طبیعت سوئیس را با دیدن این مکان‌ها بشناسید

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 

از گذشته‌های دور تا به امروز طبیعت سوئیس همچون پادشاهی مقتدر پادشاهی کرده است. البته طبیعت سوئیس از این نظر به شهرت رسیده است که چندین زیبایی خارق‌العاده را به صورت یکجا در دل خود جای داده است. معمولا در تمامی قسمت‌های طبیعت سوئیس دریاچه‌ها، کوه‌ها، حیات وحش، طبیعت بکر و... خود نمایی می‌کنند. در این مقاله رز آبی قصد داریم این بار طبیعت گردی سوئیس را با شما تجربه کنیم.

جاهای دیدنی طبیعی سوئیس

سوئیس همان شهر پر آوازه‌ای است که همه ساله گردشگران بی‌شماری را به سمت خود می‌کشاند. تجربه نشان داده است که تور سوئیس همیشه به سرعت تکمیل ظرفیت می‌شود و بر خلاف سایر تورهای مسافرتی، این تور در زمستان‌ها متقاضیان بیشتری دارد و علت این امر طبیعت سوئیس است که تا حد قابل توجهی بکر و دست نخورده باقی مانده است. با رز آبی همراه شوید تا با هم سفری کوتاه به زیباترین جاهای دیدنی طبیعی سوئیس داشته باشیم.

1. کوه ماترهورن

نام کوه ماترهورن برای کوهنوردان سراسر دنیا نامی آشنا است. این کوه زیبا که یکی از رشته کوه‌های آلپ است دقیقا در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار گرفته است، اما آن را یکی از جاهای دیدنی طبیعی سوئیس محسوب می‌کنند. کوه‌های ماترهورن انگار با کوهنوردان سخن می‌گویند. چراکه گاها حتی در مواقعی که گردشگران قصد کوهپیمایی ندارند هم ناخودآگاه خود را در میانه راه این کوه‌ می‌بینند.

این کوه زیبا در طبیعت سوئیس پادشاهی می‌کند و معمولا در سرتاسر سال کمی برف بر روی آن وجود دارد. گاها برخی از گردشگران ساعت‌ها در پایین این کوه می‌نشینند و از صلابت و بزرگی و عظمت کوه لذت می‌برند.

2. ژنو

بهتر است شال و کلاه و لباس گرم بپوشید تا با هم به ژنو در طبیعت سوئیس برویم. چراکه این شهر، دقیقا بین قله‌های پوشیده ار برف قرار گرفته است. همچنین دریاچه ژنو که بزرگترین دریاچه کوه‌های آلپ است در این منطقه وجود دارد و در اطراف این دریاچه گیاهان و درختانی بکر رشد کرده‌اند و طبیعت سوئیس را در این منطقه غیر قابل توصیف کرده اند.

 اگر از سرمای این منطقه گلایه نکنید قطعا طبیعت گردی سوئیس در این منطقه بی‌نظیر خواهد بود و می‌توانید عکس‌های هنری بی‌شماری را بگیرید.

3. دریاچه اوزچین (Oeschinen)

بی‌شک طبیعت سوئیس با دارا بودن دریاچه اوزچین بسیار به خود می‌بالد. این دریاچه از 3 یخچال طبیعی تشکیل شده است و به جهت زیبایی منحصر به فردی که داشته است توانسته است خود را در لیست میراث جهانی یونسکو جای دهد.

آب این دریاچه فیرزه‌ای و کاملا زلال است و همچون آینه‌ای می‌درخشد. از طرفی دیگر دور تا دور دریاچه را کوه‌هایی با 3000 متر ارتفاع احاطه کرده‌اند و اینطور به نظر می‌رسد که نگهبانان دریاچه هستند.

در این منطقه می‌توانید سوار بر تله کابین نمای کلی دریاچه و اطراف آن را ببینید و از این همه زیبایی خیره‌کننده به وجد بیایید.

4. کوه ایگر

کوه ایگر یکی دیگر از جاهای دیدنی طبیعی سوئیس است که نام و آوازه خوبی ندارد. این کوه از کوهنوردان استقبال خوبی تا به حال نکرده است و بسیاری از کوهنوردان زمانی‌که قصد قتح این کوه را داشته‌اند جان خود را از دست داده‌اند. اما اگرچه این کوه تصویر زیبایی در ذهن کوهنوردان ندارد اما از زیبایی ظاهری آن هم نباید چشم‌پوشی کرد.

این کوه می‌تواند صرفا برای طبیعت گردی سوئیس بسیار زیبا و جذاب باشد اما توصیه می‌شود چنانچه تبحر کافی در کوهنوردی ندارید و یا تجهیزات کوهنوردی به همراه ندارید دل به عطوفت این کوه نبندید.

5. آبشار راین

واژه آبشار، به خودی خود تصور زیبایی را به ذهن‌ها منعکس می‌کند اما آبشار راین نه تنها زیباست بلکه تاریخچه غنی هم دارد. این آبشار جایگاه ویژه‌ای در طبیعت سوئیس دارد و قدمتی 14000 ساله دارد و شکل‌گیری آن مربوط به آخرین عصر یخبندان است.

در اطراف این آبشار صخره‌های بزرگی قرار گرفته‌اند که می‌توانید بر روی آن‌ها بنشینید و در حالیکه نوشیدنی خود را میل می‌کند از پرتاب قطرات آب آبشار که بر صورتتان بوسه می‌زنند نهایت لذت را ببرید. همچنین می‌توانید کمی فراتر بروید و سوار بر قایق شوید و تا قلب آبشار به پیش بروید و خودتان را به یک هیجان نامحدود دعوت کنید.

6. تاکستان‌های لاواکس

 قطعا طبیعت سوئیس بدون وجود تاکستان‌های لاواکس نمی‌توانست تا این اندازه مشهور و معروف شود. جهت رسیدن به این تاکستان‌ها باید از دهکده لوتری گذر کرد. در واقع از زمانی‌که تاکستان‌های لاواکس به عنوان مقصد انتخاب می‌کنید آنچنان زیبایی‌هایی در طبیعت سوئیس خودنمایی می‌کنند که گاها ممکن است شما ترجیح دهید از زیبایی‌های مسیر استفاده کنید و دیگر به تاکستان نروید. اما توصیه می‌شود که فریب زیبایی‌های مسیر را نخورید. چراکه انگورهای شیرین و آبدار تاکستان لاواکس مزد کسانی خواهند بود که لذت‌های مسیر آن‌ها را اغوا نکنند. ناگفته نماند که این تاکستان‌ها در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌اند.

7. اینترلاکن

طبیعت گردی سوئیس  با وجود جاذبه‌هایی همچون اینترلاکن  به محبوبیت رسیده است. اینترلاکن به دو دریاچه متصل است و کوه‌های بلند آلپ نیز در اطراف آن همچون دژی محکم قرار گرفته‌اند. اینترلاکن در یک منطقه مرتفع واقع شده است و به جهت وجود رودخانه‌ها، قله‌ها و مراتعی که دارد محبوبیت بالایی در بین گردشگران پیدا کرده است. در اینترلاکن امکان انجام ورزش‌های هیجان‌انگیز همچون کوهنوردی، طناب‌کشی، کایاک‌سواری وجود داد. این مکان از بهترین جاهای دیدنی طبیعی سوئیس است که برای پیاده‌روی‌های گروهی و خانوادگی و حتی به صورت تکی کاملا مناسب است.

همچنین با تدبیری که در اینترلاکن اندیشیده شده است، شما می‌توانید از بلندای تله‌کابین، طبیعت سوئیس را در این منطقه از بلندترین ارتفاعات ببینید. البته اگر شما هم از افرادی هستید که از تله‌کابین می‌ترسید نگران نباشید، چراکه خط‌های ریلی کوهستانی، ماشین‌های کابلی و تله‌اسکی نیز در این منطقه برای جابه جایی گردشگران تدارک دیده شده‌اند.

8. سنت موریتز

سنت موریتز همان قسمت از طبیعت سوئیس است که اسکی بازان و عاشقان برف و تفریحات زمستانی را به سوی خود جذب می‌کند. اگر شما هم اهل تفریحات برفی باشید می‌توانید ابتدا حسابی در میان برف‌های یخی اسکی بازی کنید. بعد از آن سری به فروشگاه‌های بی نظیر تدارک دیده شده برای توریست‌ها بزنید.

قطعا لوازمی را می‌توانید ببینید و بخرید که همیشه رویای داشتن آن‌ها را داشته‌اید. در حین خرید اصلا به ساعت خود نگاه نکنید. لازم نیست عجله کنید، چون قرار است شب را نیز در همین مکان رویایی بگذرانید. شب‌های سنت موریتز بسیار زیبا و خارق‌العاده هستند.

تصور کنید در شب، همه جای این مکان را نورهایی که از دل تاریکی بیرون آمده‌اند روشن می‌کنند و شما درحالی‌که پتو را به خود پیچیده‌اید و نوشیدنی گرم خود را میل می‌کنید محو این سکوت و آرامش شب‌های سنت موریتز می‌شوید.

9. برنینا اکسپرس

 در برنینا اکسپرس، قطاری سرخ رنگ آماده است تا طبیعت سوئیس را با دور تند از مقابل چشمان شما بگذراند.  مبدا حرکت این قطار از برنینا اکسپرس که یکی از شلوغ‌ترین شهرهای سوئیس است آغاز می‌شود و تا تیرانو به حرکت خود ادامه می‌دهد.

تصور کنید بر روی صندلی راحت قطار نشسته‌اید و درحالیکه غذا و یا نوشیدنی محبوبتان را میل می‌کند چشمانتان را به زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت سوئیس مهمان می‌کنید در مسیر حرکت 4 ساعته این قطار قطعا از کنار زیباترین دهکده‌های سوئیس، قله‌های سربه فلک کشیده، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های درخشان، منظره‌های خیره‌کننده و... عبور می‌کنید.

البته این را هم باید خاطر نشان کنیم که در طول این سفر 4 ساعته از 196 پل و 55 تونل نیز گذر خواهید کرد. پس خودتان را برای چند ساعت شادی و زیبایی وصف نشدنی آماده کنید.

10. پارک ملی سوئیس

شاید به جرات بتوان گفت که طبیعت گردی سوئیس بدون سر زدن به پارک ملی سوئیس کاملا بی معناست. این پارک خاص پناهگاهی امن برای گونه‌هایی از حیوانات همچون بز کوهی، شوکا، موش خرمای کوهی، روباه، گوزن قرمز و دیگر حیوانات است.

تصور کنید در این پارک زیبا قدم می‌زنید درحالیکه در بالای سر شما 100 گونه پرنده زیبا در حال آواز خواندن و رقص در آسمان هستند. از طرفی دیگر ناگهان در جلوی چشمانتان یک گوزن کوهی سبز می‌شود که آزادانه در حال گشت و گذار است.  شما تمام این وقایع را در لحظاتی حس خواهید کرد که صدای غرش رودخانه را نیز با گوش‌هایتان می‌شنوید.

قطعا در طول پیاده‌روی در این پارک چند باری به خود سیلی خواهید زد تا مطمئن شوید که خواب نیستید. چنانچه تمایل به بازدید از این پارک ملی عجیب دارید، توصیه می‌شود تور زوریخ را از دست ندهید.

11. آپنزل

آپنزل همان دختر زیبای پرجنب و جوش طبیعت سوئیس است. این مکان همان جایی است که عاشقان طبیعت را یک دل نه و صد دل عاشق خود می‌کند. آپنزل با کوهپایه‌های آلپ محصور شده است و از طرفی دیگر چشم‌اندازهای روستایی اطراف آن هر آدمی را مسخ می‌کند.

این مکان رویایی دارای چندین مسیر پیاده‌روی مجزا است که هر کدام دارای مناظر فوق‌العاده‌ای هستند و به جرات می‌توان گفت کمتر فردی را می‌توان سراغ داشت که محو این طبیعت خارق‌العاده نشود.

البته یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعت سوئیس در منطقه آپنزل، وجود ساختمان‌های قدیمی با نماهای رنگارنگ این منطقه است. همچنین به جهت استقبال بالای گردشگران انواع فروشگاه‌های عرضه‌کننده شیرینی، پنیر، نان و... را می‌توان در این مکان یافت.

مطمئننا بعد از یک پیاده‌روی طولانی در طبیعت آپنزل، صرف یک فنجان قهوه داغ در حالیکه طبیعت بی‌نظیر آپنزل در روبه‌روی شماست، خستگی را از تن شما کاملا خارج می‌کند.

12. یخچال طبیعی آلتچ

زمانی‌که از طبیعت سوئیس صحبت می‌شود، یخچال طبیعی آلتچ با افتخار در صدر جدول خود را جای می‌دهد. این یخچال طبیعی زیبا در شهر یونگفرایوخ سوئیس واقع شده است و در لیست میراث طبیعی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. یخچال زیبای آلتچ  به همراه یک رصدخانه مجهز جهت تماشای آسمان دقیقا بر روی بلندای کوه‌های آلپ قرار گرفته‌اند.

در ابتدا ممکن است این تصور ایجاد شود که بازدید از این منطقه با توجه به ارتفاع زیاد، غیرممکن است. اما در این منطقه با یک اقدام هوشمندانه خط راه آهن تاسیس شده است که تا کنار یخچال آلتچ امتداد دارد. شما می‌توانید درحالیکه در قطار نشسته و قهوه می‌نوشید و محو تماشای مناظر اطراف هستید؛ در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را بالای بلندای کوه آلپ و در کنار یخچال طبیعی آلتچ ببینید.

13. دریاچه لوگانو

دریاچه لوگانو در شهر لوگانو، همان عروس بی عیب و نقص سوئیس است که همه ساله گردشگران بی‌شماری را به سوی خود جذب می‌کند. در واقع کمتر کسی را می‌توان سراغ داشت که توصیف دریاچه لوگانو را بشنود و دل به این عروس زیبا نسپارد. آب زلال و شفاف لوگانو از میان سلسله کوه‌های آلپ راه خود را باز کرده است و به دریاچه‌ای بی‌مانند تبدیل شده است. شما می‌توانید درحالی‌که در کنار این دریاچه قدم می‌زنید، کوه‌های سر به فلک کشیده اطراف دریاچه و سرسبزی انبوه و بکر این منطقه را با چشم نظاره کنید.

البته می‌توانید بعد از اینکه از پیاده‌روی خسته شدید دلتان را به این دریاچه زیبا بسپارید و سوار بر قایق به داخل دریاچه بروید و زیبایی‌های دریاچه و طبیعت بکر اطراف آن را از درون قلب دریاچه بهتر تماشا کنید.

14. گرند کنیون

گرند کنیون سوئیس بخشی از طبیعت سوئیس است که هم میزبان عاشقان طبیعت‌گردی‌ و هم میزبان اسکی‌بازان می‌شود. گرند کنیون یک یخچال طبیعی و از یادگارهای برجای مانده از عصر یخبندان است. دیوارهای یخی این منطقه در کنار جنگل‌های بکر و انبوه و سرسبزی که ایجاد شده‌اند، تناقض زیبایی را خلق کرده‌اند.

از طرفی دیگر فعل و انفعالات طبیعی که در کوه‌ها و قسمت‌های مختلف این یخچال طبیعی رخ داده است، دره‌ای عمیق را نیز شکل داده است که اگرچه کمی ترسناک به چشم میخورد اما وجود یک رود در کف این دره عمیق، مقداری حس ترس را کمتر می‌کند. زیبایی این منطقه به پارادوکسی است که در آن وجود دارد.

15. دریاچه اوشینسی

دریاچه آرام و سربه زیر اوشینسی در درون دره‌‌ نسبتا عمیق اوشینیسم خود را جای داده است. این دریاچه دارای مسیرهای پیاده‌روی متعددی به سمت کوهستان‌های اطراف دریاچه است. به قطعیت می‌توان دریاچه اوشینسی را از بهترین جاهای دیدنی طبیعی سوئیس دانست.

معمولا در فصول سرما دریاچه کاملا یخ زده است اما در فصول گرم‌تر آب دریاچه همچون نگین انگشتری زمرد، برق می‌زند. همچنین اطراف دریاچه را درختانی سرسبز احاطه کرده‌اند که مانند سربازانی راست قامت از دریاچه محافظت می‌کنند. این دریاچه برای ماهیگیری نیز مناسب است و حتی در فصول سرما نیز ماهیگیری در این دریاچه رونق بسیاری دارد.

16. دریاچه سیبرگسی

دریاچه سیبرگسی کوچکترین دختر زیبای طبیعت سوئیس است. چراکه این دریاچه در مقابل سایر دریاچه‌های طبیعت سوئیس بسیار کوچک است. البته دریاچه سیبرگسی، اگرچه کوچک است اما از لحاظ زیبایی و جذب توریست هیچ چیز از دریاچه‌های بزرگ سوئیس کم ندارد. در اطراف دریاچه سیبرگسی چندین مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری وجود دارد که هر کدام زیبایی و جاذبه‌های مخصوص به خود را دارند. پس نیاز نیست خود را برای انتخاب مسیر پیاده‌روی جذاب‌تر به زحمت بیندازید، چراکه تمامی این مسیرهای پیاده‌روی کاملا سرسبز  و بکر هستند. از طرفی دیگر وزش باد ملایمی که از سمت کوه‌های آلپ می‌زد، لذت پیاده‌روی و یا دوچرخه‌سواری در این منطقه را دوچندان می‌کند.

17. دریاچه تونرسی

دریاچه تونرسی دریاچه‌ای رازآلود و عجیب است که در مرکز منطقه برنیز اوبرلند قرار گرفته است. این دریاچه دارای مناظری کوهستانی است، از طرفی دیگر اطراف این دریاچه ‌را دهکده‌هایی قدیمی با بناهای بسیار عجیب احاطه کرده‌اند.

قدم زدن در کنار این دریاچه بسیار هیجان‌انگیز است چراکه اطراف دریاچه و چشم‌اندازهای اطراف کاملا متفاوت و البته گاهی ترسناک به چشم می‌آیند. چنانچه پیاده‌روی را در مسیر اطراف این دریاچه ادامه دهید می‌توانید از یک قلعه قدیمی و بزرگ متعلق به قرون وسطا و همینطور 12 کلیسای زیبایی که در خط ساحلی دریاچه تونرسی واقع شده‌اند هم بازدید کنید. توصیه می‌شود کفش مناسب به پا کنید و از پیاده‌روی در این منطقه خسته نشوید که اتفاقات هیجان انگیزی انتظار شما را می‌کشند.

18. مونتا روزا

مونتا روزا یکی از بلندترین کوه‌های طبیعت سوئیس است که کوهنوردان حرفه‌ای را از سراسر دنیا به مبارزه دعوت می‌کند. کوهنوردان جهت فتح کوه مونتا روزا بایستی از یک یخچال طبیعی گذر کنند و همین امر سبب سخت شدن مسیر فتح کوه شده است. دو مسیر جهت فتح این کوه پر آوازه وجود دارد که یکی از آن‌ها از مسیر ساس فی و دیگری از مسیر رزمات است.

همچنین ناگفته نماند که برای کوهنوردان و عاشقان طبیعت سوئیس برای استفاده بیشتر از زیبایی مونتا روزا، یک پیشنهاد عالی وجود دارد و آن رفتن به اقامتگاه کوهستانی مونتا روزا هات و اقامت یک‌روزه در آن است. تجربه اکثر گردشگران از اقامت در این اقامتگاه کوهستانی بسیار مثبت بوده است و اکثر گردشگران از این موضوع به عنوان خاطره‌انگیزترین قسمت‌های سفر خود یاد کرده‌اند.

19. پیلاتوس

پیلاتوس مکانی است که در ارتفاعات کوه‌های آلپ و در شهر لوسرن سوئیس قرار دارد. پیلاتوس دارای ارتفاعات بسیار تند و تیز اما پر از هیجان است. چنانچه عاشق هیجان و ترشح آدرنالین هستید نباید این جاذبه طبیعت سوئیس را به هیچ عنوان از دست بدهید. البته اگر اهل کوهنوردی نیستید هم نگران نباشید چراکه در اقدامی کاملا هوشمندانه 3 مسیر برای رسیدن به قله کوه پیلاتوس در نظر گرفته شده است.

اولین مسیر، کوهنوردی از مسیر آلپناچستاد است که دارای شیب‌های تیز بسیاری است. فلذا فقط در صورتی‌که کوهنورد حرفه‌ای هستید و امکانات و تجهیزات کافی دارید این مسیر را انتخاب کنید. دومین مسیر رسیدن به قله پیلاتوس، قطار کابلی و یا تله‌کابین از مسیر کرینز است. سومین مسیر هم خط راه‌آهنی است که از مسیر پر شیب آلپناچستاد کشیده شده است.

20. رودخانه آر

رودخانه آر در شهر برن یکی از جاذبه‌های زیبای شهر برن سوئیس و طولانی‌ترین رودخانه طبیعت سوئیس محسوب می‌شود. معمولا گردشگران و حتی مردم این منطقه، در این رودخانه در روزهای گرم تابستان آب‌تنی می‌کنند و همزمان هم از زیبایی طبیعی اطراف رودخانه لذت می‌برند. ناگفته نماند که امکان پریدن از بالای پل شوناشتک به داخل دریاچه برن نیز وجود دارد و بسیار هم از آن استقبال می‌شود.

البته چنانچه شما در دسته افرادی هستید که علاقه‌ای به آب‌تنی ندارید بهتر است در امتداد رودخانه قدم بزنید و اجازه دهید نسیم آب گونه‌های شما را ببوسد. همچنین در طول مسیر پیاده‌روی می‌توانید مناظر زیبای شهر برن را نظاره کنید و لذت ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله با رز آبی همراه شدید و با هم در طبیعت بکر و زیبای سوئیس قدم زدیم. البته ما تنها به برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی سوئیس سرزدیم. اما ناگفته نماند که طبیعت سوئیس صرفا در مکان‌های فوق خلاصه نمی‌شوند. از این رو توصیه می‌شود بار سفر را ببندید و ابزار کوهنوردی و پیاده‌روی خود را محیا کنید و با اولین تورهای سوئیس رز آبی عازم این کشور رویایی شوید.

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات