حمل و نقل در آتن

6 سال پیش 0 دیدگاه

حمل و نقل عمومی در آتن، قبل از این که ماشین‌ها، ترافیک و دود وجود داشته باشد، وجود داشته است. در آتن اولین وسیله برنامه‌ریزی شده برای این کار اسب و کالسکه بود. راه‌آهن گزینه بعدی است که در امتداد مسیر مهم واگن‌ها حرکت می‌کند و مرکز آتن را به بندر پیروس مرتبط می‌کند و در سال 1869 احداث شده است. سیستم حمل و نقل عمومی به سختی می‌تواند با رفت و آمدهای روزانه هماهنگ باشد. بنابراین به عنوان یک بازدیدکننده از شهر گزینه‌ها ممکن است بسیار زیاد و درعین‌حال گیج‌کننده به نظر برسند.

حمل و نقل عمومی آتن

حمل و نقل عمومی در آتن

بهترین راه برای رفت و آمد در آتن پیاده و با مترو است. بسیاری از جاذبه‌های اصلی شهر در فاصله چند قدمی با مترو در فاصله کوتاهی از یکدیگر قرار دارند. در واقع اجاره ماشین چیزی بیش از یک مزاحمت نیست. زیرا ترافیک سنگین است و پارکینگ به سختی پیدا می‌شود. حمل و نقل عمومی در آتن مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد است و بیشتر، شهر و حومه آن را پوشش می‌دهد. در ادامه مقاله با انواع وسایل حمل و نقل در آتن آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی آتن

حمل و نقل با مترو

سریع‌ترین وسیله حمل و نقل در آتن، مترو است. سیستم متروی آتن از 3 خط تشکیل شده و به مسیرهای تراموا، اتوبوس و راه‌آهن حومه شهر متصل می‌شود. مترو همه روزه از ساعت 5 صبح تا نیمه شب کار می‌کند. خطوط 2 و 3 تا ساعت 2 بامداد جمعه‌ها و شنبه‌ها فعال هستند. 

حمل و نقل با مترو آتن

در ساعات اوج مصرف، قطارها هر 5-6 دقیقه یک بار حرکت می‌کنند. خط 1 یک قطار زمینی (معروف به ISAP) است که از حومه شمالی کیفیسیا تا بندر پیرئوس حرکت می‌کند و در سه ایستگاه (آتیکی، اومونیا و موناستیراکی) به خطوط 2 و 3 متصل می‌شود.

راه‌آهن حومه‌ای آتن

راه‌آهن حومهای

 قطار زمینی ارتباط مستقیمی بین بندر پیرئوس وفرودگاه بین‌المللی آتن دارد. همچنین آتن را به هالکیدا در اویا و کیاتو و کورنت در پلوپونز متصل می‌کند. راه‌آهن حومه‌ای همه روزه از ساعت 4:30 صبح تا 11 شب کار می‌کند.

حمل و نقل با هواپیما

حمل و نقل با هواپیما

آیا می‌دانید بهترین راه برای سفر یونان و جابه‌جایی در آن چیست؟ شما می‌توانید به فرودگاه بین‌المللی آتن برسید و سپس با هواپیما، اتوبوس، ماشین، قطار یا کشتی در اطراف حرکت کنید. برخی از مکان‌های محبوب دارای فرودگاه بین‌المللی (سانتورینی، میکونوس و غیره) هستند که می‌توانید مستقیما به آن‌جا پرواز کنید و از آنجا با کشتی به جزیره دیگری بروید.

حمل و نقل با دوچرخه آتن

حمل و نقل با دوچرخه

 آتن یکی از بهترین شهرهای جهان برای دوچرخه‌سواری است. از سه طرف توسط کوه‌ها احاطه شده و از سوی دیگر با خط ساحلی خلیج سارونیک. تعداد کمی از پایتخت‌ها می‌توانند با چنین جغرافیای باشکوهی رقابت کنند. چرا که آب و هوای گرم و خشک، دوچرخه‌سواری را به یک پیشنهاد راحت در تمام طول سال تبدیل می‌کند.

حمل و نقل با اتوبوس آتن

حمل و نقل با اتوبوس

اتوبوس و واگن برقی آتن بسیار گسترده است. بیشتر اتوبوس‌ها و ترولی‌بوس‌ها روزانه از ساعت 5 صبح تا نیمه‌شب و اتوبوس‌های فرودگاه اکسپرس به صورت 24 ساعته کار می‌کنند. بیش از هزار اتوبوس در خیابان‌های آتن ترد می‌کنند که فهرست مسیرها و نام اتوبوس‌ها را روی تابلوهای راهنما درج کرده‌اند. بااین‌حال، حمل و نقل با اتوبوس بیشتر در مناطق شهری صورت می‌گیرد که مترو به آن‌ها دسترسی ندارد، مانند محله‌های مسکونی و ریویرا.

اتوبوس هاپ آن هاپ آف یکی از بهترین راه‌ها برای گشت‌وگذار در اطراف آتن و حومه آن است. تورهای متنوعی مانند تور کلاسیک، تور آتن و پیرئوس و تور آتن و ساحل ریویرا را ارائه می‌دهد. تورهای با اتوبوس پرش به 12 زبان، وای فای رایگان، 2 تور عکس همراه رایگان و یک لیوان نوشیدنی یونانی رایگان مجهز هستند. همه این موارد در مقاله راهنمای سفر به یونان به طور کامل توضیح داده شده است.

حمل و نقل با تاکسی آتن

حمل و نقل با تاکسی

یکی از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل در آتن تاکسی‌ها هستند. همه تاکسی‌ها زردرنگ بوده و مجهز به تاکسی‌متری هستند که کرایه را نمایش می‌دهد. تاکسی‌ها در آتن زرد هستند و می‌توان آن‌ها را در هر زمان و هر مکان پیدا کرد. ایستگاه تاکسی در خارج از فرودگاه، ایستگاه قطار، ایستگاه‌های مترو، بیمارستان‌ها، موزه‌ها، تئاترها، تقریبا در همه جا وجود دارند.

اگر می‌خواهید تاکسی را در آتن متوقف کنید، کافی است کنار جاده قدم بگذارید و دست خود را بالا ببرید. در غیر این صورت می‌توانید با تماس با یکی از شماره‌های زیر تاکسی رزرو کنید: 18222، 18300، 18288، 18180 یا تاکسی خود را به صورت آنلاین رزرو کنید. کرایه‌ها از نیمه شب تا 5 صبح دو برابر می‌شود. هنگام ورود به تاکسی از بندر، فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و ایستگاه اتوبوس KTEL هزینه اضافی دریافت می‌شود.

حمل و نقل با تراموا آتن

حمل و نقل با تراموا

درحالی که این وسیله حمل و نقل در آتن، کمتر توسط مردم محلی استفاده می‌شود اما باید گفت حمل و نقل با تراموا راهی راحت برای سفر در آتن است و شبکه آن هنوز در حال توسعه است. حمل و نقل با تراموا را می‌توان راحت‌ترین راه برای سفر در امتداد ریویرا آتن و کشف حومه‌های ساحلی در نظر گرفت.

حمل و نقل عمومی در آتن

یک بخش جدید یک مسیر دایره‌ای در پیرئوس که به ریل‌های موجود مرتبط می‌شود، به تازگی افتتاح شده است. درحالی که قبلا با سه خط جدا شده بود، اکنون دو خط وجود دارد. خط T6 از میدان سینتاگما به ساحل کشیده شده و به ایستگاه Pikrodafni ختم می‌شود. خط T7 در امتداد ساحل از Asklipieio Voulas به Piraeus می‌رود. این دو خط در ایستگاه Pikrodafni به هم می‌رسند. بنابراین می‌توانید تنها با یک ترانسفر از مرکز آتن به Pireaus یا Voula سفر کنید.

اجاره خودرو آتن

اجاره خودرو در آتن

با یک ماشین یا موتور سیکلت می‌توانید به راحتی به هر مکانی در شهر حرکت یا به مقاصد نزدیک مانند کیپ سونیون، کورینت، آراچوا، دلفی و غیره سفر کنید. اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید اجاره کردن ماشین ایده بسیار خوبی است. یک ماشین برای سفرهای دیدنی شما! در مورد حمل و نقل در آتن با ماشین همیشه باید در نظر داشته باشید که ترافیک در آتن یک پدیده رایج بوده و همچنین ممکن است در یافتن جای پارک رایگان با مشکل مواجه شوید.

قطار شادی آتن

قطار شادی

یک راه سرگرم‌کننده جایگزین برای کشف بهترین نقاط دیدنی آتن، Happy Train است! قطار Happy در اطراف مرکز تاریخی آتن گشت می‌زند و از کنار مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر می‌گذرد. این قطار واقعا متمایز است: رنگ قرمز روشنی دارد و شبیه یک اسباب‌بازی است! تورهای گشت‌و‌گذار با قطار شاد از میدان قانون اساسی در مرکز شهر آتن شروع می‌شود و یک برنامه سفر شگفت‌انگیز را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفریحات رایگان در آتن

قطار شاد از کنار بناها و مکان‌هایی مانند پارلمان یونان، موزه هنر سیکلادیک، موزه جنگ، استادیوم پاناتنایک، معبد زئوس المپیک، فانوس دیوژن و غیره می‌گذرد. شما می‌توانید هر زمان که بخواهید از قطار پیاده شوید. بنابراین قطار شاد یک راه بسیار منحصر به فرد در حمل و نقل عمومی در آتن است.

آمار حمل و نقل عمومی در آتن

آمار حمل و نقل عمومی در آتن

زمانی که مردم برای رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی در آتن می‌گذرانند، برای مثال به محل کار و برگشتن به محل کار در یک روز هفته 71 دقیقه است. 16درصد از سواران حمل و نقل عمومی هر روز بیش از 2 ساعت سوار می‌شوند. میانگین مدت زمانی که مردم در یک ایستگاه برای حمل و نقل عمومی منتظر می‌مانند 18 دقیقه است. درحالی که 34 درصد از سوارکاران هر روز به طور متوسط ​​​​بیش از 20 دقیقه منتظر می‌مانند. حدود مسافتی که مردم در یک سفر با حمل و نقل عمومی طی می‌کنند 6.8 کیلومتر است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات