ارزان‌ترین کشور اروپایی برای سفر 

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 در میان برگ‌های رنگارنگ پاییز در بلغارستان، در هیاهوی تیرانا، بر روی کوه سیاه و در کنار رود دانوپ، مقرون‌به‌صرفه قدم بزنید و با فرهنگ اروپا آشنا شوید! بسیاری از علاقه‌مندان سفر با تور اروپا، به‌دنبال ارزان‌ترین کشور اروپایی برای سفر هستند. قاره اروپا با زیباترین، متنوع‌ترین و ارزان‌ترین قیمت‌ها یکی از بهترین مقاصد گردشگران در تمام دنیاست. در این مطلب درباره ارزان‌ترین کشور اروپا برای سفر و بهترین زمان مسافرت به قاره اروپا سفر صحبت خواهیم کرد.

ارزانترین کشورهای اروپایی برای مسافرت

شاید با خود فکر کنید سفرهای اروپایی گران‌قیمت است و تنها افرادی خاص می‌توانند به این مقاصد سفر کنند تمام می‌شود؛ اما کشورهایی در قاره اروپا هستند که سفر به آن‌ها هزینه زیادی نیاز ندارند. از سوی دیگر تنوع گردشگری در اروپا بالاست؛ به‌طوری‌که آب و هوای گوناگون تا فرهنگ‌های مختلف در سراسر این قاره سبز دیده می‌شود. با توجه به آنچه بیان شد اگر قصد سفر به کشورهای زیبای اروپایی را دارید، بهتر است  پس از دریافت ویزای مولتی شینگن از سراسر این قاره بازدید کنید. بی‌شک همه کشورهای قاره اروپا، مقصدی فوق‌العاده و زیبا برای مسافرت هستند، اما برخی از این کشورهای قاره سبز مقرون به‌صرفه‌تر از کشورهای دیگر این قاره به شمار می‌آیند. در ادامه با تعدادی از بهترین کشورهای اروپا که هزینه‌های کمتری از دیگر کشورها دارند آشنا خواهید شد.

 

1. سفر زمینی یا هوایی به بلغارستان

بلغارستان ارزان‌ترین کشور اروپایی برای سفر است. از جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌توان به سواحل زیبا و مکان‌های تاریخی آن اشاره کرد که با قیمتی مناسب، پذیرای گردشگران هستند. ارزان‌ترین فصل مسافرت در بلغارستان فصل پاییز و زمستان است، البته در این فصول سرد نمی‌توانید از ساحل بازدید کنید، اما می‌توانید از دیگر مکان‌های دیدنی در این کشور لذت ببرید.

از دیگر مکان‌های دیدنی بلغارستان می‌توان به پارک ملی بالکان مرکزی اشاره کرد که مکان مناسبی برای پیاده‌روی است. همچنین می‌توانید از چندین روستا که هنوز فرهنگ و مکان‌های تاریخی را حفظ کرده‌اند دیدن کنید. دیگر شهرهای گردشگری بلغارستان شامل وارنا، پلوودیو، نسبار، بانسکو، ولیکو تارنووو، سوزوپول و بورگاس است.

2. آلبانی؛ آشنایی با فرهنگ اروپا در هیاهوی شهر

کشور آلبانی یکی از کشورهای اروپاست که به‌تازگی پذیرای گردشگران سراسر جهان بوده و مکان‌های دیدنی ناشناخته بسیاری دارد. بهترین استراحتگاه‌های ساحلی آن مانند دهرمی و کسامیل قیمتی بسیار ارزان و مناسب دارند و گردشگران می‌توانند در تور اروپا نوروز 1403 هزینه بسیار مناسبی برای اقامت و غذا در این کشور اروپایی پرداخت کنند.

پایتخت آلبانی، تیرانا شهری شلوغ و پرجمعیت به شمار می‌آید که هزینه اقامت در آنجا هم بسیار مناسب است. قیمت اقامت در هاستل‌های آلبانی از 10 دلار و در هتل‌ها از 25 دلار شروع می‌شود. مکان‌های دیدنی آلبانی بیشتر در شهرهای کروجا، گیروکاسترا، برات و اشکودراست.

 

3. مونته‌نگرو؛ مدرن، اما ارزان

مونته‌نگرو در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و پایتخت آن پودگوریتساست. این کشور جدید که در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد، به‌عنوان ارزانترین کشور اروپایی برای مسافرت در لیست قرار داد. مونته‌نگرو به معنای «کوه سیاه» است. این کشور تازه‌تأسیس اروپا، مکان‌های دیدنی زیادی برای بازدید دارد. شهرهای ساحلی مونته‌نگرو با این که همیشه مملو از جمعیت است، اما اقامتگاه‌های ارزان و مناسبی دارد.‌

 هزینه سفر به مونته نگرو

4. مجارستان؛ شگفت‌انگیز مقرون به صرفه

این کشور زیبا و شگفت‌انگیز در اروپای مرکزی و حوزه پانونی قرار دارد. اگرچه نمی‌توان مجارستان در اروپا را ارزان‌ترین کشور اروپایی برای سفر دانست، این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هزینه‌های مقرون به‌صرفه‌تری دارد. در این میان، اقامت در بوداپست، پایتخت مجارستان، هزینه بیشتری از دیگر شهرهای مجارستان دارد، اما مطمئن باشید بازدید از مناظر خیره‌کننده، پیاده‌روی در کنار رود دانوپ و اماکن تاریخی ارزش این هزینه را دارد.‌

 

5. جمهوری چک؛ زیبای ارزان

این کشور با داشتن جاذبه‌های زیبا و از جمله شهر پراگ از جمله کشورهای تأثیرگذار بر تاریخ و فرهنگ اروپاست. اگر از جاذبه‌های فراوان این کشور بازدید کنید، باورتان نمی‌شود که هزینه‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند. شهر پراگ یا «شهر صد مناره» از جمله مقاصد پرطرفدار اروپا به حساب می‌آید. میدان شهر قدیم و میدان ونسلاس پراگ از جمله توریستی‌ترین مکان‌ها هستند که می‌توانید با هزینه‌‌های مقرون به صرفه از آن‌ها بازدید کنید.

هزینه سفر به جمهوری چک

ارزانترین فصل سفر به اروپا

برای تعیین ارزان‌ترین فصل سفر به اروپا باید چند عامل مهم را در نظر بگیرید، با شناخت این عوامل می‌توانید سفری مقرون به صرفه را در اروپا تجربه کنید. دو مورد از مهم‌ترین عوامل در تعیین زمان سفر به شرح زیر است:

  • مقصد سفر
  • سلیقه شخصی

به‌طورکلی اگر می‌خواهید در زمانی خلوت و کم‌ازدحام با حداقل هزینه ممکن به اروپا سفر کنید پیشنهاد ما فصل پاییز و بهار است زیرا قیمت اقامتگاه و غذا در این فصول بسیار کمتر از فصل تابستان است، علاوه بر این، خطوط هوایی و دیگر وسایل نقلیه در این زمان از تخفیف‌های مناسبی برخوردار است. به یاد داشته باشید که تعیین زمان در ارزان‌ترین کشور اروپا برای سفر، می‌تواند بر تجربه کلی شما تأثیر زیادی داشته باشد. درنهایت اینکه هر کشور دارای آب و هوا، جاذبه‌های فصلی و دوره‌های اوج گردشگری متفاوت است؛ بنابراین بهترین زمان برای بازدید هر کشور می‌تواند متفاوت باشد.

ارزان‌ترین وسیله حمل‌ونقل در اروپا در چیست؟

در زمان گشت و تفریح در ارزان‌ترین کشورهای اروپا، وسایل حمل و نقل بسیاری وجود دارد تا گردشگران به‌راحتی به جاذبه‌ها و مناطق دیدنی شهر دسترسی داشته باشند. در این میان، اتوبوس، وسیله‌ای محبوب و مقرون به صرفه برای رفت و آمد در شهر است. بیشتر شهرهای اروپایی، سیستم حمل و نقل مختلفی مانند اتوبوس‌ها، ترامواها و مترو دارند که وظیفه حمل و نقل گردشگران را به جاذبه‌های شهر فراهم می‌کند و درمجموع قیمت بلیت آن مقرون به صرفه است.

رفت و آمد با قطار نیز یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای حمل و نقل ارزان و راحت در مسافت‌های طولانی و بین‌شهری است، کرایه این قطارها نیز معمولاً مناسب است. استفاده از کشتی‌ و قایق نیز به‌عنوان وسایل حمل و نقل در برخی کشورهای اروپایی، مانند یونان ضروری است. خدمات کشتیرانی، دسترسی گردشگران را به این جزایر فراهم می‌کند. البته باید گفت وسیله نقلیه انتخابی شما باید با برنامه سفر، راحتی و بودجه شما مطابقت داشته باشد.

نکاتی برای سفر ارزان به اروپا

بازدید از هر شهر یا کشوری و آشنایی با فرهنگ و تاریخ‌ آن‌ها نیازمند دانش و آگاهی است. در ادامه نکات لازم درباره سفر به اروپا را می‌خوانیم:

  1. با انتخاب ارزان‌ترین کشور اروپایی برای سفر با صرف هزینه کمتری می‌توانید از جاهای دیدنی اروپا دیدن کنید.
  2. اگر قصد دارید ارزان‌ترین کشور اروپایی برای سفر را انتخاب کنید باید کمی منعطف باشید؛ برای مثال، سفر در روزهای میانی هفته با تعداد روزهای کمتر قیمت بسیار مناسب‌تری دارد. برای اقامت و غذا هم سختگیری زیاد جایز نیست، بلکه با اقامت در هاستل‌های مقرون به‌صرفه و مهمانخانه‌های کوچک مسافرتی ارزان به اروپا خواهید داشت.
  3. از خطوط هوایی ارزان‌قیمت و حمل و نقل عمومی استفاده کنید. توصیه می‌کنیم به‌دنبال خطوط هوایی مقرون به صرفه باشید که کرایه‌های بسیار مناسب بین شهرهای اروپایی ارائه می‌دهند. در داخل شهر نیز از وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار یا اتوبوس استفاده کنید.
  4. جاذبه‌های دیدنی رایگان یا کم‌هزینه را در اولویت بازدیدهای خود قرار دهید. اروپا اماکن دیدنی، موزه‌ها و مکان‌های تاریخی بسیاری دارد که در زمان‌های خاصی ورودی رایگان یا تخفیف دارند.

 سخن پایانی

جاذبه‌های گردشگری اروپا در تمام کشورهای آن گسترده شده است. اگر عاشق بازدید از جاهای دیدنی اروپا هستید، اما بودجه کافی در اختیار ندارید، پیشنهاد ما سفر با تور ترکیبی اروپاست. با انتخاب تور ترکیبی اروپا می‌توانید از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی دیدن کرده و در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. برای اطلاعات بیشتر تور اروپا می‌توانید با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.‌

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات