آداب و رسوم در کانادا

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| آداب و رسوم

 

  کانادا کشوری در همسایگی شمال آمریکاست و قلمروی آن به پهنای یک قاره است و در نتیجه توسط اقیانوس آرام در غرب و اقیانوس اطلس در شرق، اقیانوس منجمد شمالی در شمال و ایالات متحده ی آمریکا در جنوب، احاطه شده است. از نظر مساحت، کانادا را می توان دومین کشور بزرگ دنیا دانست.

| فرهنگ محلی کشور کانادا

فرهنگ کشور کانادا به شدت متأثر از فرهنگ های متفاوت مردم اروپا و سنت های دیرین ملیت های تشکیل دهنده ی آن یعنی مردمان انگلیسی و فرانسوی بوده است. هم چنین ردپاهایی از فرهنگ مردمان بومی و کشورهای همسایه مثل ایالات متحده ی آمریکا نیز بر فرهنگ و آداب و رسوم این کشور دیده می شود. ارزش های اساسی فرهنگ کانادا، مفاهیمی مثل عدالت، مساوات و برابری، شمول و انصاف اجتماعی هستند. این نکته در شیوه ی اداره ی کشور توسط حکومت و در جنبه های مختلف آن مثل مراقبت های بهداشت عمومی، مالیات بالاتر برای توزیع مجدد ثروت، قانونی کردن ازدواج هم جنس ها، لغو مجازات اعدام و سرکوب سیاست های راستی افراطی، به روشنی قابل مشاهده است.به طور کلی کشور کانادا نسبت به سایر فرهنگ ها و ادیان دیدگاهی کاملاً پذیرا و انعطاف پذیر دارد.

فرهنگ محلی کشور کانادا

| فرهنگ لباس پوشیدن

لباس پوشیدن مردم کانادا بسیار شبیه به مردم ایالات متحده و سایر کشورهای غربی است. تنها چیزی که در رابطه با این موضوع شایان ذکر است این است که ممکن است هوا در بخش های بزرگ این کشور خیلی خیلی سرد شود و در بعضی نقاط ممکن است حتی به منفی 40 درجه ی سانتی گراد هم برسد. 

فرهنگ لباس پوشیدن کانادا

| زبان مردم کانادا

دو زبان رسمی در کانادا انگلیسی و فرانسه هستند و 60 درصد جمعیت، انگلیسی زبان هستند. به دلیل پذیرش بالای مهاجرین از سوی کشور کانادا، تنوع گسترده ای از زبان ها در کشور استفاده می شوند؛ مثلاً جمعیت قابل توجهی به زبان های چینی، پنجابی، اسپانیایی، آلمانی و ایتالیایی و ... صحبت می کنند. این کشور هم چنین محل اجتماع زبان های بومی هم هست که توسط اجتماعات کوچک بومی صحبت می شوند. متأسفانه به دلیل تعداد بسیار کم مردم بومی، انتظار می رود که اکثریت این زبان ها بعد از چند نسل به کلی از میان بروند.

 زبان مردم کانادا

 | آداب معاشرت و سنت های مرسوم 

کانادایی ها به صورت کلی مردمانی مؤدب، صبور و صمیمی هستند. مانند هر کشور بزرگ دیگری، تفاوت زیادی در سنت ها و آداب معاشرت بین یک منطقه تا منطقه ی دیگر وجود دارد. بارزترین تفاوت در منطقه ی کبک به چشم می خورد که بیشتر از فرهنگ کشور فرانسه تأثیر گرفته تا کشور بریتانیا. در نتیجه در کبک برای مردم عجیب نیست که در هنگام احوال پرسی به جای دست دادن که در نقاط دیگر کشور رایج است، گونه های یکدیگر را در هر دو سمت راست و چپ صورت ببوسند.

کانادایی ها انسانهایی بسیار اخلاق مدار هستند و برای اینکه ارتباط خوبی با آنها داشته باشید، بسیار مهم است که نهایت ادب را در برخورد با آنها رعایت کنید. غذا خوردن و حاضر شدن بر سر میز غذا با مردمان محلی کانادا، خیلی قوانین سخت و رسمی ای ندارد و نیازی نیست در رابطه با اینکه غذایی را رد می کنید یا درباره ی یک غذای به خصوص سؤالی می پرسید، نگران باشید.

مطمئن باشید که از کلمه های "لطفاً" و "متشکرم" استفاده می کنید. اگر به صرف یک وعده ی غذایی به منزل کسی دعوت شدید، ادب حکم می کند که یک هدیه ی کوچک مثل یک بطری نوشیدنی یا یک جعبه شکلات را با خود به همراه ببرید.

هدیه دادن در کانادا

 | دین

دین مردم کانادا به همان تنوع ساکنینش است و طبق قانون اساسی این کشور، آزادی دینی حق مسلم ساکنین این کشور است. در میان ادیان، مسیحیت با داشتن پیروانی که حدوداً 65% از جمعیت کانادا را تشکیل می دهند، رایج ترین دین این کشور است. در دهه های اخیر، به تعداد مردمان بی دین در این کشور افزوده شده و 24% مردم کانادا، هم اکنون ادعا می کنند که هیچ نوع پیوستگی دینی ندارند.

دین در کانادا

| ملاقات و جلسات

باید افراد را با نام فامیلی صدا کنید، مگر اینکه آن فرد مستقیماً از شما درخواست کند که او را با نام کوچک صدا بزنید.در هنگام ورود و خروج به یک جلسه به تمام حاضرین دست بدهید.

هنگام دست دادن، به چشم های طرف مقابل نگاه کنید.آقایان معمولاً در دست دادن به خانم ها پیش قدم می شوند.

ملاقات و جلسات در کانادا

| سبک مکالمه با افراد

به علت منطقه ای بودن کشور کانادا و تنوع فرهنگی اش، مشکل است که یک الگوی ثابت را برای مکالمه با افراد مشخص کنیم. اما با این حال قوانین ساده ای برای مکالمه وجود دارد که در تمام نقاط کشور رایج است ؛ مثل اینکه بازرگانان معمولاً افرادی مؤدب، معاشرتی و اندکی غیررسمی هستند.کانادایی ها معمولاً بیشتر از اینکه از سیگنال های غیرکلامی مثل زبان بدن استفاده کنند، با کلام شفاهی مکالمه می کنند. سیگنال های غیرکلامی بیشتر برای اضافه کردن تأکید بیشتر بر موضوعی استفاده می شوند یا ممکن است جزئی از سبک مکالمه ی شخص صحبت کننده باشند.

کانادایی ها معمولاً به حریم شخصی خود اهمیت می دهند و ترجیح می دهند حدوداً به اندازه ی نیم متر با طرف مقابل خود فاصله داشته باشند.مردمان کانادا معمولاً در رابطه با زندگی شخصی خود در محل کار و بین همکاران هرگز صحبت نمی کنند.کانادایی ها معمولاً حرف خود را به صورت مستقیم و به دور از لفافه بیان می کنند و از طرف مقابل هم همین انتظار را دارند. آنها معمولاً در گفتن چیزی اغراق نمی کنند و نسبت به سخنانی که با اغراق آمیخته هستند، اندکی دیرباور هستند.

مکالمه در کانادا

| آداب هدیه دادن

به طور کلی مردمان کانادا در روزهای تولد و کریسمس به هم هدیه می دهند.در کبک بسیار مرسوم است که وقتی به خانه ی کسی دعوت شدید، از قبل یک سبد گل به خانه ی شخص میزبان بفرستید.از گل نیلوفر سفید به عنوان هدیه استفاده نکنید، چرا که این گل ها در مراسم ختم استفاده می شوند.دادن کارت هدیه یا وجه نقد به عنوان هدیه در کشور کانادا رایج نیست.

در این کشور رسم است که وقتی هدیه ای را دریافت می کنید، همان لحظه آن را باز کنید.

آداب هدیه دادن در کانادا

| آداب غذا خوردن

در این کشور آداب غذا خوردن و حاضر شدن سر میز غذا راحت و غیر رسمی است.معمولاً چنگال در دست چپ و چاقو یا قاشق در دست راست نگه داشته می شوند و چنگال را باید رو به پایین نگاه داشت.لازم است تا زمانی که میزبانتان شروع به غذا خوردن نکرده، شما هم دست نگه دارید.آرنج های خود را برای استراحت روی میز نگذارید.بهتر است مقدار کمی از غذایتان در ظرف باقی بماند.

آداب غذا خوردن در کانادا

| کارهایی که انجام آنها منع اخلاقی دارد:

با دست به سمت کسی اشاره نکنید.کانادا را با آمریکا اشتباه نگیرید و آنها را یکی ندانید. مردمان کانادا روی این مسئله حساسیت دارند.بهتر است در رابطه با جدایی کبک، سیاست یا دین آن با کسی سر صحبت را باز نکنید.

اشاره کردن با دست

به طور کلی مردمان این کشور افرادی دوست داشتنی هستند و اگر در رفتارهای خود به نکات کوچکی دقت کنید، هرگز در سفرتان به مشکلی جدی برنخواهید خورد.  

 

 

 

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات