذای ژاپنی عالی را در Wako Ginza میل کنید.

توکیو پلازا گینزا

توکیو پلازا گینزا (東急プラザ銀座) که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد، یکی از مدرن‌ترین و جالب‌ترین مراکز خرید گینزا است که فروشگاه‌های مد روز، کافه‌ها و رستوران‌های معروف توکیو و خرید بدون مالیات را برای مسافران خارجی ارائه می‌دهد.

مرکز خرید هاکوهینان

هاکوهینکان (博品館) بهترین اسباب‌فروشی در توکیو است که می‌تواند هم کودکان و هم بزرگسالان را راضی کند. این ساختمان 9 طبقه طیف وسیعی از اسباب بازی‌ها، لوازم التحریر، انواع سوغاتی‌ و موارد دیگر را ارائه دهد.

گینزا ایتویا

گینزا ایتویا (銀座伊東屋) یک ساختمان بزرگ با 18 طبقه است. این فروشگاه برجسته، بیش از 100 سال پیش تاسیس شد و مجموعه ای عالی از لوازم التحریر با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد.

مرکز خرید دن کیخوت

یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌ها برای خرید سوغاتی در بین مسافران خارجی، فروشگاه دن کیخوت است. این فروشگاه‌، تنوع بسیار زیادی از کالاها و همچنین خرید بدون عوارض را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز در مورد مراسم چای ژاپنی در توکیو | سنت باشکوه ژاپن

فروشگاه گینزا میستوکوشی

مرکز خرید میتسوکوشی یکی از اصلی‌ترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های زنجیره ای ژاپن است. این فروشگاه به عنوان یک تاجر پارچه کیمونو در سال 1673 شروع به کار کرد، اما فروشگاه Ginza همانطور که امروزه شناخته می‌شود در سال 1930 افتتاح شد و اکنون دارای 12 طبقه گسترده از لباس‌های سطح بالا، لوازم آرایشی، جواهرات و لوازم جانبی است که یک سطح کامل به وظایف اختصاص داده شده است.

همچنین، در این فروشگاه‌ دو طبقه رستوران وجود دارد که از سوشی و نودل سوبا گرفته تا غذاهای ایتالیایی و کره ای را عرضه می‌کند.

میتسوکوشی، با سابقه ای که به قرن هفدهم باز می‌گردد، قدیمی ترین و بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای ژاپن است. فروشگاه گینزا که به آن «هارودز توکیو» می‌گویند، در سال 1930 ساخته شد و بسیاری از برندهای برتر مانند تیفانی و شرکت را در خود جای داده است. حتماً بخش شگفت‌انگیز کیمونوی فروشگاه را ببینید.

این فروشگاه بزرگ 12 طبقه دارای سابقه ای بیش از 80 سال است و به دلیل کالاهای با کیفیت بالا شناخته شده است. در این جا شما می‌توانید یکی از بزرگترین برندهای آرایشی و بهداشتی و همچنین لباس، جواهرات، لوازم جانبی، کالاهای خانگی، رستوران‌ها و مراکز خدمات عالی را مشاهده کنید.

طبقه 9 دارای یک تراس است که می توانید قبل از ادامه سفر خریدتان، در آن‌جا استراحت کنید.

سخن پایانی

اکثر مغازه‌ها در مراکز خرید گینزا هر روز هفته باز هستند. بازدید در بعدازظهرهای آخر هفته بسیار لذت بخش است، زمانی که خیابان مرکزی چو دوری به روی ترافیک خودرو بسته می‌شود و به یک منطقه عابران پیاده بزرگ تبدیل می‌شود. در این مطلب مکان‌های دیدنی و جذاب گینزا را به طور کامل معرفی کردیم. اگر قصد خرید در گینزا را دارید حتما سری به مراکز خرید معروف آن که در این مطلب معرفی کرده‌ایم، بزنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات