معرفی 12 جاذبه منچستر برای گردشگران | شهر جذاب و دیدنی انگلستان

3 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه منچستر، یکی از پر جنب و جوش‌ترین و جهانی‌ترین شهرهای بریتانیا، همیشه زبانزد گردشگران سراسر دنیا بوده است. در این شهر، نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها، بازارها و تئاتر در تمام محله‌ها به چشم می‌خورد. جاذبه‌های متنوع گردشگری در این شهر، موجب شده که همه‌ساله شمار زیادی از افراد خواهان سفر به انگلستان و بازدید از شهر منچستر باشند. گردشگری در منچستر، چشم‌انتظار گردشگران این شهر است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری منچستر

  • کلیسای جامع؛ دیدنی‌ترین جاذبه منچستر

کلیسای جامع منچستر را که در سواحل رودخانه ایرول واقع شده است، می‌توان یکی از جاذبه‌های منچستر دانست. به‌طور رسمی کلیسای جامع و کلیسای سنت ماری، سنت دنیس و سنت جورج، از سال 1422 تا 1506 ساخته شده‌اند و در سال 1847 به جایگاه کلیسای جامع تبدیل شده‌اند. این بنا بین سال‌های 1486 و 1508 تأسیس شد و تغییرات بیشتر تقریباً در قرون بعدی به آن اضافه شد. از نکات مهم این کلیسا می‌توان به غرفه‌های گروه کر، یا برخی از غنی‌ترین آثار هنری در آن اشاره کرد. کلیسای کوچک سنت جان، کلیسای کوچک منچستر است و کلیسای کوچک لیدی یک صفحه چوبی دارد که مربوط به سال 1440 است. خانه هشت‌ضلعی که در سال 1465 ساخته شده است، نقاشی‌های دیواری دارد که شامل مجسمه مسیح با لباس مدرن است.

جاذبه‌های توریستی منچستر | کلیسای جامع

بیشتر بخوانید: تجربه‌های حیرت‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری اینترلاکن

  • کلیسای کاتولیک مریم مقدس

 از دیگر مکان‌های مذهبی که ارزش بازدید دارد و مانند یک جواهر پنهان در منچستر می‌درخشد، کلیسای کاتولیک سنت مریم است. این بنا که در سال 1794 ساخته شده و در کنار تالار تاریخی بازار قرار دارد، در محلی با عنوان «جواهر پنهان» نیز شناخته می‌شود. در نگاه اول ممکن است نمای بیرونی نسبتاً ساده ساختار مانع ورود شما به داخل شود، اما داخل ساختمان با ظاهر بیرونی آن قابل مقایسه نیست. در این کلیسا، حکاکی‌های زیبای ویکتوریایی را خواهید دید. موارد برجسته، شامل محراب مرمرین مرمر، مجسمه‌های قدیسان و ایستگاه‌های منحصربه‌فرد صلیب به سبک اکسپرسیونیستی است.

جاذبه‌های منچستر

  • موزه برتر فوتبال

مهم‌ترین جاذبه منچستر در تور اروپا نوروز 1403، دو تیم برتر فوتبال، یعنی منچسترسیتی و منچستریونایتد است. شهر منچستر مکانی عالی برای ادای احترام به ورزش مورد علاقه این کشور است. این زیارتگاه فوتبال یادگاری‌های جذابی مرتبط با این ورزش دارد؛ از جمله جواهراتی مانند اولین کتاب قوانین و همچنین جام‌ها و لباس‌های تاریخی. انواع فیلم‌های کوتاه فوق‌العاده، تاریخ این ورزش را نشان می‌دهند؛ درحالی‌که نمایش‌های سرگرم‌کننده و جذاب، جاذبه‌های بیشتری را برای جوانان فراهم می‌کند. برای اطلاع از جزئیات رویدادها و برنامه‌های ویژه، می‌توانید وب‌سایت آن‌ها را بررسی کنید.

جاذبه‌های شهر منچستر

  • گالری هنر منچستر

گالری هنری منچستر از جاذبه‌های منچستر و دارای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری در بریتانیا خارج از لندن است. این گالری شامل آثار پیش از رافائل است. آثاری از استادان فلاندری قرن هفدهم، امپرسیونیست‌های فرانسوی، از جمله گوگن، مانه و مونه و هنرمندان آلمانی مانند ماکس ارنست در این گالری هنری نگهداری می‌شود. همچنین قطعاتی از هنرمندان مشهور انگلیسی از جمله Stubbs ،Constable و Turner وجود دارد. مجموعه مجسمه‌های چشمگیر این گالری شامل آثاری از رودن، مایلول، ژاکوب اپستاین و هنری مور است. این گالری از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر منچستر به حساب می‌آید.

  • محله چینی‌ها

 یکی از بزرگ‌ترین جوامع چینی در بریتانیا، محله چینی‌ها و از جاذبه‌های توریستی منچستر است که تنها در یک قدمی گالری هنری منچستر قرار دارد. دروازه قوسی با تزیینات غنی که به محله چینی‌ها منتهی می‌شود، به‌طور ویژه‌ای چشمگیر است. بسیاری از مغازه‌ها و رستوران‌های اینجا به شکل گسترده‌ای غذاهای لذیذ از هنگ‌کنگ و پکن را ارائه می‌دهند. اگر به خرید علاقه دارید، صنایع‌دستی و آثار هنری منحصربه‌فرد چینی را می‌توان در مرکز هنر معاصر چین (CFCCA) یافت.

محله‌های شهر منچستر

  • موزه تاریخ ملی

در موزه تاریخ ملی، تاریخ مردم، تفسیر و مطالعه مطالب مربوط به تاریخ کارگران در بریتانیا به نمایش گذاشته می‌شود. این موزه که در یک ایستگاه پمپاژ سابق واقع شده است، تاریخ دموکراسی بریتانیا و تأثیر آن بر جمعیت و همچنین مجموعه‌های گسترده‌ای از آثار مربوط به اتحادیه‌های کارگری و حق رأی زنان را نمایش می‌دهد. دو موزه دیگر، موزه یهودی منچستر، با مجموعه‌ای که با جامعه یهودیان شهر سروکار دارد و موزه حمل‌ونقل با اتوبوس‌های قدیمی و سایر وسایل نقلیه متعلق به خدمات حمل‌ونقل شهری و از جاذبه‌های شهر منچستر است.

بیشتر بخوانید: حیرت‌انگیزترین و برترین جاذبه‌های طبیعی فرانسه که نباید از دست داد

  • پارک هیتون

یکی از جاذبه‌های منچستر پارک هیتون است که با مساحتی حدود 600 هکتار، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری در اروپا به شمار می‌آید. هیتون هال که در سال 1772 ساخته شده است، در قلب پارک قرار دارد و اگرچه همه بخش‌های آن برای عموم باز نیست، همچنان یک منظره چشمگیر است (بعضی از ساختمان‌ها، مانند ساختمان نارنجی ، به‌صورت فصلی به روی عموم باز هستند). این پارک به‌طور گسترده بازسازی شده و بسیاری از ساختمان‌ها و مناظر اصلی خود را حفظ کرده است. علاقه‌مندان به ورزش از زمین گلف 18 حفره‌ای، میدان رانندگی، مینی‌توپ و زمین‌های تنیس لذت خواهند برد؛ درحالی‌که خانواده‌ها می‌توانند در دریاچه قایق‌سواری، مزرعه حیوانات، جنگل‌ها، باغ‌های زینتی، رصدخانه و زمین بازی به تفریح می‌پردازند. حتی یک تراموای داوطلبانه و موزه نیز وجود دارد.

جاذبه‌های گردشگری شهر منچستر | پارک هیتون

جشنواره‌ها و رویدادهای منچستر

جشنواره و فستیوال در جاذبه منچستر مؤثر نیست. بهترین جشنواره‌های منچستر شامل رویدادهای شگفت‌انگیزی هستند که هر تابستان در شهر برگزار می‌شوند و هر نوع سلیقه و علایق فرهنگی را برآورده می‌کنند. این شهر زیبا مدت‌هاست به‌دلیل هنرهای پر جنب و جوش و صحنه موسیقی‌اش شهرت داشته است و به همین دلیل، مورد توجه همه نوع سلیقه‌ها قرار گرفته است.

جاذبه‌های گردشگری در منچستر

چه بخواهید با صدای آرام‌بخش جاز استراحت کنید، چه بخواهید با آهنگ‌های هیجان‌انگیز باشگاهی برقصید و چه خود را در طبیعت آرام غوطه‌ور کنید، وقتی نوبت به فصل جشنواره می‌رسد، فرصت بسیار خوبی وجود دارد و این جاذبه منچستر شما را بیشتر جذب می‌کند. از جشنواره‌های منچستر می‌توان به جشنواره غذا و نوشیدنی و جشنواره بالون بریستول اشاره کرد.

  • جشنواره خیابان پادشاه

جشنواره خیابان کینگ مجموعه‌ای از رویدادها و فعالیت‌های آخر هفته است که در نمادین‌ترین خیابان خرید منچستر میزبانی می‌شود. این فستیوال تفریحی شامل موسیقی زنده، رویدادهای خرید ویژه، کیف‌های خوب و هدایای رایگان، بازی‌های چمن‌زنی، فز و نیبل، مسیر میراث فرهنگی در این جشنواره است.

جاذبه‌‌های گردشگری منچستر

  • فستیوال جاز

فستیوال جاز منچستر طولانی‌ترین جشنواره موسیقی در شهر و یکی از مؤلفه‌های تثبیت‌شده در میراث فرهنگی منچستر است. این جشنواره پر جنب و جوش در سال 1996 تشکیل شده و هر ساله به رشد خود ادامه داده است. امروزه، صدها نوازنده از دنیای جاز و فراتر از آن در هر قسمت بیش از 100 رویداد رایگان و با هزینه اجرا می‌کنند. این نوع از جاذبه منچستر برای گردشگران بسیار منحصربه‌فرد است.

جاذبه‌های گردشگری در منچستر

  • جشنواره غذا و نوشیدنی

جشنواره غذا و نوشیدنی منچستر رویدادی سالانه است که لذیذترین غذاهای شهر را به نمایش می‌گذارد. این جشنواره به‌عنوان راهی برای نشان‌دادن به جهانیان آغاز شد که در صحنه غذاخوری منچستر چیزی بیش از پای گوشت وجود دارد و به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین جشنواره‌های غذایی در بریتانیا به شهرت رسیده است.

جاذبه‌های توریستی منچستر | جشنواره غذا و نوشیدنی

  • جشنواره نقطه به نقطه

جشنواره نقطه به نقطه یک جشنواره موسیقی سالانه است که هم‌زمان در مکان‌های مختلف در منچستر، ناتینگهام و بریستول در آخر هفته هر سال برگزار می‌شود. هنرمندان نیز در هر سه شهر در روزهای مختلف در طول رویداد به اجرا می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شهرهای جنوب اسپانیا برای گردشگری

  • جشنواره طبیعت

جشنواره طبیعت یکی از جاذبه‌های منچستر است. جشنواره طبیعت منچستر در واقع جشن حیات‌وحش اطراف اطراف این شهر است. این رویداد توسط کنسرسیوم طبیعت منچستر سازمان‌دهی شده است که برنامه سرگرمی را در کنار چندین آژانس حفاظتی فعال در شمال غرب انگلستان مدیریت می‌کند. جشنواره طبیعت از جاذبه‌های گردشگری در منچستر است که گردشگران زیادی را در منچستر جمع می‌کند.

جاذبه‌های منچستر

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات