آشنایی با کاخ چانگ دیوک گونگ سئول و تاریخچه آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

به‌طبع هر منطقه جغرافیایی دارای ویژگی‌های معماری منحصر به خود است که این موضوع در مورد کشور کره جنوبی نیز صدق می‌کند. اگر حتی یک فیلم کره‌ای را تماشا کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که معماری خانه‌های کره‌ای با معماری سایر نقاط جهان تفاوت‌هایی دارد. از همین رو در این مطلب به سراغ بررسی یکی از کاخ‌های به جا مانده پادشاهان قدیم کشور کره جنوبی می‌پردازیم تا بهتر با ساختار، معماری و ساختمان‌های این بخش از جغرافیای جهان آشنا شویم. اگر قصد دارید در آینده سفر به کره جنوبی را تجربه کنید، شناخت این کاخ می‌تواند برای شما جذاب باشد. بنابراین با ما همراه شوید.

معرفی کاخ چانگ دیوک گونگ سئول

کاخ چانگ دیوک گونگ «Changdeokgung Palace» کاخی قدیمی در شهر سئول «Seoul» پایتخت کره جنوبی است که در بین کاخ‌های این کشور، قدیمی‌ترین نمونه به جا مانده از پادشاهان قدیم این سرزمین است که برای حدود 270 سال سکونتگاه خانواده‌های سلطنتی کره‌ای بوده است. این کاخ که از بهترین جاذبه‌های دیدنی سئول به‌شمار می‌رود، در طول تاریخ با ویرانی‌های بسیاری همراه بوده اما همچنان مورد توجه قرار گرفته و بازسازی شده است و امروزه در لیست میراث جهانی یونسکو جای دارد. این کاخ به دلیل اینکه در شرق کاخ گیونگ بوک گانگ «Gyeongbokgung» قرار دارد، به «کاخ شرقی» نیز مشهور است. از بین کاخ‌های باقی‌مانده از امپراطوری چوسون، کاخ چانگ دیوک گونگ بهتر از سایر کاخ‌ها محافظت شده و امروزه گردشگران از سراسر جهان پس از سفر به کشور کره از این کاخ بازدید می‌کنند.

جاذبه کاخ چانگ دیوک گونگ

محیط داخلی کاخ چانگ دیوک گونگ چگونه است؟

محوطه کاخ چانگ دیوک گونگ در سئول شامل یک منطقه عمومی، ساختمان مسکونی برای خانواده سلطنتی و هیووان «Huwon»، باغ بزرگ و زیبای پشتی است که توسط خانواده سلطنتی برای استراحت و آرامش مورد استفاده قرار می‌گرفت. این باغ زیبا به‌عنوان محل استراحت خانواده سلطنتی شناخته شده است. ساختمان‌های کاخ چانگ دیوک گونگ در سئول در هماهنگی کامل با کوه‌ها و سایر محیط‌های طبیعی اطراف خود قرار گرفته است. این نوع طراحی غیرمعمول منحصر به کشور کره است و بر چیدمان سایر اقامتگاه‌های سلطنتی این کشور تأثیر گذاشته است. به طوری‌که بیشتر ساختمان‌های کره‌ای پس از این کاخ به همین شکل یا شبیه به آن ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: سفر به دهکده بوکچون هانوک موزه زنده در کره جنوبی

تاریخچه کاخ چانگ دیوک گونگ در سئول

همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد، کاخ چانگ دیوک گونگ سئول از زمان ساخت خود تا به امروز با فراز و نشیب‌های بسیاری دست و پنجه نرم کرده است. بنابراین اگر سیر تاریخی این کاخ را می‌توان به این صورت بیان کرد:

  • کاخ چانگ دیوک گونگ سئول در سال 1405 در زمان سلطنت پادشاه تیجونگ «Taejong» آغاز شد و در سال 1412 به پایان رسید. تیجونگ سومین پادشاه سلسله جوسون «Joseon» بود که از 1400 تا 1418 حکومت کرد.
  • تعدادی زیادی از پادشاهان کره در این قصر اقامت داشتند تا اینکه در سال 1592 در جریان تهاجم ژاپنی‌ها به کره، این کاخ سوخته و ویران شد. در حدود سال 1610، بازسازی آن توسط پادشاه گوانگهاگان «Gwanghaegun» با کمک پادشاه سئونجو «Seonjo» آغاز شد. در سال 1623، بار دیگر این قصر در جریان شورش‌های سیاسی و کودتای نظامی ویران شد. اما 24 سال بعد در سال 1647 مورد بازسازی قرار گرفت.
  • سونجونگ «Sunjong» دومین و آخرین امپراتور کره که از سال 1907 تا 1910 سلطنت کرد و تا زمان مرگش در سال 1926 در کاخ چانگ دیوک گونگ زندگی کرد.
  • در آغاز، کاخ چانگ دیوک گونگ در سال ۱۴۰۵ به‌عنوان محل سکونتگاه سلطنتی دوم ساخته شد و زمانی که کاخ گیونگ بوک گانگ «Changdeokgung» که کاخ اصلی سئول بود، با تهاجم ژاپنی‌ها در دهه ۱۹۵۰، ویران شد، کاخ چانگ دیوک گونگ تا سال ۱۸۷۲، به‌عنوان کاخ اصلی خاندان سلطنتی کره مورد استفاده قرار گرفت.
  • کاخ چانگ دیوک گونگ سئول در سال ۱۹۹۷ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد؛ همین موضوع سبب شد تا اهمیت این قصر در کشور کره جنوبی بیش از پیش افزایش پیدا کند؛ به همین خاطر سبب رونق صنعت گردشگری در این کشور نیز شد

با توجه به این توضیحات می‌توان متوجه شد که کاخ چانگ دیوک گونگ سئول اگرچه در طول تاریخ آسیب دیده، تخریب شده، بازسازی شده و جایگزین شده است، اما همچنان یکی از بهترین نمونه‌های حفظ‌شده معماری کاخ کره‌ای است.

جاذبه‌های دیدنی کاخ چانگ دیوک گونگ

جاذبه‌های دیدنی کاخ چانگ دیوک گونگ کدامند؟

کاخی که خانواده سلطنتی در آن اقامت داشته باشند، به‌طبع دارای جاذبه‌های خاصی در داخل خود است که اگر در اینجا بخواهیم انواع جاذبه کاخ چانگ دیوک گونگ را نام ببریم، موارد زیر در اولویت قرار دارند:

  • باغ مخفی «Secret Garden»

منظور از باغ مخفی در کاخ چانگ دیوک گونگ سئول، همان باغ زیبای هیووان «Huwon» است که در قسمت پشتی این قصر قرار گرفته است. باغ‌های انبوهی که با گذر از آن‌ها به یک بیشه‌زار ساکت و پر از آرامش خواهید رسید. هیووان، باغی با منظره زیبایی از عمارت‌های مختلف است که در کنار یک حوض با گل‌های زنبق‌ زیبا و یک کتابخانه دوطبقه قرار گرفته است. این باغ یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های کاخ چانگ دیوک گونگ محسوب می‌شود. برای بازدید از این باغ باید بلیط یکپارچه بازدید از کاخ را به همراه داشت. 

کاخ چانگ دیوک گونگ سئول

  • درخت عرعر چینی «Chinese Juniper»

یک درخت که از نوع درخت عرعر چینی است که در کاخ چانگ دیوک گونگ  وجود دارد که بیش از 750 سال قدمت دارد. ارتفاع این درخت 12 متر (40 فوت) و محیط آن 5.9 متر (19 فوت) است. این نوع درختان به دلیل عطر و بویی که دارد، اغلب در مراسم عود استفاده می‌شد. درختان عرعر چینی معمولاً برای بخور دادن در طی مراسم توسط عبادت‌کنندگان که از معبد «Seonwonjeon» در نزدیکی کاخ بازدید می‌کردند، استفاده می‌شد. اگر در باغ مخفی هووون کاخ چانگ دیوک گونگ گشتی بزنید، وقتی از تور خارج می‌شوید و به سمت قصر بیرون می‌روید، درخت عرعر چینین 750 ساله در سمت چپ شما قرار می‌گیرد.

  • دروازه دونهامون «Donhwamun Gate»

دروازه دونهامون یا دونوامون دروازه اصلی در ورودی کاخ است. این دروازه در اصل در سال 1412 در دوازدهمین سال سلطنت پادشاه تیجونگ «Taejong» ساخته شد. تیجونگ سومین پادشاه سلسله چوسون بود و از سال 1400 تا 1418 حکومت کرد. این دروازه در طول جنگ ایمجین «Imjin» در سال 1592 توسط ژاپنی‌ها ویران و به آتش کشیده شد. اما درنهایت این دروازه از سال 1607 تا 1609 در زمان سلطنت پادشاه گوانگهاگان بازسازی شده و به شکل کنونی آن درآمد. این قیمت از قصر دارای یک طرح چوبی دو طبقه ساده است. طبق اسناد، در سال 1413، زنگ برنزی 7.5 تنی در بالای آن آویخته شد، اما از آن زمان برداشته شده است. گذرگاه‌هایی که امروزه بازدیدکنندگان از آن استفاده می‌کنند در دهه 1890 ساخته شده‌اند و در ابتدا فقط توسط وسایل نقلیه سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه این دروازه یکی از قدیمی‌ترین دروازه‌های کاخ اصلی سئول است.

کاخ چانگ دیوک گونگ در سئول

  • مجموعه ادارات دولتی «Gwolnaegaksa»

گوولناگکسا به مجموعه ادارات دولتی در داخل کاخ چانگ دیوک گونگ گفته می‌شود که امروزه یکی از جاذبه‌های دیدنی کاخ چانگ دیوک گونگ محسوب می‌شود. دفاتر این مجموعه به امور خانواده سلطنتی و سیاسی رسیدگی می‌کردند. ساختمان‌های دیگر آن شامل کتابخانه، داروخانه، دفتر احکام سلطنتی و دفتر کمیته مشاوران سلطنتی بود. این قسمت از کاخ شبیه یک هزارتو است؛ چراکه بسیاری از ساختمان‌ها در چنین منطقه کوچکی قرار گرفته‌اند!

  • محل سکونت زنان «Huijeongdang»

تالار هیوجوندانگ، به‌عنوان محل سکونت زنان و بعداً به عنوان محل کار و استراحت پادشاه مورد استفاده قرار گرفت. این تالار جایی بود که شاه با مقامات ملاقات می‌کرد. پادشاه و مقاماتش در این مکان به امور سلطنتی و بحث در مورد مسائل سیاسی می‌پرداختند. ساختمان اصلی این بخش در سال 1917 در اثر آتش‌سوزی ویران شد. اما هنگامی که در سال 1920 توسط دولت ژاپن بازسازی شد، از مصالح اقامتگاه پادشاه در کاخ «Gyeongbokgung» استفاده شد. ساختمان بازسازی شده این تالار کاملاً متفاوت از ساختمان اصلی ساخته شده آن است. نمای بیرونی ساختمان شبیه معماری سنتی کره‌ای است اما فضای داخلی به سبک غربی است. به طوری‌که ساختمان بازسازی شده شامل پنجره‌های شیشه‌ای، تخت‌های چوبی، برق، چراغ‌ها، لوستر، حمام و پرده است!

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در سئول

موارد فوق چند مورد از اجزای اصلی و جاذبه‌های دیدنی کاخ چانگ دیوک گونگ هستند که با بازدید از این کاخ می‌توانید قسمت‌های مختلف آن را ببینید. البته قسمت‌های بیشتری نیز در داخل کاخ وجود دارد که می‌توانید پس از بازدید از قسمت‌های اصلی نامبرده به آن‌جا نیز مراجعه نمایید.

سؤالات متداول

  • کاخ چان دیوک گونگ سئول چیست؟

کاخ چانگ دیوک گونگ اصلی‌ترین کاخ به‌جا مانده از امپراطوران قدیم کشور کره جنوبی است که در لیست آثار یونسکو ثبت شده و در شهر سئول قرار دارد.

  • جاذبه های دیدنی کاخ چانگ دیوک گونگ کدامند؟

از جمله جاذبه‌های کاخ چانگ دیوک گونگ می‌توان باغ هیووان، دروازه دونهامون، تالار گوولناگکسا و .... را نام برد.

  • ساعت بازدید از کاخ چانگ دیوک چه زمانی است؟

ساعت بازدید در ماه‌ها مختلف سال به این صورت است:

آوریل تا اکتبر: 9:00-18:30

دسامبر تا فوریه: 9:00-17:00

نوامبر و مارس: 9:00 الی 17:30

همچنین دوشنبه‌ها تعطیل است و بازدید برای کودکان 6 سال و کمتر، سالمندان 65 سال و بالاتر نیز رایگان است.

  • چطور می‌توان به کاخ چانگ دیوک گونگ رسید؟

برای رسیدن به کاخ می‌توانید از خط 1 مترو، خط 3 یا خط 5 به ایستگاه Jongno 3-ga (خروجی 6) بروید یا از خط 3 مترو به ایستگاه انگوک (خروجی 3) به طرف کاخ حرکت کنید.

  • آیا تور راهنما برای بازدید از وجود دارد؟

تورهای راهنما به زبان انگلیسی در ساعت 10:30 و 14:30 هستند. تورهای راهنما به زبان انگلیسی باغ در ساعت 11:30 و 14:30 هستند. این تورها حدود 1 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات