بهترین سوغاتی‌های چین را بشناسید | معرفی ۱۲ مورد از سوغات چین

3 سال پیش 0 دیدگاه

تصمیم‌گیری برای خرید سوغاتی از چین برای خود یا دیگران می‌تواند سخت باشد. بهترین سوغاتی‌ها، سوغاتی‌هایی هستند که به‌راحتی حمل می‌شوند؛ مانند چای، ابریشم، جواهرات، چاپستیک، کلوزون، گره چینی، خوشنویسی، صنایع دستی، ماسک، یادگاری مائو، سرامیک و شیرینی. در ادامه 12 سوغاتی برتر چین را که برای هدیه‌دادن به دوستان و خانواده مناسب هستند، معرفی می‌کنیم.

  1. چای، یک سوغات خوش عطر از چین

از آنجا که چای نقش مهمی در زندگی روزمره ایفا می‌کند، یکی از بهترین سوغاتی‌های خوراکی محسوب می‌شود. کیفیت چای در مغازه‌های مختلف متفاوت است. اگر چای معمولی می‌خواهید که مردم روزانه می‌نوشند، فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها را بررسی کنید. در بسیاری از سوپرمارکت‌ها حتی می‌توان انواع مختلف چای را به‌صورت گرم خریداری کرد. اگر در شهرهای بزرگ‌تر هستید، بازارهای چای (مالیاندائو در پکن، شهر چای تیانشان در شانگهای، یا بازار چای ووکوایشی در چنگدو) را برای چای‌های خاص یا سایر محصولات مرتبط با چای مانند قوری، فنجان و کل مجموعه مورد نیاز برای برپایی مراسم خود در خانه انتخاب کنید. بیشتر مغازه‌ها طیف گسترده‌ای از طرح‌ها را برای هر سلیقه‌ای خواهند داشت! یکی از بهترین سوغاتی‌های خوراکی شانگهای چین چای است که حمل آسانی نیز دارد.

چای، سوغاتی چین

بیشتر بخوانید: جالب ترین جشن‌ها و فستیوال‌های چین

  1. ابریشم، معروف‌ترین سوغات چین

ابریشم چینی جزء سوغاتی‌های معروف چین است. شاید یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌هایی که برای خانم‌ها می‌توانید بخرید و به خانه می‌برید، محصولات ابریشمی باشد. لباس‌های ابریشمی خوب بسته به کیفیت می‌توانند بسیار گران باشند. این امر در مورد سرویس خواب نیز صدق می‌کند، اما اقلام کوچک‌تر مانند جابالشی، کیف و لوازم جانبی مقرون به صرفه‌تر بوده و به‌طور گسترده در مکان‌های توریستی در دسترس هستند. اگر به تهیه لباس یا لباس‌های سنتی چینی علاقه‌مند هستید که با استفاده از ابریشم ساخته شده‌اند، راهنماهای سفرتان می‌توانند شما را از کیفیت خوب این محصولات مطمئن کنند.

ابریشم از سوغاتی‌های چین

 

  1. جواهرات، سوغاتی محبوب و متفاوت

یکی از سوغات‌های بسیار محبوب چین و یکی از موارد مورد علاقه خانم‌ها جواهرات است که تعداد زیادی از آن‌ها در چین وجود دارد. در مناطق نزدیک معابد جواهرات الهام‌گرفته از تبت (مثلاً در نزدیکی معبد لاما پکن، سایر معابد تبتی یا در بازارهای چنگدو) که با استفاده از نقره و ترکیبی از رنگ نارنجی و آبی ساخته شده‌اند است، فروخته می‌شوند. فروشندگان اغلب در مناطق محبوب گردشگران نیز پرسه می‌زنند؛ بنابراین فرصت‌های زیادی برای خرید وجود دارد. در سراسر کشور چین می‌توانید تکه‌های یشم و مروارید را نیز پیدا کنید، اما اگر می‌خواهید کالای گران‌قیمت و اصل بخرید، مطمئن شوید از جایی معتبر خرید می‌کنید.

سوغاتی معروف چین

 

  1. چاپستیک، هدیه‌ای زیبا از چین

اگر قصد دارید مهارت‌های چاپستیک جدید خود را به‌عنوان سوغاتی به خانه ببرید، باید چند چوب غذاخوری تهیه کنید. خرید چاپستیک‌ها واقعاً آسان است؛ زیرا فروشگاه‌ها در سراسر کشور جعبه‌های چاپستیک زیبایی را می‌فروشند. همچنین می‌توانید کاسه‌ها و جاچاپستیک‌های مشابه را در بسیاری از فروشگاه‌ها تهیه کنید که هدیه‌ای عالی برای افزودن طعم چینی به آشپزخانه هر کسی است.

 

سوغات شانگهای چین

  1. کلوزون، سوغاتی خاص و محبوب

محصولات Cloisonne مدت‌ها پیش وارد چین شدند و در سراسر کشور بسیار محبوب هستند. گلدان‌ها، مهره‌ها، جواهرات (به‌ویژه دستبند)، بشقاب‌ها و سایر زیورآلات را می‌توانید در طول سفر به چین پیدا کنید که همه آن‌ها کیفیت یکسانی ندارند؛ بنابراین باید در خرید آن‌ها دقت کنید. مانند بسیاری از موارد، اگر می‌خواهید یک قطعه گران‌قیمت و باکیفیت تهیه کنید، به راهنمایان تور اطلاع دهید تا بتوانند برای بازدید شما از یک فروشگاه خوب هماهنگ کنند.

کلوزن | سوغاتی چین

 بیشتر بخوانیدمعروفترین رستوران ها و کافه ها در هانگزو

  1. گره چینی، یک هنر منحصربه‌فرد باستانی

هنر چینی گره‌زدن یک هنر باستانی است که قطعات زیبایی تولید می‌کند. چه به‌دنبال چیز کوچکی مانند یک جاکلیدی یا یک قطعه بزرگ‌تر برای آویزان‌کردن در خانه خود باشید، آن‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. آن‌ها معمولاً قرمز هستند، اما همیشه انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد. می‌توانید این‌ها را در تمام فروشگاه‌های جاذبه‌های گردشگری پیدا کنید یا از فروشندگان کنار جاده بخرید. اگر این هدایای کوچک را برای گروه بزرگی از دوستان خود می‌خرید، باید بدانید که عالی هستند.

 

گره چینی | سوغاتی چین

  1. خوشنویسی و نقاشی، هنر مشهور چین

خوشنویسی چینی هنری است که در سراسر جهان شهرت دارد و قطعات هنری پیچیده را می‌توان خرید و بدون توجه به اندازه آن، روی دیوار خود آویزان کرد. خوشنویسی روی فن، سفال یا روی پارچه نیز موجود است. سبک‌های مختلفی وجود دارد (خط مهر، خط شکسته، خط در حال اجرا، خط رسمی و خط رسمی برخی از سبک‌های اصلی هستند) و شما می‌توانید نام چینی خود را دریافت کنید (از راهنمای خود بپرسید نام شما به زبان چینی چیست!) تا به‌عنوان یادگاری به خانه ببرید.

 

خوشنویسی از سوغاتی های چین

  1. صنایع دستی، یادگاری هنرمندان چینی

در چین 56 گروه اقلیت وجود دارد که همگی فرهنگ و هنرهای خاص خود را دارند. در شانگهای می‌توانید صنایع دستی را از سراسر کشور خریداری کنید. آثار تبت و همچنین شمال غربی استان شینگجیان با جمعیت غالب مسلمان یا استان گویژو در جنوب غربی بسیار چشمگیر هستند. جواهرات محلی، شال‌های سنتی، خیاطی‌های هنرمندانه و کاغذهای ساخته‌شده از برگ‌های فصلی که برای نوشتن یا پوشش چراغ استفاده می‌شود، هدایایی بسیار بدیع هستند و پیچیدگی جامعه امروز چین را به‌وضوح نشان می‌دهند.

صنایع دستی از سوغات شانگهای چین

همه مغازه‌هایی که صنایع دستی محلی می‌فروشند، محصولات خود را مستقیماً از منبع اصلی می‌آورند و از صنعتگران محلی می‌خرند. محدوده قیمت گسترده به همه این فرصت را می‌دهد که هدیه‌ای مناسب پیدا کنند:

یک فروشگاه تخصصی در صنایع دستی استان گوئیژو Lan She's My Landiao در 411 جاده وو کانگ (وو کانگ لو، 武康)، نزدیک ایستگاه مترو کتابخانه شانگهای در خط 10 است. هر محصولی در اینجا توسط لانشی (نگهبان) انتخاب می‌شود. به این ترتیب میراث فرهنگی میائو را جشن می‌گیرند و به آن فرصتی برای زنده‌ماندن از طریق هنر خود می‌دهند. فروشگاه همه روزه از ساعت 10:30 تا 21 باز است. برای دیدن هنرها و صنایع دستی تبتی و نپالی، به فروشگاه Yue در 28 West Fuxing Road (Fuxing Xi Lu، 复兴西路)، فروش جواهرات و لباس‌های قومی، لوازم خانگی عجیب و غریب، مبلمان عتیقه متعلق به گروه‌های اقلیت شمال غربی چین بروید. هر روز از ساعت 10:30 صبح تا 10 شب باز است.

 

  1. ماسک، سوغاتی متفاوت چینی

اپرا بخش بزرگی از سرگرمی‌های چینی است و ماسک‌ها بخش مهمی از نمایش کلی هستند؛ به‌ویژه در اپرای پکن. برای اینکه بخشی از نمایش را با خود به خانه ببرید، یا اگر فکر می‌کنید ماسک‌ها افزودنی عالی برای آن دیوار خالی هستند، فروشگاه‌های سوغاتی را بررسی کنید. آن‌ها در اندازه‌های مختلف و در طیف وسیعی از ترکیب رنگ‌های مختلف با توجه به آنچه شما ترجیح می‌دهید، در دسترس هستند.

 

سوغاتی های چین

  1. یادگاری‌های مائو

یادگاری‌های مائو تجارت بزرگی در چین است و شما اقلامی مانند کتاب قرمز کوچک، ساعت، پوسترهای تبلیغاتی (واقعی و کپی از آن‌ها)، کتاب‌های مدرسه دوران مائو و غیره را خواهید یافت. اگرچه بیشتر اقلام را می‌توان در همه جا پیدا کرد، اگر اقلام خوب می‌خواهید، در بازار پانجی یوان پکن، انبوهی از فروشگاه‌های تخصصی وجود دارد و می‌توانید اقلام واقعی را در مرکز هنری پوستر تبلیغاتی شانگهای بیابید که اتفاقاً راهی عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر است.

 

سوغاتی چین

  1. سرامیک، سوغات هزارساله چینی‌ها

هزاران سال است که چینی‌ها از ابریشم، سرامیک و چینی استفاده می‌کنند. سفال‌های نقاشی‌شده با دست، کاشی‌ها و دیگر انواع ظروف سرامیکی چینی، هدایای شیکی را ارائه می‌دهند که قطعاً مورد قدردانی قرار خواهند گرفت. سرامیک‌های چینی معروف در سراسر جهان در رنگ‌های مختلفی موجود هستند که معمولاً با توجه به منطقه‌ای که در آن ساخته می‌شوند در دسترس هستند. بازگشت به سلسله چینگ، قابلمه‌ها، ست‌های چای، بشقاب‌ها و فنجان‌ها با هر شکل و رنگی در بسیاری از مکان‌ها، از بازارهای توریستی گرفته تا فروشگاه‌های کوچک محلی، به‌طور گسترده در دسترس هستند. طیف ارائه‌شده متنوع است: از یک جا چاپستیک Y10 تا یک جداکننده Y6800 یا حتی یک لباس پروانه‌ای فانتزی Y150000، تزیینات چینی کاملاً دست‌ساز برای آویزان‌کردن به دیوار.

سرامیک | سوغات شانگهای چین

فروشگاه معروفی که ظروف چینی باکیفیت می‌فروشد The Pottery Workshop است که شعبه‌های آن در پکن، هنگ‌کنگ و جیندژن نیز یافت می‌شود. در شانگهای به غیر از استودیوی خود در خیابان شانشی جنوبی، آن‌ها دو مغازه دیگر دارند، یکی در خیابان تایکانگ 220، خیابان فرهنگی بسیار زیبا و دیگری در خیابان فومین 176. جاده فومین میزبان تعدادی فروشگاه هنری است و در شماره 211 فروشگاه دیگری وجود دارد که ظروف چینی خوب به نام Article Earth می‌فروشد که هر چیزی را ارائه می‌دهد، از آهنربای دست‌ساز تا جداکننده زیبا.

 

صنایع دستی | سوغاتی معروف چین

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید پکن

  1. شیرینی، خوراکی موردعلاقه چینی‌ها

بیشتر چینی‌ها شیرینی دوست دارند؛ از این‌رو شیرینی در بسیاری از غذاهای محلی چینی وجود دارد. با این حال، پخت و پز سنتی چین سرشار از کلوچه‌ها، شیرینی‌ها و تنقلات از انواع مختلف است که از نمونه‌های آن‌ها می‌توان به میوه‌های خشک، تخمه‌های آفتابگردان و هندوانه، بادام‌زمینی شکننده خوشمزه و محبوب‌ترین کیک‌های آفتابی اشاره کرد. بادام‌زمینی شکننده یک شیرینی معمولی چینی است که حاوی بادام‌زمینی برشته‌شده یا شیرین‌شده طبیعی است. کیک‌های خورشیدی (شیرینی‌های گرد پر از مالتوز، شکر مالت تغلیظ‌شده) اغلب به‌صورت بسته‌بندی‌شده در جعبه‌های هدیه برای گردشگران فروخته می‌شوند.

سوغات خوراکی چین

همتایان آن‌ها - کیک‌های ماه - به همان اندازه محبوب هستند و نشان‌دهنده شیرینی‌های گرد یا مستطیلی هستند که با خمیر دانه نیلوفر آبی پر شده‌اند. آن‌ها به‌ویژه در طول جشنواره ماه (از این‌رو نام آن) در اواسط پاییز محبوب هستند که یکی از مهم‌ترین جشن‌های تقویم چینی است. شیرینی‌ها، کیک‌ها و میوه‌های خشک هدایایی معمولی از کشور چین هستند و بسته‌بندی آنها در سفر بسیار آسان است. فروشگاه غذای N.1 شانگهای در خیابان نانجینگ شرقی 720 (نانجینگ دونگ لو، 南京东路) انتخاب زیادی از شیرینی‌ها، کیک‌ها، میوه‌های خشک و بادام‌زمینی طبیعی و شیرین ارائه می‌دهد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات