آشنایی با خوشمزه‌ترین غذاهای لندن

11 ماه پیش 0 دیدگاه

لندن، پایتخت بریتانیا و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان، محل زندگی قومی غنی از فرهنگ است که به بیش از 300 زبان و گویش صحبت می‌کنند. چندفرهنگی در بسیاری از جنبه‌های زندگی لندن وجود دارد و بر این اساس، انواع غذاهای رایج در لندن و طعم‌های متفاوتی را منعکس می‌کند.

در این مقاله، هدف ما این است که شما را با غذاهای لندن آشنا کنیم و غذاهای خیابانی لندن و همچنین غذاهای قومی اصیل را به اشتراک بگذاریم که معتقدیم همه بازدیدکنندگان (و شاید حتی افراد محلی) باید این غذاها را امتحان کنند.

غذاهای شهر لندن

صبحانه کامل انگلیسی

یکی از غذاهای معروف لندن، صبحانه کامل انگلیسی است که یک وعده غذایی عالی و خوشمزه است! سوسیس، بیکن، لوبیای پخته‌شده، تخم‌مرغ سرخ‌شده، گوجه‌فرنگی و قارچ سنتی یک صبحانه کامل انگلیسی هستند، اما باید گفت این ترکیبات بدون پودینگ سیاه کامل نمی‌شوند. برخی کافه‌ها به‌جای مواد سرخ‌شده سنتی، نان تست، نان چاودار، آووکادو، کلم‌پیچ، اسفناج یا سیب‌زمینی شیرین رزماری سرو می‌کنند. هر کدام را که انتخاب کنید، این یکی از غذاهای محبوب لندن است که محال است یک کافه در لندن پیدا کنید که آن را سرو نمی‌کند.

به‌طور سنتی شما باید ظرفی پیدا کنید که شامل سوسیس، تخم‌مرغ، بیکن، لوبیای پخته، قارچ، گوجه‌فرنگی، قارچ، سیب‌زمینی و نان تست باشد و همان‌طور که اشاره شد با پودینگ سیاه (همچنین به‌عنوان سوسیس سیاه یا سوسیس خونی شناخته می‌شود) عرضه می‌شود.

صدف

آیا می‌دانستید که هزاران سال است مردم در لندن صدف می‌خورند؟ درواقع رومی‌ها فکر می‌کردند لوندینیم بهترین صدف‌ها را دارد و آن‌ها را در بشکه‌ها بسته‌بندی و به سراسر امپراتوری روم ارسال می‌کردند. شاید تعجب کنید صدف یکی از غذاهای رایج در سفر به انگلیس است که در قرن نوزدهم و قبل از آن، به‌عنوان غذای فقرا به شمار می‌رفت؛ زیرا به‌وفور یافت می‌شد. باز کردن صدف به‌سختی انجام می‌شد و البته کار خطرناکی بود.

مرغ تیکاماسالا

این غذای دوست‌داشتنی در لندن تلفیقی واقعی از فرهنگ‌هاست. در مرغ تیکاماسالا، ادویه‌های آسیای جنوبی با سس بریتانیایی ملایم و خامه‌ای استفاده می‌شود. این غذا یکی از غذاهای لندن است که در دهه 1970 توسط سرآشپزهای جنوب آسیایی که در بریتانیا کار می‌کردند (گلاسکو یا بیرمنگام) رواج یافت. این غذا ترکیبی از تیکای مرغ کلاسیک (مرغ خشک مالیده‌شده در ادویه‌جات و ترشی‌جات و پخته‌شده در اجاق تنور) است که با سس گوجه‌فرنگی شیرین و خامه‌ای ترکیب شده است. این غذا براساس ماسالا، مرغ کره‌ای پنجابی، در سراسر کشور محبوب است و اکنون حتی در منوهای هند، پاکستان و نپال نیز وجود دارد!

مارماهی ژله‌ای

مارماهی ژله‌ای یکی از سنتی‌ترین غذاهای طبقه کارگر لندن است. رودخانه تیمز در گذشته مملو از مارماهی‌های آب شیرین بود که آن‌ها را تبدیل به غذای ارزان و فراوانی را برای کارگران اسکله لندن می‌کرد. ماهی ژلاتینی طبیعی، وقتی با ادویه جوشانده شده و خنک ‌شود، مانند ژله می‌بندد. لندنی‌ها، این غذا را سرد و در کنار نان و کره می‌خوردند.

در طول قرن بیستم، مارماهی‌های ژله‌ای در معرض انقراض بودند، اما امروزه رودخانه تیمز بار دیگر به اندازه کافی مارماهی دارد که از ماهیگیری آن حمایت کند.

 چیپس و ماهی

 این غذای سنتی، یکی از غذاهای لندن است که امروزه از شهرت آن کم شده است، اما فروشگاه‌های فست‌فود و حتی رستوران‌های خوش‌غذا این غذای موردعلاقه ملی را سرو می‌کنند. همان‌طور که از نام این غذا مشخص است در این غذا معمولاً ماهی کاد در یک خمیر طلایی سنگین سرخ می‌شود و سپس با چیپس سیب‌زمینی سرخ‌شده سرو می‌شود، اما ماهی‌های سفید دیگر مانند هادوک و پولاک نیز معمولاً برای طبخ این غذا استفاده می‌شوند. ماهی و چیپس کلاسیک بریتانیایی را در مراکز دیدنی مانند میدان لستر و تاور هیل سرو کنید. چیپس‌فروشی‌های محلی دور از این مراکز ماهی‌های بزرگ‌تر را با قیمت ارزان‌تر سرو می‌کنند.

رست بیف ولینگتون

یکی از بهترین غذاهایی که در لندن باید امتحان کنید رست بیف ولینگتون است. داستان‌ها درباره این غذا متفاوت است، اما باور عمومی بر این است که نام این غذا از فرمانده نظامی و نخست‌وزیر بریتانیا، آرتور ولزلی، دوک ولینگتون گرفته شده است. غذای همنام آن یک استیک فیله کامل است که با پاته با قارچ یا دوکسل پوشانده شده و ترکیبی از قارچ و پیاز است. این غذا در قالب یک شیرینی پخته می‌شود. گوردون رمزی، یکی از سرآشپزهای مشهور، با کمی تغییر و قرار دادن آن در منوهای خود، محبوبیت آن را احیا کرد. علاوه بر این، بسیاری از مشتریان می‌گویند که این بهترین غذای سرآشپز است.

بیشتر بخوانید: خیابان‌های معروف لندن که قدم زدن در آن‌ها را نباید از دست بدهید

وزغ در سوراخ

این ظرف پودینگ خمیری نامی بسیار عجیب دارد، اما خیالتان راحت باشد که هیچ‌گونه دوزیست مانند قورباغه، وزغ یا غیره در این غذا استفاده نشده است. این غذا در قرن هجدهم در انگلستان به‌ وجود آمد، اما هیچ‌کس کاملاً مطمئن نیست که چگونه این نام را به خود گرفته است. چیزی که می‌دانیم این است که این یک ترکیب خوشمزه و پرکننده از سوسیس‌ها در خمیر پودینگ یورکشایر است (پودینگ یورکشایر یکی دیگر از غذاهای کلاسیک بریتانیایی است). مانند دیگر غذاهای تاریخی لندن، وزغ در سوراخ غذایی مفید برای جوامع فقیرتر و طبقه کارگر بود. این غذا بیشتر در شمال انگلستان خورده می‌شود، در جنوب، خمیر معمول نرم‌تر و کره‌ای‌تر است.

غذاهای معروف لندن

حباب و جیرجیر

حباب و جیرجیر یکی از غذاهای لندن است. برخی از خاندان لندنی ادعا می‌کنند حباب و جیرجیر به‌دلیل صداهایی که هنگام سرخ کردن مواد به گوش می‌رسد به این نام شهرت یافته است. این غذای لندنی در اصل یک کیک سبزی‌ها است که از مخلوطی از پوره سیب‌زمینی، کلم بروکسل و کلم‌پیچ تهیه می‌شود که همگی این مولد در ماهیتابه پخته می‌شود. لندنی‌ها برای تهیه این غذا از باقی‌مانده سبزی‌ها استفاده می‌کنند.

درواقع ترکیبی از سبزی‌های سالم و کاهش ضایعات آن را برای افراد آگاه به محیط‌زیست بسیار جذاب کرده است، اما همه افراد باید این کیک سبزی‌های کلاسیک بریتانیایی را امتحان کنند. این غذا به‌دلیل اندازه کوچک و موادی که برای معده راحت هضم می‌شود، در منوهای صبحانه و ناهار سرو می‌شود.

تخم‌مرغ اسکاچ

نام این میان‌وعده نشان‌دهنده ریشه اسکاتلندی است، اما معمولاً با یورکشایر انگلستان مرتبط است. با این‌ حال، منشأ دقیق تخم‌مرغ اسکاتلندی یک تخم‌مرغ آب‌پز پخته‌شده در یک لایه پودر سوخاری از گوشت سوسیس است.

پودینگ تافی چسبنده

این دسر خوشمزه، یک کیک اسفنجی تیره است که از خرمای خردشده تهیه می‌شود. این نام، ذائقه افراد را برانگیخته می‌کند تا انتظار لذت‌بخشی داشته باشند. پودینگ تافی چسبناک با بستنی وانیلی یا کاراملی، خامه فرم گرفته یا کاسترد سرو می‌شود. در میان طرفداران مشهور آن، دوشس کمبریج، کیت میدلتون است که ادعا می‌کند این دسر مورد علاقه اوست.

غذاهای خیابانی لندن

کباب یکشنبه

این غذای خانوادگی که به‌طور سنتی در روز یکشنبه سرو می‌شود، جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم بریتانیایی دارد و یکی از غذاهای لندن است که انواع مختلفی دارد، اما اساساً مواد آن گوشت برشته، پودینگ یورکشایر و سبزی‌ها، سیب‌زمینی کبابی، جعفری، هویج، کلم بروکلی آب‌پز، کلم بروکسل و نخودفرنگی است.

بیشتر بخوانید: موزه‌ها و گالری‌های دیدنی انگلیس | آشنایی با جذاب‌ترین موزه‌های لندن

سخن پایانی

باید مکان‌های کمی در جهان وجود داشته باشد که دارای چنین مجموعه وسیعی از غذاها از سراسر جهان باشد. شما می‌توانید به بازار غذای خیابانی در لندن بروید و احتمالاً هیچ غذای بریتانیایی در آنجا پیدا نخواهید کرد؛ زیرا تمام غذاها از ریشه نقاط دیگر دنیا هستند. در این مقاله چند مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای لندن را معرفی کردیم. دفعه بعد که در سفر به شهر لندن، می‌توانید مانند یک محلی غذا بخورید و با انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی بیشتر آشنا شوید‌.

تگ ها غذا

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات