حقیقت جالب در مورد ساختمان عجیب کازا میلا

2 سال پیش 0 دیدگاه

کازا میلا از ساختمان‌های بسیار مشهور و معروف در شهر بارسلوناست. خانه میلا یک معماری شگفت‌انگیز و عالی دارد که چشم هر ببینده‌ای را به‌خود خیره می‌کند. کازا میلا اسپانیا توسط یک معمار بسیار معروف طراحی و ساخته شده است که نام آن را شنیده‌اید. ظاهر خانه کازامیلا بسیار زیباست و در نگاه اول می‌توان سنگ‌های بسیاری که در طراحی و ساخت آن  به‌کار برده شده را مشاهده کنید.

این خانه به دلیل کاربرد زیاد سنگ در طراحی نمای ساختمان به ‌عنوان معدن سنگ مشهور شده است. کازامیلا بارسلونا در سال‌های ۱۹۰۶ تا ۱۹۰۱۲ توسط معمار معروف به نام آنتونی گائودی طراحی و ساخته شد. آنتونی گائودی با همکاری جوزپ ماریا توانست ساخت خانه میلا را به اتمام برساند. این دو معمار برای بخشی از طراحی این ساختمان، بالکن‌های پیچ خورده آهنی و همین‌طور سرو گیلاس در پشت‌بام را در نظر گرفتند. طراحی که برای این ساختمان انجام گرفت، کاملا فکر شده و با برنامه‌ریزی بود. این ساختمان دارای پارکینگ زیرزمینی نیز هست. طراحی که برای این ساختمان انجام گرفته بود، باعث شگفت و تعجب بسیاری از مردم شده بود. کازامیلا برای همگان عجیب و بسیار مبهم به نظر می‌رسید. این بنا به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در سال ۱۹۴۸ در میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.

اگر قصد سفر به اسپانیا و بازدید از ساختمان کازا میلا با ما همراه باشید، در ادامه بیشتر درباره‌ ساختمان کازامیلا و معماری ‌آن مطالعه خواهیم کرد.

اعجوبه‌ای به نام آنتونیو گائودی؛ معمار کازا میلا بارسلونا

آنتونیوگائودی یک معمار بسیار معروف و هنرمند است که کازا‌میلا بارسلون را طراحی کرده و به ساخت آن نیز پرداخته است. خانه کازامیلا در بین مردم درحال‌حاضر از محبوبیت بالایی‌ برخوردار است. سالانه گردشگران بسیاری از این مکان دیدن می‌کنند. خانه کازامیلا از مهم‌ترین جاهای دیدنی بارسلون اسپانیا شناخته می‌شود.

خانه میلا

آنتونیو گائودی چندین بار به ساخت ساختمان‌های معروف و مشهوری همچون پارک گوئل پرداخته که امروزه، این ساختمان به دلیل طراحی خاص خود یک ساختمان ملی در کشور اسپانیا به شمار می‌رود؛ همین‌طور در سازمان ملی یونسکو ثبت گردیده است. آنتونیو گائودی حدود ۶ سال برای ساخت این ساختمان وقت گذاشت و آن را تکمیل کرد. سبک طراحی آنتونیو گائودی مردمی بود و بسیاری از افراد، آن را مدرنیستی می‌دانستند و از سبک آن استقبال نمی‌کردند.

طراحی که گائودی برای این ساختمان در نظرگرفته بود، مورد پسند افراد نبود و همین امر باعث شده بود تا از او بسیار انتقاد صورت بگیرد. نمای این ساختمان شبیه دیوارهای ناهمسان و ناهموار یک معدن است. به همین دلیل در گذشته، خیلی کم مورد پسند افراد جامعه قرار می‌گرفت.

این ساختمان از نظر مردم به اندازه‌ای مسخره به نظر می‌رسید که طرح آن در چندین مجله طنز به چاپ رسید و باعث شد مردم محلی بیشتر از این ساختمان انتقاد کنند. در همان دوره خانم جوانی طراحی کیک عید خود را از روی این ساختمان انجام داد.

همین‌طور از انتقاد گران دیگر به نام خواکیم گارسیا بالکن‌های این ساختمان را در مجله مورد تمسخر قرار داد. همین‌طور صاحبان خانه دیگری که در آن محله زندگی می‌کردند، اعتقاد داشتند این خانه ارزش خانه‌های دیگر را تا حد زیادی پایین خواهد آورد. به همین دلیل با میلاس‌ها صحبت نکردند.

بیشتر بخوانید: کلیسای لاساگرادا فامیلیا بارسلونا 

casa mila

سرک به داخل خانه کازامیلا

خانه کازامیلا طراحی بسیار عالی و منحصربه‌فردی دارد که خلاقیت عالی گائودی را نشان می‌دهد. گائودی سبک طراحی نو را برای ساخت خانه کازامیلا به‌کار گرفته بود. مردم سبک طراحی و ساخت این ساختمان را پوچ می‌دانستند و به آن توجه چندانی نمی‌کردند. بسیاری از افراد طراحی که گائودی برای ساخت خانه کازامیلا در نظر گرفته بود را مورد تمسخر قرار می‌دادند. همچنین آن‌ها معماری خانه کازامیلا را روزانه و محلی حساب می‌کردند. اما این خانه امروزه یکی از اصلی‌ترین جاهایی است که در تور اسپانیا گردشگران از آن بازدید می‌کنند. 

کاسا میلا

سبک طراحی خانه کازامیلا به‌گونه‌ای است که به هیچ‌وجه از خطوط مستقیم استفاده نشده و کاملا از اشکال منحنی و تزئینی استفاده شده است. نمای کازامیلا بارسلونا تماما از سنگ‌های طبیعی و همین‌طور کاشی و سنگ است. همچنین از سنگ‌های سفید نیز در لبه‌های بالایی ساختمان به کاربرده شده است

آسانسور خانه کازامیلا

گائودی این بنا را به گونه‌ای طراحی کرد که بتواند آسانسور داشته باشد. آسانسور این خانه از ویژگی‌های مهم و منحصربه‌فرد آن به شمار می‌رفت. همین‌طور رفت‌وآمد را برای مستاجران این خانه بسیار آسان کرده بود. گائودی اعتقاد داشت رفت وآمد با آسانسور باعث می‌شود تا همسایگان تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

تاریخچه کازا میلا بارسلونا

طبقه اصلی خانه کازامیلا

طبقه اصلی خانه کازامیلا محل زندگی میلاس‌ها در گذشته بود. در سال ۱۹۹۲ این خانه به روی عموم افراد بازگشایی شد. در گذشته افراد زیادی در این خانه زندگی می‌کردند. بر روی دیوارهای طبقه اصلی می‌توان نقاشی‌هایی که بر روی دیوار زده شده را مشاهده کرد. اما درحال‌حاضر از این بنا به عنوان نمایشگاه هنری، برگزاری نمایشگاه‌های آموزشی و فرهنگی استفاده می‌شود و هزاران بازدیدکننده از تور بارسلون دارد. 

معرفی کاسا میلا

طراحی طبقه اصلی خانه کازامیلا

گائودی همان‌طورکه یک معمار بسیار عالی بود و قلعه کازامیلا را طراحی کرده بود، مبلمان طبقه اصلی این خانه را نیز طراحی کرده بود. گائودی آثار هنری مدرنسیتی را در دکوراسیون آن گنجانده بود. همچنین گائودی علاوه بر طراحی ساختمان و مبلمان طراحی سایر موارد را نیز به عهده گرفته بود و به بهترین شکل ممکن این کار را انجام داد. طراحی‌های شگفت‌انگیز و زیبایی که گائودی انجام داده را می‌توان درموزه مدرنیسم کاتالان مشاهده کرد.

سیستم تهویه خانه کازامیلا

خانه کازامیلا دارای سیستم تهویه هواست. هرآنچه که در این خانه توسط گائودی طراحی گردیده است منحصربه‌فرد و عالی است. این ساختمان، قابلیت‌های بسیار خاصی دارد که می‌تواند هر ببینده‌ای را به‌خود جذب کند.

گائودی تهویه هوا به صورت طبیعی را انتخاب و تلاش کرد آن را به بهترین نحو انجام دهد. سیستم تهویه هوای خانه کازامیلا به صورت سقفی ‌است. در طراحی این سیستم، فن‌های دودکش و نورگیر نیز به کار برده شده. سیستم تهویه هوایی که گائودی طراحی کرد، کاملا از طبیعت الهام گرفته بود. گائودی طراحی‌هایی که انجام می‌داد، همگی منحصربه‌فرد بودند و به همین دلیل بسیار مورد انتقاد قرار گرفتند.

کازا میلا بارسلون

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از موزه دل پرادوی اسپانیا

مجسمه‌های مذهبی بنای مازا میلا

گائودی، معماری ساختمان کازا میلا را براساس نمادهای مذهبی طراحی و ساخته است. گائودی یک کاتولیک سرسخت بود و همین امر باعث شده بود تا او این بنا را براساس نمادهای مذهبی بسازد. این ساختمان دارای مجسمه‌های ارزشمندی مانند مجسمه مقدس میکائیل، سنت گابریل که مجسمه‌هایی با طرح فرشته هستند. همین‌طور از مجسمه‌هایی که در داخل این خانه به چشم می‌خورد، مجسمه مریم باکره به همراه تسبیح‌های گزیده است.

درباره خانه میلا

گائودی مشتاق بود مجسمه‌های مذهبی بیشتری را در خانه کازامیلا جایگذاری کند اما با مخالفت سخت افراد محلی روبرو شد. اما تاثیرات خود را بر روی میلاد و مالک گذاشت. گائودی از اول قصد داشت تا خانه کازامیلا را به عنوان یک نماد مذهبی در بارسلون و بین مردم معروف و مشهور بارسلون بسازد.

رها کردن پروژه کاسامیلا

گائودی برای ساخت این بنا وقت بسیاری صرف کرد. همین‌طور با مخالفت‌های شدید و انتقاد‌های بسیاری از مردم روبرو شد. در کنار تمام این مشکلات وی با مشکلات جدیدی نیز روبرو شد. آن هم زمانی بود که حکومت تصمیم گرفت تا بناهایی که قوانین ارتفاع تعیین شده را رعایت نکردند و بیش از آن فرا رفته‌اند را تخریب کند.

در این‌ حال خانه کازامیلا نیز از جمله امکانی به شمار رفت که باید تخریب می‌شد. به همین دلیل صاحب این بنا مجبور به پرداخت جریمه بالایی شد. ساخت‌وساز این بنا برای مدتی متوقف شد؛ گائودی تصمیم گرفت بازنگری مجددی را در پیش بگیرد و به همین دلیل در ساخت این پروژه وقفه ایجاد شد. مدت زمانی طول کشید تا کشیش، گائودی را متقاعد کند دوباره به ساخت این بنا بپردازد.

آشنایی با کاسا میلا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات