راهنمای بازدید از قصر وکیو | کاخی تاریخی در فلورانس

2 سال پیش 0 دیدگاه

قصر وکیو یکی از مکان‌های تاریخی جذاب است که در صورت سفر به شهر فلورانس ایتالیا، باید حتما آن را ببینید. به طور کلی شهر فلورانس را می‌توان نوعی جدول زمانی و تاریخی زنده با حساب آورد که آثار تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی را در خود جای داده ‌است. کاخ وکیو‌ نیز از جمله زیباترین این آثار است. ساختمانی که با سبک معماری مربوط به قرن 13، همچنان زیبایی و عظمت خود را حفظ کرده ‌است.

 اگر به عنوان یک گردشگر قصد سفر به فلورانس و دیدن این بنای باشکوه را دارید، در این سفر مجازی شگفت‌انگیز با ما همراه شوید تا ضمن برخورداری از لذت آن، اطلاعات لازم درباره این مکان را  برای سفر با تور فلورانس به دست آورید.

تاریخچه قصر وکیو فلورانس

اکثر ساختمان‌های تاریخی که در ایتالیا مشاهده می‌کنیم، بر روی بنای یک مکان تاریخی قدیمی‌تر ساخته شده‌اند. در مورد کاخ وکیو که از جاهای دیدنی فلورانس به‌شمار می‌رود نیز همین‌گونه است. در واقع قبل از ساختن این کاخ،  یک تئاتر متعلق به دوران روم باستان در این محل قرار داشت. این تئاتر باستانی تا قرن 13 میلادی پابرجا بود اما در این دوره به منظور حفاظت از قضات شهر فلورانس، تصمیمی مبتنی بر ساخت قصر وکیو گرفته‌ شد.

کار ساخت آن را نیز به معمار مشهور، آرنولفو دی کامبیو واگذار کردند. از استراحت‌گاه این ساختمان جهت اقامت زندانیان استفاده می‌شد. کاخ وکیو سرانجام پس از حدود دو قرن استفاده با عنوان اقامتگاه قضات به اقامتگاه دوک تبدیل شد.

 

قصر وکیو در فلورانس

قسمت‌های مختلف قصر وکیو

در این بخش قسمت‌های مختلف قصر وکیو فلورانس را معرفی خواهیم کرد. 

نمای کاخ وکیو

نمای این کاخ که از سنگی به نام پیترافورته ساخته شده ‌است، با رنگ قهوه‌ای خود، چشمان هر بازدیددکننده‌ای را مسحور می‌کند. نکته جالب توجه درباره نمای قصر وکیو عدم تغییر رنگ نمای آن طی 7 قرنی است که از ساخت آن گذشته است. از رنگ ساختمان که بگذریم به مجسمه‌‌های زیبایی می‌رسیم که جلوی این بنا قرار داده شده و جلوه ویژه‌ای به آن بخشیده است. هنرمندان مختلفی در کار طراحی و ساخت این مجسمه‌ها سهیم هستند. در بین این مجسمه‌ها می‌توان مجسمه دیوید میکل آنژ را نظاره کرد که درست روبروی درب ورودی کاخ قرار دارد. 

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید فلورانس

سالن دی کینکوئه‌سنتو

معروف‌ترین اتاق در کاخ وکیو فلورانس، دی کینکوئه‌سنتو نام دارد. این اتاق که در طول زمان تغییرات خاصی را به خود ندیده ‌است،  نقاشی‌ها و تزیینات فراوانی در دیوارهای خود دارد. همچنین طول 53 متری این اتاق از نکات جالب توجه آن است. اکثر این نقاشی‌ها توسط هنرمند و مورخ و معمار مشهور و پرآوازه ایتالیایی، جورجیو وازاری، طراحی شده‌‌اند.

تاریخچه قصر وکیو فلورانس

این‌طور که پیداست، وازاری با نقاشی‌های خود آثار و نقش‌های متعلق به میکل آنژ و داوینچی را پوشش داده‌ است. از این رو مورخان پس از قرن‌ها در پی بازیابی این آثار هستند. یکی دیگر از دانستنی‌های سالن دی کیکوئه‌سنتو، این است که نویسنده کتاب جهنم دن براون از تاریخچه این اتاق، الهام گرفته ‌است.  

 

استودیو فرانچسکو

دقیقا در پشت سالن کینکوئه‌سنتو به یک اتاق کوچک بر‌می‌خورید.  این اتاق کوچک، استودیوی شخصی فرانچسکو دی‌مدیچی بوده است. کار طراحی تزیینات و نقاشی‌های این قسمت بر عهده وساری بوده است.  پس از آن بود که دی‌مدیچی نقاشی‌های خود را در این اتاق اجرا کرد. در این قسمت از قصر وکیو می‌توانید آثار مربوط به هنرمندان مشهور زیادی را ببینید. اگر کمی جلوتر بروید، با یک اتاق کوچک‌تر مواجه می‌شوید.  در واقع این اتاق نیز یک استودیوی کوچک‌‌تر است که یادگاری‌ها و اشیا مربوط به فرانچسکو دی‌مدیچی را در آن می‌یابید.

 

نمای قصر وکیو فلورانس

بازدید از برج آرنولفو

برج آرنولفو از جمله بلندترین برج‌ها در شهر فلورانس به شمار می‌رود؛ به طوری که می‌توان آن را از نقاط مختلف شهر مشاهده کرد. کار ساخت این برج در سال 1310 میلادی، درست زمانی که ساختن دیگر بخش‌های کاخ با اتمام رسیده بود، ساخته شد. برج آرنولفو در قسمت جنوبی قصر وکیو قرار دارد. این برج جایی است که برخی از حوادث مهم تاریخ  فلورانس در آن به وقوع پیوسته‌اند. در این مکان، تعدادی از افراد مهم همچون savonarola زندانی شده و سال‌ها به کار اجباری وادار شدند.

 

کاخ وکیو فلورانس

دادگاه‌های قصر وکیو

در نزدیکی درب ورودی کاخ، دادگاه‌هایی را می‌بینید که به صورت مجزا اما در کنار هم ساخته ‌شده‌اند. در دوران رنسانس کاربرد آن‌ها کاملا تغییر یافت. به طوری که در این دوره از دادگاه‌ها به عنوان محلی برای بحث و گفتگو در زمینه‌های مختلف از جمله مشاغل مهم استفاده می‌شد. به همین جهت است که نقاشی‌ها و تزیینات داخلی آن، بنیادی و ریشه‌ای طراحی شده‌اند.

جاذبه قصر وکیو فلورانس

تزیینات اولین دادگاه ابتدا به دستان هنرمند میکلوززو انجام شد و بعد از آن، وازاری کار تکمیل نقاشی‌ها را به پایان رساند. نقاشی‌های دیواری این دادگاه به منزله ادای احترامی به فدراسیون کارگران در دوره رنسانس، محسوب می‌شوند. همچنین دادگاه دوم نیز به عنوان دیوان گمرک در آن دوره شناخته می‌شود؛ چرا که این قسمت مخصوص دریافت محصولات از نقاط دیگر ایتالیا بود. 

       

تزئینات قصر وکیو فلورانس

اتاق نقشه‌های جغرافیایی

اتاق نقشه‌های جغرافیایی یکی از بخش‌های شگفت‌انگیز در قصر وکیو است. در گذشته، خاندان مدیچی این بخش را به مکانی برای نگهداری از گنجینه‌ها و اسناد مهم خود تبدیل کرده بودند اما امروزه می‌توانیم در این اتاق نقشه‌هایی خیره کننده از نقاط مختلف دنیا تا قرن 16 که روشنفکران این دوره می‌شناختتد را مشاهده کنیم.

 نقاشی‌های دیواری نقشه‌هایی دقیق از دنیای شناخته‌شده آن روزها را به ما نشان می‌دهند. علاوه بر آن‌ها یک کره جغرافیایی نیز در وسط اتاق قرار دارد. این کره جغرافیایی که قطر حدودا 2 متری دارد، در دوران خودش بزرگ‌ترین نقشه قابل چرخش دنیا به شمار می‌رفت.

 

کاخ وکیو

تلاش برای یافتن آثار تئاتر رومی

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم‌، در زیر قصر وکیو آثار یک تئاتر مربوط به قرن اول پیش از میلاد وجود دارد. به غیر از این تئاتر، آثار باستانی دیگر و همین‌طور بخش‌هایی از بافت قدیمی شهر فلورانس، جزو مواردی هستند که در زیر ساختمان وکیو وجود دارند. دیدن همه آن‌ها نیازمند صرف یک وقت جداگانه است. دلیل آن هم وسعت این مکان‌هاست. شما می‌توانید برای دیدن این آثار یک تور گردشگری رزرو کرده و با همگی آن‌ها به طور کامل آشنایی پیدا کنید.

 بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در فلورانس

نکات و راهنمایی‌های مهم بازدید از کاخ وکیو فلورانس

در این بخش نکات مهمی را برای شما بیان خواهیم کرد. برای این که بتوانید از این سفر خود نهایت استفاده را ببرید و با مشکلی مواجه نشوید، باید به آن‌ها توجه کنید:

1. بازدید از قصر وکیو حداقل 2 ساعت به طول خواهد انجامید.  بنابراین برنامه‌های خود را با این زمان تنظیم کنید. 

2. درب‌های ورودی کاخ در زمان‌های بارندگی بسته می‌شوند. یعنی امکان بازدید از آن را ندارید. پس قبل از برنامه‌ریزی به اخبار هواشناسی توجه کنید.

کاخ وکیو فلورانس ایتالیا

3. ورود کودکان زیر 6 سال و به طور کلی افراد مبتلا به انواع فوبیا به کاخ وکیو ممنوع است. همچنین افراد زیر 18 سال تنها در صورتی می‌توانند وارد شوند که یک فرد بزرگسال را همراه خود داشته باشند.

4. با توجه با تفاوت تورها در ابتدا باید در فلورانس، اقامت و نسبت به رزرو تور اقدام کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات