بهترین محله‌ها و مناطق شهر زوریخ که نباید از دست دهید

3 سال پیش 0 دیدگاه

یکی از زیباترین و درعین‌حال گران‌ترین کشورهای جهان سوئیس است. شهرهای زیبای این کشور در دامنۀ کوه‌های آلپ قرار گرفته‌اند و زمین‌های اطراف آن سرسبز و پوشیده از برف است. در بخش‌های مختلف این کشور می‌توان خانه و برج‌های قرون وسطایی را مشاهده کرد که بر زیبایی و جذابیت آن افزوده‌اند. یکی از اینجا شهرهای زیبا زوریخ است. با ما همراه باشید تا در مورد بهترین محله‌ها و مناطق شهر زوریخ سوئیس که نباید آن‌ها را از دست بدهید نکات جالبی را به اطلاع شما برسانیم.

همه‌چیز درباره شهر زوریخ

یکی از بهترین و عالی‌ترین شهرهای کشور سوئیس، شهر زوریخ است. در حال حاضر، این شهر یکی از شهرهای بین‌المللی است و بسیاری از دانشجویان و مهاجران از سایر نقاط جهان در آن زندگی می‌کنند. آب‌وهوای شهر زوریخ در فصل بهار و پاییز بسیار خنک و ملایم است. در زمستان دمای هوای این شهر به ۲ درجۀ سانتی‌گراد زیر صفر کاهش پیدا می‌کند، در تابستان نیز به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد. آب‌وهوای معتدل این شهر سبب شده است که بتوان در تمام طول سال به آن سفر کرد و از شکوه و جذابیت آن لذت برد. شهر زوریخ محله‌ها و مناطق دیدنی و چشم‌نوازی دارد که در هنگام سفر به کشور سوئیس و شهر زوریخ نباید بازدید از آن‌ها را فراموش کنید. در ادامه به برخی از بهترین محله‌ها و مناطق دیدنی شهر زوریخ اشارۀ کوتاهی می‌نماییم.

بهترین محله‌های زوریخ

نیدردورف

نیدردورف یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر زوریخ است و همواره از آن به‌عنوان قلب تاریخی این شهر یاد می‌شود. محلۀ نیدردورف در قسمت شرقی رودخانۀ لیمات قرار گرفته و یکی از بافت‌های تاریخی شهر زوریخ است. در این محله می‌توان خیابان‌ها و کوچه‌های بسیار جذاب و زیبایی را مشاهده کرد. با قدم زدن در این محلۀ تاریخی می‌بینید که تمامی کوچه‌ها و خیابان‌های آن سنگ‌فرش هستند و در آن‌ ساختمان‌هایی قدیمی به چشم می‌خورد که قدمت برخی از آن‌ها به قرن ۱۳ تا ۱۸ میلادی می‌رسد. شایان ذکر است که کلیسای گروس مونستر و عمارت تالار شهر زوریخ نیز در این محله قرار دارند. شما با پیاده‌روی در این محلۀ زیبا از کنار دریاچه‌های جذاب و دیدنی شهر زوریخ عبور می‌کنید و روح و جان شما تازه می‌شود.

نیدردورف یکی از قدیمی‌ترین محله‌های زوریخ


بیشتر بخوانید: معروفترین رستوران ها و کافه ها در زوریخ

لیندن هوف

اگر بخواهیم به قدیمی‌ترین محلۀ شهر زوریخ اشاره کنیم، مسلماً از محلۀ لیندن هوف نام خواهیم برد. این محلۀ زیبا در قسمت غربی دریاچۀ لیمات قرار دارد و بر مبنای گفته‌های تاریخی، محله‌ای به‌جامانده از روم باستان است. در اصل می‌توان گفت محلۀ لیندن‌ هوف جزیره‌ای جذاب و دیدنی است که در قسمت شرقی آن رودخانۀ لیمات، در قسمت جنوبی آن دریاچۀ زوریخ و در قسمت غربی آن رودخانه سیهل و کانال شانزنگرابن قرار دارد. خیابان بانهوف معروف نیز در محلۀ لیندن هوف شهر زوریخ قرار دارد.

گران‌ترین مراکز خرید دنیا در این خیابان زیبا قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید در فروشگاه‌های لوکس این خیابان برندهای معروف گوچی، شنل، دیور و آرمانی را مشاهده کنید. بسیاری از توریست‌ها و گردشگرانی که به شهر زوریخ مراجعه می‌کنند، از این خیابان سوغاتی‌های معروف کشور سوئیس را خریداری می‌نمایند. به‌جز خیابان جذاب بانهوف، شما می‌توانید بسیاری از بناهای تاریخی و جاذبه‌های دیدنی شهر زوریخ را در این محله مشاهده کنید که از جملۀ آن‌ها می‌توان به کلیسای فراومونستر و پارک تاریخی لیندن هوف پلاتز اشاره کرد.

از جاذبه‌ها و مناطق دیدنی زوریخ

منطقه غربی شهر زوریخ

منطقه غربی شهر زوریخ در قسمت شمال و غرب ایستگاه راه‌آهن این شهر قرار گرفته است. این منطقه در ابتدا به‌عنوان یکی از محله‌های صنعتی شهر زوریخ شناخته می‌شد؛ اما امروزه یکی از محله‌های زنده، پرهیاهو و زیبای شهر زوریخ به شمار می‌رود. در هر ساعتی از شبانه‌روز که به این محله مراجعه کنید، آن را پر از جمعیت می‌بینید. بسیاری از گردشگران اعتقاد دارند در این محله انسان می‌تواند با مردم شهر زوریخ، فرهنگ و سنن آن‌ها بیش‌ازپیش آشنا شود.

یکی از بلندترین ساختمان‌های شهر زوریخ که به نام برج پرایم شناخته می‌شود، در این محله قرار دارد و درون آن نیز مرکز خرید بزرگی وجود دارد. شما می‌توانید تمامی لوازم و وسایل موردنظر خود و همچنین سوغاتی‌های کشور سوئیس را از این مرکز تهیه کنید. برج فرایتاگ نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این محله است که از چندین کانتینر رنگی ساخته شده است. شما می‌توانید محصولات شرکت فرایتاگ را از آنجا تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید زوریخ

لانگ اشتراسه

یکی دیگر از مناطق و محله‌های زیبا و دیدنی شهر زوریخ لانگ اشتراسه است. این محله به منطقه‌ای که هرگز خاموش نمی‌شود مشهور است. زندگی شبانه‌روزی در این محله ادامه دارد و شما در هر ساعتی از شبانه‌روز به رستوران‌ها و مغازه‌های آن مراجعه کنید، می‌توانید غذاهای خوشمزه بخورید و سایر لوازم ضروری خود را تهیه کنید. این محله تنوع بسیار زیادی در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها دارد و به همین سبب در میان گردشگران شهرت و محبوبیت فراوانی دارد.

لانگ اشتراسه از محله‌های دیدنی و مناطق شهر زوریخ

زیفلد

زیفلد نیز یکی از محله‌های جذاب و دیدنی شهر زوریخ است که در قسمت شرقی دریاچۀ این شهر قرار گرفته است. یکی از پارک‌های محبوب و شلوغ شهر زوریخ که پارک بلترویزه نام دارد در این محله واقع شده است. معمولاً گردشگران و توریست‌ها برای کسب آرامش جسم و روح خویش، شنا کردن و آفتاب گرفتن به این محلۀ زیبا مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در سوئیس

سخن پایانی

کشور سوئیس و شهر زوریخ یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان به شمار می‌روند. بسیاری از کسانی که در طول سال‌های اخیر از شهر زوریخ دیدن کرده‌اند، اعتقاد دارند که این شهر زیبا بهشتی در قلب اروپا است، شهری که سرشار از آرامش و زیبایی است. شما می‌توانید جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌شماری را در آن مشاهده کنید و از گردش در این شهر دیدنی در دامنه کوه‌های آلپ نهایت لذت را ببرید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات