راهنمای سفر به فرانسه

6 سال پیش 0 دیدگاه

راهنمای سفر به فرانسه شامل موارد بسیاری است که شما را برای داشتن سفری ایده‌آل به این کشور راهنمایی می‌کند. فرانسه متنوع‌ترین، خوشمزه‌ترین و از بسیاری جهات هیجان‌انگیزترین کشور اروپا شناخته می‌شود. شهرها و قلعه‌های زیبا، دره‌ها، رودخانه‌های پرپیچ‌وخم و اقیانوس‌های تاکستان بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. فرانسه همچنان در تکنولوژی، معماری، مد و آشپزی در دنیا زبانزد است. ترکیبی لذت‌بخش از زیبایی طبیعی و مصنوعی با قلعه‌های لوستردار، خطوط ساحلی، کلیساهای سربه‌فلک کشیده، مرتفع‌ترین رشته کوه‌های اروپا و موزه‌های متعدد، این کشور را به یکی از باارزش‌ترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل کرده که نمادهای فرهنگی جهان غرب را به بهترین شیوه به نمایش می‌گذارد. در ادامه با راهنمای سفر به این کشور شگفت‌انگیز با ما همراه باشید.

فرانسه، کشور بزرگی است و قوانین و آداب و رسوم اجتماعی متفاوتی در نقاط مختلف آن وجود دارد. بااین‌حال، گردشگران باید از انجام برخی امور پرهیز کنند. با دنبال کردن این قوانین در هر کجا که هستید، اوقات خوبی و دل‌پذیری را سپری خواهید کرد:

دانستن چند کلمه فرانسوی را دست کم نگیرید!

فرانسوی‌ها همیشه می‌گویند که با زبان انگلیسی راحت نیستند، اما بسیاری از مردم، انگلیسی صحبت می‌کنند و اگر متوجه شوند که شما هم این کار را می‌کنید، شما را همراهی خواهند کرد. هرچند، دانستن چند کلمه فرانسوی باعث می‌شود همیشه خدمات بهتری دریافت کنید و از احترام بیشتری برخوردار خواهید شد. به عنوان مثال: " Bonjour " به معنای سلام، " Au Revoir "، خداحافظ و برای تشکر از " Merci " استفاده می‌کنند.

راهنمای سفر به کشور فرانسه

در مغازه‌ها یا بارها آداب اجتماعی مخصوصی وجود دارد. در کشورهای دیگر، معمول است که سلام کنید و مستقیما سفارش دهید. هرچند اگر وقت بگذارید، همه شما را بیشتر دوست خواهند داشت. سلام و یا در حالت ایده‌آل، «بنژوق» بگویید. منتظر پاسخ باشید و ممکن است سوالی بپرسند که چگونه می‌توانند کمک کنند و غیره. سپس درخواست خود را مطرح کنید. 

بیشتر بخوانید: ۹ دلیل برای اینکه حداقل یک‌بار به پروانس سفر کنید

سفارش دادن در بارها و رستوران‌ها

راهنمای سفر به کشور فرانسه را مطالعه کنید و برای سفارش دادن در بارها و رستوران‌ها با آداب خاص آن‌ها آشنا شوید. در رستوران‌ها معمولا پشت میز انتخابی خود می‌نشینید و منتظر می‌شوید تا پیشخدمت به سراغ شما بیاید و در فضای تراس‌ها نیز همین شیوه رایج است. اگر پیشخدمت‌ها به سراغ شما نمی‌آیند، سعی کنید تماس چشمی برقرار کنید یا کمی دست خود را بالا ببرید.

راهنمای سفر به کشور فرانسه | آداب مردم فرانسه

کارکنان فرانسوی، آموزش‌های زیادی در مورد غذا و نحوه‌ سرو دیده‌اند و بسیار  در حال تلاش هستند چند کار را همزمان انجام دهند. پیشخدمت‌ها انتظار انعام زیادی ندارند و اغلب بسته به سطح خدمات و غذا، صورت‌حساب را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

در فرانسه با صدای بلند صحبت نکنید!

فرانسوی‌ها در مورد میزان سر و صدا نسبت به افراد دیگر احترام زیادی قائل می‌شوند. در بیشتر موارد، افرادی که با صدای بلند در کافه‌ها گفتگو می‌کنند، گردشگران انگلیسی زبان هستند. سعی کنید میزان سر و صدای خود را کنترل کنید، به خصوص در روستاها و شهرهای آرام در شب و از این که باعث شوید فرانسوی‌های عصبانی به شما  بگویند ساکت، اجتناب کنید!

راهنمای سفر به کشور فرانسه | سفر به فرانسه

استفاده از تلفن همراه!

اگر راهنمای سفر به کشور فرانسه را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد هنگامی که همراه افراد دیگر در کافه هستید، بهتر است گوشی خود را کنار بگذارید. از نظر اجتماعی غیرقابل قبول است که گوشی خود را روی میز داشته باشید و نشان دهید که منتظر تماس هستید. از گوشی خود مطمئنا هنگام غذا یا نوشیدنی استفاده نکنید؛ چرا که بی‌ادبی تلقی می‌شود و ممکن است نشانگر این موضوع باشد که شما تمایل ندارید آن‌جا باشید.

سفر به فرانسه، راهنمای سفر به کشور فرانسه

برای انجام کارها از تلفن استفاده کنید. درحالی‌که کسب و کارها ممکن است آنلاین باشند، اما بیشتر هماهنگی‌ها هنوز از طریق تلفن انجام می‌شود و اگر تمایل دارید به صورت الکترونیکی ارتباط برقرار کنید، ممکن است تماس شما زمانبر شود. برای رزرو، جلسات و یافتن اطلاعات بهتر است چند کلمه فرانسوی را امتحان کنید و سپس ببینید که آیا آن‌ها انگلیسی صحبت می‌کنند یا خیر!

صرف صبحانه در فرانسه

فرانسوی‌ها علاقه کمتری برای خوردن صبحانه دارند. کروسان، شیرینی و بریوش با قهوه یا شکلات داغ برای صبحانه می‌توانند گزینه‌هایی عالی باشند. کافه‌ها معمولا صبحانه سرو نمی‌کنند و به ندرت می‌توان مکان‌های زیادی را پیدا کرد، حتی در شهرهای بزرگ‌تر که رستوران‌ها فراوان هستند‌. گردشگران معمولا چیزی بیش از یک تخم مرغ و یک تکه بیکن نصیب‌شان نمی‌شود و در عوض برای صرف یک غذای لذیذ باید تا وقت ناهار و شام منتظر شوند.

راهنمای سفر به کشور فرانسه | غذاهای فرانسوی

برای خوردن فست‌فود، گزینه‌های بسیاری وجود دارد که در طول روز بدون توقف ارائه می‌شوند، هرچند این غذاها بهترین گزینه نیستند و حتی ممکن است در شهرها و روستاهای کوچک‌تر وجود نداشته باشند. صرف ناهار از ظهر یا درست بعد از آن شروع ‌شده و اگر خوش‌شانس باشید تا ساعت 2 بعدازظهر ادامه خواهد داشت و شام از ساعت 7 بعدازظهر شروع می‌شود. فرانسوی‌ها معمولا حدود ساعت 7:30 بعدازظهر غذا می‌خورند و شما می‌توانید تا ساعت 10 شب در مکان‌های کوچک‌تر غذا، سفارش دهید. 

عبور عابران پیاده از گذرگاه

در گذرگاه‌های عابر پیاده، خودروها اجازه پارک و توقف ندارند تا عابران پیاده به راحتی عبور کنند. بنابراین آن‌ها باید سرعت خود را کاهش دهند. اگر می‌خواهید از خیابان عبور کنید، باید هدف خود را نشان دهید، شروع به حرکت کنید، اما مطمئن شوید که آن‌ها شما را دیده‌اند.

راهنمای سفر به کشور فرانسه | تور فرانسه

فرانسوی‌های بسیاری را در سواحل، پارک‌ها، اتوبوس‌ها می‌بینید که همیشه در رفت‌وآمد هستند‌. آن‌ها فکر می‌کنند که همه به یک اندازه حق دارند بهترین مکان‌ها را داشته باشند و هیچ اشکالی در اشتراک‌گذاری فضای عمومی موجود وجود ندارد. برای گفتگوهای بهتر، پیش‌قدم شوید و دوستی برقرار کنید تا از بودن در فرانسه بیشتر لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین و جادویی‌ترین بازارهای کریسمس فرانسه

اوقات خانوادگی در فرانسه

فرانسوی‌ها برای اوقات خانوادگی، بسیار ارزش قائل هستند و یکشنبه‌ها اغلب دور هم جمع می‌شوند. علاوه‌براین، همه مغازه‌ها در همه مکان‌ها در روزهای یکشنبه اجازه ندارند باز باشند. به همین دلیل، احتمالا روزهای یکشنبه خیلی از مکان‌ها بسته هستند.

راهنمای سفر به کشور فرانسه | آداب معاشرت در فرانسه

اگر به شام ​​یا مهمانی دعوت شده باشید، در هر کجای دنیا مرسوم است، هدیه‌ای با خود همراه داشته باشید. اما در فرانسه، حتی اگر برای  قهوه به جایی دعوت شدید، مقداری بیسکویت برای قهوه، مقداری کیک از «بولانجری» (نانوایی) محلی با خود ببرید.

راهنمای سفر به کشور فرانسه | گشت‌وگذار در فرانسه

در دنیای تجارت و هنگام ملاقات با دوستان برای قهوه، به موقع رفتن خیلی مهم نخواهد بود. اگر کسی بگوید که یک مهمانی از ساعت 8 شب شروع می شود، احتمالا شما در آن زمان تنها کسی هستید که آن‌جا هستید. اگر میزبان خود را به خوبی بشناسید، عالی خواهد بود، اما در غیر این صورت ممکن است کمی برایتان ناخوشایند باشد.

شنا، قایق‌سواری و ایمنی در آب

از دیگر نکات راهنمای سفر به فرانسه توجه به علایم هشدار در سواحل است. شنا کردن در آب‌های ساحلی می‌تواند خطرناک باشد. همیشه از پرچم‌های هشداردهنده در سواحل پیروی کنید. برای مثال: علامت سبز نشان‌دهنده آب‌های آرام است و شنا مجاز خواهد بود. در علامت قرمز، آب‌ها متلاطم و خطرناک و شنا ممنوع خواهد بود. در پاییز و زمستان، هنگام راه رفتن در ساحل احتیاط کنید، زیرا امواج می‌توانند غیرقابل پیش‌بینی باشند.

راهنمای سفر به کشور فرانسه | بهترین تفریحات در فرانسه برای کودکان

از رفتن به سواحل یا مناطق ساحلی در موقع هشدارهای شدید جوی خودداری کنید و مراقب علائم هشداردهنده فرسایش صخره و ریزش سنگ باشید. در آب‌های ناشناخته شیرجه نزنید، زیرا صخره‌های پنهان یا اعماق کم می‌توانند باعث آسیب جدی یا مرگ شوند.

راهنمای سفر به کشور فرانسه | تفریحات کشور فرانسه

فعالیت‌های کوهستانی

فعالیت‌های کوهستانی مانند پیاده‌روی، می‌تواند خطرناک باشد، به‌خصوص اگر به خوبی آماده نشده باشید. مسیرها همیشه علامت‌گذاری نمی‌شوند و حتی در تابستان شرایط آب‌وهوایی می‌تواند به سرعت تغییر کند. در زمستان، بارش برف سنگین می‌‌تواند دسترسی به برخی از روستاها و مراکز اسکی را دشوار کند و جاده‌ها صعب‌العبور شوند. همچنین خطر ریزش بهمن وجود دارد که برخی از آن‌ها می‌توانند کشنده باشند.

راهنمای سفر به کشور فرانسه | جاذبه‌های فرانسه

پیاده‌روی، کوهنوردی یا اسکی

سعی کنید از همراهان پیاده‌روی خود جدا نشوید، از خرید بیمه مسافرتی که شامل امداد و نجات هلیکوپتر و تخلیه پزشکی می‌شود، اطمینان حاصل کنید که شرایط بدنی شما به اندازه کافی خوب است تا با چالش‌های این قبیل فعالیت‌ها مقابله کنید.

راهنمای سفر به کشور فرانسه | کوهنوردی در کوه‌های فرانسه

سعی کنید از مسیرها یا شیب‌های مشخص شده، خارج نشوید و اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی مجهز هستید. بهتر است یکی از اعضای خانواده یا دوستان را از برنامه سفر خود مطلع کنید.

بیشتر بخوانید: 8 قانون جالب و عجیب در فرانسه | قوانین عجیب فرانسه

حمل و نقل عمومی در فرانسه

حمل‌ونقل عمومی در فرانسه به صورت شهری و بین شهری بسیار قابل اطمینان است. هنگام استفاده از این نوع حمل‌ونقل، مطمئن شوید که بلیط خود را تأیید کرده و آن را تا پایان سفر نگه دارید. مقامات به‌طور منظم بررسی‌های تصادفی انجام می‌دهند و در صورت نداشتن بلیط معتبر، ممکن است جریمه شوید.

راهنمای سفر به کشور فرانسه | آشنایی با کشور فرانسه

تاکسی‌های غیرقانونی در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار پاریس می‌تواند مشکل‌ساز باشند. کلاهبرداران نرخ‌های بسیار بالاتری نسبت به تاکسی‌داران رسمی دریافت می‌کنند. هنگام خروج از فرودگاه یا ایستگاه قطار، درخواست‌های مستقیم را نادیده بگیرید و فقط از تاکسی‌های رسمی یا برنامه اشتراک‌گذاری سواری مورد اعتماد استفاده کنید.

کشورهای حوزه شنگن

راهنمای سفر به کشور فرانسه در مورد کشورهای حوزه شنگن دستورالعمل‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است. فرانسه یکی از کشورهای حوزه شنگن است. برخی از مردم برای سفر به کشورهای حوزه شنگن، نیازی به ویزا ندارند. بااین‌حال، سفر بدون ویزا فقط برای اقامت تا 90 روز در هر دوره 180 روزه اعمال می‌شود. اگر قصد دارید برای مدت طولانی‌تری در منطقه شنگن بمانید، به ویزا نیاز خواهید داشت. قبل از سفر باید با کمیسیون عالی یا سفارت کشور یا کشورهایی که به آن سفر می‌کنید، تماس بگیرید و ویزای‌های مناسب را دریافت کنید.

راهنمای سفر به کشور فرانسه، کشورهای حوزه شنگن

دولت فرانسه کنترل مرزهای داخلی را در برخی از بنادر ورودی مجددا برقرار کرده است. هنگام ورود به فرانسه احتمال دارد از شما خواسته شود که از قسمت کنترل‌ مهاجرت عبور کنید، حتی اگر از کشور دیگری در منطقه شنگن وارد شوید.

شرایط ورود، بسته به نوع پاسپورتی که برای سفر استفاده می‌کنید، متفاوت است.

قبل از سفر، با شرکت حمل‌ونقل خود در مورد شرایط گذرنامه هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. قوانین آن در مورد اعتبار پاسپورت ممکن است سختگیرانه‌تر از قوانین ورود به کشور باشد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات