کارهایی که باید در جزیره رودس یونان انجام دهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

جزیره رودس در کشور یونان، شهر قرون وسطایی و ثبت جهانی یونسکو است. جزیره‌‌ی رودس، بزرگ‌ترین و بهترین شهر مستحکم در اروپاست. هنگامی که شوالیه‌های سنت جان در سال 1309 وارد جزیره شدند، تصمیم گرفتند این ارگ چشم‌گیر را بسازند. دیوارهای مستحکم جزیره‌ رودس یونان به طول 4 کیلومتر، با سنگرها و برج‌های بسیار، به خوبی حفظ شده‌اند. شما می‌توانید در خیابان‌های جزیره رودس قدم بزنید و از کوچه‌های سنگ‌فرش و بناهای تاریخی جذاب آن لذت ببرید.

امروزه، شهر قرون وسطایی رودس به‌طور کامل به گردشگری اختصاص یافته است. کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زیادی در جزیره رودس وجود دارد و در تمام طول سال لبریز از گردشگران است. شما می‌توانید برای سفر به یونان و دیدن این جاذبه‌ها تور یونان را با قیمتی بسیار مناسب از ما خریداری نماید.

جاذبه‌های جزیره رودس

ماندرکی

پس از بازدید از جزیره رودس می‌توانید به بیرون از دیوارهای مستحکم جزیره بروید و از ماندرکی، شهر مدرن دیدن کنید. در بندر، 3 آسیاب رودس و همچنین مکانی که کلوسوس معروف رودس در آن ساخته شده است را خواهید دید. این مجسمه 30 متری خدای خورشید هلیوس در سال 226 قبل از میلاد در اثر زلزله به‌طور کامل ویران شد.

جزیره‌ی رودس

مجسمه کوچک به نمایندگی از یک گوزن (نماد رودس) که بر روی 2 ستون در ورودی بندر ساخته شده بود، جایگزین شد. واضح است که به اندازه کلوسوس که به عنوان یکی از 7 عجایب باستانی جهان شناخته می‌شود، دیدنی نیست. در ماندراکی، بناهای بسیار زیبایی را خواهید دید که در دوران اشغال جزیره رودس توسط ایتالیا ساخته شده‌اند: بانک یونان، کاخ اسقف اعظم، تالار شهر و تئاتر ملی رودس. همچنین یک کازینو و بسیاری از فروشگاه‌های برندهای بین‌المللی پوشاک مانند زارا یا اچ‌اند‌ام در جزیره رودس یونان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: کوه المپوس (کوه المپ) | جاذبه‌ای افسانه‌ای و ناشناخته در یونان

لیندوس

لیندوس یکی از زیباترین روستاهای جزیره رودس یونان و به وضوح یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در جزیره است. حدود 1 ساعت طول می‌کشد تا به روستای واقع در 50 کیلومتری جنوب جزیره رودس برسید. لیندوس که به عنوان یک مرکز باستان‌شناسی اصلی طبقه‌بندی می‌شود، این مکان در واقع یک منظره کارت‌پستال واقعی است. شما از خانه‌های سفید زیبای ساخته شده در دامنه تپه و آکروپولیس آن مشرف به روستا و دریا شگفت‌زده خواهید شد.

از آن‌جایی که لیندوس تنها شهر قابل پیاده‌روی است، باید ماشین خود را در پارکینگ رایگان بالای شهر پارک کنید، سپس پیاده بروید تا به ورودی روستا برسید. هنگام قدم زدن در کوچه‌های سنگ‌فرش شده آن از سوغاتی‌ها و فروشگاه‌های لباس و همچنین کافه‌ها و رستوران‌های زیادی لذت خواهید برد.

اگر به دنبال فضایی پر جنب‌و‌جوش و منحصر‌به‌فرد هستید، لیندوس به وضوح مکانی عالی برای بازدید است. آکروپولیس نقطه اصلی لیندوس است. می‌توانید آن‌جا قدم بزنید. آکروپولیس لیندوس که بر روی صخره‌ای عظیم در ارتفاع 116 متری از دریا ساخته شده با دیوارهای مستحکمی که توسط شوالیه‌های رودس ساخته شده‌اند، احاطه شده است. در قرون وسطی، این مکان یکی از دژهای متعدد جزیره بود. در داخل دیوارها، بقایای یک تئاتر باستانی و آخرین بقایای معبد آتنا را خواهید دید که بالای آکروپولیس ساخته شده است. تنها چند ستون از این بنا باقی مانده است، اما این مکان همچنان ارزش دیدن را دارد.

جزیره‌ی رودس یونان

بهترین سواحل رودس

 بهترین سواحل برای آب‌تنی در جزیره رودس عبارتند از:

  • ساحل فالیراکی: واقع در 10 کیلومتری جنوب جزیره رودس، یکی از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین سواحل جزیره رودس یونان است. در کنار دریا، مجموعه‌های هتل‌های زیادی را خواهید دید که اقامتی همه جانبه را ارائه می‌دهند.
  • Tsambika: یک ساحل شن و ماسه زیبا، ایده‌آل و مناسب برای کودکان است. شما می‌توانید صندلی‌های عرشه و چتر اجاره کنید و همچنین از بسیاری از فعالیت‌های دریایی لذت ببرید.
  • خلیج سنت پل: جایی که 2 ساحل کوچک با منظره زیبا از آکروپلیس لیندوس را خواهید دید. بیشتر ساحل جزیره رودس یونان خصوصی است. همچنین یک کلیسای کوچک سفید رنگ وجود دارد که هر سال میزبان چند عروسی است.

قلعههای جزیره رودس

بیشتر این قلعه‌ها در جزیره رودس در قرن پانزدهم توسط شوالیه‌های سنت جان ساخته شده‌اند و به عنوان پست‌های مشاهده مورد استفاده قرار می‌گرفتند:

  • قلعه کریتینیا در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. برای دسترسی به ورودی از چند پله بالا بروید و به داخل دیوارهای مستحکم بروید. از آن‌جا می‌توانید از منظره‌ای عالی از دریا لذت ببرید.
  • قلعه مونولیتوس در 5 کیلومتری روستای سیانا قرار دارد. در سال 1476 در بالای تپه‌ای به ارتفاع 236 متر توسط استادان اعظم ساخته شد. این یک طبیعت عالی با منظره‌ای از خلیج، جزیره چالکی و کوه‌هاست. همچنین یک کلیسای کوچک و یک طاق سنگی زیبا در این‌جا وجود دارد. این مکان عالی برای گرفتن یک عکس زیبا در جزیره رودس است.
  • قلعه فراکلس، قلعه‌ای قرون‌وسطایی که در نزدیکی روستای چارکی و درست کنار ساحل آگاتی قرار دارد. این قلعه عظیم بر فراز تپه‌ای مشرف به خلیج‌های آگاتی و مالوناس ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید درباره پارک ملی تنگه ساماریا یونان بدانید!

محوطه باستانی کامیروس

اگر به تاریخ باستان جزیره رودس (قبل از شوالیه‌ها) علاقه‌مند هستید، پس حتما باید از سایت باستانی کامیروس دیدن کنید. این سایت باستانی حدود 35 کیلومتری جنوب غربی جزیره رودس واقع شده است. با لیندوس و ایالیسوس، کامیروس یکی از 3 شهر باستانی است که توسط دوریان‌ها تأسیس شده است.

دره پروانه‌ها

یکی دیگر از بهترین کارهایی که می‌توان در جزیره رودس انجام داد، بازدید از دره پروانه‌ها است. این دره 26 کیلومتری شهر رودس، بین روستاهای Paradisi و Theologos واقع شده است. بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر، شما می‌توانید صدها پروانه را مشاهده کنید که به معنای واقعی کلمه همه درختان را پوشانده‌اند، زیرا آب‌وهوا و محیط این دره برای تولید مثل آن‌ها عالی است.

این دره یکی از بهترین پناهگاه‌های اروپا برای پروانه‌های Callimorpha Quadripunctaria است. دره پروانه‌ها، میزبان گونه کمیاب از درخت چنار است و پروانه‌ها واقعا عاشق شیره این درختان هستند! به همین دلیل است که تعداد زیادی از آن‌ها را در آن‌جا خواهید یافت. این مکان طبیعی بسیار بزرگ است: می‌توانید در مسیرهای مشخص شده در جنگل و نزدیک رودخانه قدم بزنید تا انبوهی از پروانه‌ها را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید درباره حیات‌وحش جزیره رودس بیشتر بدانید، می‌توانید از موزه تاریخ طبیعی واقع در این دره دیدن کنید.

جزیره رودس یونان

چشمه‌های کالیته

چشمه‌های کالیته در شرق جزیره رودس و در 9 کیلومتری شهر واقع شده‌اند. این چشمه‌ها که در سال 1929 افتتاح شدند، به دلیل خواص درمانی آب چشمه کالیتیا مشهور بودند. مردم از سراسر جهان می‌آمدند تا درمانی برای آرتریت، دیابت یا آسم پیدا کنند. سپس، چشمه‌ها سال‌ها در حالت پوسیدگی قرار گرفتند تا در نهایت در سال 2007 بازگشایی شدند.

پس از رسیدن به آن‌جا، می‌توانید از ساختمان‌ها دیدن کنید، کف‌های موزاییکی زیبا را کشف و منظره‌ باشکوه دریا را تماشا کنید. همچنین یک ساحل کوچک با صندلی، چتر و یک رستوران وجود دارد. این یکی از معروف‌ترین سواحل خصوصی جزیره رودس یونان است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با دریاچه پلاستیرا در کشور یونان

صومعه Tsambika

صومعه، مکان دیگری است که در جزیره رودس باید از آن دیدن کنید. صومعه در واقع یک کلیسای واقعا کوچک بیزانسی است که در بالای کوه ساخته شده است. برای رسیدن به آن‌جا باید بیش از 300 پله را طی کنید. هنگامی که به آنجا رسیدید، منظره‌ای باشکوه از ساحل Tsambika خواهید دید.

جزیره رودس در یونان

این کلیسا به مریم مقدس تقدیم شده است. به عنوان یک حکایت، باید بدانید که زنانی که نمی‌توانند باردار شوند، با پای برهنه از این‌جا بالا می‌رفتند تا مریم مقدس را بخوانند. اگر آن‌ها باردار می‌شدند، باید بچه‌های خود را برای پسر، تسامبیکوس و برای دختر، تسامپیکاس صدا می‌کردند.

هفت چشمه

وقت آن است که اگر می‌خواهید در کنار آب استراحت کنید، مدتی در هفت چشمه جزیره رودس وقت بگذرانید. در آن‌جا 7 چشمه از کوه در همان محل می‌جوشد تا رودخانه ایجاد کند. این مکان بسیار مورد بازدید مردم محلی است و مردم برای لذت بردن از محیط طبیعی زیبا و طعم غذاهای یونانی به این‌جا می‌آیند. همچنین یک زمین بازی برای کودکان در محل هفت چشمه وجود دارد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات