جاذبه آترخت | چهارمین شهر بزرگ‌ هلند

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه اوترخت، به‌عنوان چهارمین شهر بزرگ هلند و مرکز استانی به همین نام، گردشگران بسیاری را از تمام دنیا جذب می‌کند. این شهر بین مناطق شنی این کشور قرار دارد. این موقعیت باعث پیشرفت شهر در طول قرن‌ها شد. شهر اوترخت از دسترس جزر و مدهای طوفانی و ویرانگر دریای شمال دور است و از زمان‌های دور یکی از مراکز اصلی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هلند به شمار می‌رفت. همچنین مقر مدیریت استانی و دانشگاه معروفی که در سال 1636 تأسیس شده است، در اوترخت قرار دارد.

گردشگری سهم قابل توجهی در اقتصاد شهر دارد و این شهر قدیمی زیبا با ساختمان‌های تاریخی متعدد که توسط کانال‌ها و متقاطع احاطه شده، کارهای سرگرم‌کننده زیادی را برای گردشگران ارائه می‌دهد و تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را در طول سال جذب می‌کند. جاذبه‌های شهر اوترخت هنگام شب حس‌ و حال بیش‌تری دارد. به‌ویژه در زمستان، بازار و جشنواره آن لبریز از جمعیت است. اگر می‌خواهید پیش از سفر به هلند، با جاذبه‌های گردشگری اوترخت آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

دیدنی‌های اوترخت هلند

خیابان‌های سنگ‌فرش و جذاب اوترخت که اکنون یک شهر دانشگاهی پرجنب‌وجوش است، پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و بارهاست. جمعیت دانشجویی قابل توجه آن به این معنی است که احساس بسیار جوانی در مورد مکان وجود دارد. موزه‌ها و گالری‌های هنری خارق‌العاده زیادی در این‌جا پراکنده هستند و مکان‌های موسیقی زنده بسیار زیادی، برنامه‌‌هایی پر از بازدید گروه‌های موسیقی، دی‌جی‌ها و هنرمندان دارند.

با کارهای بسیار زیادی که در اوترخت باید انجام دهید، چهارمین شهر بزرگ هلند مطمئنا شما را سرگرم خواهد کرد. بهترین راه برای کاوش در اوترخت و دیدن جاذبه‌های آن، کرایه دوچرخه است و قایق‌سواری در کانال‌های تاریخی در رده دوم قرار دارد. می‌توانید این دو را با هم ترکیب کنید و در آبراه‌هایی که مرکز را دور می‌زنند، گردش کنید. اگر چیزهای متفاوت را دوست دارید، چرا یک تخته پارویی یا کایاک را امتحان نمی‌کنید؟

جاذبه‌های اوترخت

باغ گیاه‌شناسی اوترخت

باغ گیاه‌شناسی اوترخت یک جاذبه گردشگری است. این باغ در حومه شهر قرار دارد، اما اگر می‌خواهید در طبیعت غوطه‌ور شوید و از مناظر باشکوه لذت ببرید، مطمئنا ارزش دیدن این باغ‌ گیاه‌شناسی فوق العاده را دارد. باغ‌های آرام‌بخشی از دانشگاه اوترخت در سال 1639 تأسیس شد و از آن زمان برای عموم باز است. از آن‌جایی که بخش‌های مختلف آن بسیار زیاد است، می‌توانید یک دقیقه در یک باغ صخره‌ای لذت‌بخش قدم بزنید، لحظه‌ای دیگر پرندگان را در جنگل ببینید و بعدا از همه پروانه‌های رنگارنگ در گلخانه گرمسیری آن شگفت‌زده شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی ۷ آسیاب بادی مشهور و قدیمی در هلند

باغ گیاه‌شناسی با آبراه‌های چشمک‌زن که از پارک عبور می‌کنند، در کنار چمنزارهای پر از گل‌های وحشی و مناطق وحشی دست نخورده، مکانی دوست‌داشتنی برای گذراندن زمان است.

جاذبه‌های گردشگری اوترخت

کلیسای جامع

یکی از جاذبه‌های گردشگری اوترخت، کلیسای جامع آن است. میدان شهر جایی است که کلیسای جامع سنت مارتین را خواهید دید که اغلب توسط مردم محلی به‌عنوان کلیسای (Domkerk) شناخته می‌شود. این ساختمان زیبا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های اوترخت در نظر گرفته می‌شود. درحالی‌که ساختار اصلی آن در سال 1254 در محل یک کلیسای رومی قدیمی ساخته شد، امروزه این کلیسای جامع چشم‌گیر از گروه کر قرن 14، گذرگاه‌های قرن 15 و دو کلیسای کوچک تشکیل شده است. خرابه‌های کلیسای جامع سنت مارتین تنها در سال 1826، زمانی‌که Domplein گذاشته شد، پاکسازی شدند و در نهایت در سال 1988 بازسازی به پایان رسید.

موارد برجسته کلیسا شامل مقبره‌های قدیمی متعدد و دخمه‌ای است که حاوی اندام‌های داخلی امپراطور کنراد دوم و هنری چهارم است که در اوترخت درگذشتند. نکته قابل توجه صومعه زیبای قرن چهاردهم این است که کلیسای جامع را با دانشگاه پیوند می‌دهد. در بالای پنجره‌های آن، صحنه‌هایی از زندگی سنت مارتین، قدیس حامی دیده می‌شود، در حالی که در مرکز باغ زیبای Cloister، فواره‌ای با شکل برنزی یک راهب قرار دارد.

درحالی‌که بازدید از کلیسای جامع یکی از بهترین کارهای رایگان برای انجام در اوترخت است، می‌توانید کمی برای صرف غذا در چایخانه محل وقت بگذرانید. بازدیدکنندگان نیز می‌توانند در مراسم یکشنبه شرکت کنند.

جاذبه اوترخت هلند

گردش در اطراف میدان کلیسای جامع

مانند بسیاری از شهرهای تاریخی هلند، اوترخت دارای میادین عمومی قدیمی متعددی است. بااین‌حال، با اختلاف بسیار مهم، میدان کلیسای جامع (دومپلین یا "میدان دم") بسیار باشکوه است. این کلیسای جامع به افتخار کلیسای جامع سنت مارتین نام‌گذاری شده و این میدان یکی از جاذبه‌های شهر اوترخت هلند است که فضایی بسیار دوست‌داشتنی برای بازدید به شمار می‌رود.

جاذبه‌های شهر اوترخت

موزه صومعه سنت کاترین

موزه صومعه سنت کاترین (Museum Catharijneconvent) به تاریخ مسیحیت در هلند می‌پردازد. این جاذبه اوترخت که در سال 1978 افتتاح شد، بزرگ‌ترین مجموعه گنجینه‌های هنری قرون وسطایی کشور است که بخش‌هایی به فضای داخلی کلیسا، اعتقادات مذهبی و صومعه‌های قرون وسطایی اختصاص دارد. علاوه‌بر مجموعه بزرگی از مطالب قرن هفدهم و هجدهم، سایر نمایشگاه‌ها شامل کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های ارزشمند و مدلی از کلیسای جامع سنت مارتین اصلی با توضیحاتی درباره تاریخچه آن هستند. همچنین نمایشگاهی از لباس‌های گلدوزی شده فلاندری مربوط به اواخر قرون وسطی در این‌جا دیده می‌شود. یک فروشگاه و کافه و یک کتابخانه مرجع نیز وجود دارد.

جاذبه‌های شهر اوترخت هلند

قلعه de haar

حالا نوبت می‌رسد به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های اوترخت، که یک قلعه باشکوه است و به دلیل ظاهر زیبای افسانه‌ای آن به‌عنوان جذاب‌ترین قلعه در نظر گرفته می‌شود. وسعت این قلعه آنقدر بزرگ است که وقتی در سال 1822 ساخته شد، کل روستای هاارزویلنس باید جابه‌جا می‌شد. این قلعه تنها در 16 کیلومتری غرب اوترخت قرار دارد و نکات مهم بازدید آن، مجموعه بزرگی از آثار باستانی، مبلمان، نقاشی‌ها و ملیله‌ها، همراه با تزئینات غنی از جمله کنده‌کاری‌های چوبی پرآذین و ظروف غذاخوری و یک اتوبوس متفاوت ژاپنی است که به‌ویژه برای زنان بسیار مناسب است.

زمین‌های اطراف قلعه نیز برای کاوش فوق‌العاده هستند و شامل 135 هکتار درخت، همراه با فواره‌ها و یک باغ رسمی زیبا هستند. رویدادها و جشنواره‌ها نیز اغلب در این‌جا برگزار می‌شوند، از جمله نمایشگاه سالانه کشور و کریسمس. همچنین یک فروشگاه برای کسانی که به دنبال سوغاتی هستند، در دسترس قرار گرفته است.

معرفی جاذبه‌های اوترخت

کانال قدیمی اوترخت

از نکات برجسته و پر جاذبه اوترخت، کاوش در Oudegracht زیبا (کانال قدیمی) است. این سازه شگفت‌انگیز مهندسی مستقیما از مرکز شهر عبور می‌کند و مکان مناسبی برای بازدید و یک پیاده‌روی دل‌پذیر است. اگر فرصت دارید، می‌توانید یک سفر دریایی داشته باشید. این کانال از بخش جنوب شرقی شهر شروع می‌شود و تا حدودی مسیر اصلی بخشی از راین را دنبال می‌کند. بخش شمالی Oudegracht شامل بخش‌هایی از کانالی است که در حدود سال 1000 پس از میلاد ساخته شده است که راین را به رودخانه Vecht متصل می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری اوترخت | سفر به هلند

 موزه Speelklok

از غیرمعمول‌ترین جاذبه‌های اوترخت، موزه Speelklok یا موزه ساعت موسیقی به انگلیسی است که به جعبه‌های موسیقی، ارگ‌های بشکه‌ای و سایر دستگاه‌ها و آلاتی تعلق دارد که قادر به پخش موسیقی بدون دخالت انسان هستند. این موزه در سال 1956 تأسیس شد و نمایش‌های آن که بسیاری از آن‌ها به‌صورت دستی و تعاملی هستند، شامل آلات موسیقی مکانیکی از قرن 18 تا امروز و همچنین سازهای خانگی، از جعبه‌های موسیقی کوچک گرفته تا ارگ‌های بزرگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: دیدنی‌های رتردام

موارد برجسته دیگر عبارتند از نمونه‌هایی از ساعت‌های موسیقی، پیانولا و یک ساعت برجک با کاریلون. چفتورهای رایگان به زبان انگلیسی از جمله نمایش نیز در دسترس هستند. یکی دیگر از جاذبه‌های متمرکز بر ماشین‌آلات، اگرچه ماهیت علمی‌تری دارد، رصدخانه جالب Sonnenborgh (موزه Sterrenwacht Sonnenborgh) است.

جاذبه اوترخت هلند | تور هلند

بازدید از مجموعه هنر و مصنوعات

این جاذبه اوترخت که در سال 1838 تأسیس شد و در موزه مرکزی شهر نگهداری می‌شود، شامل مجموعه‌های باستان‌شناسی استانی و آثار نقاشان ساکن اوترخت از قرن پانزدهم به بعد از جمله رومانیست‌ها (گروهی تحت تأثیر رنسانس ایتالیا و به رهبری یان ون اسکورل) است. مکاتب دیگری که نماینده آن‌ها هستند، منریست‌ها هستند که توسط آبراهام بلومارت نمایندگی می‌شوند و تأثیری پایدار بر اوترخت کاراواگیستی (پیروان سبک کاراواجو) داشتند.

سفر به هلند و جاذبه‌های شهر اوترخت

این موزه همچنین دارای مجموعه‌ای از لباس‌های قرن هجدهم تا امروز، همراه با اتاق‌هایی است که به سبک دوره، مجسمه‌ها، ظروف نقره‌ای و مجموعه‌ای از مطالب مربوط به تاریخ شهر مبله شده‌اند. عروسک‌خانه‌ نادر قرن هفدهمی با اتاق‌هایی که به رنگ چینی از هند شرقی هلند تزئین شده‌اند نیز ارزش دیدن دارند، مانند کشتی معروف اوترخت، کشتی 1000 ساله‌ای که در سال 1930 کشف شد.

همچنین نمایشی از هنر و مصنوعات مرتبط با آن مورد توجه است. در موزه میفی می‌توانید از تماشای زیباترین خرگوش‌های دنیا لذت ببرید. این مرکز آموزشی درجه یک، یکی از جاذبه‌های اوترخت برای خانواده‌هایی است که با فرزندان کوچک‌تر سفر می‌کنند. طبیعتا این‌جا سرگرمی‌های زیادی وجود دارد، از داستان‌سرایی و رقص گرفته تا بازی‌های تعاملی فراوان.

بازدید از جاذبه‌های شهر اوترخت هلند

موزه راه‌آهن

موزه راه‌آهن اوترخت (Spoorwegmuseum) که در ایستگاه قطار قدیمی Maliebaan واقع شده است، موزه ملی راه‌آهن کشور است و برای علاقه‌مندان به قطار یکی از جاذبه‌های اوترخت به شمار می‌رود. این موزه در سال 1927 تأسیس شده و نقاط برجسته این جاذبه گردشگری بزرگ و مجهز، شامل مقطعی از تاریخ ترانزیت کشور، به ویژه راه‌آهن‌ها و سیستم‌های تراموا با مدل‌های فراوان و وسایل نقلیه قدیمی برای لذت بردن در طول مسیر است.

جاذبه‌های اوترخت در کشور هلند

نمایشگاه‌ راه‌آهن به سال‌های اولیه راه‌آهن، از جمله دوران شکوفایی آن در دهه 1900 و یک کارگاه عملیاتی می‌پردازند. علاوه‌بر مجموعه چشم‌گیر لوکوموتیوهای موزه (شامل نه موتور بخار که به خوبی حفظ شده) و وسایل نورد، بچه‌ها مدل راه‌آهن و زمین بازی را دوست خواهند داشت. یک فروشگاه و رستوران نیز در محل وجود دارد. برای کسب لذت از خدمات قطار شاتل معتبر بین ایستگاه قطار اصلی شهر (اوترخت مرکزی) و موزه استفاده کنید. رویدادهای مکرر مانند روزهای توماس موتور تانک نیز در این‌جا برگزار می‌شود و تورهای منظم با راهنما نیز در دسترس هستند.

یکی دیگر از جاذبه‌های اوترخت که با ماشین‌‌آلات سروکار دارد، (هرچند این بار با تمرکز بر جنگ) موزه ملی نظامی (موزه ملی نظامی) است. نکات برجسته شامل مجموعه‌های چشم‌گیر هواپیما و وسایل نقلیه، همراه با نمایشگاه‌های جذابی است که با شاخه‌های مختلف نیروهای مسلح هلند سروکار دارند.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری اوترخت

خانه قیصر

این خانه کوچک و زیبا، یکی از جاذبه‌های اوترخت است که قیصر پس از تبعید و شکست در جنگ جهانی اول در آنجا سکنی گزید. Huis Doorn را در سال 1920 این خانه را خریداری کرد و تا زمان مرگش در سال 1941 در سن 82 سالگی در آن‌جا زندگی کرد (او در آرامگاهی در محوطه دفن شده است).

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی آمستردام

این خانه که در اصل یک قلعه قرون وسطایی بود، در قرن هجدهم به سبک کلاسیک بازسازی شد و از آن زمان تنها تغییرات جزئی داشت. این خانه که در یک پارک بزرگ و زیبا قرار دارد، در سال 1956 به‌عنوان موزه در معرض دید عموم قرار گرفت و دقیقا مانند زمان قیصر حفظ شده است. مبلمان و اثاثیه اصلی، دارایی‌های شخصی قیصر (شامل مجموعه‌ای از جعبه‌های انفیه متعلق به فردریک کبیر)، لباس‌های فرم، عکس‌ها و نقاشی‌ها در این موزه نگهداری می‌شود.

دیدنی‌ترین جاذبه اوترخت هلند

زمان سفر به اوترخت و بازدید از آن

بهترین زمان برای سفر به اوترخت و دیدن جاذبه‌های آن فصل بهار است. گل‌ها در شکوفایی کامل هستند، هوا عالی است و همه چیز پس از یک زمستان سرد در آفتاب غرق شده‌اند. اگر می‌خواهید با قدم زدن در شهر در هوای مطبوع و تماشا و خرید بهترین میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک که در بازارهای محلی می‌بینید، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، این زمان ایده‌آل است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات