جاذبه بیرمنگام | هر آنچه لازم است درباره شهر بیرمنگام بدانید

2 سال پیش 0 دیدگاه

بیرمنگام دومین شهر بزرگ بریتانیا است و جاذبه و موقعیت آن در غرب میدلندز هم آن را به مکانی عالی برای شروع کاوش در نواحی Cotswolds و Malvern Hills - به‌ویژه از طریق کانال، تبدیل کرده است. کانال‌های بیرمنگام محصول فرعی انقلاب صنعتی بود که شاهد شکوفایی شهر بود و امروزه هم از این شبکه گسترده کانال بیشتر برای قایق‌سواری استفاده می‌شود.

از جاذبه‌های بیرمنگام می‌توان به این اشاره کرد که این شهر کانال‌های بیش‌تری نسبت به ونیز دارد. یکی از بهترین تفریحات رایگان برای انجام در بیرمنگام کاوش در کانال‌های حفاظت‌شده و ساختمان‌های تاریخی است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی بیرمنگام  جواهرات و مواد غذایی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و جشنواره‌های متعددش است. در کنار این هم، بزرگ‌ترین رژه‌های روز سنت پاتریک در جهان در این منطقه اتفاق می‌افتد.

معرفی جاذبه‌های بیرمنگام

  • میدان ویکتوریا و مرکز شهر، بیرمنگام

قلب بیرمنگام در اطراف میدان ویکتوریا است، منطقه‌ای که می‌توان از طریق مسیر مرکز شهر بیرمنگام به کاوش پرداخت. در طول مسیر، یک جاذبه بیرمنگام یعنی، تالار شهر قدیمی و جذاب را خواهید دید که در سال 1832 ساخته شده و شاهکاری از معماری ویکتوریایی است. این سازه چشم‌گیر که شبیه یک معبد رومی است، دارای 40 ستون پرزرق‌وبرق کورنتی ساخته شده از مرمر انگلیسی است. از زمان میزبانی اولین اجرای الیاس مندلسون در سال 1847، این مرکز صحنه موسیقی شهر بوده است. امروزه، سالن سمفونی چشم‌گیر آن با آکوستیک در سطح جهانی و سالن خیره‌کننده‌اش، به‌طور منظم خوانندگان و نوازندگان A-list را در خود جای داده است و همچنین محل ارکستر سمفونیک شهر بیرمنگام است.

جاذبه‌های بیرمنگام

دو بنای یادبود، یکی از ملکه ویکتوریا و دیگری برای مخترع جیمز وات، حیاط جلو را تزئین کرده‌اند. خانه شورایی به سبک رنسانس (1874) با ساعت معروف "Big Brum" (یک عبارت عامیانه برای بیرمنگام) در همین نزدیکی است. دیگر جاذبه‌های دیدنی بیرمنگام که باید از آن بازدید کرد عبارتند از میدان چمبرلین و کتابخانه مرکزی که فقط برای عابر پیاده است. این کتابخانه میزبان بزرگ‌ترین مجموعه شکسپیر در خارج از ایالات‌متحده است (50000 جلد به 90 زبان).

بیشتر بخوانید: جاذبه باث | شهری مدرن با آثار باستانی در انگلستان

  • گشت‌و‌گذار در موزه و گالری هنر بیرمنگام

موزه و گالری هنر بیرمنگام که در سال 1885 افتتاح شد، یکی از جذاب‌ترین موزه‌های انگلیس محسوب می‌شود. گنجینه‌های هنری آن شامل مجموعه‌ای از آثار نقاشان پیش از رافائلی و همچنین آثار هنری قرن هفدهم تا نوزدهم و مجسمه‌هایی از رودن و جیمز تاور است. همچنین نمایش‌های جالب مربوط به تاریخ شهر، از جمله یافته‌های باستان‌شناسی مربوط به عصر حجر، همراه با مجموعه چشم‌گیر پینتو، با بیش از 6000 اسباب‌بازی و سایر اقلام ساخته‌شده از چوب، وجود دارد. اگر هم به چای علاقه‌مند هستید، اتاق‌های چای نفیس Edwardian ارزش دیدن را دارد.

اگر در برنامه‌تان وقت دارید، از گالری آیکون، یک موزه هنر معاصر که در ساختمانی میراثی واقع شده و ارزش کاوش دارد، دیدن کنید. قطعاً ارزش دیدن خواهد داشت.

جاذبه‌های دیدنی بیرمنگام

  • باغ گیاه‌شناسی بیرمنگام

یکی‌دیگر از جاذبه‌های توریستی بیرمنگام که باید در برنامه خود در سفر به انگلستان و بازدید از بیرمنگام گنجانده شود، باغ گیاه‌شناسی بیرمنگام است. این باغ‌های قرن نوزدهمی که در 15 هکتار در حومه‌های مرفه ادگباستون گسترده شده‌اند، به لطف گلخانه‌های دوران ویکتوریا و دیگر ویژگی‌های پارک دوره، بازدید از آن بسیار شبیه به عقب‌نشینی در زمان است.

جاذبه‌های گردشگری بیرمنگام

این باغ گیاه‌شناسی به‌ویژه به‌دلیل مجموعه درختان بونسای از جمله درختی که بیش از 250 سال قدمت دارد، شهرت یافته است. علاوه بر بیش از 7000 گیاه از سراسر جهان، از دیدن انواع حیات وحش از جمله پرندگان نادر استوایی و خانه پروانه‌ها نیز لذت خواهید برد. سایر امکانات موجود در محل عبارتند از فروشگاه هدیه، چایخانه، به‌علاوه زمین بازی که برای کودکان مهیا است.

  • موزه علوم بیرمنگام

خانواده‌هایی که با فرزندان کنجکاو و درحال رشد سفر می‌کنند، نمی‌خواهند Thinktank، موزه علوم بیرمنگام را از دست بدهند. این موزه، برنده جوایز بسیاری همچون تعداد زیادی نمایشگاه جذاب مرتبط با علم است که بسیاری از آن‌ها عملی و تعاملی هستند. نکات برجسته این جاذبه بیرمنگام، شامل مجموعه‌ای چشم‌گیر از ماشین‌های بخار، از لوکوموتیو گرفته تا تراکتور و همچنین ماشین‌آلات صنعتی می‌شود که بسیاری از آن‌ها به نقش مهم بیرمنگام به‌عنوان یک مرکز صنعتی در طول قرن‌ها ارتباط دارند. از دیگر نمایش‌های سرگرم‌کننده هم می‌توان به یک دستگاه بسته‌بندی شکلات و گالری اسپیت‌فایر، با هواپیمای معتبر دوران جنگ جهانی دوم (شامل یکی از 10000 اسپیت‌فایر که در محلی ساخته شده‌اند) و... اشاره کرد.

جاذبه گردشگری بیرمنگام

  • خانواده خود را به مرکز ملی بیرمنگام ببرید

یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری بیرمنگام، مرکز ملی SEA LIFE است. این خانه بیش از 60 نمایشگاه چشم‌گیر مرتبط با حیات دریایی است. افتخار این مکان به مخزن عظیم میلیون لیتری اقیانوس آکواریوم با تونل زیرآبی منحصربه‌فردش می‌رسد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا منظره‌ای بی‌وقفه از حیات دریایی متنوع نمایش داده شده، از جمله همه چیز از کوسه‌های صخره‌ای گرفته تا لاک‌پشت‌های غول‌پیکر را مشاهده کنند.

جاذبه‌های توریستی بیرمنگام

این منطقه در مجموع، حدود 2000 آکواریوم را شامل می‌شود‌، از جمله اسب‌های دریایی کم‌یاب، اختاپوس غول‌پیکر، خرچنگ‌ها و اسب‌های خاری. ستاره‌های بزرگ این جاذبه بیرمنگام، سمورها و پنگوئن‌های بازیگوش آن هستند. یک سینمای 4 بعدی نیز در این منطقه قرار دارد و برنامه‌های آموزشی منظمی را هم ارائه می‌دهد. اگر زمان و بودجه اجازه می‌دهد، یکی از تجربیات سرگرم‌کننده پشت‌صحنه یا تغذیه پنگوئن‌ها را رزرو کنید.

  • گردش در محله جواهرات بیرمنگام

محله جواهرات منطقه‌ای از بیرمنگام است. این جاذبه بیرمنگام در واقع غرق در سنت است. در اینجا، بیش از 200 کارگاه جواهرسازی و نقره‌ساز، 40 درصد جواهرات بریتانیا را تولید می‌کنند، آن هم عمدتاً در مجاورت برج ساعت در گوشه خیابان‌های ویسه و فردریک و اطراف کلیسای گرجستان سنت پل. حتماً از برترین مکان‌های دیدنی منطقه، موزه محله جواهرات ، بازدید کنید، چراکه این منطقه منظره‌ای داخلی به تجارت در کارخانه جذاب اسمیت و فلفل ارائه می‌کند.

همچنین ارزش دیدن تالار حافظه در مجاورت خانه باسکرویل است که در سال 1925 برای بزرگداشت 14000 مرد شهری که در جنگ جهانی اول جان خود را ازدست دادند و میدان سنت پل با کلیسای جذابش ساخته شد. اگر زمان اجازه داد، حتماً به موزه قلم بروید. این موزه درجه یک که در کارخانه قدیمی قلم‌زنی محله جواهرات واقع شده، نقش سابق شهر را به‌‌عنوان جولانگاه قلم‌زنی همراه با تاریخچه ابزارهای نوشتاری به‌نمایش می‌گذارد. همچنین اتاق مدرسه ویکتوریایی هم می‌تواند به اندازه کافی سرگرم‌کننده باشد، جایی‌که مهمانان می‌توانند قلم‌زنی خود را با استفاده از قلاب‌های سنتی تمرین کنند.

معرفی جاذبه‌های بیرمنگام

  • کنسرت در کلیسای جامع سنت فیلیپ

کلیسای جامع سنت فیلیپ (سومین کلیسای کوچک در انگلستان) که در سال 1715 ساخته شد، زندگی خود را به عنوان یک کلیسای محلی آغاز کرد و در سال 1905 به وضعیت فعلی خود ارتقا یافت. کلیسای جامع در طی یک بمباران در سال 1940 تخریب شد، امروزه، این گنجینه‌های مهم که در سال 1948 کلیسای جامع بازسازی شدند به مکان واقعی خود بازگشتند. حتماً قبل از بازدید از وب‌سایت کلیسای جامع برای جزئیات گفتگوها، سمینارها، نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها بازدید کنید. ناگفته نماند که یکی‌دیگر از بناهای مذهبی که ارزش بازدید دارد، کلیسای سنت مارتین است، چراکه قدمت آن به قرن سیزدهم می‌رسد و دارای پنجره‌هایی از برن جونز است.

بهترین جاذبه‌های دیدنی بیرمنگام

  • موسسه هنرهای زیبای آرایشگر

موسسه هنرهای زیبای باربر که در نزدیکی دانشگاه بیرمنگام قرار دارد، مجموعه‌ای عالی از هنر از دوره رنسانس تا قرن بیستم را در خود جای داده است. آثار برجسته این منطقه، شامل شاهکارهایی مانند بوتیچلی، بلینی، تینتورتو، روبنس، رامبراند، واتو، مانه، مونه، گینزبورو، پاسبان و دگا است. خود ساختمان نیز باید مورد کاوش قرار گیرد، به‌خصوص به‌دلیل وجود مجسمه عالی جورج اورول. اگر زمان اجازه می‌دهد، حتماً برنامه مؤسسه برای کنسرت‌های کلاسیک ناهار و عصر را هم بررسی کنید. تورهای با راهنما در دسترس هستند و یک فروشگاه و کافه نیز در محل قرار دارد.

لیست جاذبه‌های گردشگری بیرمنگام

  • حیات‌وحش بیرمنگام

یکی‌دیگر از جاذبه‌های دیدنی بیرمنگام که ارزش دیدن دارد، پارک حفاظت از حیات‌وحش بیرمنگام است. این جاذبه بیرمنگام در حاشیه پارک کانن هیل، باغ‌وحش کوچکی است که میزبان حیوانات مختلفی از جمله پانداهای قرمز، لمورها، و میرکات است. این باغ‌وحش که در سال 1964 تأسیس شد، همچنین برای برنامه‌های تحقیقاتی و پرورشی خود اهمیت زیادی پیدا کرده است.

معروف‌ترین جاذبه گردشگری بیرمنگام

انواع تجربیات سرگرم‌کننده برای بچه‌ها در دسترس است، از جمله برخی از آن‌ها که اجازه می‌دهند تجربیات عملی جذاب و منحصربه‌فردی را مبتنی بر مراقبت و نگهداری از انواع گونه‌های حیوانات به دست آورند. حداقل، مطمئن شوید که وب‌سایت باغ‌وحش را برای زمان تغذیه بررسی کنید و در این زمان از باغ‌ وحش دیدن نمایید. زمانی که اغلب می‌توانید این موجودات زیبا را در سرزنده‌ترین حالت خود ببینید.

بیشتر بخوانید: معرفی 15 مورد از بهترین هتل‌های لندن در انگلستان

  • موزه بلک کانتری، دادلی

دادلی، تنها 9 مایلی غرب بیرمنگام، موزه زندگی بلک کانتری زمینی به وسعت 26 هکتار را اشغال می‌کند. کاوش در شبکه کانال‌های مجاور نیز سرگرم‌کننده است، بخشی از ماجراجویی که در یک قایق باریک واقعی که زمانی برای حمل زغال‌سنگ استفاده می‌شد، اتفاق می‌افتد. از دیگر نکات برجسته این موزه در فضای باز جذاب می‌توان به فرصتی برای تعامل با راهنماهای موزه و آشنا به تاریخ مردم محلی اشاره کرد.

 همچنین فرصت‌های خرید منحصربه‌فرد، ترامواهای قدیمی، اتوبوس‌ها، وسایل نقلیه تجاری و همچنین یک نمایشگاه سرگرمی سنتی انگلیسی متعلق به قرن نوزدهم وجود دارد. موزه Sarehole Mill که بین بیرمنگام و کاونتری واقع شده، یک آسیاب آبی قدیمی است که قدمت آن به اواسط دهه 1500 باز می‌گردد. در رودخانه کول در هال گرین واقع شده است، اگر بتوانید به اینجا برسید، تجربه‌ای متفاوت خواهید داشت.

آشنایی با جاذبه‌های بیرمنگام

  • بازگشت به پشت بیرمنگام

جاذبه بیرمنگام Back to Backs که ارزش بازدید را دارد و در فاصله کمی پیاده‌روی از مرکز شهر قرار گرفته، مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از خانه‌های کوچک پشت سر هم است که زمانی در سراسر شهر پربار بوده است. این خانه‌ها که در اواسط قرن نوزدهم در اطراف یک حیاط مرکزی ساخته شده‌اند، نمایشگرهای جالب نیز بینشی از سهم مهم این کارگران در زندگی شهری ارائه می‌دهند. از دیگر نکات برجسته این منطقه می‌توان به یک شیرینی فروشی سنتی دهه 1930، همراه با یک فروشگاه سوغاتی یا شرکت در یکی از کارگاه‌های سرگرم‌کننده که به طور مرتب در اینجا برگزار می‌شود اشاره کرد. برای یک تجربه توریستی درجه یک، یکی از دو کلبه این جاذبه را برای اقامت یک شبه رزرو کنید. یادتان باشد که پذیرش فقط با تور راهنما است.

محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی بیرمنگام

  • موسسه حقوق معدنی بیرمنگام

موسسه حقوق مدنی که در تقاطع خیابان ششم شمالی و خیابان شانزدهم واقع شده، سنگ بنای منطقه حقوق مدنی را تشکیل می‌دهد. مأموریت آن ترویج حقوق مدنی و بشر در سرتاسر جهان از طریق آموزش است و شامل نمایشگاه‌هایی می‌شود که مربوط به حقوق جنبش مدنی بیرمنگام در دهه 1960 و مبارزات حقوق بشر تا امروز هستند. این جاذبه بیرمنگام، دارای نمایشگاه‌های دائمی است که بازدیدکنندگان را از طریق رویدادهای مختلف و تجربیات با ارائه چندرسانه‌ای راهنمایی می‌کنند.

بازدید از جاذبه‌های دیدنی بیرمنگام

  • موزه هنر بیرمنگام

موزه هنر بیرمنگام بیش از 20000 اثر از باستان تا معاصر را در خود جای داده است که از تمام نقاط جهان سرچشمه می‌گیرند. بزرگ‌ترین مجموعه موزه، نزدیک به نیمی از اقلام هنرهای تزئینی اروپایی است. مجموعه هنرهای تزئینی آمریکا شامل بیش از 2000 قطعه می‌شود، چیزهایی همچون گلدان و ظروف و فلزکاری مانند نقره خوب، مبلمان، و منسوجات و... مجموعه هنرهای آسیایی موزه نیز چشمگیر هستند و بیش از 4000 نمونه را شامل می‌شوند که از ظروف سفالی و برنزی باستانی گرفته تا آثار کاغذ و چندرسانه‌ای را تشکیل می‌دهند.

معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بیرمنگام

گالری هنری آفریقایی نزدیک به 2000 قطعه را در خود جای داده که از مهره کاری‌های دقیق، روسری، ظروف، مبلمان و مجسمه‌ها ساخته شده است. مجموعه‌ها همچنین شامل بخش‌هایی از هنرهای اروپایی، با هنرمندان برجسته مانند دالی، راین، پیسارو و همچنین هنرهای آمریکایی و معاصر هستند. در محوطه موزه، باغ مجسمه چارلز دبلیو ایرلند، یک منطقه چند سطحی است که شامل باغ کوه قرمز، گالری پایین، و پلازا بالا است.

  • موزه اتومبیل‌رانی بیرمنگام

اتومبیل‌رانی قدیمی که توسط راننده مسابقه جورج باربر سوار شد، نتیجه اشتیاق او به اتومبیل و موتورسیکلت است. این مجموعه برای اولین بار در سال 1995 با مجموعه‌ای از موتورسیکلت‌های قدیمی افتتاح شد و به زودی هم پس از قرض دادن چندین وسیله نقلیه به موزه گوگنهایم برای یک نمایشگاه بزرگ، "هنر موتورسیکلت" که در شیکاگو و بیلبا در اسپانیا قابل‌استفاده خواهد بود. این امکانات در میان پارک زیبای 930 زمینی، به‌طور منظم توسط خودروسازان بزرگ از جمله مرسدس بنز و پورشه استفاده می‌شوند که برای آزمایش، محصولات و تبلیغات به‌کار می‌آیند. بازدید از امکانات این جاذبه نیز برای عموم آزاد است و در آن مدرسه رانندگی پورشه، تظاهرات و فعالیت‌های دیگر را می‌بینند.

خود موزه دارای مجموعه‌ای چشمگیر از موتورسیکلت است که در مجموع بیش از 1400 موتورسیکلت را شامل می‌شود و تقریباً نیمی از آن‌ها نیز در هر زمان به نمایش گذاشته می‌شوند. آن‌ها طیف وسیعی از زمان و مبدأ را در بر می‌گیرند و بیش از 200 تولیدکننده و نزدیک به 22 کشور را نمایندگی می‌کنند. همچنین یک مجموعه ماشین وجود دارد که شامل ماشین لوتوس و کمیاب مسابقه است.

معرفی جاذبه گردشگری بیرمنگام

  • پارک راه‌آهن بیرمنگام

در مرکز شهر بیرمنگام، پارک راه‌آهن، قرار دارد. واحه‌ای از فضای سبز و ویژگی‌های آبی که خلوتگاهی از شلوغی و گرمای شهر است. مساحت این جاذبه در حدود 19 زمین است و شامل فضای زیاد چمن، درختان برای سایه، گل‌ها و انواع نهرها و حوضچه‌ها می‌شود. این پارک همچنین دارای یک دریاچه کوچک است و می‌تواند مسیری را برای پیاده‌روی یا دویدن ارائه کند، آن هم با مسیر ریل سه‌چهارم مایلی که مناظر عالی از شهر را می‌دهد.

برای بچه‌های کوچک‌تر، دو زمین بازی وجود دارد و نوجوانان فعال هم در مورد سه کاسه اسکیت هیجان‌زده خواهند شد. این پارک همچنین میزبان رویدادهای فرهنگی، فعالیت‌های خانوادگی و کنسرت‌های مختلف است و به صورت 24 ساعته توسط دوربین‌های امنیتی و محیط‌بانان نظارت می‌شود. سرویس‌بهداشتی و غذاخوری نیز در محل موجود است.

بازدید از جاذبه‌های توریستی بیرمنگام

  • مرکز طبیعت کوه رافنر

یکی‌دیگر از جاذبه‌های گردشگری بیرمنگام، مرکز طبیعت کوه رافنر است که فرصت‌هایی را برای پیاده‌روی، تماشای پرندگان و برای علاقه‌مندان به فضای باز برای کاوش و یادگیری فراهم می‌کند. پناهگاه حیات‌وحش محل زندگی شکارچیان، مارها، لاک‌پشت‌ها، قورباغه‌ها، سمندرها و پستانداران است. سایت‌های معادن و تجهیزات معدنی در کوه رافنر از معادن سنگ‌آهن فراوانی که چشم‌انداز را از دهه 1880 تا 1950 پر کرده بودند، باقی مانده‌اند.

معروف‌ترین جاذبه‌های بیرمنگام

یکی‌دیگر از مکان‌های معدنی که به پارک تبدیل شده، پارک کوهستان قرمز با چندین سایت معدنی تاریخی سنگ‌آهن از مسیرهای 15 مایلی است. این یک مکان چندین مسیر منتهی به مناظر خیره‌کننده شهر برای پیاده‌روی عالی است. آن هم با دوچرخه‌سواری در کوهستان که در همه مسیرها نیز مجاز است و دو مایل مسیرهای پیاده‌روی مسطح که برای کالسکه و صندلی چرخ‌دار ایده آل هستند. پارک کوه قرمز همچنین به کسانی که مشکلات حرکتی دارند، به لطف یک جفت ویلچر  فرصتی برای کاوش در خارج از مسیرها را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز راجع‌به بزرگ‌ترین ساعت جهان، بیگ بن لندن

  • پارک موزه ولکان

مجسمه 56 فوتی ولکان، خدای آتش رومی برای نمایشگاهی در کاخ معادن و متالورژی در نمایشگاه جهانی سنت لوئیس در سال 1904 ساخته شد. این مجسمه که از 100000 پوند ساخته شده، بزرگ‌ترین مجسمه چدنی جهان است. گردشگران می‌توانند از مناظر شگفت‌انگیز شهر لذت ببرند.

در کنار آن هم در این محل یک موزه تاریخی خوب وجود دارند که آثاری درباره شهر و تاریخ مجسمه را به‌نمایش می‌گذارند. علاوه‌بر مناظر، بازدیدکنندگان پارک ولکان می‌توانند از پیک نیک در این جاذبه بیرمنگام لذت ببرند، از نمایشگاه هنری در گالری لین هنلی دیدن کنند و از منظره‌ای پانوراما از افق بیرمنگام نیز حیرت‌زده شوند.

بازدید از جاذبه‌های دیدنی بیرمنگام

  • شنبه‌بازار فلفل

هر شنبه صبح از ساعت 7 صبح تا ظهر، بیش از صد فروشنده در Pepper Place جمع می‌شوند تا بهترین محصولات خود را از جمله محصولات غذایی محلی ارائه دهند. این بازار همچنین چندین فروشنده کالاهای محلی دست‌ساز را از جواهرات گرفته تا آثار هنری و صنایع‌دستی عرضه می‌کند. بازدیدکنندگان انواع محصولات حیوانی فصلی و همچنین محصولات پخته‌شده، کنسروها و غذاهای ویژه مانند شکلات را در این بازار پرجاذبه بیرمنگام خواهند یافت.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات