دریاچه گاردا، بزرگ‌ترین دریاچه ایتالیا که باید از جاذبه‌های آن دیدن کرد

2 سال پیش 0 دیدگاه

در شمال ورونا، دریاچه گاردا در ایتالیا، بیش‌ترین تفریحات خانوادگی و آبی را میان دریاچه‌های ایتالیا داردکه از دامنه‌های شیب‌دار آلپ تا لبه شمالی دره پو می‌رسد. سواحل جنوبی دریاچه گاردای ایتالیا توسط تپه‌های کم‌پشتی پوشیده شده است، در‌حالی‌که در شمال، کوه‌ها و صخره‌ها،  حاشیه دریاچه را به ویژه در امتداد ساحل غربی تشکیل می‌دهند.

زمین این منطقه، جاذبه‌های متنوعی برای گردشگران ورزش‌دوست دارد. از بادهای ثابت برای قایقرانی و موج‌سواری گرفته تا کوه‌هایی برای کوهنوردی، راپل و دوچرخه‌سواری در کوهستان که همگی دارای منظره دریاچه گاردا هستند. به‌راحتی می‌توانید یک هفته را در این‌جا بگذرانید بدون این که حتی یک فعالیت تکراری داشته باشید. جاهای دیدنی دریاچه گاردا در این مقاله از نظر جغرافیایی از انتهای جنوبی دریاچه، به سمت بالا و ساحل شرقی و پایین به سمت غرب فهرست شده‌اند. شما می توانید برنامه سفر به ایتالیا و بازدیدتان از دریاچه گاردا را با این لیست از برترین دیدنی‌های دریاچه گاردا برنامه‌ریزی کنید.

معرفی جاذبه‌های اطراف دریاچه گاردا

  • دسننزا دل گاردا

اگر با قطار A4 Autostrada به دریاچه گاردا می‌رسید، Desenzano del Garda جایی است که احتمالا اولین بار بزرگ‌ترین دریاچه ایتالیا را خواهید دید. درست در غرب سیرمیونه، این شهر کوچک پرجنب‌وجوش در حوزه مارینا و اسکله‌هایی قرار دارد که در آن، کشتی‌های بخار دریاچه و هیدروفویل‌ها به سمت شهرهای اطراف دریاچه حرکت می‌کنند.

دریاچه گاردا ایتالیا

از قلعه‌ای که زمانی بالای تپه آن تاج‌گذاری انجام می‌شد، چیز زیادی باقی نمانده است اما ویلای رومانا، یک ویلای رومی، در نزدیکی مرکز شهر قدیمی حفاری شده و دارای موزاییک‌های چشم‌گیری است. کلیسای محلی دارای نقاشی تیپولو است. دسنزانو با کافه‌ها و رستوران‌های فراوان و اتصالات راحت قایق، پایگاهی عالی برای کاوش در دریاچه است. بهترین سواحل دریاچه گاردا در امتداد همین ساحل جنوبی قرار دارند.

دریاچه گاردا در ایتالیا

باردولینو و شهرهای جنوب شرقی

چهار شهر زیبا در ساحل جنوب شرقی قرار گرفته‌اند که در دامنه‌های ملایم مونت بالدو در چشم‌اندازی از باغ‌های زیتون و مزارع پوشیده از درخت انگور قرار گرفته‌اند. قایق‌ها در بندرگاه‌های کوچک خود حرکت می‌کنند، کافه‌ها در امتداد سواحل دریاچه‌شان پراکنده‌اند و فستیوال‌های مکرر در خیابان‌ها و پارک‌ها با کیوسک‌های رنگارنگ برگزار می‌شوند.

دیدنی‌های دریاچه گاردا

جنوبی‌ترین شهر Lazise است با دیوارهای شهر قرون وسطایی و قلعه‌ای که توسط خانواده Scaligeri از ورونا در قرن 14 ساخته شده است. زیتون‌های درشت را در همسایه Bardolino، در Museo dell'Olio d'Oliva ببینید و برای تحسین نقاشی‌های دیواری داخل کلیسای San Severo که قدمت آن به قرن هشتم می‌رسد، توقف کنید.

بیشتر بخوانید: جاذبه ورونای ایتالیا | شهر عاشقان معروف جهان

از دریاچه گاردا، مسیری برای پیاده‌روی به سمت روکا منتهی می‌شود، در محل قلعه‌ای قدیمی که نام خود را به دریاچه داده است. بین دریاچه گاردا و توری دل بناکو، دماغه زیبای پوشیده از سرو در سن ویگیلیو با ساحلی محبوب (اگرچه پوشیده از سنگ‌ریزه) در زیر قصری متعلق به قرن شانزدهم قرار دارد.

هتل دریاچه گاردا

  • توری دل بناکو

دل بناکو، یکی از زیباترین شهرهای دریاچه گاردا در امتداد این دریاچه قرار دارد، ساحل آن، انتهای قلعه قرون وسطایی باشکوه کاستلو اسکالیگرو که در سال 1383 بر روی ویرانه‌های یک قلعه قرن دهم ساخته شده، مشخص شده است.

برج غربی تنها چیزی است که از قلعه اصلی باقی مانده است. در موزه‌ای که چندین گالری در قلعه را به خود اختصاص داده است، می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد منطقه یاد بگیرید. اتاق‌ها به یک ماشین زیتون که سنگ‌های آن مربوط به دوران رومیان است و حکاکی‌های سنگی ماقبل تاریخ که در منطقه یافت می‌شود، اختصاص دارد. در ضلع جنوبی قلعه، بیشه لیموترش متعلق به دهه 1700 و یکی از معدود مناطق باقی‌مانده در این منطقه قرار دارد. این قلعه به دلیل منظره باشکوه سنگرهایش که شهر را با بندر و دریاچه‌اش دربرمی‌گیرد، ارزش بازدید دارد. توری دل بناکو در انتهای شرقی دریاچه مادرنو در ساحل غربی قرار دارد.

جاهای دیدنی دریاچه گاردا

  • آرکو

در شمال ریوا، جاده‌ها از میان مناظر باشکوه کوه‌های ناهموار و دریاچه‌های کوچک بالا می‌روند. تابلوهایی از ریوا به سمت کاسکاتا دل وارون دنبال کنید، آبشاری شگفت‌انگیز خواهید دید که از دریاچه‌ای یخی در بالا فرو می‌ریزد.

در شمال وارونه، شهر قدیمی آرکو در امتداد ساحل رودخانه سارکا در دره‌ای از پوشش گیاهی جنوبی سرسبز و غیرمنتظره قرار دارد. در این ریز اقلیم معتدل، مزارع و باغ‌ها رونق می‌گیرند و دو تفرجگاه زیبا به ترتیب با ماگنولیا و نخل تزئین می‌شوند. آرکو که در دهه 1800 توسط دوک هابسبورگ ساخته شد، دارای درختانی از سراسر جهان است. می‌توانید از دهکده به کاستلو دی آرکو بروید که روی صخره‌ای بنا شده است.

جاذبه‌های گردشگری دریاچه گاردا ایتالیا

  • تور دریاچه گاردا

اولین بخش پروژه Garda by Bike که قرار است مسیرهای موجود را به یک مسیر 140 کیلومتری دوچرخه‌سواری متصل کند، در سال 2018 افتتاح شد که Capo Reamol را به Limone sul Garda متصل می‌کند. این بخش بسیار دیدنی از ساحل شمال غربی است، جایی که صخره‌ها تقریبا به‌صورت عمودی فرو می‌ریزند و در برخی مکان‌ها مسیر در50 متری بالای دریاچه بر روی پایه‌های فولادی، معلق است.

جاذبه‌های دیدنی دریاچه گاردا در ایتالیا

این مسیر 2.5 متری برای دوچرخه‌سواری جاده‌ای یا کوهستانی مناسب بوده و دارای یک مسیر مخصوص عابر پیاده برای پیاده‌روی است. اگرچه این مسیر از دامنه کوه شیب‌دار عبور می‌کند، اما هیچ بخش شیب‌دار خاصی ندارد. قسمت جدید با چوب، سنگ‌فرش شده و مسیر در شب، روشن می‌شود. بخش‌های جدید برنامه‌ریزی شده، چندین مسیر دوچرخه‌سواری موجود را به‌هم متصل می‌کند تا دریاچه را به‌طورکامل احاطه کند.

بهترین دیدنی‌های دریاچه گاردا

  • ریوا دل گاردا

انتهای شمالی دریاچه گاردا، ریوا دل گاردا بین کوه‌ها و آب قرار دارد، ترکیبی دل‌پذیر از خیابان‌های قدیمی قرون وسطایی و پارک‌ها و تفرجگاه‌های آفتابی کنار آب. بر فراز مرکز قدیمی روکتای پرتگاه، یک برج دیده‌بانی ونیزی و در پایین در میدان طاقدار کنار بندر، یک برج ساعت عظیم قدیمی قرار دارد. در شرق و کنار دریاچه گاردا، روکا دل ریوا خندق‌دار قدیمی قلعه دیگری از اسکالیگری که بین قرن‌های 12 و 15 ساخته شده، قرار گرفته است. در داخل، موزه عالی سیویکو با مصنوعات ماقبل تاریخ و پس از آن، به خوبی نمایش و تفسیر شده است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره برج پیزا | علت کج‌بودن برج پیزا

ساحل در نزدیکی Torbole به دلیل بادهای مداوم به‌عنوان یک مکان برتر برای موج‌سواری شناخته می‌شود که باعث می‌شود قسمت شمالی دریاچه برای قایقرانی مناسب باشد. آموزش و اجاره برای هر دو ورزش در این‌جا ممکن است.

بازدید از جاهای دیدنی دریاچه گاردا

  • شهر کوچک سیرمونه

کوچک زیبای سیرمونه در انتهای دماغه‌ای طولانی قرار دارد که از ساحل جنوبی آن به دریاچه می‌رسد. به سختی می‌توان ورودی جذاب‌تری برای یک شهر پیدا کرد.  از روی یک خندق بر روی یک پل متحرک و داخل محوطه قلعه‌ای  وجود دارد که برای ساخت فیلم، ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره گوندولا سواری در ونیز ایتالیا

قلعه محصور در آب در قرن دوازدهم توسط Scaligeri، خانواده حاکم ورونا به‌عنوان بخشی از شبکه دفاعی آن‌ها در برابر میلان ساخته و بعدا توسط امپراتوری ونیزی نگهداری شد. از فضای داخلی بازسازی شده آن، بازدید کنید و از برج بالا بروید و مناظر پانوراما از دریاچه و شهر را ببینید. قبل از Scaligeri، رومی‌ها برای حمام کردن در چشمه‌های گوگردی به این‌جا می‌آمدند، چشمه‌هایی که اکنون اساس یک آب‌گرم مجلل هستند. منتظر شلوغی در Sirmione در آخر هفته باشید که بوتیک‌ها و کافه‌های گران‌قیمت آن همیشه لبریز از جمعیت است.

سفر به دریاچه گاردا ایتالیا

  • خرابههای یک ویلای رومی

ویلای کاتالوس شاعر رومی که از 84 تا 54 قبل از میلاد زندگی می‌کرد، در انتهای شبه جزیره قرار داشت. خرابه‌های وسیع آن هنوز مورخان را متحیر می‌کند که نظریه‌هایشان در مورد ماهیت دقیق آن از یک مجموعه حمام بزرگ گرفته تا نسخه باستانی یک استراحتگاه با خدمات کامل متفاوت است. قبل از گشت‌و‌گذار در خرابه‌ها و لذت بردن از مناظر دریاچه مایورکا در سه جهت، حتما این موزه کوچک را ببینید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات