غذا در کره جنوبی

5 سال پیش 1 دیدگاه

|| 10 غذا و خوراکی محبوب کره جنوبی

 

 

کره جنوبی مهد خوراک های اشتها آور و لذیذی است که این کشور را به یکی از مقاصد سفر برای دوست داران خوراکی تبدیل کرده است. اگرچه این کشور بیشتر از جهت تکنولوژی های جدید و پیشرفته جایگاه شناخته شده ای را در دنیا کسب کرده ولی از لحاظ هنر آشپزی رو به پیشرفت می­ باشد و به تدریج موقعیت خوبی در این زمینه نیز پیدا کرده است. چنانچه بومی ها و توریست ها به این سبک آشپزی علاقه وافری نشان می­ دهند و از خوراک های این کشور به عنوان غذاهایی خوش عطر و طعم یاد می­ کنند. در کره جنوبی معمولا یک وعده غذایی از یک کاسه برنج، یک کاسه سوپ یا خورش و یک بشقاب مخلفات یا خوراک های کناری تشکیل می ­شود. سرآشپزان کره ای با اینکه در تهیه اغلب خوراک ها از انواع گوشت های سفید و قرمز استفاده می ­کنند با این حال از سبزیجات متنوع و محلی، برگ گل ها، جلبک دریایی و ستاره دریایی استفاده می ­نمایند تا خوراک هایی بی نظیر خلق کنند. این خوراک های بی مانند را می ­توان در تمام شهرهای کره جنوبی یافت و از فروشنده های خیابانی در کوچه و پس کوچه های شهرها، رستوران های کلاسیک تا هتل های 5 ستاره تهیه نمود.

(Korean Popcorn Chicken (Dakgangjeong

Dakgangjeong فینگر فودی است خوشمزه و هوس انگیز! در حقیقت این غذا ناگت مرغ سرخ شده است که به سس اسپایسی و شیرین آغشته می ­شود. در بعضی از رستوران ها در هنگام تهیه خمیر این خوراک در داخل مواد خمیر مقداری فلفل سبز اضافه می­ کنند تا اسپایسی تر شود. سپس آن را تا حدی سرخ می ­نمایند که بیرون آن ترد و سوخاری و مرغ داخلش نرم و آبدار باشد. معمولا این مرغ کره ای را به عنوان فینگر فود به همراه نوشیدنی سرو می ­کنند. 

(Korean Popcorn Chicken (Dakgangjeong

(Korean Egg Bread (Gyeran-bbang

خوراک خیابانی گرمی است که در فصل زمستان بسیار پر طرفدار می ­باشد. نان، تخم مرغ و کره را می توان به عنوان اسنک در صبحانه و یا عصرانه میل کرد. این اسنک شبیه مافین ذرت با تخم مرغ است و طعمی شور و شیرین را با هم دارد. در تهیه این نان یک تخم مرغ کامل استفاده می­ گردد که گاها آن را بر روی نان و یا در میان آن به کار می ­برند.

(Korean Egg Bread (Gyeran-bbang

(Hobakjuk (pumpkin porridge

پوره ای شیرین که جزء خوراک های سنتی کره جنوبی می باشد. این پوره از کدو حلوایی بخارپز و برنج تهیه می­ گردد. اگرچه ظاهر این خوراک بسیار ساده است اما طعمی دلچسب دارد. این پوره، شیرین مزه است و آن نیز بخاطر استفاده از کدو حلوایی می ­باشد. هباک جوک را می­ توان در صبح به عنوان صبحانه میل نمود و کاملا مناسب افرادی است که باید از مصرف غذاهای سنگین بپرهیزند. این پوره به صورت گرم و سرد قابل خوردن است.

Hobakjuk (pumpkin porridge)

(Sweet Pancake (Hotteok

هوتُک از خوراک های خیابانی کره جنوبی است که مناسب شیرین پسندها می­ باشد. هوتُک در حقیقت یک نوع پنکیک است که می ­توان میان آن را با مواد متفاوتی پر کرد. این پنکیک اصالتا به چین تعلق دارد و توسط یک بازرگان به کره جنوبی وارد شد. در چین برای پر کردن میان هوتک، گوشت به کار می ­برند ولی در کره جنوبی اغلب میان آن را با موادی از قبیل شکر قهوه ای، عسل، خرده های بادام زمینی و دارچین پر می­ کنند. این پنکیک خوشمزه به علت کالری بالایی که دارد کاملا مناسب فصل زمستان است.

(Sweet Pancake (Hotteok

(Japchae (stir-fried noodles

Japchae خوراک سنتی کره جنوبی است که از دو لغت jap به معنای « مخلوط » و chae به معنای « سبزیجات » تشکیل شده است. نخستین بار این خوراک در قرن 17 در کاخ گوانگ هیگون چوسان برای ضیافت شاه طبخ شد و در آن زمان به عنوان خوراک سلطنتی شناخته شد. اما امروزه این غذا از خوراک های رایج کره جنوبی به حساب می­ آید و برای جشن ها، ضیافت ها و مراسم ها پخته می­ شود. این خوراک از نودل سرخ شده، ترکیب سبزیجات رنده شده، گوشت بیف، سویا سس، شکر و روغن کنجد درست می­ گردد. گاها سر آشپزها به آن قارچ نیز اضافه می ­کنند که کاملا اختیاری است. جاب چایی به دلیل طعم شیرین و پر چاشنی اش طرفداران زیادی دارد و می ­توان آن را به عنوان غذای اصلی یا در کنار خوراک اصلی نوش جان کرد.  

(Japchae (stir-fried noodles

(Haemul Pajeon (seafood vegetable pancake

پاژئون اسنک خیابانی خوشمزه ای است که در حقیقت نوعی پنکیک محسوب می­ شود و انواع متفاوت دارد. Haemul Pajeon یک نوع از این پنکیک است که در آن از خوراک های دریایی استفاده می­ کنند و بسیار خوش طعم است. در تهیه این اسنک پیازچه، تخم مرغ، آرد گندم و برنج و خوراک های دریایی از قبیل صدف، میگو، خرچنگ و ماهی به کار می ­رود. این خوراک معمولا به عنوان غذای اصلی میل می ­شود و به خاطر طعم خاصش مورد پسند افرادی است که به خوراک های دریایی علاقه دارند.

(Haemul Pajeon (seafood vegetable pancake

(Kimchi (fermented vegetables

کیمچی خوراکی است که قدمتی در حدود 2000 سال دارد و از محبوبیت خاصی برخوردار می ­باشد تا حدی که به عنوان مخلفات، خوراک اصلی را همراهی می­ کند. کیمچی طعمی ترش و اسپاسی دارد و معمولا از تخمیر سبزیجاتی مانند کلم پیچ، ترب، کدو حلوایی، پیاز، زنجبیل، پودر چیلی و سیر رنده شده به دست می­ آید. در شهر سئول این خوراک بیش از 200 نوع دارد و حتی می توان آن را به تنهایی به همراه برنج سفید میل کرد. البته کیمچی در تهیه سایر خوراک ها از جمله خورش کیمچی (kimchi jjigae)، پنکیک کیمچی (kimchijeon) و کیمچی با برنج سرخ شده به کار می­ رود. این خوراک به دلیل طعم و مزه متفاوتش مورد پسند توریست ها می ­باشد. البته کیمچی ارزش غذایی بسیار غنی دارد و در کل خوراکی فیبردار و کم کالری است و به کسانی تحت رژیم غذایی هستند پیشنهاد می ­شود.

(Kimchi (fermented vegetables

(Samgyeopsal (pork strips

خوراک معروف دیگری است که از گوشت خوک درست می ­شود. برای تهیه این خوراک از گوشت شکم خوک که طعم دار نشده استفاده می­ کنند. معمولا Samgyeopsal را بر روی گریل که بر روی میز غذاخوری وجود دارد طبخ می­ کنند. سپس به همراه برگ کاهو سرو می ­نمایند تا در صورت تمایل گوشت را به همراه برش های سیر و پیاز گریل شده، پیازچه و کیمچی در داخل برگ کاهو بپیچند. این خوراک در اکثر رستوران های کره ای درسراسر جهان یافت می­ شود.

(Samgyeopsal (pork strips

Classic Korean Bibimbap

یکی از خوراک هایی که در کره جنوبی باید چشیده شود بیبیم باپ است که بسیار مقوی می­ باشد و ارزش غذایی بالایی دارد. این خوراک رنگارنگ و خوشمزه بر اساس منطقه و شهر ممکن است با سبزیجات یا گوشت تهیه گردد. اما رایج ترین سبک این غذا شامل برنج گرم است که بر روی آن ترکیبی از سبزیجات، گوشت مرغ و گوساله، تخم مرغ خام یا نیمرو، سویا سس و مقداری gochujang  (فلفل چیلی) قرار می­ دهند. نوع دیگر این خوراک که hoedeopbap نام دارد برای افرادی مناسب است که عاشق خوراک های دریایی هستند. در طبخ hoedeopbap خوراک های دریایی مانند سالمون، تن ماهی و هشت پا جایگزین گوشت می ­شود. بیبیم باپ را می­ توانید در رستوران ها، فود کرت ها و استندهای خیابانی سفارش دهید و معروفترین نوع این خوراک را در شهرهای جئونجو (Jeonju)، جینجو (Jinju) و تانگ یئونگ (Tongyeong) بیابید.

Classic Korean Bibimbap

Bulgogi

یکی از خوراک های بسیار معروف و محبوب کره جنوبی است که در لغت به معنای « گوشت کبابی » است. برای تهیه این خوراک لذیذ ابتدا گوشت را به مدت 2 الی 4 ساعت در موادی مانند سویا سس، روغن کنجد، فلفل سیاه، سیر، پیاز، زنجبیل و شکر مرینیت می­ کنند تا نرم و خوش طعم شود. سپس آن را با برش های پیاز و فلفل سبز گریل یا سرخ می ­نمایند. بولگاگی را در کنار سبزیجات برگ دار مانند کاهو و اسفناج سرو می­ کنند. گاها در کنار این خوراک کیمچی و سام جانگ ( نوعی سس غلیظ ) می ­گذارند. معمولا رستوران های کره جنوبی این خوراک را به گردشگران خارجی توصیه می­ کنند تا آن ها را با طعم و مزه غذاهایشان آشنا کنند.

Bulgogi

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات