معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در کیپ تاون

6 سال پیش 0 دیدگاه

آشنایی با معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در کیپ تاون

رستوران های شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی زود‌تر از آن که فکرش را بکنید، باز می‌شوند. شهر کیپ تاون جزو شهرهای بزرگ و پرجمعیت این کشور است که در تور آفریقای جنوبی باید از آن دیدن کنید. با توجه با این که اغلب جمعیت کیپ تاون به دین مبین اسلام گرایش دارند، در رستوران‌های آن نیز غذاهایی طبخ می‌شوند که در شرع اسلام حلال اعلام شده‌اند. در این مطلب همراه‌تان هستیم تا با شما درباره بهترین رستوران‌های کیپ تاون صحبت کنیم.

 با خواندن این مطلب به تمام ویژگی‌ها و امکاناتی که در این رستوران‌ها انتظارتان را می‌کشند، خواهیم پرداخت. همچنین اطلاعاتی مثل آدرس رستوران یا کافه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پس به خواندن ادامه دهید.

رستوران آدیس این کیپ

رستوران آدیس این کیپ

رستوران آدیس این کیپ یکی از مشهورترین رستوران‌ها در کیپ تاون محسوب می‌شود. در این رستوران غذاهای مخصوص اتیوپی را خواهید یافت. غذاهای اتیوپی اغلب غذاهای گیاهی هستند که به خاطر عطر و طعم خاصی که دارند، بسیار محبوب هستند. بنابراین رستوران آدیس این کیپ مخصوص گیاه‌خواران است. معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذای اتیوپی اینجرا نام دارد. این غذا که در واقع نوعی نان بزرگ است، در رستوران آدیس این کیپ نیز طبخ می‌شود. می‌توان روی این نان، غذاهای مختلفی را ریخته و میل کرد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی در کیپ تاون

زمان کاری رستوران آدیس این کیپ: این رستوران در همه ایام هفته به غیر از یکشنبه‌ها از ساعت 12 تا 23:00 باز بوده و خدمات می‌دهد.

آدرس: کیپ تاون، خیابان کلیسا

رستوران بسم‌‌الله

رستوران بسم‌‌الله

رستوران بسم‌الله که یک رستورانی مالایی است که در منطقه بوکاپ کیپ تاون قرار دارد. اداره این رستوران به عهده یک خانواده قرار داشته و در آن، غذا‌های حلال یافت می‌شود. غذاهای موجود در رستوران بسم‌الله متعلق به مالا و هند هستند. از جمله اصلی‌ترین این غذاها می‌توان به بابوتی، بره بریان، کاری و روگان جوش هندی اشاره کرد.

باید بگوییم که غذاها در این رستوران با قیمت مناسب به دست مشتریان می‌رسند. با توجه با نام این رستوران و تعریفاتی که درباره آن خواندید، حتما تاکنون به این موضوع پی برده‌اید که غذاهای رستوران بسم‌الله کاملا حلال و مطابق با احکام دین اسلام سرو می‌شوند. پس مسلمانان هیچ نگرانی از بابت وجود شبهه در غذاها نداشته و می‌توانند با خیال آسوده از طعم و مزه دلپذیر آن‌ها لذت ببرند.

ساعات کار رستوران: رستوران بسم‌الله نیز مانند رستوران آدیس ایک کیپ روز‌های دوشنبه تا شنبه در ساعات 12 ظهر تا 22 باز است.

آدرس؛ کیپ تاون، خیابان وال استریت

رستوران بوکاپ کومبویس

رستوران بوکاپ کومبویس

رستوران بوکاپ کومبویس از دیگر رستوران‌های کیپ تاون است که غذاهای حلال ارائه می‌دهد. این رستوران تپه سیگنال و منطقه مالایی‌ها واقع شده‌ است. منطقه مالایی‌های در حقیقیت محل سکونت مهاجران اندونزی و مالزی در کیپ تاون است. این محله به خاطر وجود خانه‌های رنگارنگ در آن، جزو جاذبه‌های دیدنی کیپ تاون نیز محسوب می‌شود.

رستوران بوکاپ هم در این محله قرار دارد. این رستوران به وسیله دو نفر از بومیان آن منطقه مدیریت می‌شود. این افراد نازلی لارنی و یوسف هستند. در رستوران بوکاپ علاوه بر دسترسی به غذاهای متعلق به کشور‌های جنوب شرق آسیا مثل مالزی، امکان تماشای مناظر دل‌انگیز و زیبای شهر کیپ تاون و محله مالایی‌ها را نیز دارید. در این رستوران نیز همه غذاها به صورت حلال طبخ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

زمان فعالیت: این رستوران نیز از دوشنبه‌ها تا شنبه‌ها از ساعت 12 ظهر تا 22:30 دایر است. البته در اوسط این زمان کاری، رستوران به مدت 2 ساعت بسته خواهد بود. این رستوران در روز‌های یکشنبه نیز فعالیت دارد اما ساعت فعالیت آن از 12 تا 15:30 است.

آدرس: خیابان آگست، شهر بوکاپ کیپ تاون.

رستوران پرل اسپون

رستوران پرل اسپون

رستوران پرل اسپون در واقع هم رستوران است هم یک کافه دنج. بنابراین می‌توان این مکان را جزو کافه‌های کیپ تاون نیز به حساب آورد. این کافه رستوران مجلل و سطح بالا، یک شعبه دیگر نیز در شهر کیپ تاون دارد. کارکنان این رستوران‌ها با توجه و پیگیری، مواردی همچون سالاد، ساندویچ و انواع فست فود، غذاهای دریایی و همچنین انواع صبحانه را برای مشتریان سرو می‌کنند. تزئینات غذا‌های رستوران پرل اسپون بر زیبایی و طعم آن‌ها اضافه می‌کند. غذاها کاملا حلال بوده و افزون بر آن، تولید نوشیدنی‌های حاوی الکل در این رستوران ممنوع است.

زماک فعالیت رستوران پرد اسپون: زمان فعالیت این رستوران از دوشنبه تا شنبه ساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر است. این زمان در یکشنبه‌ها به 8 صبح تا 12 کاهش می‌یابد.

آدرس: خیابان بلودر، کیپ تاون.

رستوران آناتولی

رستوران آناتولی

رستوران آناتولی جزو خاص‌ترین رستوران‌های کیپ تاون به شمار می‌ود. در این رستوران که یک رستوران ترکی است، غذاهای سنتی متعلق به ترکیه سرو می‌شود. غذاهای این رستوران هم حلال هستند. در رستوران آناتولی، انواع غذاهای لذید ترکی از کباب ترکی گرفته تا ران بره و غذاهای گیاهی متنوع، سرو می‌شود.

 کباب ران بره یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توانید در این رستوران میل کنید. روش پخت این غذا در آفریقای جنوبی به این صورت است که ران بره را در ادویه‌جات و آب پرتقال پخته و به همراه بادمجان‌های کباب شده میل می‌کنند. در رستوران آناتولی، دسر‌های سنتی خوشمزه‌ای نیز آماده می‌شود. دسر‌هایی همچون راحت‌الحلقوم، باقلوا،  لوکوم ترکی و شیرینی‌‌های سنتی ترکی که می‌توانید آن‌ها را با قهوه یا چای میل کنید.

 زمان فعالیت: دوشنبه‌ها تا شنبه‌ها از ساعت 18:00 تا 22:00

آدرس رستوران: خیابان ناپیر، واترکانت کیپ تاون

رستوران ایسترن فود بازار

رستوران ایسترن فود بازار

در ادامه معرفی رستوران‌های معروف کیپ تاون، به بیان ویژگی‌ها و امکاناتی که رستوران ایسترن فود بازار ارائه می‌دهد، خواهیم پرداخت. در این رستوران که متشکل از چندین فروشگاه مجزای غذاست، غذاهای متنوعی از کشور‌های مختلف، سرو می‌شود. کشور‌هایی از قبیل چین، هند، ترکیه و غذاهای خیابانی متعلق به آفریقای جنوبی که با قیمت‌های ناچیزی به فروش می‌رسند.

در مجاورت رستوران ایسترن فود، بالای 10 مغازه مخصوص پخش غذا وجود دارد. بیشتر این اغذیه فروشی‌ها فضای کافی برای حضور مشتریان را ندارند؛ به همین منظور فضایی را خارج از مغازه برای نشستن افراد در نظر گرفته‌اند. در این مغازه‌ها که طبق قوانین اسلامی فعالیت می‌کنند، فقط غذا‌های گوشتی وجود ندارد. بلکه غذاهای گیاهی بسیار باکیفیتی نیز در این مکان‌ها سرو می‌شود. اگر در جستجوی یک رستوران با 3 ویژگی حلال بودن غذاها، لذید بودن و مهم‌تر از آن ارزان بودن هستید، رستوران ایسترن فود بازار و به طور کلی همه اغذیه فروشی‌‌های این محله، گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.

زمان فعالیت رستوران: این رستوران نیز مانند سایرین در روز‌های دوشنبه تا شنبه فعال است. ساعات فعالیت آن نیز از 9 تا 22 است.

آدرس: خیابان لانگ مارکت، کیپ تاون، آفریقای جنوبی.

سخن پایانی

هما‌نطور که در ابتدای مقاله به شما قول داده بودیم، چند مورد از مهم‌ترین رستوران‌های کیپ تاون را معرفی کردیم. اگر توجه کرده باشید، همه این رستوران‌ها در روز‌های یکسانی فعالیت می‌کنند اما ساعت کاری آن‌ها از رستوران به رستوران یا کافه‌ای دیگر متفاوت است. مهم‌ترین ویژگی که در همه این رستوران‌ها مشترک بوده و در این مطلب بارها به آن اشاره کردیم، حلال بودن غذاها از نظر مسلمانان و ارزانی غذا‌هاست. شما با توجه به مطالبی که در این مقاله خواندید، می‌توانید رستورانی را انتخاب کنید که با سلایق، ذائقه و شرایط شما سازگار باشد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات