6 مورد از بهترین شهرهای برزیل

7 ماه پیش 0 دیدگاه

بهترین شهرهای برزیل شهرهایی هستند که بیشترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی را دارند. درواقع تعداد شهرهای خوب برزیل کم نیستند، اما هرکدام از این شهرها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که برای برخی از گردشگران جذاب‌تر هستند؛ برای مثال علت برگزیده شدن برخی شهرهای برزیل طبیعت بکر و دست‌نخورده این مناطق است و بدیهی است این شهرها می‌توانند برای دوستداران طبیعت و افرادی که به دنبال آرامش روح خود هستند گزینه مناسبی باشند؛ از این‌رو معرفی و شناخت بهترین شهرهای برزیل پیش از سفر به این کشور اعجاب‌انگیز، بسیار مهم است. در این مقاله برخی از بهترین شهرها در برزیل به همراه جاذبه‌های گردشگری و توریستی آن‌ها معرفی می‌شوند.

معرفی بهترین شهرهای برزیل

شناخت بهترین شهرهای برزیل پیش از سفر به این کشور از ملزومات سفر محسوب می‌شود و این موضوع همچون نقشه راه برای گردشگران و توریست‌های تور برزیل عمل می‌کند و در مدیریت زمان و هزینه‌های سفر نیز تا حد چشمگیری مؤثر خواهد بود. برخی از بهترین شهرها در برزیل عبارت‌اند از:

1. برازیلیا؛ پایتخت برزیل

یکی از بهترین شهرهای برزیل، برازیلیا پایتخت این کشور است که در مرکز و در قسمت غربی کشور برزیل و ایالت گویاس قرار گرفته است. در این شهر تلفیقی از زندگی مدرن و کلاسیک به چشم می‌خورد. همین موضوع سبب خلق پارادوکسی زیبا در این شهر شده است و آن را جزء شهرهای خوب برزیل از نظر توریستی و گردشگری قرار داده است. نکته مهم درباره این شهر طراحی آن است که به شکل یک هواپیما شبیه است. ناگفته نماند که محل تولد کاکا، ستاره معروف فوتبال جهان نیز در این شهر برزیل بوده است.

 یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر زیبا، بافت قدیمی شهر گویاس است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. همچنین 3 کلیسای معروف متروپولیتن آپارسیدا، کلیسای دون بوسکو و کلیسای جامع برازیلیا از دیگر جاذبه‌های توریستی شهر برازیلیا هستند. البته در میان این 3 کلیسا، کلیسای جامع برازیلیا به‌دلیل معماری منحصربه‌فردی که دارد، بیش از دیگر کلیساها مورد توجه گردشگران این شهر قرار گرفته است.

از دیگر جاذبه‌های توریستی و گردشگری این شهر برزیل می‌توان به بنای یادبود جی کی، دریاچه و پل کابلی پارانوآ، پارک ملی حیات‌وحش برزیل، برج تلویزیون برازیلیا،، قصر طاق‌ها، موزه تاریخی برازیلیا و موزه بومی مردم برزیل هم اشاره کرد. با توجه به تعداد بالای گردشگرانی که همه ساله به این شهر سفر می‌کنند، امکانات رفاهی اعم از هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید گسترده‌ای در این شهر تأسیس شده ‌است.

شهر برازیلیا

2. فرناندو دی نورونیا؛ از جزایر پرندگان تا کشتی پرتغالی‌ها

 یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل، شهر فرناندو دی نورونیا متشکل از 21 مجمع‌الجزایر زیبا و خارق‌‌العاده در اقیانوس اطلس و ایالت پرنامبوجو است. این جزایر زیبا در سال 2001 به ثبت در میراث جهانی یونسکو نیز رسیده‌اند. البته در حال حاضر تنها جزیره نورونیا که از بزرگ‌ترین جزایر این منطقه است، برای گردشگران قابل دسترسی و اقامت است.

این شهر یکی از شهرهای خوب برزیل و گزینه‌‌ای مناسب برای گذراندن تعطیلات با خانواده یا گذراندن ماه‌عسل زوج‌های جوان است؛ چراکه آب و هوای بسیار خوبی دارد و از نظر مکان‌های تفریحی و دیدنی نیز بسیار غنی است.

یکی از بهترین مکان‌های گردشگری شهر فرناندو دی نورونیا در برزیل، پناهگاه‌های حیوانات دریایی در این شهر است. این پناهگاه‌ها شامل 230 گونه مختلف از ماهی‌ها، 5 گونه کوسه و 15 نوع مرجان دریایی هستند. همچنین از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر توریستی می‌توان به پارک دلفین‌ها، جزیره پرندگان استوایی، کشتی پرتغالی‌ها و بزرگ‌ترین پارک دریایی برزیل اشاره کرد. بین پاییز و زمستان، بهترین زمان سفر به برزیل و این شهر است. 

فرناندو دی نورونیا

3. ریودوژانیرو

 شهر ریودوژانیرو نیز در لیست بهترین شهرهای برزیل قرار دارد. این شهر که دومین شهر بزرگ برزیل و بیست و ششمین شهر بزرگ جهان است، به اختصار ریو نیز نامیده می‌شود. البته القاب دیگری مانند شهر خدا هم به آن داده شده است. علت این نام‌گذاری قرار گرفتن این شهر در مجاورات اقیانوس اطلس و جنگل‌های بارانی است که منظره بی‌نظیری را فراهم آورده است. همچنین این شهر با نام منظر کاریوکا در میان کوه و دریا به ثبت در میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. البته قدمت و وسعت این شهر نیز در ثبت جهانی‌شدن آن بی‌تأثیر نبوده است.

ناگفته نماند که این شهر توریستی زیبا در زمان استعمار پرتغال تا سال 1960 پایتخت برزیل نیز بوده است. همه ساله در شهر ریودوژانیرو جشن‌های متعددی برگزار می‌شود و برگزاری این جشن‌ها و فستیوال‌ها در جذب توریست‌ها به این شهر نقش قابل‌توجهی داشته است.

این شهر از جمله شهرهایی است که بازدید از تمامی مکان‌های دیدنی آن به زمان کافی نیاز دارد؛ چراکه مکان‌های دیدنی و تفریحی این شهر نسبتاً زیاد است و هر دام هم زیبایی خاص خود را دارند. درواقع ریودوژانیرو در لیست بهترین شهرها در برزیل است که تا به حال توانسته است نظر بیشتر گردشگران با علایق و سلایق مختلف را به خود جلب کند.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به پارک ملی تیجوکا، مجسمه مسیح ناجی، کلیسای سائوفرانسیسکو دا پنیتنسیا و کلیسای جامع سن سباستین، جزیره و کاخ شناور فیسکال، استادیوم بزرگ ماراکانا، باغ گیاه‌شناسی ریو، پله‌های سانت ترزا و سلارون، کوه شوگرلوف، ساحل پیراناها، کوپاکابانا، ایمانپا و لبلان و... اشاره کرد.

ریودوژانیرو

4. فوز دو ایگواسو

یکی دیگر از بهترین شهرهای برزیل، شهر فوز دو ایگواسو است. این شهر کوچک در جنوب برزیلدر ایالت پارانا واقع شده و به‌دلیل داشتن طبیعتی بکر و سرسبز از شهرهای خوب برزیل برای گذراندن تعطیلات خانوادگی یا دوستانه است. همچنین آبشار ایگواسو که به یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شهرت دارد در شهر فوز دو ایگواسو برزیل است و همه ساله گردشگران بی‌شماری را به سمت خود جذب می‌کند.

در نزدیکی آبشار سکویی به نام سکوی تماشای آبشار ایگواسو ساخته شده است. تماشای منظره بی‌نظیر آبشار از روی این سکو، بسیار آرام‌بخش و جذاب است و بسیاری از گردشگران ساعت‌ها تنها در سکوت به این منظره زیبا خیره می‌مانند. از دیگر مکان‌های گردشگری شهر فوز دو ایگواسو می‌توان به سد ایتا پیپو، ماکوکو سافاری، پل تانکردو نیوس، رودخانه ایگواسو، یادبود آلبرتو سانتوس دومون، باغ پرندگان، پارک ملی حیات‌وحش ایگواسو و نیروی برقی ایتایپو اشاره کرد.

فوز دو ایگواسو

5. بونیتو Bonito

 بونیتو یکی از بهترین شهرها در برزیل است که در ایالت باهیا در شمال شرقی برزیل قرار دارد. این شهر به‌دلیل داشتن طبیعتی بکر و سرسبز بسیار مورد توجه توریست‌ها و گردشگران قرار گرفته است. درواقع اطراف این شهر به‌کلی پوشیده از جنگل‌ها و مناطق محافظت‌شده بوده و گزینه بسیار مناسبی برای دوستداران طبیعت‌گردی است.

همچنین وجود اقیانوس در اطراف این شهر، سبب شده است غواصی نیز در ردیف یکی از تفریحات مهیج این شهر محسوب شود. گردشگران می‌توانند با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه در ساحل ریو سوکوری غواصی کنند و هم‌زمان از زیبایی‌های طبیعی نیز لذت ببرند یا اینکه در سافاری‌های مختلف حیات‌وحش نیز شرکت کنند.

البته جز طبیعت بکر و اقیانوس این منطقه، سکوت حاکم در شهر بوتیتو هم در جذب گردشگران بسیار تأثیر داشته است؛ زیرا بسیاری از افرادی که به این شهر سفر می‌کنند به‌دنبال آرامش و سکوت هستند. جمعیت کم این منطقه نیز سبب ایجاد سکوتی آرام‌بخش شده است.

بونیتو

6. ایلها گرانده

ایلها گرانده نیز از شهرهای خوب برزیل است که در 150 کیلومتری ساحل کوپاکابانا ریودوژانیرو قرار دارد. این منطقه در مقایسه با دیگر شهرهای برزیل کمتر شناخته شده است. البته این به معنای کمبود امکانات یا مناطق تفریحی و گردشگری این منطقه نیست، بلکه این منطقه مخاطبان خاصی را به سمت خود جذب می‌کند؛ چراکه طبیعتی بکر و دست‌نخورده دارد. بیشتر گردشگران به‌دلیل وجود همین طبیعت و البته آرامش حاصل از آن به این منطقه سفر می‌کنند.

 درواقع این منطقه دوستداران طبیعت‌گردی را از تمامی کشورها به سمت خود جذب می‌کند. همچنین رستوران‌های این منطقه انواع غذاهای دریایی برزیلی را سرو می‌کنند. بدیهی است برای افرادی که به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستند، صرف این مدل غذاها در کنار طبیعت سرسبز ایلها گرانده، برگ برنده این افراد محسوب می‌شود.

 همچنین غواصی در تالاب لاگوئا آزول از تفریحات هیجان‌انگیز این منطقه است؛ هرچند بسیاری از گردشگران گشت و گذار در مسیر پیاده‌روی ویلا دویس رئوس و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی منطقه را به غواصی ترجیح می‌دهند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به ساحل لوپس مندز، ایل‌ها د پالماس و ساحل گروتا د آکایا، قله پیکو دو پاپاگایو، آبشار جادوگر، زندان متروکه کندیدو مندس اشاره کرد.  وجود امتیازات برشمرده شده در این منطقه، سبب شده است ایلها گرانده در ردیف بهترین شهرها در برزیل قرار بگیرد.

ایلها گرانده

سخن پایانی

 در این مقاله بهترین شهرهای برزیل معرفی شدند و درباره مکان‌های دیدنی و گردشگری این مناطق نیز توضیحات کاملی ارائه شد. با توجه به توضیحات ارائه‌شده، هرساله بسیاری از گردشگران به شهرهای مختلف برزیل سفر کرده و از طبیعت و مکان‌های دیدنی این شهرها دیدن می‌کنند.

 بدیهی است با توجه تعداد گردشگرانی که هرساله به کشور برزیل سفر می‌کنند، صنعت توریسم در این کشور رونق چشمگیری داشته است؛ از این‌رو متناسب با نیاز گردشگران در تمامی شهرهای برزیل امکانات رفاهی همچون هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید نیز تأسیس شده‌ است و نیازهای عموم گردشگران و توریست‌ها را کاملاً پوشش می‌دهند.

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات