گردش در دریاچه ژنو (لمان)

3 سال پیش 0 دیدگاه

دریاچه ژنو، لاک لمان فرانسوی یا لاک دو ژنو بزرگ‌ترین دریاچه آلپ در اروپا (مساحت 224 مایل مربع [581 کیلومتر مربع]) است که بین جنوب غربی سوئیس و بخش Haute-Savoie جنوب شرقی فرانسه قرار دارد. حدود 134 مایل مربع (347 کیلومتر مربع) از مساحت دریاچه در سوئیس و 90 مایل مربع (234 کیلومتر مربع) است. این دریاچه به‌شکلی هلال توسط رودخانه رون تشکیل شده است که در انتهای شرقی بین ویلنوو سوئیس و سن گینگولف فرانسه وارد و در انتهای غربی از طریق شهر خارج می‌شود. ژنو تنها شاخه‌های مهم درانسه (جنوب) و ونوج (شمال) هستند.  این دریاچه که در ارتفاع 1220 فوتی (372 متری) قرار داشته، 45 مایل (72 کیلومتر) طول دارد. حداکثر عرض آن 5/8 مایل (5/13 کیلومتر) و عرض متوسط آن 5 مایل (8 کیلومتر) است. حداکثر عمق آن نیز 1017 فوت (310 متر) و عمق متوسط آن 262 فوت (80 متر) است.

تنگه Promenthoux یا Nernier، دریاچه را به دو بخش برجسته Grand Lac (شرق) و Petit Lac، بخش ویژه Genevese، جدا می‌کند. آب، بسیار آبی و شفاف، در معرض نوسانات سطحی است که به seiches آن می‌گویند  که در آن کل توده سیال در دریاچه به طور ریتمیک از ساحل به ساحل در نوسان است. این دریاچه به‌اندازه دریاچه‌های دیگر کشور سوئیس از نظر ماهی غنی نیست اما 20 گونه آبزیان بومی و 6 گونه ماهی که در قرن 19 در این دریاچه معرفی شده‌اند.

دلایل سفر به ژنو

دریاچه ژنو فعالیت‌هایی عالی برای بازدیدکنندگان در هر سنی ارائه می‌دهد! چه به دنبال ماجراجویی باشید، چه هنر یا بخواهید با طبیعت ارتباط برقرار کنید، می‌توانید از این دریاچه بازدید کنید. فهرست کارهایی که باید در دریاچه ژنو انجام دهید، بی‌پایان است؛ دریاچه شهر ژنو دارای فعالیت‌های فراوانی برای همه است.

 

دریاچه لمان

مکان‌های دیدنی سوئیس دریاچه ژنو

  • پارک بیگ فوت بیچ

اگر به‌دنبال کارهایی هستید که در هنگام سفر به سوئیس و بازدید از دریاچه ژنو انجام دهید، پارک ایالتی بیگ فوت بیچ باید در فهرست شما باشد! موقعیت طبیعی زیبای این مکان گزینه‌های متعددی برای فعالیت‌های مختلف فراهم می‌کند. علاوه بر این، بیشتر این مسیرها برای ویلچر مناسب بوده و برای حیوانات خانگی مورد پسند است! پارک ایالتی بیگ فوت بیچ در سواحل دریاچه ژنو واقع شده است؛ یعنی فرصت‌هایی برای شنا در ساحل فراهم می‌کند. اردوگاه‌های خانوادگی نیز وجود دارد که بخشی از صد کمپینگ جنگلی است که توالت و دوش چاله‌ای نیز دارد. برای کسانی که مایل به کاوش هستند، 5 مایل مسیرهای پیاده‌روی در سراسر منطقه کشیده شده که با مناطقی برای پیک‌نیک و زمین‌های بازی پراکنده شده است.

دریاچه شهر ژنو

بیشتر بخوانید: 10 جاذبه دیدنی ژنو

  • موزه دریاچه ژنو لمان

موزه دریاچه ژنو در سال 1983 ایجاد شد، اما قدمت ساختار آن طولانی‌تر است. این موزه که در منطقه مرکز شهر دریاچه ژنو واقع شده است، داخل ساختمانی قرار دارد که زمانی ساختمان پاور و لایت ویسکانسین در سال 1929 بود. وسعت این منطقه 5/2 هکتار است که امکان ایجاد منطقه تاریخی خیابان اصلی را فراهم می‌کند. این منطقه بیش از 700 ساختمان دارد که با دقت بازسازی شده‌اند تا زندگی اصیل اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 را به نمایش بگذارند.

دریاچه ژنو لمان

در موزه دریاچه ژنو، از تماشای مصنوعات مختلف بسیار لذت خواهید برد؛ برای مثال ابزارهای یخ‌بری واقعی، نوک پیکان و ابزارهای نعل اسبی را خواهید دید، اما قدم‌زدن در ساختمان‌های قدیمی لذت دیگری دارد! در هریک از این جاذبه‌های توریستی احساس می‌کنید به زمان‌های قدیم بازگشته‌اید. یک مدرسه از دهه 1890، یک خانه، ماشین آتش‌نشانی متعلق به سال 1890 با واگن شلنگی و یک ایستگاه کاری دندانپزشکی مربوط به دهه 1920 در این مکان وجود دارد. فراموش نکنید که به مدل قطار و ماشین نگاه کنید!

دریاچه ژنو لمان

  • خانه نانوا

خانه نانوا که زمانی کلبه ردوود نامیده می‌شد، در ساحل دریاچه ژنو یافت می‌شود. این خانه در ابتدا خانه تابستانی رابرت اچ بیکر و خانواده‌اش بود. این عمارت که ساخت آن در سال 1885 به پایان رسید، یک عمارت کاملاً خیره‌کننده به سبک ملکه آن است که 17000 فوت مربع فضا دارد. همچنین در این مکان، 13 شومینه مختلف با کاشی‌کاری‌های اصلی، کف‌های چوبی منبت‌کاری‌شده و کنده‌کاری‌های پر زرق ‌و برق با جزئیات فراوان وجود دارد. متأسفانه، خانه بیکر به موقع تمام نشد و بیکر نیز درگذشت، اما این موضوع باعث نمی‌شود که سفر به خانه بیکر را در لیست خود قرار ندهید. دیدن این خانه یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان در دریاچه ژنو انجام داد!

دریاچه لمان

بیشتر بخوانید: بازار، تفریحات و بهترین شهرها هنگام کریسمس در سوئیس را بشناسید

  • مسیر ساحلی دریاچه ژنو

مسیر ساحلی دریاچه ژنو یکی از برترین جاذبه‌های دریاچه ژنو و همچنین یکی از بهترین مکان‌های تعطیلات است که فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا در این مسیر زیبای ویسکانسین جنوبی قدم بزنید. این مسیر 26 مایل را در بر می‌گیرد و مسیر «حیاط خلوت» به ساختمان‌ها و عمارت‌های تاریخی متعدد است و می‌تواند پیاده‌روی آرام و لذت‌بخش را برای شما فراهم کند. پیاده‌روی در امتداد مسیر ساحلی دریاچه ژنو یکی از کارهای محلی رایگان است. شما می‌توانید حیوان خانگی خود را نیز به همراه ببرید؛ به شرطی که محیط آنجا را کثیف نکنید!

دریاچه شهر ژنو

  • عمارت ماسکول

عمارت ماکسول، بخشی از املاک ماکسول و اولین عمارت ساخته‌شده در دریاچه ژنو بود. این مکان که در سال 1856 ساخته شده، به یک مکان اقامتی تبدیل شده است، نه‌فقط یک جاذبه تاریخی. اطراف این مکان را درختان بلوط صد ساله زیبا، باغ‌های خیره‌کننده و یک استخر بیرونی دوست‌داشتنی احاطه کرده‌اند. ترکیبی از امکانات مدرن و چیزهای عتیقه واقعی، این مکان را به یکی از منحصربه‌فردترین نقاط دیدنی شهر تبدیل کرده است.

دریاچه لمان

این عمارت برای دکتر فیلیپ ماکسول ساخته شد که هم یک جست‌وجوگر املاک و هم یک جراح از شیکاگو بود. در آن زمان، این ملک به‌دلیل وجود درختان قدیمی آن، اوکس نام داشت که با اثاثیه، دکور ویژه‌ای ساخته شده بود. راه‌پله‌های بزرگ، شومینه‌های مرمری عظیم، ورودی‌ها و پنجره‌های بزرگ و قالب‌های تزئینی از چوب به این زیبایی افزوده است. برای سال‌ها، عمارت ماکسول به‌عنوان یک اقامتگاه تابستانی به صنعتگران ثروتمند خدمت می‌کرد. این عمارت در دهه 1970 تقریباً تخریب شد، اما در آخرین لحظه نجات یافت. بعدها با یک تغییر دیگر، به عمارت دوست‌داشتنی و مجلل ماکسول تبدیل شد!

دریاچه ژنو سوئیس

بیشتر بخوانید: همه چیز راجع‌به بام اروپا، منطقه دیدنی یونگفراو سوئیس

برای لذت‌بردن از شگفتی‌های این مکان، نیازی به رزرو یکی از اتاق‌های عمارت ماکسول نیست! اما اگر بخواهید شش نوع مختلف اتاق سنتی و غذاهای محبوب سوئیسی را برای انتخاب خواهید داشت. این یک راه خوب برای اضافه‌کردن لذتی عالی به سفر خود در ویسکانسین است و به‌طور گسترده یکی از بهترین گزینه‌های اقامتی شهر در نظر گرفته می‌شود. جاذبه گردشگری دریاچه ژنو یا همان دریاچه لمان بسیار وسیع است.

دریاچه ژنو لمان

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات