عاشق غذا هستید؟ بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن

6 ماه پیش 0 دیدگاه

 بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن مکان‌هایی هستند که برخی از غذاهای سنتی و محلی ژاپن را به‌صورت تخصصی تهیه می‌کنند. البته معمولاً در تمامی مناطق ژاپن انواع غذاها در رستوران‌ها پخته می‌شوند، اما در برخی مناطق خاص ژاپن، آن غذاها را به سبک دیگری می‌پزند و همین امر سبب می‌شود مردم ژاپن و همین‌طور گردشگران تور ژاپن برای خوردن آن غذاها به آن مناطق بروند. در ادامه برخی از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای عاشقان غذا معرفی شده و درباره غذاهای ویژه آن مناطق نیز توضیحاتی ارائه می‌شود.

معرفی بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن

معرفی بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن، از این نظر مهم است که پیش از سفر با انواع غذاهای محلی و سنتی ژاپن و همین‌طور مناطقی که آن غذاها را تهیه می‌کنند آشنا می‌شوید و درصورت تمایل آن‌ها را امتحان می‌کنید؛ چراکه بر کسی پوشیده نیست تجربه خوردن غذاهای متنوع محلی کشورهای دیگر نیمی از لذت سفر به آن مناطق را تضمین می‌کند. از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای عاشقان غذا عبارت‌اند از:

 

هوکایدا (Hokkaido)؛ شهر لبنیات

یکی از بهترین مکان‌هاس غذا در ژاپن، شهر هوکایدو است. هوکایدا در قسمت شمال کشور ژاپن قرار دارد و مرکز آن شهر ساپورو است. در مرکز این شهر معمولاً فستیوال‌های زمستانی متعددی برگزار می‌شود. در هوکایدا در تهیه انواع غذاها از لبنیات تازه استفاده می‌کنند؛ چراکه این منطقه از کشور ژاپن به تولید و عرضه انواع لبنیات، به‌ویژه پنیرهایی با طعم‌های خارق‌العاده شهرت دارد؛ از این‌رو در بسیاری از غذاها از این محصولات استفاده می‌‌کنند. بدیهی است افراد عاشق لبنیات از این سبک غذاها بی‌نهایت لذت می‌برند.

کیفیت پنیرهای این منطقه شهرت بین‌المللی دارد و انواع شیرینی‌‌ها و تارت‌ها را با آن‌ها تهیه می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از گردشگران از طعم این پنیرها استقبال می‌کنند. توصیه می‌شود در سفر به این منطقه تارت پنیر هوکایدا را امتحان کنید؛ زیرا مشابه آن را در دیگر مناطق ژاپن و هیچ مکان دیگری نخواهید یافت.

رستوران هوکایدا ژاپن، غذاهایی با طعم لبنیات

اوزاکا (Ozaka)؛ خوردن غذا با طعم اختاپوس!

اوزاکا نام یکی دیگر از مناطق کشور ژاپن است که با یکی از غذاهای خود به نام تاکویاکی به شهرت رسیده است. این منطقه نیز یکی از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن محسوب می‌شود. غذای تاکویاکی از گوشت اختاپوس تهیه می‌شود. این غذا با انواع ادویه‌های مختلف طعم‌دار و در روغن فراوان سرخ می‌شود. همچنین روی تاکویاکی را با سس، پنیر و مایونز می‌پوشانند و همین امر سبب لذیذتر شدن این غذا می‌شود. این غذا را به‌نوعی یک فست‌فود هم می‌توان محسوب کرد و گزینه کاملاً مناسبی برای یک میان‌وعده در حال گشت و گذار خواهد بود. نام دیگر این غذای لذیذ کوفته اختاپوس تاکویاکی است. این غذا نیز از جمله غذاهایی است که مانند آن را در مکان‌های دیگر نمی‌توان یافت و مخصوص اوزاکای ژاپن است.

اختاپوس اوزاکا ژاپن

کوبه (Kobe)؛ محلی برای صرف گوشت گوساله

 کوبه نیز یکی دیگر از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن محسوب می‌شود. این منطقه با غذایی به نام بیف کوبه شهرت یافته است. در این غذا از گوشت گوساله ژاپنی استفاده می‌شود که بسیار ترد و لذیذ است و بافتی بسیار سبک و چرب دارد. بیف کوبه نوعی سوپ با تکه‌های گوشت آب‌پزشده است. همچنین نوع دیگر سرو بیف کوبه، گریل کردن تکه‌های گوشت مزه‌دارشده در حضور مشتریان است که لذت خوردن غذا را برای آن‌ها چندین برابر می‌کند.

غذاهای گوشتی کوبه

نیکو (Nikko)؛ طعمی لذیذ از ترکیب غذاهای سنتی و مدرن

منطقه نیکو یکی از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن محسوب می‌شود. در این منطقه غذایی به نام یوبا تهیه می‌شود. درواقع این غذا در زمره غذاهای سنتی و محلی کشور ژاپن است که با جوشاندن شیر سویا و گرفتن سرشیر آن تهیه می‌شود. این غذا بافتی بی‌نهایت سبک دارد و طعم جدیدی برای افرادی است که به این منطقه سفر می‌کنند. غذای یوبا معمولاً داخل کاسه‌های نودل داغ ریخته شده و همراه سس سویا و ترپ ژاپنی سرو می‌شود.

شیمودا (Shimoda)؛ سرو خرچنگ و ریلکسیشن!

 شیمودا نیز یکی از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای عاشقان غذا محسوب می‌شود. این مکان در قسمت جنوبی شبه‌جزیره ایزو قرار گرفته و تنها 4 ساعت با توکیو فاصله دارد. شیمودا شهری کاملاً آرام است و بهترین مکان برای ریلکسیشن محسوب می‌شود. این منطقه به تهیه انواع غذاهای دریایی شهره است و چندین بازار ماهی و خرچنگ دارد که صید روز و تازه هستند. از انواع غذاهایی که در این منطقه تهیه می‌شوند می‌توان به ماهی کبابی، ماهی مرکب، ماهی طعم‌دارشده و... اشاره کرد. البته معروف‌ترین غذای این منطقه کین مدای Kinmedai)) است؛ نوعی خرچنگ ترد و خوشمزه چشم طلایی که شهرتی جهانی نیز دارد. با توجه به توضیحات ارائه‌شده، شیمودا یکی از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن و البته استراحت در آرامش مطلق است.

بیشتر بخوانید: غذاهای سنتی کیوتو

موریوکا (Morioka)؛ خوردن سوبای داغ

یکی دیگر از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن، منطقه موریوکاست. این منطقه به‌دلیل تهیه نودل‌های سوبا به شهرت رسیده است؛ زیرا در این منطقه این نودل‌ها کاملاً متفاوت تهیه شده و در کاسه‌های کوچک اما داغ و تازه سرو می‌شوند. معمولاً افرادی که به رستوران‌های شهر موریکا می‌روند و نودل سوبای ژاپنی را سفارش می‌دهند تا چند مرحله از پیش‌خدمت رستوران می‌خواهند ظرف غذای آن‌ها را پر کند. این نودل‌ها معمولاً با ترب ژاپنی سرو می‌شوند.

سوبای داغ در موریوکا

یوکوهاما (Yokohama)؛ فستیوالی رنگارنگ از غذا

یوکوهاما نیز یکی دیگر از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای عاشقان غذاست و در فاصله‌ای بسیار نزدیک به توکیو قرار گرفته است. این منطقه با غذای بسیار محبوب ژاپنی به نام رامن شناخته می‌شود. روش تهیه رامن به این صورت است که نودل روی گوشت خوک و گوشت ماهی ریخته و با سس سویا سرو می‌شود. معمولاً گوشت و ماهی در این نوع غذا از قبل مزه‌دار می‌شوند. چاشنی‌های این غذا معمولاً ادویه‌‌های معطر و خوش‌طعم ژاپنی است. هرساله در شهر یوکوهاما فستیوال تهیه غذای رامن هم برگزار می‌شود و طرفداران بی‌شماری نیز دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین کافه‌ها و رستوران‌های توکیو

فوکوئوکا (Fukuoka)؛ سرو بادکنک!

 بی‌شک یکی دیگر از بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن، شهر فوکوئوکای ژاپن است. در این شهر نوعی غذای افسانه‌ای و عجیب به نام فوگو سرو می‌شود. فوگو نام یک ماهی بادکنکی بسیار لذیذ است که روش طبخ آن اصول خاصی دارد که باید به‌درستی رعایت شود؛ چراکه در غیر این صورت این غذای لذیذ به غذایی مرگ‌بار تبدیل می‌شود؛ از این‌رو این غذا را تنها در این منطقه می‌توان با خیال راحت میل کرد. روش تهیه این غذا به این صورت است که ماهی سرخ‌شده را داخل سوپ نودل داغ قرار می‌دهند و سرو می‌کنند. البته ناگفته نماند از قبل ماهی را با انواع ادویه‌های متعدد مزه‌دار می‌کنند.

فوکوئوکا

سخن پایانی

 در این مقاله بهترین مکان‌ها در ژاپن برای غذا خوردن معرفی شده و برخی از غذاهای مشهور این مناطق نیز از نظر مواد غذایی به‌کاررفته در آن‌ها بررسی شدند. بدیهی است تجربه خوردن انواع غذاهای جدید و متنوع نیز، بخشی از لذت سفر به کشورهای دیگر است. البته گاهی برخی از غذاها ممکن است با طبع افراد مختلف سازگار نباشند؛ از این‌رو بهتر است پیش از سفر درباره انواع غذاهای مناطق مختلف تحقیق و بررسی کنید. برای خرید تور ژاپن و انواع کشورهای دنیا از جمله تور اروپا می‌توانید به صفحه تورهای رز آبی مراجعه کنید. 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات