جاذبه‌های پارک ملی هارز (هارتس) آلمان

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های پارک ملی هارز در نیدرزاکسن، یکی از دیدنی‌ترین و عالی‌ترین فضاهای سبز طبیعی است. افراد بسیاری برای تعطیلات کوهستان به هارتز سفر می‌کنند. طیف گسترده‌ای از ماجراجویی‌ها را در هر زمانی از سال می‌توانید در کوه‌های هارتز تجربه کنید. علاقه‌مندان بسیاری در طبیعت زیبای جنگل‌های دست نخورده، دره‌های عمیق، رودخانه‌های وحشی و مراتع کوهستانی شکوفه بیش از 9000 کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند.

در این منطقه یک دید کامل از شمالی‌ترین رشته کوه آلمان را خواهید داشت و از نزدیک با فرهنگ و تاریخ منطقه، شهرهای زیبا و تاریخی نیمه چوبی، آثار بی‌شماری از دوران معدن، غارهای اسرارآمیز، قلعه‌های قدیمی، مکان‌های معنوی و قطارهای بخار نوستالژیک آشنا خواهید شد.

در ادامه با معرفی پارک ملی هارتس همراه ما باشید.

شهر قدیمی گوسلار (Goslar Old Town)

گوسلار یک شهر امپراتوری سابق و به عنوان یکی از بهترین شهرهای قدیمی در جهان و همچنین یکی از زیباترین شهرهای آلمان در میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. در این شهر 1500 خانه چوبی، یک کلیسای رومی، یک قصر خیره‌کننده، خانه‌های سنگی قرن دوازدهم و هزاران جاذبه دیگر گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

در منطقه کوهستانی هارتز با گشت و گذار در اطراف شهر قدیمی گوسلار یک بعدازظهر دلنشین را سپری کنید. یک کاخ امپراتوری چشمگیر بین سال‌های 1040 تا 1050 ساخته شد که زمانی مقر قیصر آلمان بوده است. این کاخ در طول سال‌ها بازسازی شده و با نقاشی‌های دیواری، نمایشگاه‌های شگفت‌انگیزی در آن برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاذبه‌های هیلدسهایم در آلمان شهر شیروانی‌ها

کوه براکن (Mount Brocken)

براکن در کوه‌های هارتز، بلندترین قله در شمال آلمان است. نزدیک به 300 روز این کوه عظیم از مه پوشیده شده و ارتفاع زیاد و مه غلیظ، باعث شده جنگل‌ها خالی از سکنه باشد. فضایی فوق‌العاده شبح‌آمیز، تصاویر وحشتناکی را ایجاد می‌کنند و در مورد جلسات مخفی جادوگران، داستان‌های محلی بی‌شماری وجود دارد.

گفته می‌شود در طول عید پاک، جادوگران سوئدی تا کوه Blåkulla با جاروهای خود سفر کرده‌اند. علاوه بر کوهنوردی همچنین می‌توانید با یک قطار لوکوموتیو بخار خود را به قله برسانید. بروکنهوس و موزه‌ای که در قله وجود دارد، همه‌چیز را در مورد تاریخ کوه نمایش می‌دهد.

جاذبه پارک ملی هارتز

سد راپبود (Rappbode Dam)

سد Rappbode در پارک ملی هارتس آلمان، بلندترین سد در تمام آلمان است. برای یک تجربه هیجان‌انگیز، مگا زیپ لاین را حتما امتحان کنید. یک ماجراجویی فوق‌العاده که سرعت آن به 55 مایل در ساعت می‌رسد. سد Rappbode یکی از بهترین طراحی‌های مهندسی بشر را نشان می‌دهد و دیدن مناظر شگفت‌انگیز از شهر بی‌نهایت لذت‌بخش است. همچنین می‌توانید در اینجا یک مسیر پیاده‌روی از Rappbode به Benneckenstein را طی کنید. 

لوترشتات آیسلبن (Lutherstadt Eisleben)

این شهر در منطقه هارتز در سال 1483 زادگاه مارتین لوتر بوده و با یادبودهای او در سال 1996 در میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این مکان تاریخی از جاذبه‌های پارک ملی هارتز است که گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

صومعه واکنرید (Monastery Walkenried)

 یک موزه بزرگ که زمانی تأثیرگذارترین کلیسا در سراسر آلمان شمالی بود و امروزه زندگی رهبانی را به نمایش گذاشته است. اولین و بزرگ‌ترین کلیسای گوتیک که در سال 1127 تأسیس شد و دارای تاریخچه‌ای متنوع و هیجان‌انگیز است.

 

پارک ملی هارز آلمان

ورنیگرود (Wernigerode)

این شهر باستانی در پارک ملی هارز آلمان، نمونه کاملی از معماری سنتی باستانی از سال 1121 وجود داشته است. کوچه‌های زیبا و سنگ‌فرش‌شده، تالار شهر چوبی، خانه کج‌به‌راه با پایه‌های دور افتاده و کوچک‌ترین خانه شهر که تنها حدود 3 متر در 4 متر است، از جاذبه‌های دیدنی این منطقه به شمار می‌روند.

در بالای شهر بر روی یک تپه قلعه Wernigerode قرار گرفته که با خیابان‌های عجیب و غریب قدیمی ترکیب می‌شود و به شما این احساس را می‌دهد که در یک شهر افسانه‌ای قدم می‌زنید. برای بازدید از قلعه نیز می‌توانید هر روز هفته قبل از غروب خورشید به آنجا بروید.

پارک ملی هارز کجاست

کودلینبورگ (Quedlinburg)

از زیباترین شهرها در کوه‌های هارتز که می‌توانید از ‌قدم زدن در اطراف شهر لذت ببرید. شهر قرون وسطایی با ساختمان‌های تاریخی بسیار جذاب که زمانی پایتخت امپراتوری آلمان شرقی فرانکونی بوده است. موزه‌ها، ساختمان‌های چشمگیر و کلیسا، دانشگاهی که به سنت سرواتیوس اختصاص دارد و با دخمه‌ها، طاق‌های متقاطع، سرستون‌ها، مقبره‌ها و نقاشی‌های دیواری از جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه به شمار می‌روند.

همچنین می‌توانید به تپه قلعه در جنوب غربی شهر بروید و شهر مسکونی اصلی را تماشا کنید. هنوز برخی از ساختمان‌های تاریخی از جمله کلیسای اسقف، پابرجا باقی مانده که زمانی بخشی از اسقف‌نشینی بودند که توسط ماتیلد، بیوه پادشاه هنری اول تأسیس شد. 

 

 

پارک ملی هارز در آلمان

همبورگر واپن (Hamburger Wappen)

از خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌های پارک ملی هارز می‌توان به Hamburger Wappen (نشان هامبورگ) یا Drei Zinnen اشاره کرد. برای ساخت آن از یک صخره بسیار عجیب و غریب که از سازند ماسه سنگی با سه قله، استفاده شده که بخشی از دیوار شیطان ( Teufelsmauer ) است. این صخره را می‌توانید در نزدیکی Timmenrode و Quedlinburg در ارتفاع 252 بالاتر از سطح دریا تماشا کنید. این صخره به دلیل داشتن سه قله به نشان شهر هامبورگ شباهت دارد که از دروازه شهر با سه برج آن، قابل شناسایی است.

هالبرشتات (Halberstadt)

شهر هالبرشتات به عنوان دروازه هارتز آلمان در شمال قرار گرفته و به خاطر شهر قدیمی‌اش شهرت بسیاری دارد. کلیسای جامع Halberstadt و Liebfrauenkirche یکی از برجسته‌ترین مناظر این شهر است. کوه‌هایKlus (Klus-Berge) در جنوب شهر از جمله طبیعت بی‌نظیر این منطقه و صخره‌های Klusfelsen ، Fünffingerfelsen und der Teufelsstuhl بسیار دیدنی هستند که متأسفانه در اثر فرسایش طبیعی و انسانی، آسیب زیادی دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: جاذبه نورنبرگ | شهر هنر و فرهنگ در کشور آلمان

هارتزگرود (Harzgerode)

یکی دیگر از شهرهای بزرگ در پارک ملی هارتس که در سال 975 محل یک صومعه بندیکتین بود. قلعه هارتزگرود احتمالا در قرن سیزدهم ساخته شد. بسیاری از مناظر دیگر مانند خرابه قلعه گونسترزبورگ، قلعه هاینریشبرگ یا تاون هال نیز بسیاری دیدنی است. موزه معدن، موزه فنی کارخانه ماشین‌سازی Carlswerk و موزه تله موش و Güntersberge گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

دیدنی‌های پارک ملی هارز

 پیاده‌روی و سورتمه‌سواری در هارز آلمان از تفریحات زمستانی پارک ملی هارز است که از آن میان می‌توان به سورتمه‌سواری در کوه‌های این منطقه اشاره کرد. کوه‌ها همچنین گزینه‌ها و مسیرهای زیادی برای پیاده‌روی هستند که با علائم مناسب می‌توانید به راحتی در شبکه بیش از 8000 کیلومتر (4971 مایل) پیاده‌روی کنید. مجموعه‌ای از هتل‌ها و تخت‌خواب‌ها و B&B‌ها نیز شرایط ایده‌آلی را برای استراحت گردشگران فراهم کرده است. کوه معروف بلوکسبرگ برای یک سورتمه‌سواری فوق‌العاده است که در تمام طول سال می‌توانید آن را امتحان کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات