معرفی آکیهابارا، منطقه‌ای پر زرق و برق در توکیو!

2 سال پیش 0 دیدگاه

آکیهابارا که آکیبا نیز نامیده می‌شود، منطقه‌ای در شهر توکیوست که شهرت جهانی خود را مدیون وجود حجم زیادی از فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی است که در سراسر این منطقه پخش شده‌اند. شروع فعالیت این منطقه درست پس از جنگ جهانی بود؛ یعنی همان زمانی که به‌عنوان بازار سیاه قطعات الکترونیکی شناخته می‌شد و مملو از خرده‌فروشان بود، اما بعدها به ویترین فناوری کشور ژاپن تبدیل شد. به‌تازگی این منطقه به مرکز تجمع طرفداران بازی‌ها، انیمه، مانگا و همچنین اوتاکو تبدیل شده ‌است.

 بهتر است بدانید آکیهابارا در اصل نام ایستگاه قطاری است که در این منطقه قرار دارد؛ بنابراین می‌توان گفت این نام یک نام محاوره‌ای است و ممکن است نتوانید آن را روی نقشه پیدا کنید. یکی از دلایل مشهوربودن این منطقه وجود بسیاری از فروشگاه‌ها و مؤسسات مربوط به انیمه‌سازی و مانگا در آن است. آکیهابارا در توکیو یکی از مناطقی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر شاهد توسعه مجدد بوده و طی این فرایند تعدادی آسمان‌خراش به ترکیب مغازه‌ها و فروشگاه‌های کم‌ارتفاع آن منطقه اضافه شده است. برجسته‌ترین فروشگاه لوازم الکترونیکی موجود در این منطقه Yodobashi نام دارد.

در آکیهابارا چه چیزهایی یافت می‌شود؟

در این منطقه صدها فروشگاه لوازم الکترونیکی وجود دارد که از غرفه‌های کوچک و تک‌نفره تا مجموعه‌های عظیم و غول‌های الکترونیکی با یکدیگر در حال رقابت هستند و تمامی آن‌ها در خیابانی به نام چودوری و خیابان‌های فرعی اطراف آکیهابارا متمرکز هستند. در این فروشگاه‌ها جدیدترین و به‌روزترین تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها، دوربین‌ها، رایانه‌ها تا قطعات الکترونیکی و کالاهای دست‌دوم و آشغال‌های الکترونیکی یافت می‌شود.

در این میان باید توجه داشته باشید برخی از لوازم الکترونیکی به‌دلیل تفاوت در ولتاژ و سایر تفاوت‌های فنی تنها برای استفاده در ژاپن در نظر گرفته شده‌اند؛ با این حال برخی فروشگاه‌ها مدل‌های بین‌المللی کالاها را بدون دریافت مالیات به گردشگران خارجی ارائه می‌کنند که برای استفاده در خارج از ژاپن مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: 

دیدنی‌های آکیهابارا

یکی از جاذبه‌های این منطقه مراکز فروش اوتاکو هستند که به‌دلیل وجود انیمه‌های ژاپنی شکل گرفته‌اند. بهتر است بدانید اوتاکوفروشی‌ها مراکزی هستند که اسباب، لوازم و تجهیزات مربوط به انیمه‌های مختلف را در اختیار طرفداران انیمه‌ها قرار می‌دهند. حوزه فعالیت این فروشگاه‌ها که به آن‌ها فروشگاه‌های تخصصی انیمه نیز گفته می‌شود، مربوط به مانگا، بازی‌های ویدئویی، مجسمه‌های شخصیت‌ها و بازی‌های کارتی است.

از دیگر جاذبه‌های آکیهابارا می‌توان به مانگا کیسا یا کافه‌های مانگا اشاره کرد؛ نوعی از کافه‌های اینترنتی که مشتریان می‌توانند در آن‌ها علاوه بر مطالعه، به اینترنت دسترسی داشته باشند و کمیک و فیلم تماشا کنند. در ادامه مقاله به معرفی فروشگاه‌های بزرگ لوازم الکترونیکی در منطقه آکیهابارا می‌پردازیم:

Sofmap

مجموعه ساف‌مپ چندین فروشگاه در آکیهابارا و اطراف آن دارد و تمامی آن‌ها در ارائه محصولاتی مانند رایانه، نرم‌افزار و انواع سرگرمی‌ها تخصص دارند.

Laox

این فروشگاه علاوه بر لوازم الکترونیکی انواع سوغاتی‌های سنتی و کالاهایی را که به سبک زندگی مردن مربوط هستند، ارائه می‌دهد (درست همان محصولاتی که گاهی در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید و احساس می‌کنید وجود آن‌ها زندگی را بسیار آسان خواهد کرد) این فروشگاه از معدود کسب ‌و کارهایی بود که در دوران کرونا توانست رکود اقتصادی 5 را پشت سر بگذارد.

Akky

فروشگاه آکی در فروش کالاهای معاف از مالیات تخصص دارد و در منطقه آکیهابارا دارای دو شعبه فعال است. این فروشگاه از آن دسته مجموعه‌هایی است که تجهیزات الکترونیکی مخصوص استفاده در خارج از کشور را به فروش می‌رسانند؛ از جمله دوربین، تلویزیون، انواع نرم‌افزارها، رایانه و انواع پخش‌کننده‌ها.

Yodobashi

یادوباشی که غول الکترونیک تخفیفی نیز محسوب می‌شود، بزرگ‌ترین شعبه خود را در سال 2005 در آکیهابارا افتتاح کرد و برخلاف سایر فروشگاه‌های آکیهابارا که در سمت غربی ایستگاه قرار دارند، در سمت شرقی ایستگاه واقع شده است.

معرفی فروشگاه‌های اوتاکو

در ادامه به معرفی فروشگاه‌های معروف اوتاکو می‌پردازیم:

  • کافه‌های خدمتکار

این کافه‌ها که یکی از جاذبه‌های آکیهابارا هستند، مکان‌هایی با تِم cosplay محسوب می‌شوند که در آن‌ها گارسون‌هایی با لباس خدمتکاران فرانسوی به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند، با آن‌ها بحث و گفت‌وگو می‌کنند و با زبان و ادبیات بسیار محترمانه‌ای صحبت می‌کنند. این کافه‌ها هم در میان خانم‌ها و هم آقایان از محبوبیت برخوردار است. در برخی کافه‌ها مانند Home Cafe نیز خدمتکاران انگلیسی زبان فعالیت می‌کنند.

  • Don Quijote

دن کیخوت شامل مجموعه‌ای از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که همه کالاهای مورد نیاز افراد از جمله خواروبار و اسباب‌بازی گرفته تا لوازم الکترونیکی و کالاهای مدرن را تأمین می‌کنند. شعبه آکیهابارای این فروشگاه محل تمرین گروه پاپ دخترانه AKB48 است که هر روزه در طبقه هشتم فروشگاه خود و در سالن تئاتر اختصاصی‌شان، نمایش اجرا می‌کنند. لازم است بدانید یکی از شعبه‌های کافه خدمتکار  Home Cafeدر طبقه پنجم این فروشگاه قرار دارد.

  • Radio Kaikan

رادیو کایکان یکی از دیدنی‌های آکیهابارا و شامل بیش از 30 فروشگاه لوازم الکترونیکی و سایر کالاهای مرتبط با انیمیشن‌سازی است. ساختمان این فروشگاه در سال 2011 تخریب و بازسازی شد و درنهایت در سال 2014 به‌عنوان یک ساختمان ده طبقه کار خود را آغاز کرد.

  • Super Potato

Super Potato که در آن انواع بازی‌های ویدئویی و کنسول‌های بازی به فروش می‌رسد، در یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل تخصص دارد. در این فروشگاه می‌توانید تقریباً تمامی انواع بازی‌های تولیدشده را به همراه مجموعه‌ای از دیسک‌ها و لوازم جانبی بازی‌ها تهیه کنید.

  • Gamers

گیمرز مجموعه گسترده‌ای از کالاهای مرتبط با انیمه و مانگا از جمله فیلم، انواع بازی‌ها، لوازم‌التحریر، نرم‌افزار و کالاهای شخصیت‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

  • Mandarake

ماندارکه یک فروشگاه بسیار بزرگ در منطقه آکیهابارا دارد و بیشتر در زمینه کالاهای پیش‌ساخته فعالیت می‌کند و تخصص دارد. این فروشگاه مکان مناسبی برای یافتن مجسمه‌ها، مانگاهای کمیاب، پوسترها، عروسک‌ها، اسباب‌بازی‌ها و دیگر کالاهای مرتبط با مانگاست.

چگونه خود را به منطقه آکیهابارا برسانیم؟

ایستگاه آکیهابارا همواره یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌هاست که به‌کمک خطوط JR Yamanote، JR Keihin-Tohoku Line، JR Keihin-Tohoku Line و خط مترو Hibiya می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. به‌طور‌کلی بعد از سفر به توکیو به‌راحتی می‌توانید ایستگاه‌های مرتبط با آکیهابارا را پیدا کنید؛ زیرا این منطقه یکی از برجسته‌ترین و پررفت‌وآمدترین نقاط توکیوست که همواره گردش مالی بسیار بالایی نیز دارد و سالانه تعداد بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند که تعدادی از آن‌ها با اهداف توریستی و گردشگری و بخش قابل‌توجهی از آن‌ها برای خرید بروزترین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا به این مکان مراجعه می‌کنند.

ما در مجموعه رزآبی تلاش کردیم اطلاعات کاملی را درباره این مکان به شما عزیزان ارائه دهیم. امید است اطلاعات ذکرشده در مقاله برای شما مفید باشند و در انتخاب یک مقصد مناسب برای گردشگری به شما کمک کنند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات