موزه ون‌گوگ در آمستردام

2 سال پیش 0 دیدگاه

امروزه موزه ون‌گوگ هر سال حدود 2 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. ونسان ون‌گوگ، نقاش هلندی پسامپرسیونیست قرن نوزدهمی بود. آثار او تأثیر زیادی بر هنر قرن بیستم گذاشت. او در طول عمرش، مورد قدردانی قرار نگرفت و تنها یک اثر خود را فروخت. افسانه‌های بی‌شماری ونسان ون گوگ را به اولین ستاره راک در تاریخ هنر تبدیل می‌کند. این موزه شگفت‌انگیز، خانه برخی از مشهورترین نقاشی‌های خلق شده توسط این نقاش هلندی و جایی است که می‌توانید در مورد زندگی و کار او در سفر با تور هلند چیزهای زیادی یاد بگیرید.

در اینجا می‌توانید همه‌چیز در مورد موزه زیبای ون‌گوگ در آمستردام بدانید.

تاریخچه موزه ون‌گوگ در هلند

موزه ون‌گوگ در سال 1973 افتتاح شد. این موزه توسط یک معمار مشهور هلندی، طراح مبلمان و یکی از اعضای جنبش De Stijl، Gerrit Rietveld طراحی شده است. ورودی جدید و بال نمایشگاه موقت، بعدها توسط معمار ژاپنی کیشو کوروکاوا ساخته شد. این مجموعه، دارای بزرگ‌ترین مجموعه آثار ون‌گوگ در جهان است. پس از مرگ وی در سال 1890، برادر او، تئو، نقاشی‌های او را به ارث برد. با این حال، تئو تنها شش ماه بعد درگذشت و بیوه او، یوهانا ونگ-بونگر، مراقبت از آثار هنری را از سر گرفت.

او شروع به برپایی نمایشگاه‌هایی از آثار ون گوگ کرد، درباره او در مجلات هنری نوشت و نقاشی‌هایش را به فروش رساند. حدود 200 نقاشی و اکثر طراحی‌های او (حدود 1000) که در مجموعه خانوادگی باقی مانده است، امروز در موزه ون‌گوگ به نمایش گذاشته می‌شود. آثار او ابتدا در موزه Stedelijk به نمایش گذاشته شدند، اما پس از ساخت موزه جدید در سال 1973، به خانه دائمی جدید خود در موزه ون‌گوگ آمستردام منتقل شدند که از  مشهورترین جاذبه‌های دیدنی آمستردام است.

موزه ون گوگ  آمستردام

زندگی و آثار ونسان ون گوگ

در هیچ جای دیگری این تعداد از نقاشی‌های ونسان ون گوگ را زیر یک سقف نخواهید یافت. این مجموعه دارای بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و 750 سند مکتوب است. این آثار در کنار هم مروری شگفت‌انگیز از زندگی و کار او به دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فرودگاه اسخیپول آمستردام هلند

شاهکارهای مطلق موزه هنری ون‌گوگ شامل پرتره‌های او، تابلوی آفتابگردان‌ها، سیب‌زمینی‌خواران و اتاق خواب هستند. علاوه بر آثار ون‌گوگ، این موزه همچنین دارای مجموعه‌ای درباره تاریخ و آثار دیگر نقاشانی است که از دوستان ون گوگ بوده‌اند.

موزه ون گوگ در آمستردام هلند

آثار برجسته موزه ون‌گوگ هلند

در ادامه برخی از مشورترین و برجسته‌ترین آثار ونسان ونگوگ را معرفی خواهیم کرد:

سیب‌زمینیخواران

سیب‌زمینی‌خواران یکی از نقاشی‌های اولیه ون‌گوگ است. او در این نقاشی، اثبات می‌کند که یک نقاش فیگور خوب بود. ترکیب نقاشی پیچیده و نورپردازی یادآور آثار رامبراند است. علاوه بر این، او از رنگ بسیار آگاهانه استفاده می‌کند. بله، ممکن است نقاشی را تیره و تاریک ببینید، گویی مردم از همان خاکی ساخته شده‌اند که هر روز روی آن کار می‌کنند. و این دقیقا ایده ون‌گوگ بود.

موزه هنری ون گوگ

اینان اهل زمینند. شام آن‌ها بسیار ساده است و مستقیما از زمینی که کار می‌کنند، تهیه می‌شود. ون‌گوگ بیشتر به پیام کلی نقاشی و تأثیر آن علاقه‌مند بود. از این رو، دهقانان زشت و چهره‌هایشان درشت است. او در این نقاشی اثبات تسلط خود را با انتقال آنچه برایش مهم است، ترکیب می‌کند. این نقاشی که در ابتدا مورد تمسخر قرار گرفت، اکنون یکی از مشهورترین نقاشی‌های دنیاست.

موزه هنری ون گوگ هلند

زنان در تور پیت مور

این نقاشی دو سال قبل از «سیب‌زمینی‌خواران» به پایان رسید و نشان می‌دهد که شیفتگی او به زندگی ساده روستایی، به ‌ویژه کار سخت دهقان، چقدر ماندگار بوده است. ون‌گوگ زندگی روستایی را ایده‌آل نشان نداد. او به خوبی از تلاش کمرشکن آنان آگاه بود. در این اثر هنری، همان‌طور که خورشید در حال غروب است، زنان در حال جمع‌آوری خاک ذغال‌سنگ نارس خشک شده هستند.

موزه هنری ون گوگ آمستردام

 نور ملایم باورنکردنی است. با غروب خورشید تقریبا می‌توانید احساس کنید که هوا سردتر می‌شود. با این حال زنان به سختی کار می‌کنند. به نظر می‌رسد که آن‌ها توسط زمین و آسمان مواج احاطه شده‌اند، بنابر‌این زمین و آسمان ممکن است تغییر کند اما کار زنان همیشه پر زحمت است. یک مالیخولیای آرام در این اثر وجود دارد.

موزه هنری ون گوگ در آمستردام

بذرپاش

یکی دیگر از آثار موزه ون‌گوگ، نقاشی بذرپاش است. این نقاشی با دو نقاشی قبلی بسیار متفاوت است. در اینجا ما قبلا رنگ‌هایی را که معمولا با ون‌گوگ مرتبط هستند و همچنین ضربه‌های قلم موی ارتعاشی را می‌بینیم. او  بذرپاش را در نوامبر 1888 در حالی که در آرل زندگی می‌کرد، نقاشی کرد. در اکتبر همان سال، پل گوگن به او پیوست. ون‌گوگ امیدوار بود که یک مستعمره هنرمندان در آرل راه‌اندازی کند.

بازدید از موزه ون گوگ هلند

گندم‌زار با کلاغها

مزرعه گندم با کلاغ‌ها یکی از مشهورترین نقاشی‌های موزه ون‌گوگ است. اغلب ادعا می‌شود که این، آخرین کار او است. گفته می‌شود که آسمان تهدیدآمیز، کلاغ‌ها و مسیر بن‌بست به پایان زندگی او نزدیک می‌شود. اما این فقط یک افسانه است. در واقع او بعد از این اثر چند کار دیگر هم ساخت.

راهنمای بازدید موزه ون گوگ هلند

در اینجا او بر طبیعت، تمرکز و از آن برای بیان وضعیت ذهنی خود استفاده می‌کند. میدان زرد گرم که در تضاد با آسمان طوفانی است، تنشی ایجاد می‌کند که با الگوی شبح‌های مکرر کلاغ‌ها کم نمی‌شود. اگر تمرکز کنید، تقریبا می‌توانید صدای آواز آن‌ها را در حین پرواز بشنوید. ضربات قلم موی نامنظم و در عین حال سازماندهی شده، باد نزدیکی را تداعی می‌کند که طوفان را حمل می‌کند.

آثار ون گوگ

باغ صورتی

احتمالا شادترین زمان در زندگی ون‌گوگ سال 1888 بود، زمانی که او در آرل زندگی می‌کرد. هنوز پر از زندگی، خوشحال از کشف مسیر خود، امیدوار به ایجاد مستعمره یک هنرمند بود. او در زمستان به آرل رسید، اما در عرض چند هفته بعد بهار آمد و درختان میوه شکوفا شدند. ون‌گوگ با الهام گرفتن از طبیعت در حال بیداری و چاپ ژاپنی، تعدادی نقاشی کرد که درختان شکوفه را نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۷ آسیاب بادی مشهور و قدیمی در هلند

از نامه‌های او به تئو، برادرش می‌دانیم که او امیدوار بود که فروش خوبی داشته باشند. انگار اینجا ون‌گوگ به خود اجازه می‌دهد که شاد باشد و به سادگی از زیبایی طبیعت، لذت ببرد.

آثار ون گوگ در آمستردام

شکوفه بادام

شکوفه بادام از دیگر آثار برجسته موزه ون‌گوگ است. شاخه‌های بزرگ شکوفه‌ای مانند در مقابل آسمان آبی یکی از موضوعات مورد علاقه ون‌گوگ بود. این موضوع به وضوح از چاپ‌های ژاپنی الهام گرفته شده است که او جمع‌آوری می‌کرد. این تابلوی زیبای آرام و شاد، هدیه‌ای بود به برادرش که به تازگی صاحب یک پسر شده بودند. نام او را وینسنت ویلم گذاشتند که در بزرگسالی، بنیانگذار موزه ون‌گوگ شد.

نکات بازدید از موزه ون گوگ

 زنبق

ونسان، یک سال قبل از مرگش در 29 ژوئیه 1889 برای ورود به سنت پل دو مازول، پناهگاهی در سن رمی انتخاب شد. انزوا چیزی بود که او می‌خواست. این نقاشی زیبا مطالعه رنگ است. ون‌گوگ بیش از یک بار عنبیه‌ها را نقاشی کرد و با توجه به این که گل‌ها چقدر تماشایی هستند، جای تعجب نیست.

موزه ونسان ونگوگ در هلند

سلف پرتره با کلاه نمدی

ون‌گوگ حدود 35 سلف پرتره کشید و بسیاری از آن‌ها در طبقه همکف موزه ون‌گوگ در آمستردام به نمایش گذاشته شده است. زیرا آن‌ها فقط برای تمرین بودند و او واقعا نمی‌خواست هیچ یک از آن‌ها را بفروشد.‌ در این سلف پرتره، ون‌گوگ کلاه نمدی مشکی، پالتو و کراوات بر سر دارد. قیافه‌اش یک آقای محترم است. نگاه نافذ او ما را وادار به تماشا می‌کند.

موره ونسان ون گوگ در آمستردام

 اگر خود پرتره می‌توانست صحبت کند، ما مجبور بودیم گوش کنیم. این مردی است که رنج می‌برد اما در عین حال کنترل سرنوشت خود را دوباره به دست می‌گیرد. صورت کشیده او با کت و کلاه تیره قاب شده و در گرمای پس زمینه قرمز و ریش زنجبیلی او پیچیده شده است. کراوات آبی نقطه مقابلی را برای صورت رنگ پریده‌اش فراهم می‌کند و محور بینی او را گسترش می‌دهد. در این اثر می‌توان ناامیدی را حس کرد، اما برخلاف پرتره‌های بعدی‌اش با وجود رنگ‌های شادتر، همچنان سرشار از امید است.

جاذبه موزه ون گوگ

اتاق خواب

زمانی که ون‌گوگ در آرل بود، این نقاشی را از اتاق خواب خود در خانه زرد کشید. اتاق را خودش با وسایل ساده و با کار خودش روی دیوار آماده کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که رنگ‌های بسیار متضادی که امروزه در آثار او می‌بینیم، نتیجه تغییر رنگ در طی سال‌هاست. برای مثال، دیوارها و درها در اصل بنفش بودند. به نظر می‌رسد قوانین پرسپکتیو به طور دقیق در سراسر نقاشی اعمال نشده است، اما این یک انتخاب عمدی بود. ونسان در نامه‌ای به تئو گفت که عمدا فضای داخلی را صاف کرده و سایه‌ها را کنار گذاشته است تا عکسش شبیه چاپ ژاپنی شود.

جاذبه دیدنی موزه ون گوگ

مزرعه گندم زیر ابرهای رعد و برق

این نقاشی چشمگیر توسط ون‌گوگ کمی قبل از مرگش کشیده شد. غم و تنهایی شدید، ون گوگ در آثار خود سعی می‌کرد آنچه را که نمی‌تواند با کلمات بگوید را نشان دهد.

جاذبه موزه ون گوگ آمستردام

جمجمه

باورش سخت است که این تصویر در سال 1887 کشیده شده است. چه کسی جرات کرده این طور نقاشی کند؟ هنرمندان آن زمان در واقع به آناتومی و بازنمایی واقعی توجه داشتند. ونسان ون‌گوگ، به این شیوه اهمیتی نداد. این اثر نشان می‌دهد هنر او چقدر قوی و زیبا بوده است. به تصاویر ژان میشل باسکیا نگاه کنید. تنها 80 سال بعد با کمی تخیل، جمجمه توسط او نقاشی شد. ون‌گوگ را به درستی پیشگام نقاشی مدرن می‌دانند.

خرید آثار ون گوگ

خرید آثار ون‌گوگ

موزه ون‌گوگ فروشگاهی دارد که می‌توانید نسخه‌های کپی شاهکارهای او را از آن بخرید. قیمت آن‌ها کمی بالاست، اما به نظر عالی هستند. شما می‌توانید تصاویر را از فروشگاه آنلاین یا مستقیما از خود موزه ون‌گوگ خریداری کنید. البته آثار در شکل اصلی خود بیشترین تاثیر را دارند.

آثار نقاشی ون گوگ

 چگونه به موزه ون‌گوگ برویم؟

موزه ون‌گوگ آمستردام، در موزه پلین واقع شده است. نام آن گویای همه‌چیز است. در میدان موزه، موزه‌های زیادی مانند موزه Rijksmuseum یا موزه الماس وجود دارد. بهترین راه برای رسیدن به آنجا پیاده، با دوچرخه یا ترامواست. از ایستگاه اصلی تا موزه ون گوگ فاصله زیادی است. حدود 40 دقیقه پیاده‌روی می‌کنید. اگر 3.5 کیلومتر برای پیاده‌روی خیلی دور است، در یکی از ایستگاه‌های کرایه دوچرخه در آمستردام دوچرخه کرایه کنید. موزه ون گوگ تنها 20 دقیقه با تراموا فاصله دارد. از ایستگاه مرکزی، می‌توانید سوار خط 2 و 5 شوید. در ایستگاه «Van Baerlestraat» پیاده شوید. در اینجا می‌توانید بلیط تراموا را با تخفیف خریداری کنید.

چگونه به موزه ون‌گوگ برویم

نکاتی برای بازدید از موزه ون‌گوگ

موزه ون‌گوگ همراه با موزه همسایه Rijksmuseum یکی از شلوغ‌ترین موزه‌های آمستردام است. به همین دلیل خوب است که برای سفر خود به خوبی آماده شوید. در اینجا برخی از نکات برای بازدید از موزه ون‌گوگ آورده شده است:

  • بلیط خود را باید یک ساعت قبل بخرید‌. فقط می‌توانید از موزه دیدن کنید. برای کنترل جمعیت، موزه فقط به تعداد معینی از مردم اجازه می‌دهد در آن واحد در آنجا باشند. شما می‌توانید بلیط آنلاین موزه ون‌گوگ را خریداری کنید.

نکاتی برای بازدید از موزه ون‌گوگ


  • بهترین زمان برای بازدید از موزه ون‌گوگ: با بیش از دو میلیون بازدیدکننده در سال، موزه ون‌گوگ می‌تواند واقعا شلوغ شود. بهترین زمان برای بازدید، صبح زود است و به شما توصیه می‌کنیم ساعت 9 صبح آنجا باشید. اگر اهل سخرخیزی نیستید، کمی دیرتر و حدود ساعت 4 بعدازظهر نیز می‌تواند زمان خوبی برای بازدید از موزه ون‌گوگ باشد.

 

نکاتی برای بازدید از موزه ون‌گوگ آمستردام

  • هیچ عکسی در موزه مجاز نیست؛ شما هیچ عکس یا فیلمی در داخل موزه نمی‌توانید بگیرید. این در واقع بسیار دوست داشتنی است زیرا می‌توانید به طور کامل لذت بردن از نقاشی را تجربه کنید. در صورت تمایل در طول بازدید از موزه ون‌گوگ، یک کارت پستال بخرید یا عکس‌های باکیفیت عالی از ون‌گوگ را از وب‌سایت موزه دانلود کنید.

 

نکاتی برای بازدید از موزه ون‌گوگ هلند

 

  • از کتابفروشی طبقه آخر دیدن کنید؛ اگر دوست دارید نامه‌های ون‌گوگ یا زندگی‌نامه او را بخرید، حتما از کتابفروشی در طبقه بالای موزه ون‌گوگ دیدن کنید. مجموعه‌ای عالی از کتاب‌های هنری، آثاری درباره ون گوگ و برخی کتاب‌های کودکان درباره نقاشان و هنر نیز دارد.
دیدنی‌های موزه ون‌گوگ

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات