9 بازار سنتی معروف در کره جنوبی که نباید از دست بدهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

بازار سنتی کره جنوبی یکی از مواردی است که باید از آن دیدن کرد و در فهرست بازدید هرکسی که به کره جنوبی می‌آید، قرار بگیرد. بازار سنتی کره جنوبی شامل همه چیز است: غذای تازه، پوشاک، داروها، عتیقه‌جات، لوازم خانه و بسیاری موارد دیگر و برای گردشگرانی که از سئول یا سایر شهرها بازدید می‌کنند، تجربیات خوبی ایجاد می‌کنند. در کره، به سختی می‌توان یک بازار سنتی را از دست داد، زیرا آن‌ها همه‌جا و بخش بزرگی از فرهنگ و تاریخ کره هستند. حتی اگر به دنبال چیز خاصی نیستید، در بازارهای سنتی کره جنوبی وسوسه‌های زیادی برای خرید وجود دارد که به احتمال زیاد با دست خالی از آن‌جا خارج نخواهید شد.

شما می‌گویید بازار سنتی، ما می‌گوییم غذاهای خیابانی! پول نقد همراه داشته باشید زیرا بسیاری از فروشندگان همچنان پول نقد را ترجیح می‌دهند، اگرچه بسیاری از آن‌ها کارت نیز می‌پذیرند. بازارهای فهرست شده در زیر، بازارهای سنتی کره جنوبی هستند که باید از آن‌ها بازدید کنید، زیرا پوشش همه بازارها در یک مطلب تقریبا غیرممکن است.

معرفی بازارهای سنتی کره جنوبی

1: بازار نامدمون (남대문시장) جونگ گو، سئول

بیایید با بزرگ‌ترین بازار سنتی در کره شروع کنیم. مغازه‌ها از ساعت 11:00 صبح باز هستند و تا اواخر ساعت 4:00 شب بسته می‌شوند. گردشگران برای دو چیز به بازار سنتی مشهور در کره جنوبی هجوم می‌آورند: لباس و غذاهای سنتی کره‌ای و جینسنگ. هرچند این تمام چیزی نیست که این‌جا وجود دارد. می‌توانید لوازم الکترونیکی، لوازم‌جانبی، کلاه، لوازم التحریر، لوازم خانگی، جوراب و موارد دیگر را نیز پیدا کنید.

بهترین بازار سنتی در کره جنوبی

فراموش نکنید که برخی از غذاهای معروف موجود در این بازار سنتی مشهور در کره جنوبی را امتحان کنید. Kalguksu یک کاسه نودل بخارپز (بسیار غلیظ) در یک آبگوشت دلچسب است که واقعا شما را در زمستان گرم می‌کند. همچنین، جوریم گالچی نوعی کوفته ماهی سرخ شده در خورش سس سویا تند است.

خرید کردن در بازارهای سنتی کره جنوبی

2: بازار گوانگجیانگ (광장시장)  جونگنو-گو، سئول

اگر نمایش «غذاهای خیابانی» را در نتفلیکس دیده‌اید، احتمالا در مورد بازار گوانگ‌انگ، از جمله نودل‌های دست‌ساز خوشمزه (kalguksu) و bindaetteok که می‌توانید از آن‌جا بخرید، هم چیزهایی می‌دانید. بیش از یک قرن است که بازار گوانگ‌انگ به مردم محلی و گردشگران، فرصت خرید پارچه‌ها و غذاهای خوب کره‌ای را می‌دهد. این قدیمی‌ترین بازار سنتی کره و همچنین یکی از بزرگ‌ترین آن‌هاست که بیش از 5000 غرفه دارد.

 اگر پوشیدن هانبوک (لباس‌های سنتی کره‌ای) را امتحان کرده‌اید، ممکن است تصمیم بگیرید که یکی از آن‌ها را برای خود بخرید. در این‌صورت بازار گوانگجانگ مکان مناسبی برای شماست. علاوه‌بر پارچه‌ها، این بازار همچنین محلی برای ارائه غذاهای عالی است. خرید، خسته‌کننده است و غذاهای راحت کره‌ای انتخابی برای شما در این مواقع است.

معروف‌ترین بازار سنتی مشهور در کره جنوبی

3: بازار عامیانه سئول (서울 풍물시장) دانگدامون گو، سئول

این بازار منحصربه‌فرد به اقلام عامیانه از سراسر کره اختصاص دارد. شما می‌توانید برخی از جواهرات قدیمی را در این‌جا بیابید و این منظره جالبی از تاریخ اخیر کره است. این بازار که در سال 2008 به شکل مدرن درآمد، در ابتدا مجموعه‌ای از غرفه‌ها در اطراف Cheonggyecheon بود، اما اکنون در یک ساختمان جدید با رستوران‌ها، راهروهای طولانی کالاها و امکانات رفاهی در داخل قرار دارد. این بازار سئول دارای راهروهای طولانی مملو از کالاهای جالب و منحصربه‌فرد است. شما می‌توانید کالاهای قدیمی را به همراه کالاهای بازار مدرن‌تر، سوغاتی‌ها، کالاهای و غذاهای سنتی در این‌جا پیدا کنید.

محبوب‌ترین بازار سنتی در  کره جنوبی

4: بازار ماهی نوریانجین (노량진 수산시장) دونجاک گو، سئول

این بازار ماهی اصیل، مکانی عالی برای امتحان برخی از بهترین غذاهای دریایی کره است که در آن روز تازه صید شده و فروخته شده‌اند. این بازار که از سال 1927 در نزدیکی ایستگاه سئول فعالیت می‌کند، بعدا با امکانات مدرن‌تر به کنار ایستگاه نوریانجین منتقل شد که 50 درصد از غذاهای دریایی سئول را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن ها و فستیوال های کره جنوبی

با باز شدن این بازار از ساعت 1:00، گردشگران می‌توانند شاهد مناظر منحصربه‌فرد زیادی از این بازار باشند. علاوه‌بر این، از ساعت 3:00 حراج ماهی زنده به‌خودی‌خود، یک نمایش است و شاید بتوانید انتخاب کنید که برای صبحانه چه چیزی بخورید.

پرطرفدارترین بازارهای سنتی کره جنوبی

5: بازار سنتی نامبو (전주 남부시장) وانسان-گو، جئونجو

جئونجو به‌عنوان پایتخت غذایی کره شناخته می‌شود، درست مانند اوزاکا در ژاپن. خانه bibimbap 비빔밥 (برنج مخلوط با سبزیجات) و غذاهای خوشمزه بسیاری در این‌جا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را می‌توانید در بازار نامبو پیدا کنید. بازار نامبو بیش از 100 سال است که طیف گسترده‌ای از غذاها، مبلمان و کالاها را ارائه می‌دهد.

بازار سنتی مشهور در کره جنوبی از جاذبه‌های دیدنی کره

بااین‌حال، تا سال 2011 و اضافه شدن بازار جوانان، بازار نامبو واقعا به مقصد غیرقابل فراموشی تبدیل شد. بازار جوانان توسط کارآفرینان جوان محلی اداره می‌شود و این مکان را هیجان‌انگیز و پویا کرده است. از دیگر ویژگی‌های خاص این بازار می‌توان به بازارهای هفتگی شبانه اشاره کرد که در شب‌های جمعه و شنبه برپا می‌شود.

جاذبه‌های کره، بازار سنتی در  کره جنوبی

6: بازار جغلچی (부산 자갈치시장) جونگ گو، بوسان

از بین تمام بازارهای سنتی کره جنوبی، این یکی از ساده‌ترین بازارهای سنتی است. برای یافتن بازار ماهی جگالچی نیازی به نقشه ندارید، کافی است دماغ خود را دنبال کنید! سخت است که وارد بزرگ‌ترین بازار ماهی در کره جنوبی نشوید، زیرا برخلاف سایر بازارهای سنتی، این بازار کنار ساحل در جونگ گو بوسان واقع شده است. این‌جا واقعا چیزهای زیادی برای همه وجود دارد، از میگو گرفته تا ماهی مرکب، اختاپوس، صدف، و هر چیز دیگری که دوست دارید در زیر دریا ببینید.

گشت‌وگذار در بازارهای سنتی کره جنوبی

اگر دوست ندارید ماهی را با خود به خانه ببرید، نگران نباشید، زیرا ده‌ها رستوران در این منطقه وجود دارد که ماهی خود را از صبح زود تهیه و آن را برای شما آماده می‌کنند تا برای ناهار امتحان کنید. واقعا هیچ‌چیز شبیه طعم ماهی تازه‌‌ای نیست که برش داده شده و فقط برای شما آماده شده باشد، چه خام و چه پخته.

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران ها و کافه ها در جیجو

برای کسانی که چندان از طعم غذاهای دریایی لذت نمی‌برند، هنوز گزینه‌های زیادی در این‌جا وجود دارد. اما توصیه می‌شود که این بازار گسترده را فقط برای دیدن مناظر منحصربه‌فرد، صداها و از همه مهم‌تر، بوها بررسی کنید.

آشنایی با بازار سنتی مشهور در کره جنوبی

7: بازار گوکجه (국제시장) جونگ گو، بوسان

همان‌طورکه میان بازارهای سنتی در کره پیش می‌روید، متوجه می‌شوید که بازار گوکجه کمی بین‌المللی‌تر از سایرین است. در واقع، gukje در زبان کره‌ای به معنای بین‌المللی است، بنابراین احتمالا بسیاری از خارجی‌های دیگر را این‌جا در این بازار پیدا خواهید کرد. بزرگ‌ترین بازار سنتی بوسان که در دهه 1950 توسط پناهندگان جنگ ایجاد شد، از موقعیت بوسان به‌عنوان یک شهر بندری بهره می‌برد که ملوانان زیادی از سراسر جهان به آن وارد می‌شوند.

در نتیجه، می‌توانید طیف وسیعی از محصولات بین‌المللی را که معمولا در کره پیدا نمی‌کنید، در این‌جا پیدا کنید. بازار گوکجه نزدیک به چندین بازار دیگر از جمله بازار فوق‌الذکر جاگالچی و همچنین بازار بوپیونگ است که یک منطقه خرید فوق‌العاده ایجاد می‌کند. این بازار بزرگ‌ترین بازار بوسان و بازارهای کره است.

معرفی بازار سنتی در  کره جنوبی

8: بازار سئومون (서문시장) جونگ گو، دایگو

یکی از بازارهای سنتی در کره، Seomun Market است. این بازار که غرق در تاریخ گذشته است، به‌عنوان یکی از سه بازار اصلی در دوران سلسله چوسون که بیش از 500 سال بر کره حکومت می‌کرد، شناخته می‌شود. سئومون مارکت در زمینه پارچه‌هایی از جمله ابریشم، ساتن، کتان، کالاهای بافتنی، لوازم جانبی و لباس تخصص دارد. بااین‌حال، چیزهای بیشتری برای خرید پیدا خواهید کرد: مانند غذاهای تازه، جواهرات و ساعت و غذاهای دریایی خشک.  

بازار شبانه Seomun دارای نمایش‌هایی از فرهنگ کره‌ای، فروشگاه‌های نوپا برای طراحان جوان، غذاهای ترکیبی اصلی و همچنین غذاهای سنتی بازار و همچنین موسیقی زنده در برخی شب‌هاست. از بازار سئومون می‌توانید برخی دیگر از مناظر شگفت‌انگیز دائگو را کاوش کنید. ابتدا به کلیسای کاتولیک Daegu Gyesan و خانه‌های میسیونری بروید و همه‌چیز را در مورد گذشته غم‌انگیز Daegu یاد بگیرید. سپس، خیابان توریستی را در شهر دنبال کنید تا به مرکز فرهنگی هیانگ‌چونگ بروید، جایی که می‌توانید با تاریخ اخیر کره آشنا شوید. این مکان برای پوشیدن لباس‌های کلاسیک کره‌ای اوایل قرن بیستم عالی است.

درباره بازارهای سنتی کره جنوبی

9: بازار Myeongdong

شاید محبوب‌ترین مرکز  خرید در سئول، Myeongdong یک مرکز گردشگری است. مردم محلی نیز برای دریافت کالاهای باورنکردنی در مورد مراقبت از پوست به این‌جا می‌روند. هر مارک لوازم آرایشی که فکرش را بکنید، این بازار دارد. فروشندگان، اغلب بیرون مغازه‌ها می‌ایستند و نمونه‌های رایگان ماسک و سرم را به بازدیدکنندگان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: دهکده فرهنگی گامچون (کره جنوبی) | در رنگ‌های این دهکده گم می‌شوید!

بسیاری از گردشگران به فروشگاه‌ها می‌روند تا نمونه‌هایی از این محصولات را امتحان کنند و به کارکنان اجازه می‌دهند تا آن‌ها را با روال مراقبت از پوست راهنمایی کنند که به بهترین وجه مناسب پوست آن‌هاست. Myeongdong همچنین تعداد زیادی فروشگاه لباس برای خرید دارد و محصولات عرضه شده با هر فصل و هر روند جدید، تغییر می‌کنند.

بازار سنتی مشهور در کره جنوبی

شما بسیاری از استایلیست‌های مد را در اینجا خواهید دید. علاوه‌براین، جواهرات، کیف‌های دستی و کفش‌های برندهای محلی و بین‌المللی این بازار ارزش بررسی دارند. در حین خرید، هاتئوک، تئوک‌بوکی و هوگوری گامجا خوشمزه را از غرفه‌های غذای خیابانی جستجو کنید. فروشگاه‌های این‌جا تا ساعت 11 صبح باز می‌شوند و تا ساعت 10 شب باز می‌مانند.

بازار سنتی در  کره جنوبی

نکات پایانی

درواقع، کره جنوبی دارای تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است. اما بازدید از یک یا همه بازارهای سنتی آن به شما این امکان را می‌دهد که حتی برای یک یا دو روز از آن بازدید کنید. علاوه‌براین، ماه اکتبر ماه بازدید از بازارهای سنتی کره جنوبی است! همچنین تورهای بازاری در طول ماه برگزار می‌شود، برای کسانی که به تنهایی به کاوش در این بازارها اطمینان ندارند.

بازارهای سنتی کره جنوبی

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات