عجایب هفتگانه طبیعی جهان

11 روز پیش 0 دیدگاه

حتماً تاکنون نام عجایب هفتگانه طبیعی جهان را شنیده‌اید؛ عبارتی آشنا برای همه مردم در سراسر جهان. براساس نظرات مردم در کل جهان، هفت مورد از آثار باستانی برگزیده شده که گردشگران حتماً باید از آن‌ها دیدن کنند. تا سال ۲۰۰۷ هفت مورد از آثار باستانی به‌عنوان عجایب هفتگانه طبیعت دنیا معرفی شده بودن که تنها یکی از آن‌ها برجا مانده و ۶ تای دیگر تخریب شده بودند. سپس در سال ۲۰۰۸ لیستی تهیه شد و آثار باستانی قابل رؤیت برگزیده شدند. در این مطلب به معرفی عجایب هفتگانه طبیعی جهان می‌پردازیم و تاریخچه آن‌ها را نیز برای شما می‌گوییم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عجایب هفتگانه طبیعی جهان کدام‌اند؟

همان‌طور که گفتیم از سال ۲۰۰۷ به بعد این لیست تغییر یافته و تاج محل، چیچن ایتزا، شهر باستانی پترا، مجسمه حضرت مسیح، ماچو پیچو، کولوستئوم و دیوار چین در لیست جدید قرار گرفتند. درصورت علاقه به دانستن تاریخچه این جاهای دیدنی با ما همراه باشید.

تاج محل

تاج محل در کشور هند ساخته شده است و هیچ بنایی به اندازه آن نمی‌تواند بیانگر عشق و علاقه یک مرد به همسر خود باشد. این بنای تاریخی که شاه جهان برای همسر محبوب خود که فوت شده بود ساخته، نهایت ستایش عشق است. ساخت این مقبره از سال ۱۶۳۲ آغاز شد و در سال ۱۶۴۸ به پایان رسید. گفته می‌شود معماری این مقبره ترکیبی از فرهنگ و سنت‌های ایرانی، هندی و ترکی است و استاد احمد لاهوری طراح اصلی این بنا بوده است. جالب است بدانید در این مقبره از معماری اسلامی نیز بهره گرفته شده است و این معماری ایرانی با دیگر مذاهب با هم درآمیخته‌اند.

 

چیچن ایتزا

نام چیچن ایتزا به مکانی تاریخی در مکزیک تعلق دارد که این مکان به قوم مایاها در مکزیک مرتبط است. مایاها یکی از باهوش‌ترین و خلاق‌ترین قوم‌ها قبل از مسیحیت بودند که توانستند با یادگیری علم ستاره‌شناسی تقویمی را برای قبیله خود تنظیم کنند. البته تقویم آن‌ها در آن زمان ۱۸ ماهه بوده است. شاید یادتان بیاید که یک نظریه وجود داشت که ادعا می‌کرد در سال ۲۰۱۲ دنیا به پایان می‌رسد و همه چیز تمام می‌شود، این نظریه را مایاها در زمان خود مطرح کرده بودند.

بیشترین چیزی که چیچن ایتزا را در رده عجایب هفتگانه طبیعی جهان قرار داده است، هرم چیچن ایتزاست. این هرم با ارتفاع ۲۴ متر داری ۳۶۵ پله است. گفته‌ها حاکی است این هرم کاربردهای زیادی داشته که در ادامه بیان شده است:

  • برخی معتقدند از این هرم برای ستاره‌شناسی و علم نجوم استفاده کرده و با استفاده از آن زمان آمدن پاییز و بهار را مشخص می‌کردند.
  • برخی دیگر نیز معتقدند این هرم برای خدای مایاها به نام کوکولکان ساخته شده است. در باور مایاها، کوکولکان در اول فصل بهار و پاییز به این سرزمین می‌آید. نکته جالب دیگر این است که در زمان پیدایش کوکولکان‌ها که خدای مایاها بود، برخی افراد زنان را به اتاق قربانی در هرم می‌بردند و برای خدایشان قربانی می‌کردند. استخوان‌های موجود و پیداشده در این هرم این نظریه را ثابت می‌کند.

 

شهر باستانی پترا

این شهر باستانی در اردن و میان دریای مرده و دریای سرخ قرار گرفته است. از آنجا که این شهر در دره قرار گرفته است، کسی از وجود آن اطلاعی زیادی نداشته و برای قرن‌ها کاملاً مخفی بوده است؛ به همین دلیل آن را شهر گمشده می‌نامند. پترا یکی از قدیمی‌ترین آثار باستانی جهان به شمار می‌رود و به همین دلیل در دسته عجایب هفتگانه طبیعی قرار گرفته است. قدمت این شهر تاریخی به حدود ۳۱۲ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد. البته هنوز همه جای آن کشف نشده و ممکن است بخش‌های کشف‌نشده آن قدمت بیشتری داشته باشند.

مجسمه حضرت مسیح

یکی دیگر از مواردی که در لیست جدید عجایب هفتگانه طبیعی جهان قرار گرفته، مجسمه حضرت مسیح در برزیل است. اگر با تور برزیل سفر کردید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این مکان جذاب دیدن کنید. شاید با خودتان فکر کنید که تنها مسیحیان از این مکان دیدن خواهند کرد، اما جالب است بدانید حتی گردشگران غیرمسیحی نیز از آن بازدید می‌کنند و نمی‌توان گردشگران این منطقه را تنها به افراد مسیحی محدود کرد.

برای دیدن این مجسمه زیبا در هر گوشه‌ای که از شهر باشید، فرقی نمی‌کند چون این مجسمه در ارتفاع زیادی قرار دارد و از همه‌جای شهر مشخص است، اما اگر می‌خواهید آن را از نزدیک تماشا کنید بهتر است از طریق قطار به بالای کوه کورکوواو بروید و در کنار مجسمه حضرت مسیح از دیگر جاهای دیدنی ریو دوژانیرو نیز دیدن کنید. همچنین معمولاً تمام کسانی که به برزیل سفر می‌کنند، علاوه بر جاهای دیدنی برزیل که معرفی شد حتماً به سواحل برزیل نیز سر می‌زنند. در این سواحل شما شاهد رقص و شادی و پایکوبی مردم هستید و انرژی خوبی را به شما می‌بخشد.

ماچو پیچو

ماچو پیچو را می‌توان جز شگفت‌انگیزترین عجایب هفتگانه طبیعی جهان دانست. این شهر در مکانی باورنکردنی در ارتفاع ۷۹۷۲ فوتی از شهر پرو قرار گرفته است. شاید با خودتان بگویید چرا این کار را انجام دادند؟ محققان گفته‌اند اینکاها در زمان سلطنت خود را در معرض خطر می‌دیدند و به همین دلیل در این ارتفاعات بالا شهر خود را ساخته‌اند.

اینکاها از هوش و استعداد بالایی در ساخت سازه‌ها برخوردار بوده‌اند. آن‌ها معماری‌هایی را در این شهر به وجود آورده‌اند که بسیار شگفت‌انگیز است و حتی داخل منزل‌هایشان گرمابه نیز داشتند. همین موارد نشان می‌دهد آن‌ها از سیستم‌های پیچیده و در عین حال خلاقانه‌ای برای شهر خود استفاده می‌کردند.

کولوستئوم

قدمت کولوستئوم که به‌تازگی جز عجایب هفتگانه طبیعت جهان قرار گرفته است، به دوران امپراطوری وسپاسیان بازمی‌گردد. این محل که نماد ایتالیا و رم شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر روم به حساب می‌آید و دورانی را میزبان جنگ‌های گلادیاتوری بوده است. هر چند امروزه بخش‌هایی از این نما فرو ریخته است، همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است و سالانه بیش از پنج هزار گردشگر را به خود جذب می‌کند.

دیوار چین

دیوار بزرگ چین که از غرب چین تا شمال آن کشیده شده است، پانزده شهر چین را در برمی‌گیرد. چینی‌ها این دیوار بزرگ را برای مقابله با دشمنانشان ساخته بودند و به ازای هر ۱۰۰ متر دیوار، یک برج دیدبانی نیز ساختند تا نگهبانان در آنجا نگهبانی دهند. جالب است بدانید دیوار چین ۲۱۱۹۶ متر طول دارد و ارتفاع دیوار بزرگ حدود ۵ تا ۸ متر است. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این مکان دیدن کنید.

شاید شما نام دیگر جاهای دیدنی دنیا را در لیست عجایب هفتگانه طبیعی جهان نبینید؛ به‌عنوان مثال با سفر به جنگل‌های آمازون یا سفر با تور آفریقای جنوبی کاملاً درک می‌کنید که این مکان نیز باید در لیست عجایب جهان قرار بگیرد.

سخن پایانی

در این مطلب عجایب هفتگانه طبیعی جهان را به شما معرفی کردیم. اگر اهل سفر و گردش هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم از تک تک این مکان‌ها بازدید کنید و از مناظر آن‌ها لذت ببرید. از عجایب هفتگانه طبیعیت جهان هر چه بگوییم کم است؛ زیرا این مکان‌ها زیبایی‌های بسیاری را در خود جای داده‌اند و هریک برای خود تاریخچه‌های جذابی دارند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

سؤالات متداول

عجایب هفتگانه طبیعی جهان کدام‌اند؟

 تاج محل، چیچن ایتزا، شهر باستانی پترا، مجسمه حضرت مسیح، ماچو پیچو، کولوستئوم و دیوار چین.

 

دیوار چین چند متر طول دارد؟

حدود ۲۱ هزار متر طول دارد.

 

مجسمه حضرت مسیح در کدام کشور قرار گرفته است؟

این مجسمه در کشور برزیل قرار دارد.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات