راهنمای سفر به ترابزون، شهری سرسبز در ترکیه

2 سال پیش 0 دیدگاه

راهنمای سفر به ترابزون، مروارید دریای سیاه، به شما برای داشتن سفری ایده آل به این شهر زیبا کمک می‌کند. جاذبه‌های شگفت‌انگیز و زیبایی‌های طبیعی با وجود بارندگی که در تمام فصول سال دیده می‌شود، گردشگران بسیاری را هرساله به سمت خود می‌کشاند. ترابزون نهمین شهر بزرگ جمهوری ترکیه و بعد از سامسون، دومین شهر بزرگ منطقه دریای سیاه است. ترابزون طبیعت زیبایی دارد و مردم صادق و اقتصاد پایدار این شهر در سراسر دنیا شناخته شده است. این شهر 18 منطقه دارد و تراکم جمعیت مناطق روستایی ترابزون به اندازه مرکز شهر است. در مراکز ولسوالی ها 426882 نفر و در شهرها و روستاها جمعیتی نزدیک به 331016 نفر زندگی می‌کنند.

راهنمای سفر زمینی به ترابزون

 شهر تاریخی ترابزون با طبیعت شگفت‌انگیز در شمال شرقی ترکیه و مجاورت دریای سیاه قرار دارد و با گرجستان هم مرز است. این شهر یکی از قدیمی‌ترین بنادر جهان را دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی و طبیعت بکر به یکی از نقاط مهم توریستی تبدیل شده است. همچنین بواسطه نزدیکی جغرافیایی به ایران، در سال‌های اخیر توریستان ایرانی بسیاری از این شهر دیدن کرده‌اند. از ایران هیچ پرواز مستقیمی به این شهر وجود ندارد و برای سفر هوایی باید از استانبول به ترابزون بروید. هرچند مسیرهای زمینی به ترابزون این امکان را به شما می‌دهد مستقیما به این شهر سفر کنید.

۱. اتوبوس مسافربری مستقیم از تهران و تبریز

بلیط سفر به ترابزون را می‌توانید از ترمینال غرب تهران تهیه کنید. اتوبوس از مسیر ارزوروم به مدت ۲۴ساعت به ترابزون خواهد رسید. از تبریز نیز در مقاطعی از سال می‌توان به ترابزون سفر کرد، ولی بیشتر صندلی‌ها توسط آژانس‌های مسافرتی از قبل خریداری می‌شود و تعداد بلیط‌ها همچنین به دلیل اینکه تاریخ مشخصی برای آن وجود ندارد محدود است.

۲.استفاده از اتوبوس‌های داخلی ترکیه

مسافران ایرانی در ابتدا خود را به مرز بازرگان در استان آذربایجان غربی می‌رسانند و از طریق ون‌‌ها ( به قول ترک‌ها دولموش ) از مرز عبور می‌کنند. سپس باید برای رفتن به دوغو بایزید در مرز حدود ۱۵ تا ۲۰ لیر بپردازید. در بخش بعدی سفر، بلیط سفر به ترابزون را باید از شرکتهای داخلی تهیه کنید و با اتوبوسهای داخلی ترکیه خود را به ترابزون برسانید که معمولا ۱۰ ساعت زمان خواهد بود. به راحتی می‌توان دفاتر مسافرتی را در شهر کوچک دوغوبایزید، پیدا کرد. همچنین به دلیل شرایط زمانی، متصدی دفتر در ابتدا به شما پیشنهاد می‌کند به شهر آغری که در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر دوغوبایزید قرار دارد، سفر کنید. سفر به آغری کار زیاد سختی نیست و شما می‌توانید برای حرکت اتوبوس زمان کمتری را منتظر بمانید.

۳.سفر با خودروی شخصی

برخی از ایرانیان ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی خود به ترابزون سفر کنند. راهنمای سفر به ترابزون ترکیه این امکان را به شما می‌دهد تمامی مدارک مورد نیاز سفر را همراه خود داشته باشید. برای سفر با خودروی شخصی به خارج از کشور مدارکی از جمله کاپوتاژ، اخذ گواهینامه بین‌المللی و بیمه بین‌المللی الزامی است. مطمئن شوید، خودروی شما سالم است و در صورت خرابی تجهیزات لازم را همراه داشته باشید.

حمل و نقل از فرودگاه ترابزون به مرکز شهر

 فرودگاه بین المللی ترابزون در منطقه اورتاهیسار 6 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. با استفاده از وسایل حمل‌ونقل مانند اتوبوس‌های عمومی، شاتل‌ها، ماشین‌های ترانسفر، تاکسی‌ها می‌توانید به مرکز شهر بروید. مینی‌بوس، اتوبوس‌های عمومی یا شاتل هاواس در سراسر فرودگاه در دسترس هستند. تاکسی یا کرایه ماشین خدمات خصوصی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با توجه به هتلی که رزور کرده‌اید می‌توانید از فرودگاه خودروی ترانسفر بگیرید. هر منطقه یک خط مینی‌بوس مجزا دارد و از آنجایی که مسافران بیشتری با اتوبوس جابه‌جا می‌شود و مینی‌بوس‌ها از بردن مسافران به خطوط دیگر منع شده‌اند، ممکن است در Çömlekçi و Moloz کمی منتظر بمانید.

 حمل و نقل عمومی در ترابزون

 حمل‌ونقل عمومی شرایط خوبی را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است. مینی‌بوس‌ها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها مردم را به مرکز شهر می‌رسانند. همچنین با مینی بوس می‌توانید به ولسوالی‌ها و روستاها بروید.

بهترین فصل سفر به ترابزون

 به دلیل آب‌وهوای با طراوت در تابستان، گردشگران بسیاری از ترابزون بازدید می‌کنند. گردشگران در تابستان این فرصت را دارند به کوهستان و دشت‌ها بروند. در پاییز یا زمستان، بارندگی‌های شدیدی در ترابزون وجود دارد و قبل از برنامه ریزی سفر، بهتر است وضعیت آب و هوا و اقدامات احتیاطی را بررسی کنید. بیشتر گردشگران ترجیح میدهند در ماه‌های گرم به ترابزون سفر کنند، اما هر زمان از سال می‌توانید از سفر به ترابزون لذت ببرید.

 جشنواره‌ها در ترابزون

در ماه تابستان ترابزون محل برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های متعددی است و گردشگران بسیاری این فرصت را دارند که از این جشنواره‌ها دیدن کنند. زمان برگزاری فستیوال‌های کوهستانی از ژوئن تا اوت ادامه دارد. تقریباً در هر منطقه می‌توانید از جشنواره‌ها لذت ببرید.

International Black Sea Festival (جشنواره بین المللی دریای سیاه)، MayKadirga Festival JulyHıdırellez MayDeniz Eğlenceleri از جشنواره‌های معروف ترابزون به شمار می‌روند.

 مکان‌های دیدنی ترابزون

در ترابزون طبیعت سبز باشکوه و آبی آرام به هم می‌رسند. به خاطر زیبایی‌های طبیعی و میراث تاریخی این شهر در طول سال گردشگران بسیاری از ترابزون بازدید می‌کنند.

  • قلعه ترابزون (Trabzon Castle)

 قلعه ترابزون از جاذبه‌های دیدنی این شهر متعلق به قرن پنجم است. از جالب ترین نقاط دیدنی شهر با معماری رومی که در طبیعت سرسبزی قرار دارد و از نظر بصری بسیار چشم‌نواز است.

  • ماچکا (Maçka)

منطقه ماچکا از مکان‌های تاریخی ترابزون است که در عین حال طبیعت شگفت‌انگیزی دارد. از زیباترین جاذبه‌های ترابزون ترکیه که مکان‌های مختلفی مانند پارک ملی و صومعه کوشتول را در خود جای داده است. در این منطقه پودینگ برنج معروف را حتما امتحان کنید.

  • اوزونگول (Uzungöl)

 اوزونگول به سبب داشتن دشت‌ها و زیبایی‌های طبیعی گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. در Uzungol می‌توانید قایق سواری را در طبیعتی منحصر‌به‌فرد تجربه کنید و عکس‌های چشمگیری از قایق بگیرید.

  • صومعه Sümela

 خرابه‌های تاریخی صومعه سوملا در منطقه Maçka ترابزون علاقه‌مندان بسیاری به تاریخ را به سمت خود می‌کشاند. این صومعه از مرکز حدود 1 ساعت با ماشین طول می‌کشد، پس از اینکه ماشین خود را پارک کردید، به سمت سوملا به راه خود ادامه دهید. سپس باید حدود 20 دقیقه در یک مسیر پیاده‌روی کنید و برای رسیدن به Sumela از پله‌های شیب دار بالا بروید. کلیسای ارتدکس یونانی و مجموعه صومعه در ارتفاع 1150 متری از سطح دریا در سال 395 پس از میلاد، ساخته شده است.

  • خانه آتاتورک (Ataturk House)

این خانه به عنوان پایگاهی برای مصطفی کمال آتاتورک در قرن نوزدهم ساخته شد. در این خانه از مبلمان اصلی و برخی از وسایل شخصی او نگهداری می‌شود. معماری بیرونی سفید و باغ های رنگارنگ بسیار بی نظیر طراحی شده و بسیاری از زوج‌ها برای عکس‌های عروسی به این مکان می‌آیند.

  • اقامت در ترابزون

 گزینه‌های اقامتی زیادی در مرکز ترابزون وجود دارد. هتل‌های ترابزون از هاستل ارزان متناسب با بودجه و نیازهای شما و همچنین گزینه‌های اقامتی سطح متوسط ​​و بالا معمولا در مرکز شهر قرار دارند. می‌توانید به صورت آنلاین یک اتاق یا کلبه و هتل های 5 ستاره را پیدا کنید. با این حال، در خارج از شهر هتل‌ها و هاستل‌های ارزان‌تری نیز وجود دارند. هتل‌های لوکس و اقتصادی در مرکز شهر این فرصت را مهیا می‌کند به راحتی از مکان‌های دیدنی مانند، غرفه آتاتورک و ایاصوفیه دیدن کنید. می‌توانید از مرکز اصلی شهر، یک تور رزرو کرده و یا با ماشین شخصی سفر کنید تا به صومعه سوملا در 40 کیلومتری آن برسید. برای دیدن Uzungol بسیاری از مردم سفرهای یک روزه خود را رزرو می‌کنند که 90 دقیقه با ماشین فاصله دارد. هرچند می‌توانید یک هتل جداگانه در آنجا رزرو کنید.

  • غذاهای بی نظیر در ترابزون

 غذاهای ترابزون بسیار خاص هستند و ارزش امتحان کردن را دارند. یکی از محبوب‌ترین غذاهای «مهلامه» که از پنیر ترابزون ذوب شده با نشاسته ذرت و کره درست می‌شود، برای صبحانه بی‌نظیر است. نان پیتای چرخ شده از دیگر غذاهای لذیذ ترابزون است که در هر وعده غذایی در روز می‌توانید آن را امتحان کنید.

 Akçaabat Patty برای شام بسیار بی نظیر است. Cemil Usta یکی از محبوب‌ترین مکان‌های شهر برای صرف این غذا شناخته می‌شود. از سوی دیگر، غذاهای دریایی ترابزون نیز طرفداران بسیاری دارد. شما می‌توانید غذاهای تهیه شده با ماهی آنچوی و هادوک را در هر زمان و در هر نقطه از شهر امتحان کنید.

  • مراکز خرید ترابزون

 سوغاتی و غذای زیادی بسیاری برای خرید در ترابزون وجود دارد. ترابزون همچنین به دلیل تغذیه طبیعی خود شهرت بسیاری دارد. خیابان Kunduracilar قلب خرید در ترابزون است و می‌توانید سوغاتی‌های مانند، چای محلی، قوری‌های سنتی و چاشنی‌های خشک محلی خریداری کنید.

  • زندگی شبانه در ترابزون

تفریحات ترابزون حتی در شب نیز ادامه دارد. فروشگاه‌ها بعد از ساعت 9 شب بسته می‌شوند، اما اوقات لذت بخشی را می‌توانید در مکان‌های سرگرم‌کننده مانند، بارها یا کلوپ‌های هتل‌ها سپری کنید. محبوب‌ترین مکان برای داشتن یک شب فراموش نشدنی می‌تواند هتل زورلو باشد. Mey Bar یا English Pub همچنین فرصت شنیدن موسیقی زنده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • تله‌کابین بوزتپه (Boztepe Cable Car)

 تله‌کابین بوزتپه یکی دیگر از تفریحات ترابزون است که در منطقه اردو قرار دارد. منظره‌ای باشکوه از خط ساحلی دریای سیاه بسیار فو‌ق‌العاده است و رستوران‌ها و چای‌فروشی‌ها بهترین غذا و نوشیدنی را ارائه می‌دهند. افراد بسیاری برای دیدن غروب خورشید به آنجا می‌روند و با پاراگلایدر به سمت پایین برمی‌گردند.

ترابزون بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده فندق

ترابزون بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده فندق ترکیه است و علاوه‌بر داشتن یک تیم فوتبال مشهور، بسیاری از ترک‌ها هنوز ترابزون را به عنوان زادگاه سلطان عثمانی سلیمان می‌شناسند. علاوه بر این، خانواده‌ها در تابستان برای فرار از هوای گرم از کوه‌ها به فلات‌ها می‌روند. در حالی که نسل‌های جوان به دلیل تعهدات کاری به ندرت مهاجرت می‌کنند. مهاجرت فلات با زندگی و کار در زمین و همچنین رقص‌های محلی مانند هورون همراه است.

راهنمای سفر به ترابزون

به طور کلی می‌توانید غذا و نوشیدنی‌های با کیفیتی در ترابزون پیدا کنید، اما آب لوله کشی در شهر به شدت کلر دارد. در روستاهای کوهستانی آب لوله کشی به چشمه‌های محلی متصل بوده و کاملاً قابل شرب است. لبنیات تازه ممکن است برای معده شما ناراحت کننده باشد. تعداد بسیار کمی از غذاهای محلی با مقدار زیادی روغن تهیه می‌شوند، اما کره و پنیر از غذای اصلی هستند. سبزیجات و میوه‌ها به صورت ارگانیک کشت می‌شوند، که می‌توانید از بازارهای استان خریداری کنید. در هنگام پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری، می‌توانید میوه‌های وحشی کنار جاده را امتحان کنید. اما "عسل دیوانه" سمی محلی (deli bal) توسط زنبورهای عسل از گل‌های گونه‌های سمی رودودندرون به دست می‌آید.

ترابزون به طور کلی برای گردشگران شهری امنی است و نرخ جرم و جنایت پایینی دارد. زندگی شبانه شهر امروزه برای زنان شرایط امن و راحتی را فراهم کرده و همچنین سرزمین کوهستانی شهر نیز امن است. در این مناطق دورافتاده سعی کنید تنها سفر نکنید، اما در صورت آمادگی می‌توانید یک سفر کمپینگ با دوچرخه را خودتان انجام دهید. اگر قصد دارید در کوه‌های جنگلی پیاده روی کنید، حتما در مورد نحوه برخورد با خرس‌ها اطلاعاتی در اختیار داشته باشید.

ترابزون بزرگترین شهر در منطقه کارادنیز شرقی ترکیه است و در طول چندین دوره در تاریخ طولانی خود به عنوان یک دولت یا امپراتوری مستقل شناخته می‌شود. ترابزون بر منطقه وسیعی از سینوپ در غرب تا گرجستان در شرق و حتی قلمرو کریمه حکومت می‌کرد. ترابزون به عنوان یک شهر مهمان نواز، پر انرژی، سنتی و میهن پرست گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند و از نظر فرهنگی تا حدودی از سایر نقاط کشور متمایز است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات