زیباترین پارک‌ها و باغ‌های لندن را بشناسید!

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 لندن یکی از شهرهایی است که سرسبزترین مناطق را در خود جای داده است. این شهر با بیش از 3000 پارک و فضای باز مکانی است که انتخاب‌های متفاوتی را برای هر فرد فراهم می‌کند. برای یک پیک‌نیک آرام، آفتاب گرفتن، ورزش و پیاده‌روی، تفریح، تماشای حیات وحش و... بازدید از پارک‌های لندن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این شهر طیف وسیعی از حیات وحش و طبیعت را در خود جای داده است که انتخاب را برای شما آسان می‌کند. اگر به‌دنبال روزی دور از سر و صدا و شلوغی شهر هستید و می‌خواهید ساعاتی را با آرامش بگذرانید، از پارک‌های سرسبز لندن بازدید کنید. در ادامه با چند نمونه از بهترین پارک‌های لندن آشنا می‌شوید.

 

همپستد هیث (Hampstead Heath)؛ آب‌تنی در یخ

پارک همپستد هیث محدوده‌ای 320 هکتاری از علفزارهای موج‌دار و شگفت‌انگیزی است که فضا را بسیار دیدنی کرده است. در این پارک فضاهای مختلفی برای پیاده‌روی سگ‌ها و گردش طبیعت دوستان‌وجود دارد؛ البته باید مراقب حیواناتی از قبیل طوطی‌ها و آهوی مونجاک در این منطقه باشید. در این پارک در تمام طول سال مکان‌هایی برای آب‌تنی وجود دارد، اما جالب است بدانید حتی در فصل تابستان نیز آب بسیار خنک است. این پارک گل سرسبد بوستان‌ها برای گردشگران تور لندن است. 

 

ریجنتز پارک (regent's park)؛ قدم زدن در زیر سایه بیدها

این پارک 410 هکتار دارد و از جمله پارک‌های سلطنتی لندن محسوب می‌شود. ریجنتز پارک در شمال غربی لندن قرار دارد و سرشار از جاذبه‌هایی دیدنی است. تئاترهای روباز، جشنواره‌های غذا و موسیقی، زمین‌های تنیس، باغ‌های گل رز و... از مواردی هستنند که زیبایی پارک را دو چندان کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این پارک باغ وحش لندن است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. در قسمتی از پارک مسیرهای پیچ در پیچی با گل‌های زینتی و درختچه‌ها وجود دارد. دریاچه ریجنتز پارک نیز با بیدهای آویزان و یک پل چوبی قاب شده و منظره‌ای زیبا را به وجود آورده است.

ریجنتز پارک

کلافام (clapham)؛ لذت اسکیت‌سواری

قدمت این پارک که در جنوب غربی لندن قرار دارد به قرن هجدهم بازمی‌گردد. در اطراف این پارک، کافه، پارک اسکیت، سالن‌ها و استیج‌هایی برای اجرای کنسرت‌ها و موسیقی وجود دارد. اگر به تور انگلیس به لندن سفر کرده‌اید، بازدید از این پارک را حتما در برنامه خود بگنجانید. 

 

باترسی (Battersea)؛ یک روز با حیوانات

این پارک زیبا که در جنوب لندن قرار دارد، باغ وحش خانوادگی لمورها، میرکات‌ها و یک گالری هنری را در خود جای داده است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن دیدن کنند.

 

پارک کریستال پالاس (Crystal palace)؛ سرزمین دایناسورها

این پارک نام خود را از قصر کریستال گرفته است که در سال 1936 آتش گرفت. پارک کریستال در جنوب شرق لندن قرار داشته و دارای ویژگی‌های شگفت‌انگیزی است. 5 مجسمه دایناسور بین درخت‌ها قرار دارند که از ویژگی‌های جالب این پارک است.

 

پارک کریستال پالاس

دولویچ پارک؛ ورزش در میان گل‌ها

این پارک در مرکز دهکده دولویچ قرار دارد و منطقه‌ای آرام و جذاب است. گل‌های فراوانی که در این ناحیه قرار دارند فضایی دوستانه و صمیمی به‌ وجود آورده‌اند. زمین‌های تنیس، فوتبال، زمین‌های بازی و... نیز در این پارک یافت می‌شوند. یک باشگاه هم در فضای باز وجود دارد که درصورت تمایل می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر هم به تماشای دریاچه علاقه دارید، می‌توانید قایق کرایه کنید.

 

پارک گرینویچ؛ هم‌جواری با آهوها

این پارک قدیمی‌ترین پارک سلطنتی محصورشده و علفزاری به وسعت 183 هکتار است. گرینویچ پناهگاه آهوها، روباه‌ها و بیش از 70 گونه پرنده است. شش زمین تنیس، دریاچه قایق‌رانی، رصدخانه سلطنتی و... در این پارک قرار دارند.

 

هاید پارک؛ هم‌جواری خارپشت‌ها و کاکل‌ها

این پارک یکی از پارک‌های مهم سلطنتی در لندن است که جاذبه‌های متنوعی برای بازدیدکنندگان دارد. دریاچه مصنوعی سرپنتاین، فواره یادبود پرنسس دایانا، یادبود هفتم ژوئیه یادبود هولوکاست، تندیس آشیل، مجسمه خانواده ژله‌ای و... از مواردی هستند که می‌توانید در هاید پارک لندن از آن‌ها بازدید کنید. دریاچه سرپنتاین محل زندگی اردک‌ها، قوها، خارپشت‌ها و کاکل‌هاست.

 

پارک ریچموند؛ تفریح با گوزن‌های قرمز

بزرگ‌ترین پارک سلطنتی لندن که 2500 هکتار مساحت دارد، ریچموند است. بسیاری از گوزن‌های قرمز به‌صورت آزاد و رها در این پارک زندگی می‌کنند. یکی از مرتفع‌ترین مناطق این پارک مناظر اطراف کلیسای سنت پل بوده که 12 مایل به سمت شرق است.

 

پارک سبز؛ تفریح مثلثی

این پارک که منطقه‌ای مثلثی و سبز است در سال 1668 توسط چارلز دوم به‌عنوان یک شکارگاه محصور شد. این مکان در سال 1826 به روی عموم باز شد و در حال حاضر گردشگران و مسافران برای پیک‌نیک و استراحت از این منطقه بازدید می‌کنند.

 

باغ کنزینگتون؛ مکانی برای آرامش

هنگامی که ویلیام سوم در قرن هفدهم از محیط تاریک و دلگیر وایت وال خسته شده بود، به این باغ نقل مکان کرد. گوشه‌ای از این پارک محلی برای اقامتگاه در نظر گرفته شده است. مجسمه‌ای برنزی از پیتر پن در سال 1912 در این باغ ساخته شده که بسیار دیدنی است.

باغ کنزینگتون

 

پارک سنت جیمز

این منطقه به‌عنوان پارک آهو برای ساکنان سلطنتی ساخته و به دستور جورج چهارم توسط معمار جان نش بازسازی شد. در مرکز سنت جیمز دریاچه‌ای قرار دارد که پرندگان آب‌دوست بسیاری را در خود جای داده است. پلی روی این پارک ساخته شده که مناظر زیبایی از کاخ باکینگهام از آن قابل‌رؤیت است.

 

بوشی پارک؛ گشت و گذار در کنار گوزن‌ها

این پارک دومین پارک بزرگ سلطنتی در لندن است که جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارد. 320 گونه گوزن و انواع مختلف پرندگان به‌طور آزاد در این پارک زندگی می‌کنند. مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری، باشگاه‌های هاکی و کریکت و حوضچه‌های ماهیگیری از مواردی است که در بازدید از بوشی پارک باید مدنظر قرار دهید.

 

پارک ویکتوریا؛ فستیوالی از موسیقی

ویکتوریا ابتدا به‌عنوان یک پارک سلطنتی شروع به کار کرد، اما در سال 1887 به شهرداری تبدیل شد. این پارک وسعت بسیاری دارد و شامل طبیعتی است که روح شما را آرام می‌کند. همچنین محوطه‌ای برای آهوها، غازهای خاکستری و سنجاب‌ها محسوب می‌شود. در کنار دریاچه کافه‌ای وجود دارد که می‌توانید برای خوردن صبحانه و وعده‌های خوشمزه دیگر به آنجا بروید. پارک ویکتوریا میزبان فستیوال‌های بزرگ موسیقی، تئاترها، آتش‌بازی و جشنواره‌های تابستانی بسیاری است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم پارک‌ها و باغ‌های لندن را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به این کشور بتوانید از بهترین مکان‌ها دیدن کنید و لذت ببرید. در این پارک‌ها از قایق‌سواری گرفته تا پیاده‌روی و تماشای گوزن‌ها همه‌چیز جذاب و دلنشین است.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات