جاذبه پارک وندل بزرگ‌ترین پارک آمستردام

2 سال پیش 0 دیدگاه

آیا می‌دانید پارک وندل کجاست؟ پارک وندل آمستردام، یک پارک شهری عمومی در جنوب هلند است. این پارک که در سال 1865 با نام Nieuwe Park افتتاح شد، به افتخار نمایشنامه‌نویس قرن هفدهمی، جوست‌ وندل، به نام پارک وندل تغییر یافت.

پارک Vondelpark که مورد علاقه مردم محلی آمستردام و بازدیدکنندگان است، دارای کافه‌ها و رستوران‌های بسیار و همچنین فعالیت‌های سرگرم‌کننده بسیاری است که آن را در هر زمان از سال لذت‌بخش می‌کند. برای کسانی که با این پارک آشنا نیستند، انتخاب فعالیت‌های موجود در پارک بسیار دشوار است، بنابراین در این راهنمای جامع بازدیدکنندگان از پارک وندل، شما را با این فعالیت‌ها در سفر به هلند آشنا می‌کنیم.

تاریخچه پارک وندل هلند

پارک وندل در آمستردام هلند، در ابتدا یک پارک خصوصی بود که فقط به روی ثروتمندان باز بود. باغ‌های گسترده ‌سبک انگلیسی آن توسط معمار جان دیوید زوچر در زمین باتلاقی ساخته و در سال 1865 افتتاح شد. بین سال‌های 1875 و 1877، پسر زوچر؛ لوئیس پل، پارک را به اندازه فعلی آن گسترش داد.

این پارک به نام نیو پارک (پارک جدید) شناخته می‌شد اما در سال 1867 مجسمه‌ شاعر و نمایشنامه‌نویس جوست ون دن وندل (1587–1679) توسط مجسمه‌ساز لوئیس رویر ساخته شد و همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، نام پارک به وندل تغییر یافت. در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 70، مقامات هلندی پارک را به یک خوابگاه موقت در هوای آزاد برای گروه‌های هیپی‌ که به آمستردام آمدند، تبدیل کردند.

بیشتر بخوانید: باغ کوکنهوف هلند | بهشتی پر از گل‌های لاله

Vondelpark در سال 1953 توسط شورای شهر خریداری و در نهایت به روی عمو

وندل پارک آمستردام

باز شد. این بنا در اواسط دهه 1990 به عنوان یک اثر ملی ثبت شد و تحت بازسازی کامل قرار گرفت تا یک سیستم زهکشی گسترده و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مرمت شده را در خود جای دهد، در حالی که پارک، ظاهر تاریخی خود را حفظ کرد.

تئاتر و رویدادها

یک تئاتر روباز فوق‌العاده به نام Openluchttheater در پارک وندل در هلند وجود دارد که از ماه می تا سپتامبر میزبان رویدادهایی مانند کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، استندآپ کمدی و نمایش است. این پناهگاه سابق متعلق به سال 1947 در سال 1968 به اولین مرکز جوانان آمستردام، تبدیل و محل خلاقیت و فعالیت هیپی‌ها شد.

هنر در فضای باز

آثار هنری در اطراف پارک وندل با 69 مجسمه وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به اثر انتزاعی عظیم پیکاسو Figure découpée l'Oiseau ( پرنده ، 1965) که در محلی به نام ماهی معروف است، اشاره کرد که برای صدمین سالگرد پارک اهدا شد.

وندل پارک در آمستردام

دوچرخه کرایهای

با دوچرخه‌سواری در پارک وندل آمستردام به مردم محلی بپیوندید که در مسیرهای پر پیچ و خم پارک رکاب می‌زنند. برای اجاره دوچرخه به ورودی اصلی پارک بروید. در آنجا طیف وسیعی از دوچرخه‌ها را برای کرایه دارند، از جمله دوچرخه بچه‌ها و دوچرخه‌های الکترونیکی نیز وجود دارد. قیمت‌های دوچرخه کرایه‌ای از حدود 5 یورو در ساعت شروع می‌شود.

بخش بچه‌ها در پارک وندل

پارک وندل هلند، از جذاب ترین دیدنی‌های آمستردام، دارای شش منطقه بازی و یک زمین بازی بزرگ در نزدیکی Groot Melkhuis است. همچنین، می‌توان در آنجا در Snoephuisje (نزدیک ورودی Amstelveenseweg) اسکیت کرایه کرد، پنکیک نیز در آنجا سرو می‌شود. در ماه ژوئن تا اوایل سپتامبر، تئاتر در فضای باز نمایش کودکانه رایگان در پارک برگزار می‌شود.

جاذبه وندل پارک

موسیقی و تئاتر از ابتدا پایه و اساس پارک بوده است. از دهه 1950، این پارک میزبان اجراهای مختلف موسیقی و رقص و همچنین مکانی محبوب برای فعالیت‌ها و اجراهایی بوده است که مشخصه و تعریف دوران هیپی در دهه 70 بود. شهر آمستردام برای این که موسیقی صحنه‌ای واقعی داشته باشد، در سال 1974 تئاتر روباز Vondelpark را با یک برنامه فرهنگی رایگان برای شهر و ساکنانش راه‌اندازی کرد.

به طور نمادین در روز کوئینز دی، وندل‌پارک به بازار کیندر تبدیل می‌شود که فقط بچه‌ها می‌توانند در آن کاری انجام دهند. اغلب می‌توان دونده‌هایی را دید که اطراف پارک در حال دویدن هستند. یک مسیر خوب برای دویدن، مسیر بیرونی آسفالت شده است که 2 مایل طول دارد.

 

دیدنی‌های وندل پارک

تورهای گردشگری پارک وندل

تورهای سفارشی پارک با قیمت 35 یورو (برای یک گروه کوچک) در دسترس است که 90 دقیقه طول می‌کشد، راهنماها تورهای موضوعی درباره تاریخ، طبیعت و معماری را ارائه می‌دهند. پارک وندل در هلند، 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در طول سال باز است. ورود به پارک رایگان است.

پارکینگ خودرو

پارکینگ ماشینی در پارک وجود ندارد و فقط پارکینگ محدود (گران قیمت) در نزدیکی خیابان وجود دارد. Emmalaan را برای پارک در خیابان امتحان کنید، در غیر این صورت بهترین پارکینگ در شمال غربی پارک وجود دارد.

جاذبه‌های وندل پارک

هتل‌های نزدیک به پارک

هاستل بزرگ Stayokayکه در سال ۲۰۱۸ بازسازی شده است، اتاق‌های خصوصی و خوابگاه‌های تازه مختلط، مختص زنان و مردان را با کمد، حمام خصوصی و تخت‌خواب‌های مناسب ارائه می‌دهد که یک کافه بار لابی جادار پر از گیاهان با فضای کاری و گوشه‌های آرام در آن وجود دارد. هتل وندل پارک مکانی دوستانه برای اقامت است و نزدیک به رستوران‌های اورتوم و پارک سرسبز وندل واقع شده است.

بیشتر بخوانید: 7 مورد از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری لاهه هلند

حقایق جالب درباره پارک وندل

پارک وندل با بیش از 10 میلیون بازدیدکننده در سال، بزرگ‌ترین و پربازدیدترین پارک در آمستردام و همچنین هلند است. وسعت زمین با فضای دوست‌داشتنی آن، پارک وندل را به مقصدی مطلوب برای بسیاری از گردشگران و بومیان تبدیل کرده است. در زیر، حقایق جالب و آموزنده‌ای در مورد پارک وندل وجود دارد.

تفریحات وندل پارک آمستردام

  • در سال 1996، پارک ووندل به یکی از اولین پارک‌های شهری تبدیل شد که عنوان «آثار ملی» به آن اعطا شد. این وضعیت با ارزش فرهنگی-تاریخی که پارک نشان می‌دهد، مطابقت دارد و آن را به یکی از جواهرات تاج آمستردام تبدیل می‌کند.
  • یان دیوید زوچر و پسرش لوئیس پل زوچر که پارک وندل‌پارک را طراحی کردند، نیز همان معمارانی هستند که در سال 1857 طراحی مجدد باغ‌های قلعه کوکنهوف به آن‌ها محول شد. یان دیوید و پسرش لوئیس پل دو معمار مشهور هلندی در سراسر اروپا بسیار مشهور هستند.
  • سالانه به طور متوسط ​​10 میلیون نفر از این پارک بازدید می‌کنند. این حدود 21 بازدیدکننده در هر متر مربع است. در مقام مقایسه، پارک مرکزی نیویورک هر سال تقریبا 5 بازدیدکننده در هر متر مربع دارد!
  • بیش از 4700 درخت در این پارک وجود دارد که به حدود 150 گونه مختلف تقسیم می‌شوند. تعدادی از این درختان در فهرست درختان تاریخی عود و دو درخت در فهرست درختان تاریخی هلند قرار دارند.

وندل پارک آمستردام هلند


  • آب‌های پارک وندل محل زندگی حدود 12 گونه ماهی است: مارماهی، کپور صلیبی، کپور، روچ، تنچ، کوری پیگمی قهوه‌ای، پایک، سوف و غیره.
  • حدود 30 گونه پرنده وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به شاه پرنده شرقی، برفک آواز، ذغال سنگ و تیتر آبی، گنجشک پرچین، مرغ سر سیاه، مرغ سیاه، مگس گیر خاکستری، رابین، خزنده درختی، دارکوب خالدار و طوطی گردن حلقه‌ای عجیب و غریب اشاره کرد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات