جاذبه‌های نیوکاسل؛ دیدنی‌ترین شهر انگلیس

6 ماه پیش 0 دیدگاه

معرفی جاذبه‌های نیوکاسل از این نظر حائز اهمیت است که کمک می‌کند گردشگران بیش از سفر برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای سفر خود داشته باشند و بتوانند زمان و هزینه‌های خود را بهتر و دقیق‌تر مدیریت کنند. جاذبه‌های دیدنی نیوکاسل بسیار متنوع و جذاب هستند و معمولاً در تمامی آن‌ها تلفیقی از معماری و چیدمان‌های مدرن و کلاسیک دیده می‌شود. وجود همین پارادوکس‌هاست که سبب زیبایی بیشتر این جاذبه‌ها شده است. در این مقاله 8 مورد از جاذبه‌های شهر نیوکاسل معرفی و توضیحات لازم درباره هرکدام آن‌ها آورده می‌شود.

معرفی جاذبه‌های نیوکاسل

نیوکاسل دیدنی‌ترین شهر انگلیس محسوب می‌شود که همه ساله گردشگران بی‌شماری را از کشورهای مختلف جهان به سمت خود جذب می‌کند؛ چراکه جاذبه‌های آن معمولاً به‌گونه‌ای است که می‌تواند تمامی افراد با سلایق و علایق مختلف را راضی نگه دارد. 8 مورد از جاهای دیدنی نیوکاسل که در تور انگلیس می‌توانید از آن بازدید کنید عبارت‌اند از:

1. کلیسای جامع سنت نیکولاس؛ گردهمایی مذاهب

کلیسای جامع سنت نیکولاس نیز از دیگر جاذبه‌های نیوکاسل محسوب می‌شود. قدمت این کلیسا به دهه 1000 می‌رسد و نشان‌دهنده تاریخی غنی و بسیار پربار گذشته است که این موضوع را از سبک معماری کلیسا به‌خوبی می‌توان تشخیص داد.

هدف از ساخت این کلیسا حمایت از امور اسقف شهر و همچنین آموزش و نظارت مذهبی بوده است. در حال حاضر این سازه باشکوه یکی از جاذبه‌های دیدنی نیوکاسل به حساب می‌آید که تمامی افراد مختلف با هر مذهبی امکان بازدید از آن را دارند. بسیاری از گردشگران می‌توانند از پشت‌بام کلیسا مناظر شهر را تماشا کنند. در این میان، اگر افرادی نیز قصد دعا، عبادت و انجام فرایض دینی را داشته باشند، می‌توانند در این کلیسا اعمال خود را انجام دهند.

کلیسای جامع سنت نیکولاس

2. قلعه نیکوکاسل؛ سفر به قرون وسطا

 قلعه نیوکاسل از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری نیوکاسل محسوب می‌شود و قدمت آن به 2000 سال قبل برمی‌گردد. بازدید از این قلعه برای بیشتر افرادی که به تاریخ علاقه‌مند هستند بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود؛ چراکه در این قلعه تاریخی برنامه‌های آموزشی متنوعی نیز تدارک دیده شده است که معمولاً با استقبال گردشگران نیز مواجه می‌شود. درواقع گردشگران در این قلعه با تاریخ قرون‌وسطا آشنا می‌شوند. ناگفته نماند که در این قلعه، مجموعه‌ای از آموزش‌ها با سایر برنامه‌های مدرن ترکیب شده‌اند و همین امر سبب شده است بازدیدکنندگان به‌هیچ‌عنوان احساس خستگی نکنند. ساعات بازدید از این مجموعه بی‌نظیر بین 10 صبح تا 5 بعدازظهر است. همچنین با توجه به امکانات و خدماتی که در این مجموعه ارائه می‌شود، هزینه ورودی بسیار ناچیز است.

قلعه نیکوکاسل

3. گالری هنری لاینگ (Laing)؛ بی‌دغدغه در کنار فرهنگ و هنر

 گالری هنری لاینگ یکی از جاذبه‌های نیوکاسل است. این گالری در سال 1901 تأسیس شد و در فاصله بسیار کوتاهی پس از تأسیس به محبوبیت فراوانی در میان گردشگران دست یافت. در این گالری هنری آثار بسیار زیبای تاریخی، هنری و... به نمایش گذاشته می‌شوند. گالری لانگ تاکنون میزبان طیف گسترده‌ای از نمایشگاه‌ها نیز بوده است.

درواقع این گالری یکی از جاذبه‌های شهر نیوکاسل است که می‌تواند بهترین گزینه برای گردشگرانی باشد که به‌دنبال گذراندن یک روز فرهنگی بی‌دغدغه هستند. ناگفته نماند در کنار این گالری، مجموعه‌های دیگری نیز تدارک دیده شده‌اند که شامل کافه، محوطه بازی کودکان، مرکز خرید و... می‌شوند.

گالری هنری لاینگ

4. دره جنگلی جزموند دین (Jesmond Dene)؛ یک روز در جوار خرگوش‌ها

این دره جنگلی یکی دیگر از جاذبه‌های نیوکاسل است که در سال 1850 کشف شد و از همان زمان جاذبه‌ گردشگری محبوبی در میان عموم گردشگران محسوب شد. در دره جزموند دین گونه‌های متنوعی از حیات‌وحش را می‌توان دید؛ از این‌رو یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریحات خانوادگی است؛ چراکه فضایی سرسبز با آبشاری بسیار زیبا، محیطی آرام‌بخش و منحصربه‌فرد را ایجاد کرده است. کودکان نیز از این محیط بسیار استقبال می‌کنند؛ چراکه وجود حیواناتی همچون خرگوش، طوطی، اردک و... آن‌ها را بسیار هیجان‌زده خواهد کرد.

دره جنگلی جزموند دین نیوکاسل

5. موزه بزرگ شمال هنکاک (Hancock Great North Museum)؛ سفری هم‌زمان به فضا و زمین

موزه بزرگ شمال هنکاک نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نیوکاسل محسوب می‌شود که بسیار پرطرفدار است و یکی از دیدنی‌ترین موزه های انگلیس به شمار می‌رود. این موزه تاریخ طبیعی، بسیاری از مجموعه‌های تاریخی دوران پادشاهی نورثامبریا را در خود جای داده است. همچنین در این مجموعه دوره‌های آموزشی، سخنرانی‌های تخصصی و همین‌طور بازی و سرگرمی‌های متنوعی برای کودکان تدارک دیده شده است. از جمله سرگرمی‌های موجود در این مجموعه می‌توان به سیاره زند و دنیای مصری‌های باستان اشاره کرد. در این مجموعه می‌توان سفری هیجان‌انگیز به فضا و زمین داشت. بی‌شک این موزه خارق‌‌العاده می‌تواند روزی خوب و خاطره‌انگیز را برای بازدیدکنندگان تضمین کند.

موزه بزرگ شمال هنکاک نیوکاسل

6. مرکز خرید الدن گاردن Eldon Garden))؛ خریدی لذت‌بخش و به‌صرفه

 از دیگر جاذبه‌های نیوکاسل می‌توان به مرکز خرید الدن گاردن اشاره کرد. در این مرکز خرید شیک و لاکچری، گلچینی از بهترین برندهای مد و وسایل مورد نیاز هر فردی را می‌توان یافت. بدیهی است نیمی از لذت سفر به‌ویژه برای خانم‌ها در خرید خلاصه می‌شود؛ از این‌رو نباید بازدید از این مجموعه را از دست داد. این مرکز خرید، مجموعه‌ای بی‌نظیر است که تمام آنچه افراد به‌دنبال آن هستند در خود جای داده است. قیمت محصولات ارائه‌شده در این مرکز خرید متوسط به بالاست. از آنجا ‌که این مرکز خرید یکی از جاذبه‌های گردشگری نیوکاسل محسوب می‌شود سایر امکانات رفاهی همچون کافه، رستوران، مکان بازی و مراقبت از کودکان و... نیز در آن وجود دارد.

7. تئاتر سلطنتی؛ هم‌جواری خنده و گریه

 یکی دیگر از جاذبه‌های نیوکاسل، تئاتر سلطنتی است که از تئاترهای پیشتاز کشور انگلیس شناخته می‌شود. قدمت این سازه تاریخی زیبا به دهه 1700 برمی‌گردد و همه ساله گردشگران بی‌شماری را به سمت خود جذب می‌کند. در این مجموعه بی‌نظیر تئاترهای متعددی در ژانرهای خانوادگی، درام، باله، کمدی و... روی صحنه می‌روند. درواقع در این مجموعه، فضا به‌گونه‌ای طراحی شده است که هر فردی با هر نوع ذوق و سلیقه‌ای را به سمت خود می‌کشاند.

 تئاتر سلطنتی یکی از جاذبه‌های شهر نیوکاسل است که برای گذراندن بعدازظهری عالی برای صرف یک فنجان چای اصیل انگلیسی بسیار مناسب و تکرارنشدنی است. معماری داخلی این مجموعه نشان‌دهنده معماری نئوکلاسیک است؛ هزینه ورودی این مجموعه نیز کاملاً مناسب است.

تئاتر سلطنتی نیوکاسل

8. رستوران بلک فرایزر (Black Friars)؛ سرو انواع گوشت‌ها

 یکی دیگر از جاذبه‌های نیوکاسل، رستوران بلک فرایزر است. این رستوران انواع غذاهای سنتی انگلیسی و بین‌المللی را ارائه می‌دهد. البته دلیل محبوبیت بالای این رستوران، کیفیت بالای مواد غذایی به‌کاررفته در انواع غذاها نیز هست. این رستوران گزینه‌ای منحصربه‌فرد برای تست انواع غذاهای جدید و متنوع است. درواقع این رستوران به غذاهای گوشتی که ارائه می‌دهد شهرت دارد؛ چراکه انواع غذاهای گوشتی تهیه‌شده از گوشت گوساله، اردک، خرچنگ و... را با کیفیتی عالی به مشتریان ارائه می‌دهد.

 

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان جاذبه‌های دیدنی نیوکاسل، مکان‌های دیدنی این شهر معرفی و توضیحات مختصری درباره هرکدام از این مکان‌ها ارائه شد. همان‌طور که توضیح داده شد این مکان‌ها به‌گونه‌ای هستند که معمولاً تمامی گردشگران را با هر نوع ذوق و سلیقه‌ای به سمت خود جذب می‌کنند. همچنین لازم است بدانید معمولاً هزینه‌های ورودی این مجموعه‌ها بسیار مناسب در نظر گرفته شده‌اند و گردشگران هزینه‌های زیادی پرداخت نمی‌کنند. برای خرید انواع تور اروپا، انگلیس، آفریقا و... می‌توانید نگاهی به تورهای رز آبی بیندازید.

 

 

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات