جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های مجارستان

6 سال پیش 0 دیدگاه

جشن‌های مجارستان با ریشه‌های فرهنگی غنی، هرساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. سنت‌های ویژه و منحصر به فرد مردم مجارستان باعث می‌شود تا هر ماه جشنواره‌های بزرگی در این کشور به شکلی باشکوه برگزار ‌شود. هر زمان از سال برای رفتن به این کشور مناسب است و این فرصت را برای گردشگران فراهم می‌کند تا با جشنواره‌های محلی، جشنواره‌های مذهبی و حتی جشنواره‌های فرهنگی آشنا شوند.

در ادامه با معرفی جشن‌های معروف مجارستان با ما همراه باشید.

بهترین جشن‌های مجارستان

جشنواره عید پاک Hollókő

جشنواره عید پاک هر ساله در شهر Hollókő که در میراث جهانی یونسکو قرار دارد، برگزار می‌شود. فضای رنسانس مراسم و کمپ شوالیه‌های قرون وسطایی جلوی قلعه بسیار دیدنی است. نمایش سلاح و موسیقی قرون وسطایی در طول آخر هفته بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند که می‌توانند با پوشیدن لباس‌های سنتی در رقص‌های محلی شرکت کنند. از دیگر فعالیت‌های این مراسم می‌توان به بازی‌های مهارتی و قصه‌گویی اشاره کرد.

جشنواره Busó Walking of Mohács

جشنواره Busó Walking of Mohács 

از جشن‌های عجیب مجارستان که به قرن هجدهم تعلق دارد. بر اساس افسانه قوم کروات شوکاچ در باتلاق‌ها و جنگل‌های اطراف زندگی می‌کردند تا بتوانند از سربازان عثمانی دوری کنند. این افراد با نقاب‌های ترسناک و با استفاده از سلاح‌های حکاکی شده به شهر بازگشتند و نیروهای عثمانی را از شهر بیرون کردند.

در افسانه‌ دیگر گفته شده که استفاده از نقاب‌ها برای ترساندن زمستان استفاده می‌شده است. امروزه نقاب‌های ترسناک سنتی در جشنواره گروه‌های مختلف Busó مانند رقصندگان محلی و گروه‌های تنبور روی صحنه می‌رقصند و در خیابان‌ها رژه می‌روند‌. در این جشن همچنین هنرهای محلی و نقاب‌هایی از منبت‌کاران و استادان نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره بوندورو (Bondoró Festival)

جشنواره Bondoró در Kapolcs برگزار می‌شود و با دنیای جادویی هنر خیابانی و مجموعه‌ای بین‌المللی از گروه‌های موسیقی، عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی، شعله‌افکن‌ها، هنرمندان سیرک، Freak Fusion و کاباره به یکی از جشن‌های معروف مجارستان تبدیل شده است. این فستیوال ترکیبی از فیلم The Greatest Showman و Steampunk است و شباهت بسیاری به آن‌ها دارد. در شب، ساختمان‌ها و درختان با آثار هنری رنگارنگ تزئین می‌شوند. در این مراسم همچنین می‌توانید اشیا و مفاهیم انتزاعی را خریداری کنید.

جشنواره اسطوخودوس تیهانی

جشنواره اسطوخودوس تیهانی (Tihany Lavender Festival)

بوی اسطوخودوس در شهر بالای صخره تیهانی که توسط دریاچه بالاتون احاطه شده به راحتی قابل استشمام است. هنگامی که مزارع شگفت‌انگیز اسطوخودوس در حال شکوفه زدن هستند، این مراسم برگزار می‌شود. فستیوال سالانه اسطوخودوس از جشن‌های مجارستان به شمار می‌رود که مربوط به همه جنبه‌های اسطوخودوس از جمله صنایع دستی، پیاده‌روی، کلاس‌های عطرسازی، هنرمندان خیابانی و غذاها و نوشیدنی‌های تقویت‌شده با اسطوخودوس است. همچنین در تور مجارستان، بستنی اسطوخودوس برای دسر را از دست ندهید.

جشن بالاتون (Balaton Festival)

یکی از برترین جشنواره‌های موسیقی الکترونیک در جهان که هر تابستان در Zamárdi برگزار می‌شود‌. نوجوانان و جوانان در دریاچه بالاتون، سمت جنوبی بزرگ‌ترین دریاچه اروپای مرکزی، جمع می‌شوند و تا طلوع خورشید جشن می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در مجارستان

علاوه بر موسیقی، بازی‌های ساحلی و ورزش‌های آبی، قایق‌های مهمانی و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز از جمله فعالیت‌های است که در این مراسم انجام می‌شود. ZStrnnight شبیه به یک کارخانه نئون روی استروئیدها با چراغ‌های صورتی، آبی، بنفش و سبز تمام منطقه را روشن می‌کند.

جشنواره وزپرم (Veszprem Festival)

از دیگر جشن‌های معروف مجارستان، جشنواره‌ وزپرم است که تمامی هربی هنکاک، کول و باند و باشگاه اجتماعی بوئنا ویستا را در یک مکان به نمایش می‌گذارد. یک جشنواره موسیقی که در سالن‌های مختلف داخلی و خارجی در وسپرم مجارستان برگزار شده و هنرمندان بین‌المللی در ژانرهای مختلف از جمله اپرا، جاز، بلوز، پاپ، کلاسیک و موسیقی جهانی در آن اجرا می‌کنند. بازیدکنندگان در حالی که در باغ معبد یسوعی هستند، می‌توانند از تماشای برخی اجراها لذت ببرید.

کارناوال تاریخی ساواریا (Savaria Historic Carnival)

این فستیوال که متعلق به سال 45 پس از میلاد است، شامل دوران روم، عصر مهاجرت، عصر رنسانس و قرن 20 نیز می‌شود. در کارناوال تاریخی ساواریا، احتمالا امپراتور کلودیوس را در خیابان همراه با کنستانتین کبیر مشاهده خواهید کرد. دختران بدلکار طناب‌باز اهل ساباریا، رقصندگان شکم در دربار شرقی و یک ماشین آتش‌نشانی با اسب همراه با آتش‌نشانان در خیابان رژه می‌رود. همچنین گروه‌های کانتری، سوئینگ، راکابیلی و پاپ، گنج‌یابی و هنر شیشه‌ای از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این مراسم هستند.

جشنواره سیگت

جشنواره سیگت از بزرگ‌ترین فستیوالهای راک در اروپا (Sziget Festival)

این جشنواره در سال 1993 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های راک در اروپا آغاز شد که در آن، بیش از نیم میلیون طرفدار موسیقی هر تابستان در اوبودا سیگت (جزیره اوبودا) در بوداپست دور هم جمع می‌شوند. این مراسم همچنین به تفسیر برخی دیگر از مسائل اجتماعی می‌پردازد. در سال‌های اخیر، اد شیران، دوآ لیپا و شاون مندس از جمله نوازندگانی بودند که در این جشنواره که از جاذبه‌های بوداپست محسوب می‌شود شرکت کرده‌اند.

کارناوال گل دبرسن (Debreceni Virágkarnevál – Debrecen Flower Carnival)

 شهر دبرسن مجارستان بیش از 50 سال است که این مراسم زیبا را سالانه در طول هفت روز برگزار می‌کند. این جشنواره بین‌المللی و رنگارنگ از گل، رکاب‌هایی با لباس گل و کاردستی‌هایی با تم گل برای بچه‌ها تزئین می‌شود. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد مراسم می‌توان به حضور هنرمندان بین‌المللی اشاره کرد که مراسم را فوق‌العاده خاص می‌کند. رویال استیلت واکرها و گروه برنج از بلژیک، یا شرکت ملی رقص محلی Herencia Viva از کلمبیا، همراه با رقصندگانی از تایوان، اسپانیا، روسیه و غیره از جمله گروه‌هایی بودند که در این جشنواره اجرا داشته‌اند.

جشنواره STRAND

از فستیوال‌های معروف مجارستان می‌توان بهSTRAND اشاره کرد. این مراسم، هرساله بسیاری از علاقه‌مندان به موسیقی الکترونیک و هیپ هاپ را به سمت خود می‌کشاند و نوازندگانی از جمله Ellie Goulding، Sum 41، Jason Derulo و Bastille در ساحل Zamárdi به اجرای موسیقی می‌پردازند. تماشاگران همچنین می‌توانند در فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده از جمله کلاس‌های یوگا و مبارزات با بالون آبی شرکت کنند. برای شرکت در این مهمانی تنها به یک لباس شنا نیاز دارید‌‌.

روز سنت استفانوس

روز سنت استفانوس (St. Stephen’s Day)

روز سنت استفانوس بزرگ‌ترین تعطیلات مجارستان است که در سراسر کشور به ویژه در بوداپست به شیوه منحصر به فردی برگزار می‌شود. این روز به عنوان روز استقلال مجارستان شناخته شده و مراسمی با رژه نظامی در مقابل ساختمان پارلمان مجارستان آغاز می‌شود و با نمایش هوایی بر فراز دانوب ادامه می‌یابد. در این روز بازدید از بیشتر موزه‌ها رایگان است. جشنواره نان، رونمایی از کیک مجارستانی سال، جشنواره مردمی، رژه‌ها و کنسرت‌ها در کنار نمایش آتش‌بازی از پل‌های کنار رود دانوب بسیار شگفت‌انگیز هستند.

جشنواره فرهنگی یهودیان

جشنواره فرهنگی یهودیان (Jewish Cultural Festival)

بیش از بیست سال است که جامعه یهودی در بوداپست از بناهای تاریخی با ارزش خود، موسیقی سنتی و مدرن، تئاتر و سخنرانی استقبال می‌کنند. مراسم بسیاری در کنیسه خیابان دوهانی، کنیسه خیابان هگدوس گیولا به سبک نئو رنسانس و هنر نو و تالار گلدمارک که در طول جنگ جهانی دوم میزبان موسیقی‌دانان یهودی بود، برگزار می‌شود. موسیقی کلزمر کلارینت‌ها و رقص‌های سنتی، بازدیدکنندگان بسیاری را به این منطقه می‌کشاند.

Gyula Pálinka Festival (جشنواره Gyula Pálinka)

یکی از جشن‌های مجارستان فستیوال محصولات محلی و نوشیدنی‌های این کشور است‌ که طرفداران بسیاری دارد. پالینکا مجارستان را می‌توان تقریبا از هر میوه‌ای درست کرد که طعم‌های متفاوتی از آن به دست خواهد آمد.

National Gallop (گالوپ ملی)

مسابقه ملی گالوپ یک مسابقه بین‌المللی و از جشن‌های معروف مجارستان به شمار می‌رود که در میدان قهرمانان بوداپست برگزار می‌شود. تماشای رقبا که سوار بر اسب‌های خود در اطراف یک مسیر خاکی با لباس‌های سنتی حصر پرواز می‌کنند، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

بازدیدکنندگان می‌توانند هزینه‌ای برای یک صندلی در جایگاه‌ها بپردازند یا به‌صورت رایگان به داخل زمین بروند. عناصر تاریخی این کشور در کت‌های رنگارنگ سواره‌نظام‌ها با تزئینات طلایی و کلاه‌های بلند، گرد و با روکش صاف به روشنی دیده می‌شود. از فعالیت‌هایی که در این مراسم برگزار می‌شود، می‌توان به تظاهرات، دویدن، ارابه‌سواری و نمایش‌های تاریخی اشاره کرد. غرفه‌های غذا، نوشیدنی و صنایع دستی در خیابان اندراسی منتهی به میدان قهرمانان شرایط ایده‌آلی را برای مراجعه‌کنندگان فراهم کرده است.

جشنواره بین‌المللی فرهنگی لیست فست

جشنواره بین‌المللی فرهنگی لیست فست (Liszt Fest International Cultural Festival)

 این جشنواره به نام پسر بومی فرانتس لیست که در مجارستان با نام لیست فرنک شناخته شده، بیش از 17 روز در ماه اکتبر برگزار می‌شود. در این جشنواره، اسطوره‌ها و استعدادهای جوان فرهنگی بین‌المللی این فرصت را پیدا می‌کنند تا در آن شرکت کنند. پتی اسمیت، گیتاریست گیلبرتو گیل و ویولونیست مجارستانی بارناباس کلمن با میهالی برچز پیانیست در سال افتتاحیه در این مراسم حضور داشتند.

از دیگر فعالیت‌های این فستیوال می‌توان به نمایشنامه‌خوانی، جشنواره ادبی، کنفرانس موسیقی‌شناسی و تاریخ موسیقی، فیلم و شعر نیز اشاره کرد.

جشنواره سوسیس کسابا (Csaba Sausage Festival)

گوشت خوک به عنوان یک عنصر اصلی رژیم غذایی مجارستانی شناخته می‌شود. نژاد مانگالیکا بومی مجارستان خوک مو فرفری است. این جشنواره آخر هفته اکتبر در شهر Békéscsaba برگزار شده که سنت‌های پرورش خوک و فرآوری آن معرفی می‌شود. در این مراسم همچنین نمایشی برای کشتار خوک وجود دارد که گیاه‌خوران ابدا علاقه‌ای به آن ندارند. موسیقی سنتی، رقص محلی، قلعه فنری برای بچه‌ها فضای سرگرم‌کننده‌ای را فراهم می‌کند.

آخر هفته‌های پل آزادی

آخر هفته‌های پل آزادی (Honorable mention: Liberty Bridge Weekends)

 این رویداد برای اولین بار به عنوان یک گردهمایی در تابستان 2016 شروع شد. پل آزادی به دلیل کار بازسازی هر آخر هفته به روی ترافیک موتوری بسته می‌شد و مردم محلی و گردشگران از این فرصت استفاده کردند و برای نمایش‌های هنری و پیک‌نیک روی پل جمع شدند. از آن به بعد گروه‌های اجتماعی از شورای شهر درخواست کردند تا این رویداد غیر رسمی را به رسمیت بشناسد. 

با موافقت شهردار این جشن جدید متولد شد. افراد بسیاری در تابستان روی پل آزادی (معروف به پل سبز) قدم می‌زنند و از دیدن آکروبات‌هایی که از ابریشم در بالا تاب می‌خورند، یا آکروبات‌هایی که در بانوج‌هایشان به خروارها بسته شده‌اند، لذت می‌برند. موسیقی‌دانان محلی همچنین فضای دلنشینی را ایجاد کرده‌اند.

Ozora Festival از برترین فستیوالهای موسیقی

از فستیوال‌های معروف مجارستان که سالانه در یک ملک در شهر اوزورا برگزار می‌شود. یکی از برترین فستیوال‌های موسیقی و هنرهای ترنس روانگردان مجارستان که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. بزرگ‌ترین فستیوال‌های ترنس روانگردان که سالانه بیش از 60000 نفر در آن شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به مجارستان

هنرمندانی مانند Ace Ventura، Earthlings، Braincell، Tristanو دیگر هنرمندان برجسته در این جشنواره اجرا داشته‌اند. اگر در ماه‌های جولای و آگوست در مجارستان هستید، این تجربه را هرگز از دست ندهید.

Budapest Festival Of Folk Arts نمایش آثار هنرمندان داخلی و بین‌المللی

یکی از جشن‌های مجارستان که هر ساله در ماه آگوست برگزار می‌شود. در این مراسم از استعدادهای محلی مردم مجارستان و شرکت‌کنندگان کشورهای مختلف تجلیل می‌شود. به نمایش گذاشتن صنایع دستی شرکت‌کنندگان بسیار دیدنی است. جدای از این اجراها، کارگاه‌های متعددی برای هنر و صنایع دستی وجود دارد و تعدادی غرفه‌ غذا در مجارستان برای فروش تنقلات خوشمزه و نوشیدنی پالینکای مورد علاقه محلی دیده می‌شود. برای آشنایی با هنرهای محلی مجارستان‌های بومی، این رویداد هنری را هرگز از دست ندهید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات