همه چیز راجع‌به بام اروپا، منطقه دیدنی یونگفراو سوئیس

3 سال پیش 0 دیدگاه

یونگفراو، بام اروپا در رشته‌کوه‌های آلپ سوئیس واقع شده است و ارتفاع آن 3454 متری (1332 فوت) است؛ تا آنجا که وقتی از بلندترین ایستگاه قطار دنیا پیاده می‌شوید، ارتفاع را احساس می‌کنید؛ بنابراین اگر به ارتفاع حساس هستید و در این نقطه کمی سرگیجه دارید، بیشتر مراقب باشید. گردش در مرتفع‌ترین ایستگاه راه‌آهن اروپا سفری برجسته و البته گران است. در این سفر می‌توانید دنیای شگفت‌انگیز برف، یخ و یخچال را در بام اروپا ببینید.

 هنگام سفر با قطار در این منطقه که کمی کمتر از دو ساعت طول می‌کشد، چشم‌انداز کوهستانی دیدنی را تحسین می‌کنید. تله‌کابین سه‌گانه ایگراکسپرس شما را از ترمینال گریندل والد در عرض 15 دقیقه مستقیم به ایگرگلتسچر می‌رساند و 47 دقیقه سریع‌تر از قطار شما را به یونگفراو سوئیس می‌رساند. سفر به بام اروپا به‌ویژه در ماه‌های زمستان دیدنی است. خط راه‌آهن در امتداد پای سه قله معروف ایگر، مونچ و یونگفراو از منطقه یونگفراو سوئیس می‌گذرد. توقف تماشایی در میانه راه در ایستگاه ایسمیر شما را با مناظر خیره‌کننده خود از طریق یک پنجره که در صخره قرار دارد، شگفت‌زده می‌کند.

بام اروپا کجاست؟

یونگفراو سوئیس (jungfraujoch) نام یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین رشته‌کوه‌های اروپایی محسوب می‌شود و بلندترین ایستگاه راه‌آهن قاره اروپا را در خود جای داده است. بد نیست بدانید که یونگفراو به معنای «بام اروپا» است؛ مکانی خاص، بسیار زیبا، دل‌فریب و در عین حال بسیار گران‌قیمت و پر از گردشگر. خط راه‌آهن این مکان از میان کوه‌های ایگر (Eiger) و مونک (Mönch) عبور می‌کند و به سمت مناظری بی‌مثال از قله‌های اطراف و یخچال اَلچ (Aletsch) امتداد می‌یابد. همچنین می‌توانید یک ایستگاه هواشناسی جالب را در یونگفراو سوئیس تماشا کنید. در منطقه بام اروپا، چند رستوران با غذاهای معروف سوئیسی، سوغاتی‌فروشی، تراس‌های تماشای مناظر و یک کاخ یخی نیز وجود دارد. این قصر یخی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع به‌وسیله دست و با اره و تبر تراشیده شده است.

کارهای فراوانی برای انجام‌دادن در بام اروپا وجود دارد؛ مانند خیره‌شدن به بزرگ‌ترین یخچال طبیعی اروپا، سرخوردن و بازی در برف، بازدید از غار یخی، بازدید از کارخانه شکلات یا تنها تماشای همه آن مناظر زیبا. در ادامه با تعدادی از سرگرمی‌های موجود در بام اروپا آشنا می‌شوید.

بام اروپا کجاست؟

در تابستان هم از برف لذت ببرید

 قصر یخی یکی از مهم‌ترین مکان‌های چشمگیر در یونگفراو سوئیس است که در آن می‌توانید مجسمه‌های یخی دوست‌داشتنی را در یک روز سرد 3- درجه سانتی‌گراد تماشا کنید. پارک تفریحی برفی نیز در تابستان باز است. از ماه می تا اواسط اکتبر می‌توانید هر زمان که دوست دارید، از برف لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: بازار، تفریحات و بهترین شهرها هنگام کریسمس در سوئیس را بشناسید

فستیوال برف

فستیوال بین‌المللی برف یکی از اتفاقات مهم و برجسته در ماه ژانویه است. هنرمندان بزرگ و معروف از همه کشورهای دنیا در این مکان جمع می‌شوند تا به ساختن مجسمه‌های بلند و غول‌پیکر یخی بپردازند. این مجسمه‌ها، بعدها روی یک دریاچه یخی به نمایش گذاشته می‌شوند. سعی کنید حتماً این جشنواره جذاب و دیدنی را در برنامه بازدیدتان از بام اروپا قرار دهید.

غارهای سنت بیئاتوس

غارهای «سنت بیئاتوس» (St. Beatus) را به‌راحتی می‌توانید در منطقه یونگفراو سوئیس پیدا کنید. آن‌ها در ساحل شرقی دریاچه تون واقع شده‌اند. نام این غارهای جالب یونگفراو از قدیسی گرفته شده که گفته می‌شد اژدهای ساکن درون این غار را از پای درآورده است. یونگفراو پر از حوضچه‌های زلال، آبشارها و گلوگاه‌های ناهموار است. این غارهای آهکی در بام اروپا برای گردشگران و عاشقان طبیعت، بهشتی پنهان به شمار می‌آیند. در این مکان، استالاکتیت و استالاگمیت‌های زیبای گوناگونی برای تماشا وجود دارد. این غار حال و هوایی جادویی و جالب‌توجه دارد. غارهای سنت بیئاتوس هر روزه از اواخر مارس تا اوایل نوامبر به روی گردشگران باز هستند.

غارهای سنت بیئاتوس در بام اروپا

قصر یخی

قصر یخی در بام اروپا مجموعه‌ای از تونل‌هایی است که در یخچال با مجسمه‌های یخی بسیاری حک شده‌اند. در این مکان پله‌هایی وجود دارد، اما دسترسی ویلچر به پایین قصر نیز وجود دارد. این مکان بسیار لغزنده است؛ بنابراین باید به‌آرامی راه بروید و از نرده‌های دستی استفاده کنید. داخل این قصر سرد است و حتماً به کاپشن نیاز خواهید داشت. این منطقه با حرکت یخ‌های یخبندان و ذوب‌شدن مجسمه‌ها تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: کاخ‌های دیدنی و موزه‌های شهر لوسرن در سوئیس

گریمزل پس

گریمزِل پس (Grimselpass) یک مسیر کوهستانی است که شما را مستقیم به منطقه یونگفراو می‌رساند و دره هاسلی (Hasli) را به گوس (Goms) متصل می‌کند. منظره این جاده وحشی، کم‌پشت و ناهموار است و تعداد کمی درخت در آن وجود دارد. دریاچه‌ها تصویر آسمان آبی را منعکس کرد‌ه‌اند. بهترین راه گردش در این منطقه با ماشین صورت می‌گیرد. بهتر است بدانید مسیرهای پیاده‌روی گاهی بسته می‌شوند.

پیست اسکی بارگلگ

نمی‌توانید به کوهستان‌های یونگفراو سوئیس سفر کنید، اما از نعمت برف در آن مکان استفاده نکنید. پیست اسکی «بارگلگ» (Snowpark Bärgelegg) چندین مسیر مختلف دارد که هر اسکی‌بازی با هر نوع توانمندی می‌تواند از یکی از آن مسیرها استفاده کند. در بام اروپا می‌توانید انواع چیزهایی را که برای نمایش مهارت اسکی خود لازم دارید، پیدا کنید. غیر از اسکی‌سواری، مناظر خارق‌العاده‌ای از منطقه یونگفراو نیز منتظر شماست. اگر با فرزندان خود به بام اروپا آمدید، می‌توانید برای آن‌ها هم پیستی مخصوص در نظر بگیرید که به آن «وایت المنتس» (White Elements) می‌گویند. برای فرزندان بسیار کوچک‌تر نیز زمین بازی وجود دارد. همچنین برای اسکی‌بازان حرفه‌ای و کاربلد نیز پیست جدایی وجود دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت منطقه بارگلگ برای هر سلیقه‌ای مناسب است.

پیست اسکی بارگلگ در بام اروپا

ونگن

ونگن (Wengen) با خانه‌های چوبی قدیمی و خیابان‌های بدون ماشین و ترافیک، به‌راستی سفری به ابتدای زمان را یادآور می‌شود. این مکان دقیقاً در یک دشت آفتابی در پایین یونگفراو واقع شده است و به دره زیبا و خیره‌کننده لاوتربرونن (Lauterbrunnen) مشرف است. در فصل زمستان اسکی‌بازان حرفه‌ای و آماتور زیادی به این منطقه سفر می‌کنند. در تابستان نیز کوهنوردان، سنگ‌نوردان و بازدیدکنندگانی را می‌بینید که به‌کمک قطار به این منطقه کوچک آرام و با جادوی سوئیسی سفر می‌کنند.

پارک برفی

در فصل تابستان (از می تا اکتبر) می‌توانید از مجموعه خارج شوید و از پارک برفی روی یخچال دیدن کنید. تفریحات این منطقه عبارت است از سورتمه‌سواری، تپه‌اسکی کوچک و موارد دیگر. این تفریحات برای افرادی که قبلاً برف ندیده‌اند، تازگی دارد و نکته مهم برای بسیاری از گردشگرانی است که از اینجا دیدن می‌کنند. شما می‌توانید تمام تجهیزات از جمله لباس‌های برفی را در این مکان اجاره کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به سوئیس در سال چه فصلی است؟

چرا منطقه یونگفراو سوئیس معروف است؟

دلیل مشهوربودن یونگفراو در سراسر جهان، راه‌آهن آن است. یونگفراو مرتفع‌ترین نقطه در اروپاست و تا ارتفاع خیره‌کننده 3454 متر می‌رسد. به لطف راه‌آهن صد ساله‌اش که در سال 1912 افتتاح شد، جهانیان با منظره بی‌بدیل و مسحورکننده آن آشنا شدند و این دسترسی آسان و مناظر فوق‌العاده است که یونگفراو را به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگران در هنگام سفر به سوئیس تبدیل کرده است.

سفر به یونگفراو سوئیس

لوازم موردنیاز

حتی اگر نخواهید پیاده‌روی کنید، کت‌های زمستانی، کفش‌های محکم و عینک آفتابی به همراه داشته باشید. حتی در تابستان، ممکن است در بام اروپا هوا سرد باشد. وقتی روی برف و یخ (داخل قصر یخی) راه می‌روید، ممکن است آن مکان لغزنده و مرطوب باشد؛ به همین دلیل بچه‌های کوچک برای راه‌رفتن به کمک نیاز دارند. برای بچه‌ها هم عینک آفتابی به همراه داشته باشید؛ زیرا انعکاس برف و یخ در بالای این منطقه می‌تواند کورکننده باشد. درصورت لزوم بچه‌های کوچک را حمل کنید. اگر کوله‌پشتی کودک دارید، هنگام راه‌رفتن روی یخ بیشتر مراقب باشید تا سر نخورید.

اسکی در بام اروپا

سخن پایانی

در منطقه بام اروپا یعنی یونگفراو سوئیس، همه مناظر عالی و فریبنده هستند. شما می‌توانید مجموعه‌ای از دره‌های آفتابی، آبشارها، دیواره‌های صخره‌ای با شیب تند و قله‌های پوشیده از برف را تماشا کنید. بام اروپا ارزش کشف منطقه و هزینه بالای آن را دارد. اگرچه منطقه کوچک است و شما می‌توانید یک سفر رفت و برگشت در یک روز انجام دهید، آب و هوا در کوه‌های آن در برنامه‌های سفر شما تأثیر می‌گذارد، اما مطمئن باشید ارزش این را دارد که منتظر یک روز صاف باشید تا کوه‌ها را با شکوه کامل ببینید. در بام اروپا به معنای واقعی کلمه، نقطه اوج سفر در انتظار شماست.

 با وزش نسیم یخی روی صورت شما و خردشدن برف زیر پا می‌توانید از منظره بی‌بدیل و بی‌نظیری از بهشت کوهستانی مرتفع از یخ، برف و سنگ لذت ببرید. اگر قرار است تنها یک مکان از کشور سوئیس را ببینید، ما منطقه یونگفرا را پیشنهاد می‌کنیم. منظره کوهستانی معروف و بی‌نظیر این نواحی، قله‌های مشهوری از آلپ را در خود جای داده و آبشارهای خروشان، یخچال‌های غول‌پیکر و علفزارهای وسیع آن بسیار دیدنی هستند. گفتنی است در این منطقه در همه فصل‌ها جاذبه‌های گوناگونی برای گردشگران وجود دارد. علاوه بر این مناظر باشکوه، بام اروپا دارای جاذبه‌های هیجان‌انگیز و فوق‌العاده‌ای دیگری نیز است. یک قصر یخی در داخل ساختمان و 30 متر زیر سطح یخچال، شما را به یک تور جذاب از مجسمه‌های یخی هنری دعوت می‌کند.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات