همه چیز درباره شهربازی آلتون تاورز انگلستان

7 ماه پیش 0 دیدگاه

 

اگر حرف از انگلستان باشد و به‌دنبال مکانی برای تفریح باشید، قطعاً بازدید از یک شهربازی یا تم ‌پارک می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب و هیجان‌انگیز باشد، اما اگر مطلع شوید یکی از بهترین شهربازی‌ها در انگلستان قرار دارد چه؟ به نظر بازدید از آنجا دیگر امری ضروری است!

شهربازی آلتون تاورز انگلستان (Alton towers Resort) یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و تفریحی تور انگلیس است که هرساله میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان را پذیراست. این شهربازی با موقعیت استثنایی خود در نزدیکی شهر آلتون (Alton) قرار دارد. همچنین با مساحت زیاد خود توانسته است آیتم‌های هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ای در خود جای دهد، اما نکته جالب اینجاست که آلتون تاورز تنها به شهربازی محدود نمی‌شود و فضاها و باغ‌های سرسبزی دارد که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد در کنار تفریح، بتوانند استراحت هم بکنند.

در این مقاله به ویژگی‌ها و جذابیت‌های شهربازی آلتون تاورز می‌پردازیم و درباره این مکان زیبا با شما حرف می‌زنیم. با خواندن این مقاله، علاقه‌مندان به سفر و تفریح می‌توانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهند و از تجربه فراموش‌نشدنی خود در شهربازی آلتون تاورز بهره ببرند؛ پس با ما همراه باشید.

آلتون تاورز کی افتتاح شد؟

زمین‌های آلتون تاورز که در اصل املاک خصوصی ارلز شروزبری (Earls of Shrewsbury) بود، در سال 1860 برای جمع‌آوری سرمایه به روی عموم باز شد. سپس در اواخر قرن بیستم، به یک پارک تبدیل شد و از سال 1980 به بعد، تغییر کاربری داد و به یک شهربازی تبدیل شد. درست در همان زمان چندین وسیله تفریحی جدید به مجموعه اضافه و افتتاح شد. این شهربازی مدرن با الهام‌گیری از دیزنی لند (Disneyland) به‌گونه‌ای طراحی شده است که سازه‌های آن بازتاب‌دهنده فرهنگ و هنر انگلیسی باشند.

شهربازی آلتون تاورز انگلیس

جاذبه‌های آلتون تاورز

از امکانات و زمین‌های آلتون تاورز که یکی از شهربازی های معروف انگلستان است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رودخانه کنگو رپیدز (Congo River Rapids): یک واگن بزرگ که حول محور رودخانه می‌چرخد و در سال 1992 بازسازی شده است.
  • قطار فراری معدن (Runaway Mine Train): یک ترن هوایی قدرتمند و قدیمی‌ترین ترن هوایی پارک پس از حذف یکی از آیتم‌های قدیمی پارک است.
  • ترن هوایی نمسیس (Nemesis): اولین ترن هوایی معکوس اروپا به شمار می‌آید و در حال حاضر در حال بازسازی و مسیرکشی مجدد است.
  • آبلیویون (Oblivion): اولین ترن شیرجه‌ای (غواصی) جهان است.
  • گالاکتیکا (Galactica): اولین ترن هوایی بولیگر و مابیلارد در جهان که پیش از این با نام ایر (2002-2015) شناخته می‌شد.
  • ریتا (Rita): یک ترن هوایی پرتاب‌کننده است.
  • TH13TEEN: یک ترن هوایی با چاشنی «سقوط آزاد» است.
  • پارک آبی آلتون تاورز
  • مرکز کنفرانس آلتون تاورز
  • زمین گلف آلتون تاورز

و بسیاری از امکانات دیگر که می‌توانید در سایت رسمی شهربازی آن‌ها را ببینید.

شهربازی آلتون تاورز در انگلیس

قلعه و باغ‌ها در شهربازی آلتون تاورز

یکی از جاذبه‌های بارز در شهربازی آلتون تاورز، قلعه و باغ‌های آن است که منطقه‌ای زیبا و خیره‌کننده شناخته می‌شود. این قلعه با ساختار تاریخی و طراحی استثنایی خود، بازدیدکنندگان را به دورانی از گذشته راهنمایی می‌کند و تجربه‌ای فراتر از سرگرمی را به آنان ارائه می‌دهد.

علاوه بر قلعه، باغ‌های شهربازی آلتون تاورز نیز از زیبایی‌های استثنایی برخوردار هستند. این باغ‌ها با گستره سبز و طبیعت بکری که در آن‌ها گسترش می‌یابد، فضایی آرامش‌بخش و شگفت‌انگیز را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. در این باغ‌ها، مسیرهای پر از شاخه‌های درختان، گل‌ها و گیاهان زیبا، باغچه‌های چشم‌نواز و آبنماهای دست‌ساز با هم ترکیب شده‌اند تا تجربه بصری و ذهنی خاص را برای بازدیدکنندگان فراهم کنند.

چه کسانی شهربازی آلتون تاورز را ساختند؟

جان بروم، مالک سابق آلتون تاورز، عقیده‌ داشت که زمین‌های آلتون تاورز را به جاذبه گردشگری و تفریحی تبدیل کند؛ پس تصمیم گرفت در سال 1980 این مجموعه را خلق کند. با تولد کرک‌اسکرو (Corkscrew، اولین آیتم تفریحی پارک) شهربازی امروزی ایجاد شد. از آن زمان بسیاری از وسایل تفریحی مختلف و مناطق مختلف به شهربازی آلتون تاورز اضافه شدند. این پارک همیشه سعی داشته است رکوردها را پشت سر بگذارد و از این‌رو با شرکت‌های مهندسی پیشرو و طراحان تراز اول، قرارداد می‌بسته است.

پارک تفریحی آلتون تاورز

چه کسانی مالک آلتون تاورز هستند؟

آلتون تاورز بخشی از خانواده مرلین (Merlin Entertainments) است. این خانواده همیشه سعی داشته است وسایلی برای سرگرمی مردم فراهم کند؛ به همین دلیل وقت خود را وقف تجربیات فراموش‌نشدنی کرده‌ است آلتون تاورز در اصل متعلق به ارل شروزبری و خانواده تالبوت (Talbots) بود. تالبوت‌ها بین سال‌های 1412 تا 1924 مالک و ساکن بودند. در سال‌های اخیر، نیک لسلاو (Nick Leslau) رئیس سرمایه‌گذاری پرستبری (Prestbury) این ملک را خریداری کرد تا مالک رسمی آلتون تاورز شود.

آلتون تاورز چند جاذبه دارد؟

شهربازی آلتون تاورز بیش از 40 وسیله تفریحی و جاذبه برای مهمانان در هر سنی دارد. 10 ترن هوایی اصلی که گل سرسبد مجموعه هستند و هرکدام عناصر رکوردشکنی دارند که برای هیجان و خوشحالی هر کسی که به اندازه کافی شجاع باشد طراحی شده است.

قیمت بلیت و ساعت کاری شهربازی آلتون تاورز

ساعت کاری بخش‌های مختلف شهربازی آلتون تاورز به‌صورت زیر است:

  • تم ‌پارک: 10 صبح - 6 عصر
  • پارک آبی: 10 صبح - 6 عصر
  • زمین گلف: 9 صبح - 9 شب
  • استخر و اسپا: 10 صبح - 6 عصر

البته ساعت‌ها متغیر هستند، اما حالت کلی این گونه است. همچنین بلیت اقامتی در آلتون تاورز وجود دارد که با خرید آن می‌توانید در هتل‌های شهربازی اقامت داشته باشید تا بتوانید در چند روز به تفریح در پارک بپردازید. از جمله ویژگی‌های این بلیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقامت در هتل
  • اتاق با تختخواب، صبحانه، آیتم‌های سرگرم‌کننده و ورود رایگان به زمین گلف

 

سخن پایانی

درنهایت اینکه شهربازی آلتون تاورز با طراحی منحصربه‌فرد و تنوع فراوانی از سرگرمی‌ها و تفریحات، برای هر سلیقه و سنی از بازدیدکنندگان مناسب است. از هیجان‌انگیزین ترن‌های مختلف تا آرامش باغ‌های زیبا، این شهربازی توانسته است تجربه تفریح و لذت را برای همه به ارمغان آورد؛ بنابراین اگر به دنبال تفریح و هیجان در کنار فرهنگ و طبیعت هستید، شهربازی آلتون تاورز بهترین مقصد برای شماست. برای خرید تور اروپا تابستان 1403 به صفحه اصلی رز آبی سر بزنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات