افراد مشهور در برزیل

5 سال پیش 0 دیدگاه

افراد مشهور در برزیل مانند نیمار، پله، رونالدینیو گائوچو از فوتبالیست‌های معروف و پر افتخار این کشور هستند. جمهوری فدرال برزیل بزرگ‌ترین کشور در آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین است و بیش از 211 میلیون نفر در منطقه‌ای به وسعت 8.5 میلیون کیلومتر زندگی می‌کنند. بهترین سواحل، جزایر ایده‌آل، سواحل شهرهای بزرگ و جنگل‌های بارانی در امتداد خط ساحلی آن، هر ساله بازیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشانند‌. در ادامه با معرفی شخصیت‌های برجسته در برزیل همراه ما باشید.

 پائولو کوئیلو

 Paulo Coelho – Author (پائولو کوئیلو نویسنده)

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو، رمان‌نویس برزیلی است که بیش از 165 میلیون کتاب فروخته است. کیمیاگر که باعث پیشرفت نویسنده‌اش شد، احتمالا پرفروش‌ترین رمان او شناخته می‌شود و توسط یک انتشارات کوچک برزیلی منتشر شد. کوئلیو طی مصاحبه‌ای اشاره کرد کیمیاگر را تحت‌تأثیر سنت صوفیانه نوشته است. پس از انتشار کتاب کیمیاگر، او هر دو سال حداقل یک رمان می‌نویسد.

بیشتر بخوانید: معرفی برزیل

آثار او در بیش از 170 کشور مختلف منتشر شده است و بریدا،ک تاب بعدی‌اش در یک انتشارات بزرگ‌تر به چاپ رسید. کتاب‌های او بیش از 320 میلیون نسخه فروخت و توسط شرکت بریتانیایی Richtopia در رتبه دوم در فهرست 200 نویسنده تاثیرگذار معاصر قرار گرفت.

نیمار

Neymar – Professional Footballer (نیمار - فوتبالیست حرفه‌ای)

فوتبال، یکی از دلایل گردشگرانی است که هر ساله تور برزیل را انتخاب می‌کنند. نیمار یکی دیگر از بازیکنان محبوب فوتبال و از شخصیت‌های معروف برزیلی شناخته می‌شود. او در سانتوس به شهرت رسید و  اولین بازی حرفه‌ای خود را در 17 سالگی انجام داد. او در سال 2011 توانست برنده دوی قهرمانی پی در پی کمپئوناتو پائولیستا، یک کوپا دو برزیل و کوپا لیبرتادورس شود. در سال 1963 همچنین قهرمانی کوپا لیبرتادورس را به دست آورد. 

در سال‌های 2011 و 2012 نیمار به عنوان بهترین بازیکن سال آمریکای جنوبی انتخاب شد. سپس به اروپا رفت و در بارسلونا بازی کرد و به همراه لیونل مسی و لوئیز سوارز سه‌گانه قاره‌ای لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوردند. نیمار وقتی برای پاری سن ژرمن بازی می‌کرد، توانست در فصل 2019-2019 به یک چهارگانه داخلی دست یابد که اولین فینال این تیم در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رفت.

اسکار نیمایر

Oscar Niemeyer – Architect (اسکار نیمایر معمار)

معمار خارق‌العاده‌ای که طرح‌های استثنایی او شهرت بسیاری را برایش به دست آورد. مشخصه طراحی‌های اسکار نیمایر، اشکال عجیب و غریب و استفاده از فضاهای بزرگ است. غرفه سرپانتین در هاید پارک لندن، مقر سازمان ملل در نیویورک و موزه ملی برزیل در برازیلیا از طرح‌های معماری معروف اسکار به شمار می‌روند. او به منحنی‌های نفسانی آزاد مانند امواج اقیانوس و منحنی‌های یک زن علاقه داشت و اشاره کرده بود که هرگز به خطوط مستقیم علاقه‌ای ندارد.

آلیس براگا

 Alice Braga – Actress (آلیس براگا بازیگر)

از دیگر افراد مشهور برزیل می‌توان به آلیس براگا اشاره کرد. او در سال 1998حرفه بازیگری خود را در فیلم کوتاه پرتغالی زبان Trampolim آغاز کرد. در سال 2002 او به عنوان گلپر برای بازی در فیلم شهر خدا انتخاب شد و موفقیت بسیاری را به دست آورد. او در این فیلم، نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جایزه بزرگ سینما برزیل شد. در فیلم جنایی Journey to the End of Night آلیس اولین نقش انگلیسی زبان خود را  در سال 2006 بازی کرد. از دیگر فیلم‌های محبوب او می‌توان به من افسانه هستم، کمربند قرمز، کوری و عبور از آن سوی اشاره کرد.

Taís Araújo-Actress (آرائوخو)

از شخصیت‌های معروف برزیلی که در مدلینگ و بازیگری فعالیت دارد. او در تله‌نوول‌های ملی متعددی بازی کرده است و به عنوان اولین آفریقایی-برزیلیایی زن، نقش اصلی یک سریال تلویزیونی را در ساعات پربیننده بازی می‌کرد. آرائوخو همچنین در تعدادی از بحث‌های دانشگاهی از جمله دانشگاه کلمبیا نیویورک، شرکت کرد و اخیرا به عنوان یک بازیگر آمریکایی جنوبی یکی از 100 نفر شخصیت برتر زیر 40 سال انتخاب شد. به گفته Vogue، آرائوخو به دلیل بحث و حضور پررنگ در رسانه‌های اجتماعی در مورد مسائل نژادی در برزیل به عنوان «جذاب‌ترین و شجاع‌ترین ستاره تلویزیونی برزیل» شناخته می‌شود.

 رودریگو سانتورو

 Rodrigo Santoro- Actor (رودریگو سانتورو- بازیگر)

سانتورو بازیگر برجسته‌ای است که در پتروپولیس، یکی از شهرهای برزیل در ایالت ریودوژانیرو متولد شد. او به ویژه در بین بینندگان زن شهرت بسیاری دارد. او به عنوان اپراهای صابونی در تله‌نوول‌های متعددی که در تلویزیون برزیل پخش می‌شد، نقش‌های محوری را بازی کرد. او شهرت خود را در سال 2001 با بازی در فیلم برزیلی Bicho de Sete Cabeças (طوفان مغزی) به دست آورد. پس از آن، در فیلم‌های Love Actually، Lost، 300، The Last Stand، Jesus و تعدادی از تبلیغات شانل و بسیاری از فیلم‌های دیگر ایفای نقش کرد و به عنوان یکی از شخصیت‌های معروف برزیلی در لیست "جذاب‌ترین"، نامزد چندین جایزه در سانتورو شد.

مورنا باکارین

Morena Baccarin (مورنا باکارین)

از فعالیت‌های این بازیگر معروف برزیلی می‌توان به فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلفی از جمله Gotham، Firefly، Homeland و Deadpool اشاره کرد. او توانسته در نقش‌آفرینی و بازیگر نقش مکمل زن نامزد چندین جایزه شود. از زمان ازدواج‌شان در سال 2017، باکارین و بن مک کنزی دو فرزند را به دنیا آوردند. او قبلا با آستین چیک، تهیه کننده سینما ازدواج کرده بود و آن‌ها با هم یک پسر دارند.

الکساندر هرچکوویچ

 Alexandre Herchcovitch-Fashion designer (الکساندر هرچکوویچ-طراح مد)

هرچکوویچ به عنوان یک طراح مد برزیلی در سو پائولو زندگی می‌کند و بیشتر به خاطر سبک‌های آوانگارد و چاپ‌های غیرمعمولش شهرت دارد. جوانان برزیل جمجمه‌های امضا شده او را در دهه 1990 به عنوان نماد انتخاب کردند. او علاوه بر نیویورک، پاریس و دیگر شهرها در رویدادهای مد متعددی فعالیت داشته و  یونیفرم‌های مک دونالد برزیل را طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید: غذا در برزیل

او همچنین برای مدل Next Top Brazil  داور بود و توسط Cori و Zoomp استخدام شد. در حال حاضر، هرچکوویچ یک فروشگاه در ژاپن و چهار مکان در برزیل دارد. او سالانه، چهار مجموعه برای برند خود تاسیس می‌کند.

آیرتون سنا

Ayrton Senna (آیرتون سنا)

یک راننده مسابقه‌ برزیلی که توانست سه بار قهرمان مسابقات فرمول یک جهان شود. آیرتون سنا داسیلوا در سال 1994 در حین هدایت گرندپری سن مارینو در یک تصادف کشته شد. او آخرین راننده فوتی در فرمول یک است و حرفه موتورسواری خود را با کارتینگ آغاز کرد و در سال 1981 به مسابقات اتومبیلرانی چرخ باز رفت و توانست در سال 1983 قهرمانی فرمول 3 بریتانیا را به دست آورد.

او همچنین در سال 1984 اولین بازی فرمول یک خود را با تولمن هارت انجام داد و در سال بعد به لوتوس-رنو رفت و توانست برنده شش جایزه بزرگ در سه فصل آینده شود. در سال 1988 به آلن پروست فرانسوی در مک لارن-هوندا پیوست. در سال 1989 پروست مدعی قهرمانی شد و سنا دومین و سومین قهرمانی خود را در سال‌های 1990 و 1991 کسب کرد. در سال 1992، ترکیب ویلیامز و رنو شروع به تسلط بر فرمول یک کرد. در نظرسنجی‌های مختلف، او به عنوان یکی از بهترین راننده‌های فرمول یک در تمام دوران موتوراسپورت شناخته می‌شود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات