معرفی جاذبه پینگ یائو چین و مناطق دیدنی آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه پینگ یائو در کشور چین است. چین از بزرگ‌ترین کشور‌های جهان به حساب می‌آید. این کشور جاذبه‌های گردشگری و مناطق زیبای بسیاری را در خود جای داده است که توجه هر ببینده‌ای را به خود جذب می‌کند. جاذبه پینگ یائو نیز از عالی‌ترین و زیبا‌ترین مناطق گردشگری به حساب می‌آید که در۷۵۰ کیلومتری شهر پکن واقع گردیده است‌.شهر پینگ یائو از جمله شهرهای تاریخی کشور چین است که جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زیبایی دارد. این شهر در دوران حکومت سلسله چینگ، مرکز مهمی به شمار می‌رفته است. دیواره‌های باستانی بلندی دور تا دور این شهر را در برگرفته که آن را به طور کامل حفظ کرد و دیواره‌های بلند باستانی این شهر در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک اثر تاریخی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. شهر پینگ یائو یکی از قدیمی‌ترین شهر‌هاست که جاذبه‌های آن به چهارده قرن پیش باز می‌گردد. اما زمانی که مناطق این شهر باستانی گسترش یافت و رونق پیدا کرد، باعث شد تا شهر پینگ یائو به یکی از مهم‌ترین مراکز مالی‌ و اقتصادی در زمان سلسله چینگ تبدیل شود. 

سالانه، گردشگران بسیاری به شهر پینگ یائو چین سفر می‌کنند تا از دیواره‌های بزرگی که از شهر محافظت می‌کند، دیدن کنند. علاوه بر این برج‌های زیبا و عالی نیز وجود دارد که جلوه زیبا و فوق العاده‌ای به شهر داده است. این دیواره‌ها حدود ۶ کیلو‌متر ارتفاع دارند و داخل آن‌ها از خاک کوبیده و نمای آن نیز از آجر و سنگ درست شده است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به چین حتما از این شهر تاریخی دیدن کنید.

شهر پینگ یائو

دیواره‌های شهر پینگ یائو

دیوار و برج‌های شهر پینگ یائو چین به صورتی است که اگر از آن بالا به شهر نگاه کنید، شهر را مانند یک لاک‌پشت خواهید دید. بر روی دیواره‌های شهر پینگ یائو ۷۲ دیده‌‌بانی وجود داشته است. دیوارهای شهر نیز از سمت شرق و غرب به صورت مستقیم و در ضلع‌های جنوبی به صورت پیچ و خم‌دار ساخته شده‌اند. این دیواره‌های بلند که از شهر حفاظت می‌کنند، دارای ۶ دروازه ورودی و خروجی هستند. اضلاع شمال و جنوب دارای یک دروازه ولی اضلاع شرق و غرب نیز هرکدام دارای دو دروازه هستند.

همان‌طور که گفته شد، اگر از روی برج ها به تماشای شهر بپردازید یک لاک‌پشت بزرگ را مشاهده خواهید کرد. قسمت جنوبی سر و چشم لاک‌پشت را به نمایش می‌گذارد  و قسمت شمالی دم آن را تداعی می‌کند و چهار دروازه غربی و شرقی، پاهای لاک‌پشت را کامل کرده است.

شهر باستانی پینگ یائو

اقامتگاه چیائو جی یونگ

در گذشته و در سلسله‌های مینگ و چینگ تجاران بسیاری به این منطقه سفر می‌کردند. این شهر بیشتر محل اقامت تجاران و سرمایه‌گذاران بوده است. همین‌طور چیائو جی یونگ نیز در این شهر اقامت کرده است. در گذشته، خانه‌ها و اماکن این شهر از معماری فوق‌العاده زیبایی برخوردار بوده‌اند که امروزه به مکان‌های دیدنی تبدیل شده‌اند‌. اقامتگاه خانواده‌ چیائو از شهرت بالایی برخوردار است که کنده‌کاری و منبت‌کاری‌های زیبایی را داراست. همین‌طور داخل این اقامتگاه، نقاشی‌های بسیار ماهرانه و زیبایی وجود دارد.

جاذبه‌های پینگ یائو

خانه تاریخی خانواده تانگ

خانه تاریخی خانواده تانگ یک اثر تاریخی به حساب می‌آید. این خانه تاریخی در ۶۰ کیلومتری شهر پینگ یائو قرار دارد. چنان‌چه تمایل دارید از این خانه زیبا و تاریخی دیدن کنید، می‌توانید خود را با تاکسی به آنجا برسانید. خانواده تانگ در ابتدا از ثروت آن‌چنانی برخوردار نبودند و در اوایل به مدت ۶۰۰ سال کشاورز بودند اما با مرور زمان از ثروت بالایی برخوردار شدند و همین امر باعث شد تا در آن منطقه به یک خانواده معروف تبدیل شوند. این خاندان یک خانه ۴۵۰۰ متر مربعی داشتند که امروزه به یک اثر تاریخی و دیدنی تبدیل شده است که گردشگران و بازدید کننده‌های بسیاری از آن، دیدن می‌کنند.

قلعه جانگی

قلعه جانگی تونل‌های زیرزمینی بسیاری را داراست و به همین دلیل بسیار معروف گردیده؛ این قلعه با خانه تاریخی خانواده تانگ فاصله چندانی ندارد و در حدود ۳۰ کیلومتری این خانه واقع شده است. قلعه جانگی در سه طبقه حفر شده است که در گذشته و در زمان جنگ‌های داخلی از این تونل‌ها برای فرار کردن و پنهان شدن، استفاده می‌شده است.

جاذبه شهر پینگ یائو

خیابانهای اصلی شهر پینگ یائو

در شهر پینگ های یائو خیابان بسیار مشهوری با نام چینگ و مینگ وجود دارد که بسیار شناخته شده است. این شهر دارای ۴ خیابان اصلی و ۸ خیابان فرعی و ۷۲ کوچه است. خیابان چینگ و مینگ در مرکز این شهر قرار دارد و نام دیگر این خیابان نام دان جیه و یا خیابان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: خیابان‌های معروف پکن | بهترین خیابان‌های پکن برای خرید

در این خیابان حدود ۱۰۰ مغازه وجود دارد. این مغازه‌ها به تجارت ابریشم تنباکو و بادبزن و اقلام دیگر می‌پردازند. چنان‌چه قصد تهیه سوغاتی در چین داشتید، می‌توانید به این خیابان بروید و هم از فضای قدیمی و تاریخی آن لذت ببرید و هم برای دوستان خود سوغاتی تهیه کنید. سوغاتی‌های بسیار زیبا در این خیابان به فروش می‌رسد که پیشنهاد می‌شود برای دوستان خود  کفش‌های گولدوزی شده و یا اشیا و مجسمه‌های تزئینی لاک الکل خورده تهیه کنید؛ زیرا کفش‌های گلدوزی شده و اشیاهای چوبی جزء بهترین سوغات کشور چین به حساب می‌آیند.

جاذبه‌های پینگ یائو چین

در مرکز این شهر نیز یک برج وجود دارد که ارتفاع آن به بیش از ۱۸ متر می‌رسد. این برج بسیار زیبا و دیدنی و شامل سه طبقه می‌شود. طبقه اول این برج از آجر ساخته شده و دارای دو در غربی و شرقی است. همچنین طبقه دوم این برج نیز بنای ساختمانی دارد. این برج بلندترین ساختمان شهر پینگ یائو به حساب می‌آید که می‌توانید از این ساختمان کل شهر را ببینید و از تماشای آن بسیار لذت ببرید. چنان‌چه به شهر پینگ یائو سفر کردید، هرگز تماشای شهر را از این برج از دست ندهید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات