آبشار جاگ در هند تصویر یک رویا در واقعیت

2 سال پیش 0 دیدگاه

آبشار جاگ در هند یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است. جاذبه آبشار جاگ در هند به قدری حیرت‌انگیز است که همه افراد از بازدید آن احساس رضایت می‌کنند. از جاذبه‌های آبشار جاگ هند طبیعت بکر و دست نخورده آن است که در سفر به هند می‌توانید از آن لذت کافی را ببرید.

 این آبشار دومین آبشار بزرگ هند و از مرتفع‌ترین آبشار‌های دنیا محسوب می‌شود. بزرگترین ریزشگاه این آبشار دارای 829 متر ارتفاع و حوضچه‌ی آبریز این آبشار زیبا، رود شاراواتی است. بیشترین جاذبه آبشار جاگ به طبیعت بکر و سرسبز اطراف آبشار برمی‌گردد. البته جاذبه‌های آبشار جاگ هند تنها به طبیعت بکر اطراف آبشار معطوف نمی‌گردد. چراکه مکان‌های دیدنی و تفریحی متنوعی در اطراف آبشار جاگ در هند قرار دارند که هرساله گردشگران بی‌شماری را از سراسر دنیا به این مکان سوق می‌دهد.

آبشار جاگ در هند از 4 قسمت متفاوت تشکیل شده است. لازم به ذکر است که در جهت رفاه حال بازدید‌کنندگان، اداره گردشگری ایالت کارتاماکا تدبیر‌هایی اندیشیده است. از تدابیر این اداره ایجاد 1500 پله جهت رسیدن به بالای تپه در اطراف آبشار است. تماشای جاذبه آبشار جاگ از این نقطه به قدری چشم نواز است که بسیاری از افراد تنها به جهت تماشا این منظره، این مسافت طولانی را طی می‌کنند.

همه جاذبه‌های آبشار جاگ هند در دل این آبشار نهفته است. بهترین زمان جهت بازدید از مناظر و جاذبه‌های آبشار جاگ هند در فصول بارندگی است. صدای خروشان فرود آمدن آب از ارتفاع‌های بلند به درون حوضچه رود شاراواتی حتی تا چندین متر دورتر هم به گوش می‌رسد.

جاذبه‌های آبشار جاگ هند

جاذبه‌های آبشار جاگ هند بسیار متنوع و جذاب هستند و هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های آبشار جاگ در کشور هند می‌پردازیم.

  • رود شاراواتی

از مهم‌ترین جاذبه‌های آبشار جاگ هند، رود شاراواتی است که آبریز این آبشار است. این رود در ادامه مسیر خود به یک تخته سنگ پهناور 250 متری می‌رسد. این رود برای عبور از این تخته سنگ پهناور به 4 قسمت کاملا مجزا تقسیم می‌شود. به عبارت دیگر آبشار جاگ در این منطقه 4 سقوط بی نظیر دارد که هر چشمی را خیره می‌گرداند. وسعت و پهنای هر کدام از این آبشارها مجموعا 472 متر است.

بدیهی است که وجود این تخته سنگ پهناور در مسیر رود شاراواتی، جاذبه آبشار جاگ در هند را دو چندان کرده است.

  • جنگل کارناتاکا و طبیعت بکر

از جاذبه‌های آبشار جاگ هند وجود جنگل همیشه سر سبز کارناتاکا است. در واقع راه رسیدن به آبشار جاگ در هند گذر از این جنگل انبوه و سر سبز است. البته سازمان گردشگری در این جنگل انبوه، تابلوهایی قرار داده است که مسیرهای مشخص را به بازدیدکنندگان از جاذبه‌های آبشار جاگ هند نشان می‌دهند.

بی شک یکی از علل جاذبه آبشار جاگ وجود این جنگل و طبیعت سبز و مرتفع اطراف آن است.

  • صخره نوردی

از دیگر جاذبه‌های آبشار جاگ هند، صخره‌ نوردی است. افرادی که علاقه‌مند به صخره نوردی هستند این امکان را دارند که بر روی صخره‌های بزرگ آبشار جاگ در هند لذت صخره‌ نوردی در مکانی منحصر به فرد را تجربه نمایند.

وجود این صخره‌ها و صخره‌نوردان جاذبه آبشار جاگ را برای بازدیدکنندگان بیشتر می‌کند.

  • عکاسی

یکی دیگر از جاذبه‌های آبشار جاگ هند، امکان عکاسی در این منطقه است. جاذبه آبشار جاگ به قدری بالاست که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای را به سمت این آبشار سوق می‌دهد. قطعا هیچ سوژه‌ای همانند آبشار جاگ نمی‌توانند عکاسان حرفه‌ای را هیجان زده نماید.

البته این جاذبه آبشار جاگ تنها مختص عکاسان حرفه‌ای نیست و معمولا اغلب بازدیدکنندگان علاقه وافری به عکاسی و ثبت لحظات خود در کنار این آبشار دارند.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های اوداپیور شهر دریاچه‌ها + راهنمای سفر

  • شنا و آب‌تنی

از جاذبه‌های دیگر آبشار جاگ این است که امکان شنا در حوضچه پایینی این آبشار فراهم است. در همه فصل‌های سال گردشگران از شنا و آب تنی در حوضچه آبشار جاگ نهایت لذت را می‌برند.

  • ریلکسیشن

اغلب روانپزشکان در تجویز خود جهت استراحت روح و جسم مکان‌های بکر و طبیعت سرسبز و صدای آب و پرندگان را توصیه می‌نمایند. در واقع تمامی این ویژگی‌ها در یک پکیج ویژه در کنار آبشار جاگ در هند وجود دارد. بسیاری از گردشگران تنها به این علت به آبشار جاگ می‌آیند که به تماشای منظره زیبای آن بنشینند.

جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی آبشار جاگ در هند

جاذبه آبشار جاگ در هند، تنها به خود آبشار محدود نمی‌‌شود و اطراف این آبشار نیز تفریحگاه‌های منحصر به فردی وجود دارد که همه ساله میزبان بازدیدکنندگان بی‌شماری است.

  • آبشار دابب

از جاذبه‌های گردشگری در اطراف آبشار جاگ در هند، آبشار دابب است.

این آبشار تنها افراد خاصی را به سوی خود می‌کشاند چرا که مسیر تقریبا صعب‌العبوری دارد. چنانچه فردی با این منطقه آشنایی کافی نداشته باشد قطعا قادر نخواهد بود به راحتی راه خود را بیابد. از این رو برای بازدید از این آبشار که در نزدیکی آبشار جاگ در هند قرار دارد، وجود راهنما ضروری است.

در راه رسیدن به این آبشار لازم است مسافت طولانی پیاده روی شود و مسیر ماشین‌رو ندارد. آب این آبشار بسیار زلال و شفاف است و طبیعت بکری نیز دارد که خستگی طول مسیر را از تن می‌زداید. بهترین زمان سفر برای بازدید از جاذبه‌های آبشار جاگ هند، فصل بارندگی است. چراکه در این فصل آبشار جاگ و مناظر اطراف آن در زیباترین حالت خود قرار دارند.

  • بازدید از سدها

از جاذبه‌های گردشگری پر بازدید درنزدیکی آبشار جاگ در هند، بازدید از سدهای این منطقه است. دو سد زیبا به نام سد تونگا آنیکات و سد لینگاناماکی که مکانی فوق‌العاده جهت پیک نیک و تفریح هستند. سد تونکا آنیک به جهت نزدیکی به جنگل تیک، دارای طبیعتی بکر و بی‌نظیر نیز هست.

وجود این دو سند زیبا بر جاذبه آبشار جاگ بسیار افزوده است.

  • روستای سیگنودور

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی آبشار جاگ در هند روستایی به نام سیگنودور است. این روستا در منطقه کارناتاکا واقع شده است این روستا از 3 طرف به وسیله رودخانه‌ها احاطه شده است و طبیعت بی نظیری دارد. در این روستا عبادتگاه‌های هندیان هم قرار دارد که بازدید از آن‌ها قطعا خالی از لطف نیست.

  • قایق رانی در منطقه هونمارادو

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی آبشار جاگ در هند، منطقه‌ای به نام هونمارادو است. در این منطقه دریاچه‌ای قرار دارد که به جهت زیبایی به دریاچه طلایی نام گرفته است. در این دریاچه امکان شنا و قایق‌رانی فراهم است. البته بسیاری از گردشگران هم در اطراف این دریاچه زیبا به پیاده‌روی و دوچرخه سواری می‌پردازند.

وجود راهنما هم در این منطقه ضروری است چراکه به جهت شباهت مناطق آن احتمال گم کردن مسیر وجود دارد.

  • آبشار آنچالی

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی آبشار جاگ در هند، آبشار آنچالی است که در منطقه اوتارا  قرار دارد. این منطقه بی نظیر در سال 1845 کشف شده است و تقریبا بکر و دست نخورده است. در راه رسیدن به این آبشار زیبا نیز لازم است کمی سختی مسیر را کشید، چرا که در مسیر آن بایستی حتما مسافتی طولانی را پیاده‌روی کرد.

  • قلعه کانور فورت

قلعه کانور فورت یکی از جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی آبشار جاگ در هند است. این قلعه دقیقا در مسیر بازدید از آبشار جاگ هند قرار گرفته است و پیش از رسیدن به آبشار برای مدتی طولانی نظر بازدید‌کنندگان را به سوی خود جلب می‌نماید. این قلعه کوچک و کهن مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان است و اغلب از تماشای آن لذت می‌برند.

بیشتر بخوانید: لاداک، دهکده‌ای شگفت‌انگیز و کوچک در هند

  • منطقه شتیهالی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی آبشار جاگ در هند منطقه‌ای حفاظت شده به نام شتیهالی است که در 12 کیلومتری این آبشار قرار دارد. این منطقه حفاظت شده است و حیواناتی همچون شیر و ببر وگ وزن و خرس و دیگر حیوانات وحشی در آن زندگی می‌کنند. این منطقه معمولا مورد علاقه بسیاری از بازدیدکنندگان مخصوصا کودکان است. تماشای این حیوانات وحشی از فاصله‌ای نزدیک قطعا آرزوی بسیاری از دوست‌داران حیات وحش است که در این منطقه به واقعیت مبدل می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد آبشار جاگ در هند یکی از بزرگترین آبشارهای دنیاست که در اطراف آن نیز جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد. جاذبه‌های آبشار جاگ هند برای همه افراد بدون محدودیت سنی جذاب و مهیج است. البته وجود جنگل‌ها و مراتع سرسبز اطراف این آبشار هم قطعا در  بالا رفتن جاذبه آبشار جاگ بی تاثیر نبوده است. به بازدیدکنندگان از جاذبه‌های آبشار جاگ هند توصیه می‌شود، به جهت ناشناخته بودن مسیرها حتما از راهنما کمک بگیرند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات