غار زیرزمینی ریدفلوت قصر هنرهای طبیعی

2 سال پیش 0 دیدگاه

 غار زیر زمینی رید فلوت در حومه شمال غربی گیلین، چانگ یانگ چین در ۵ کیلومتری مرکز شهر گیلین قرار دارد. عمق آن حدود ۲۴۰ متر (۷۸۷ فوت) و ۵۰۰ متر (۱۶۴۰ فوت) طول دارد. این غار تعداد زیادی استالاگمیت‌های نفیس مختلف، استالاکت‌ها، ستون‌های سنگی و پرده سنگی دارد که از ۱۸۰ میلیون سال پیش در حال شکل‌گیری هستند. بنابراین، غار ریدفلوت به «کاخ هنر طبیعی» نیز معروف است.

جاذبه‌های غار زیرزمینی رید فلوت چین به عنوان یک غار درخشان بسیار شناخته شده‌اند که معمولا در تمام برنامه‌های سفر چین مشخص شده است. این غار، نام خود را از نی‌های سرسبز بیرون از آن گرفته است که مردم با آن فلوت می‌سازند. در واقع، به علت فرسایش درون غار، دنیایی دیدنی از استالاکت‌های مختلف، ستون‌های سنگی و صخره‌ای وجود دارد که در اثر کربنات ایجاد شده است.

 این منظره فوق‌العاده که با نورپردازی رنگی روشن می‌شود، در انواع گوناگونی دیده می‌شود. گردشگران با قدم زدن میان ستون‌های سنگی متوالی، احساس می‌کنند در بهشتی هستند که خدایان در آن زندگی می‌کنند. اگر قصد دارید از جاذبه‌های غار زیرزمینی ریدفلوت در چین بازدید کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

دیدنی‌های غار زیرزمینی ریدفلوت در چین

همان‌طور که اشاره شد، غار زیرزمینی رید فلوت، غاری دیدنی واقع در شهر گیلین است. راه رفتن در غار رید فلوت و درخشندگی استالاگمیت dewy که شبیه چراغ‌های رنگین‌کمان و خیره‌کننده است، شما را شگفت‌زده می‌کند. یک دریاچه زیرزمینی در امتداد غار جریان دارد، با بازتاب غاری که بر روی رودخانه منعکس شده و بی‌سر و صدا جریان و زیبایی زنده و پویایی دارد. فضای داخلی غار رید فلوت، منظره‌ای است که نمی‌توان آن را در هیچ جای دیگری از کره زمین یافت.

جاذبه‌های غار زیرزمینی ریدفلوت

نمای کلی غار رید فلویت

 در حین بیرون آمدن از غار، نی‌های فراوانی را خواهید دید که بیرون از این غار اسرارآمیز رشد می‌کنند و می‌توان از آن‌ها برای ساخت فلوت استفاده کرد. فقط چشمان‌تان را ببندید و خود را تصور کنید که در میان نی‌ها ایستاده‌اید و سرحال می‌شوید، هوای تازه را تنفس می‌کنید و نسیم ملایم فلوت را می‌بینید. با وجود شاهکارهای هنری طبیعت، 77 کتیبه مرکب از اشعار و سفرنامه در داخل غار وجود دارد که نشان‌دهنده محبوبیت آن در دوران باستان است و قدیمی‌ترین آن‌ها به دوران سلسله تانگ (792 میلادی) برمی‌گردد.

جاذبه‌های غار زیرزمینی ریدفلوت چین

با این حال، باور عمومی بر این است که این غار هزار سال قبل از کشف مجدد آن در دهه 1940 توسط گروهی از پناهندگان، سربازان فراری ژاپن، کشف شده بود.20 سال بعد، غار به طور رسمی به روی عموم باز شد (1962). از آن زمان به بعد، غار زیر زمینی رید فلوت، تبدیل به یک جاذبه توریستی فوق‌العاده محبوب در سراسر جهان شده است. حتی دنگ شیائوپینگ، رهبر سابق دولت چین، نیکسون و کارتر، روسای جمهور سابق ایالات متحده، دی کویلار دبیر کل سابق سازمان ملل نیز از این غار بازدید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: شهر ممنوعه چین | آشنایی با حقایق جالب در مورد شهر ممنوعه پکن

جاذبه‌های برتر داخل غار زیر زمینی رید فلوت

در ادامه بخش‌های مختلف غار را که از جذابیت زیادی برخوردارند معرفی خواهیم کرد.

شکل کاج برجی (تا سونگ آئو زو)

دو استالاگمیت عجیب و غریب در غار وجود دارد: یکی شبیه آدم برفی است که به دلیل سرما، دستانش را در جیب خود فرو کرده است. دیگری مانند کاج برجی گردی است که شاخه‌های آن با  لایه‌ای ضخیم از برف و یخ پوشیده شده است.

جاذبه‌های غار زیرزمینی ریدفلوت در چین

کریستال پالاس

«کاخ کریستال» عریض‌ترین قسمت داخل غار رید فلوت است. ارتفاع این تالار درخشان در همه جهات کاهش می‌یابد، استلاکتیت‌ها در چهار جهت، آویزان و مانند فانوس‌هایی هستند که سالن را پر نور می‌سازند. برخی از استالگمیت‌ها شبیه ماهی در حال پریدن هستند. با ترک کریستال پالاس، چندین مسیر باریک مقابل گردشگران ظاهر می‌شود. طبق افسانه‌ها و داستان‌های چینی، اینجا مکانی است که میمون کینگ، شخصیت اصلی در سفر به غرب با همه زیردستان اژدها جنگید. 

کتیبه‌های روی دیوار غار

در ابتدای مقاله اشاره کردیم با وجود مناظر طبیعی خارق‌العاده داخل غار زیرزمینی رید فلوت، نوشته‌های زیادی روی دیوار وجود دارد. بر اساس برخی از آمارها، 77 سفرنامه و شعر باقی مانده است که گفته می‌شود به سلسله تانگ (618-907) تعلق دارد و این غار را به یک مکان گردشگری محبوب در آن زمان، تبدیل کرده است.

غار رید فلوت چگونه شکل گرفت؟

استالاگمیت‌ها، استالاکتیت‌ها، ستون‌های سنگی و پرچم‌های سنگی مختلفی در این غار وجود دارد که از ۱۸۰ میلیون سال پیش شکل گرفته‌اند. آن‌ها توسط طبیعت یا به طرز عجیب و غریب یا واضحی شکل گرفته بودند. این «قله‌ها»، «تنه‌های درختان» و «حیوانات» استالاکتیت‌هایی هستند که از چکه‌های مداوم آب از بالای غار تشکیل شده‌اند.

جاذبه‌های دیدنی غار زیرزمینی ریدفلوت چین

آب حاوی یون‌های کلسیم از شکاف‌ها به پایین می‌چکد و در طی میلیون‌ها سال به استالاکتیت‌هایی تبدیل می‌شود که بالای غار معلق هستند. آب بر روی زمین می‌ریزد و استالاگمیت‌هایی را تشکیل می‌دهد که از پایین به بالا رشد می‌کنند و به تدریج یک ستون سنگی را تشکیل می‌دهند. یک ضرب‌المثل قدیمی در چین وجود دارد که می‌گوید: «آب ثابت می‌تواند از میان سنگ بیفتد». یعنی تا زمانی که ریزش آب وجود داشته باشد، استالاکتیت‌ها به رشد خود ادامه می‌دهند.

 

دیدنی‌های غار زیرزمینی ریدفلوت

بازدید از غار

غار رید فلوت نسبتا نزدیک به مرکز شهر گیلین است و تنها 5 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و از طریق اتوبوس شهری مسیر 3 به راحتی قابل دسترسی است و آن را برای یک گشت و گذار و عبور نیم روزه در طول اقامت در شهر مهیا می‌کند. غار زیر زمینی رید فلوت در تمام طول سال از ساعت 8:00 صبح تا 5:30 بعدازظهر باز است، اما در تعطیلات ملی مانند 1 می، 1 اکتبر و هفته سال نو چینی انتظار جمعیت زیادی در اینجا وجود دارد.

دیدنی‌های غار زیرزمینی ریدفلوت چین

برای بازدید از این غار حدود دو ساعت برنامه‌ریزی کنید و به خاطر داشته باشید که یک ژاکت سبک به همراه داشته باشید، زیرا ممکن است زیر زمین سرد و یا یخ‌زده باشد. این غار یک مسیر پیاده‌روی نسبتا آسان برای کودکان و افراد مسن و بدون راه‌های پرشیب دارد. گردشگران می‌توانند یک فلوت نی واقعی را به عنوان سوغات از اینجا به خانه ببرند.

در غار رید فلوت چه باید دید؟

با داشتن مجموعه‌ای جذاب از استالاکتیت‌ها، ستون‌های سنگی و صخره‌های ایجاد شده توسط رسوب کربنات، بسیاری از سازندهای غار با اشکال قابل تشخیص موجودات اساطیری و تصاویر طبیعی مقایسه شده‌اند. به عنوان مثال، سازه‌ای وجود دارد که شبیه مجسمه آزادی است و مردم محلی چین به هر سنگ، یک نام شاعرانه داده‌اند.

غار زیرزمینی ریدفلوت

برای گشت و گذار در خارج از غار رید فلوت کجا برویم؟

علاوه بر جاذبه‌های غار ریدفلوت، منطقه دیدنی رید فلوت شامل کوه هو، رودخانه شکوفه هلو (پینیین) و پل فونیکس پرنده می‌شود. آب غرغر آینه در کوه‌های مواج قرار دارد. انواع گل‌ها مانند شکوفه هلو و گل نیلوفر در بهار و تابستان شکوفا می‌شوند و درختان مختلف مانند درختان کاج و بید در پاییز و زمستان، لباس سبز می‌پوشند و در باد می‌لرزند. در تمام فصول، این سرزمین افسانه‌ای برای گردشگران برای گشت و گذار جاذبه های متعددی دارد.

بیشتر بخوانید: بازدید از دروازه بهشت در چین | مرتفع‌ترین دروازه طبیعی در جهان

رودخانه شکوفه هلو

در مسیر غار زیر زمینی رید فلوت، بیشتر گردشگران در امتداد رودخانه شکوفه هلو رانندگی می‌کنند. طول ترانشه حدود 25 کیلومتر و مانند نوار سبزی است که اطراف حوض گویلین را می‌پوشاند. رودخانه شکوفه هلو از میان مناطق آهکی می‌گذرد و آب بسیار زلالی به آرامی در زیر پل فلاینگ فونیکس جریان دارد. در دو سوی رودخانه شکوفه هلو، گل‌های گوناگون در فصل بهار شعله‌ور می‌شوند و زمان خوبی برای مسافرانی خواهد بود که در کنار آب استراحت می‌کنند.

غار زیرزمینی ریدفلوت در چین

پل پرنده فینیکس

اولین چیزی که قبل از ورود به منطقه غار Reed Flutes متوجه خواهید شد، یک پل سنگی ساده است. بر اساس تواریخ این شهرستان، در تقاطع رودخانه شکوفه هلو و جاده رید فلوت واقع شده است و می‌توان قدمت آن را به سلسله سونگ (1228 پس از میلاد تا 1233 پس از میلاد مسیح) بازگرداند. این مکان، بارها بازسازی شده است. طول پل 62.4 متر (204.7ft) و عرض آن 10.5 متر (34.4ft) و یک مکان عالی است که می‌توانید هنگام غروب خورشید، عکس‌های خوبی در آن‌جا بگیرید.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات