جاذبه های دیدنی تورنتو

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی تورنتو

 

برج سی اِن (CN Tower)

برج CN که شناخته شده ترین و ستوده شده ترین جاذبه ی شهر تورنتو است، در ارتفاع 553 متری از سطح زمین قرار دارد و به عنوان سمبل این شهر شناخته می شود. این سازه ی سر به آسمان کشیده ، شگفتی مهندسی و معماری دنیای مدرن و از بایدهای بازدید از شهر تورنتو است که برای بسیاری از گردشگران و اهالی شهر مقصدی دلخواه برای تفریح، سرگرمی، خرید و رستوران گردی می باشد. وقتی داخل این سازه قرار می گیرید، گویی در یک دنیای شیشه ای هستید. دیوارهای سرتاسر شیشه ای که از کف زمین تا سقف برج را پوشانده اند و نمایی پانورامیک از شهر می سازند، کف شیشه ای برج که در دنیا شناخته شده است و آسانسورهای تمام شیشه ای، نماهایی خیره کننده از تمام  شهر را در مقابل چشمانتان قرار می دهد؛ تجربه ی لذت بخش تر زمانی است که در طبقات بالا قرار می گیرید و از این پنل های شیشه ای و از ارتفاع چند صد متری از زمین به پایین نگاه می کنید و شهر را در زیر پای خود می بینید. تماشای این مناظر حس ترس توأم با هیجان را برایتان به ارمغان می آورد. برای صرف غذا هم می توانید به رستوران گردان برج بروید و در آنجا از دست پخت ماهرترین آشپزهای کانادایی خوردن کنید و نمایی 360 درجه از شهر داشته باشید. در این رستوران گردان بدون اینکه از جای خود بلند شوید لحظه ای نمای غربی شهر و دقایقی بعد نمای شرقی شهر را خواهید داشت. از سه نقطه در این برج می توانید در ارتفاع 160 متری از زمین قرار بگیرید و شاهد مناظر وسیعی از شهر باشید: نقطه ی اول بخش لوک اوت (LookOut) است که وقتی در آن قرار می گیرید، دیوارهای تمام شیشه ای از کف تا سقف برج نماهایی گسترده و شگفت انگیز از تمام نقاط شهر را زیر پای شما قرار  می دهد. بخش بعدی مربوط به آسانسورها و اسکای پادهای برج است که دیوارها و کف آنها تماما از شیشه است و در مدت 58 ثانیه با سرعتی هیجان انگیز شما را به نوک برج می رساند و اما اوج هیجان مربوط به نقطه ی سوم است. اگر می خواهید در عکس هایتان  از این برج، شجاعت خود را به رخ دیگران بکشید، به نقطه ی اِج واک(EdgeWalk) بروید که امکان بلندترین پیاده روی فضای باز جهان را برایتان می سازد؛ تجربه ی پیاده روی در یک سکوی دایره ای شکل که با عرض 1/5 متر در اطراف ستون اصلی برج قرار گرفته است، اوج ترشح آدرنالین را به همراه دارد. نفس گیرترین لحظه زمانی است که با دستان باز، خود را از لبه ی سکو به سمت شهر خم می کنید و در این حالت در ارتفاع 160 متری از زمین در هوا معلق هستید. البته نیاز نیست نگران باشید؛ چرا که در امنیت کامل و با مهارهای ایمنی به نرده ای در بالای سر خود متصل هستید و یک راهنمای تور نیز در محل حاضر است و شما را هدایت می کند. این برج مکان بسیار لوکس اما گران قیمتی برای خرید نیز می باشد. به صورت کلی فراموش نکنید که بازدید از این برج همراه با ایستادن در صف های طولانی و قیمت های نه چندان پایین خواهد بود.  

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 301 Front St W, Toronto, ON M5V 2T6, Canada

ساعات بازدید : 8:30AM–11PM

تلفن : ........................
وب سایت :
 www.cntower.ca 

برج سی اِن

برج سی اِن

برج سی اِن

برج سی اِن

برج سی اِن

برج سی اِن

برج سی اِن

موزه ی رویال اونتاریو (Royal Ontario Museum)

موزه ی رویال اونتاریو که در سال 1914 بازگشایی شد، یکی از معروف ترین موسسات فرهنگی واقع در شمال آمریکا و بزرگترین موزه ی کاناداست که مجموعه ای نفیس از 6 میلیون اثر هنری مربوط به دوران ها و تمدن های مختلف تاریخ را به نمایش گذاشته است. فضای داخل موزه شامل بیش از 40 گالری و نمایشگاه است. این موزه که به عنوان سازمانی برجسته برای تحقیقات میدانی شناخته می شود و پیشرو در زمینه ی یافته های مربوط به تنوع زیستی، دیرینه شناسی، علوم زمینی، هنرهای بصری، باستان شناسی و فرهنگ مادی می باشد، نقش به سزایی در پیشبرد اهداف علمی و ارتقاء دانش جهانی در رابطه با هنر، فرهنگ و طبیعت ایفا می کند. پروژه ی گسترش موزه که در مجموعه ی اولیه ی آن مربوط به دوره ی رنسانس و قبل از آن بود، در سال 2007 اجرایی شد و کلکسیون معماری این موزه را با مجموعه ای از شیشه و کریستال ادغام کرد و این اتفاق نقطه ی عطف و شروع دوره ای جدید برای موزه ی رویال اونتاریو بود.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 100 Queens Park, Toronto, ON M5S 2C6, Canada

ساعات بازدید : 10AM–5:30PM

تلفن : ........................

وب سایت : www.rom.on.ca

موزه ی رویال اونتاریو

موزه ی رویال اونتاریو

موزه ی رویال اونتاریو

موزه ی رویال اونتاریو

موزه ی رویال اونتاریو

موزه ی رویال اونتاریو

موزه ی رویال اونتاریو

موزه ی رویال اونتاریو

موزه ی رویال اونتاریو

تالار مشاهیر هاکی (Hockey Hall of Fame)

تنها تالار مختص به ورزش هاکی در جهان!

در اینجا می توانید از ورزش هاکی که ورزش دیرینه ی کشور کاناداست بیشتر بدانید. این ورزش در خیلی از کشورها اقتباس و الگوبرداری شده، اما اصل چیزی که از آن به ورزش هاکی یاد می شود ورزش بومی مردم کاناداست. این تالار با مساحت 19/825 متر مربع، جاذبه ای مناسب برای عموم افراد است که زیباترین ابزارآلات ورزش هاکی از سطوح مختلف را درون خود دارد. یکی از ویژگی های جالب اینجا این است که شما می توانید در یک سری از بازی ها و فعالیت ها به صورت گروهی شرکت کنید. در اینجا بازی های شبیه سازی شده ای انجام می شوند که می توانید با شرکت در آنها مهارت های شوت زنی، دروازه بانی و گزارشگری را درون خود بسنجید. نمایشگاه های موضوعی این تالار به مشاهیر این رشته، تیم های بزرگ و موفقیت های تاریخ این ورزش اختصاص یافته اند. تئاترهایی که با موضوعیت هاکی در این تالار اجرا می شوند، یک رختکن شبیه سازی شده مربوط به تیم ملی هاکی ، مجموعه ای بی همتا از وسایل و یادگاری های به جا مانده از تاریخ مسابقات ورزش هاکی و از همه مهم تر کاپ های قهرمانی ورزش هاکی از مواردی هستند که در این تالار به چشم می خورند. شما حتی می توانید در این تالار جام معروف استنلی (STANLEY CUP) را که جایزه ی معروف ورزش هاکی است از نزدیک لمس کنید. علاقمندان به ورزش و به خصوص ورزش هاکی نباید بدون دیدن اینجا تورنتو را ترک کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 30 Yonge St, Toronto, ON M5E 1X8, Canada

ساعات بازدید : 9:30AM–6PM

تلفن : 14163607765+

وب سایت : www.hhof.com

تالار مشاهیر حاکی

تالار مشاهیر حاکی

تالار مشاهیر حاکی

تالار مشاهیر حاکی

تالار مشاهیر حاکی

تالار مشاهیر حاکی

قلعه ی کازا لوما (Casa Loma Castle)

مهم ترین جاذبه ی تاریخی کشور کانادا، قلعه ای ست با عظمت و شاهانه که در سال 1911 و به دستور هنری پلات، یکی از مولتی میلیونرهای کانادا ساخته شد. هنری پلات که در همه ی عمر رؤیای ساختن کاخی به سبک قرون وسطی بر روی یک تپه ی بلند و مشرف به شهر تورنتو را در سر می پروراند، یکی از معمارهای برجسته ی آن زمان، ای جی لنوکس را به کار گرفت تا به این رؤیا جامه ی عمل بپوشاند. ساخت این امپراتوری عظیم، با به کارگیری 300 نیروی انسانی و بعد از 3 سال به پایان رسید و این بنا با مساحت بیش از ده هزار متربع و با صرف هزینه ای بالغ بر سه هزار و پانصد دلار در آن زمان ساخته شد. کازا لوما را می توان بزرگترین اقامتگاه شخصی در کانادا دانست؛ اقامتگاهی که با تمام زیبایی و هزینه ی هنگفتی که صرف ساختن آن شد، فقط کمتر از یک دهه پذیرای حضور هنری و همسرش ماری بود. زیرا که آنها به دلیل یک شکست مالی بزرگ بعد از این مدت مجبور به ترک این مکان شدند. از دیگر  بخش های مربوط به این کاخ اصطبل ها و درشکه خانه ای هستند که به وسیله ی یک تونل در زیر زمین به کاخ متصل شده اند. این تونل تصاویر روزهای تیره و تار تورنتو را به نمایش می گذارد. واقعه ی آتش سوزی عظیم تورنتو، دوران رکود و افسردگی، طاعون و اولین تصادف هواپیما در شهر، از وقایعی هستند که در این عکس ها به نمایش گذاشته شده اند. درشکه خانه ی این کاخ نیز نمایشگاهی است از تصاویر اتومبیل های مد روز آن زمان، یعنی اوایل دهه ی 1900 میلادی. بازدید از این بنا به صورت شخصی و بدون راهنما صورت می گیرد و شما می توانید از راهنمای مولتی مدیا در این محل استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم به بالای کاخ بروید و از آنجا شاهد منظره ی زیبای شهر تورنتو باشید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : City in Canada

ساعات بازدید : ..........................

تلفن : .........................

وب سایت : ................................

قلعه ی کازا لوما

قلعه ی کازا لوما

قلعه ی کازا لوما

قلعه ی کازا لوما

قلعه ی کازا لوماقلعه ی کازا لوما

قلعه ی کازا لوما

گالری هنری اونتاریو (Art Gallery of Ontario)

با در بر داشتن بیش از 90/000 اثر هنری نفیس از هنرمندان سرتاسر دنیا، این موزه یکی از برجسته ترین و بزرگترین موزه های آمریکای شمالی و جاذبه ای بین المللی و در کلاس جهانی است. ساختمان این موزه به سبکی کاملا مدرن و منحصر به فرد ساخته شده و به همین دلیل یکی از خلاقانه ترین مقاصد فرهنگی کانادا محسوب می شود. هنری که در این موزه به نمایش گذاشته می شود، مربوط به تاریخ کشور کانادا و کشورهای اروپایی و هم چنین هنر معاصر است که همگی در ساختمانی زیبا و دیدنی ساخته ی معمار معروف، فرانک گری، جمع آوری شده اند. بعد از تماشای این مجموعه ی نفیس، حتما به رستوران معروف موزه، رستوران فرانک بروید و به صرف غذا یا یک نوشیدنی دلچسب بنشینید. همچنین اگر به اشیا و هدیه های هنری، جواهرات خاص و منحصر به فرد و کتاب های هنری زیبا علاقه دارید، از فروشگاه shopAGO هم دیدن کنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 317 Dundas St W, Toronto, ON M5T 1G4, Canada

ساعات بازدید : 10:30AM–5PM (دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 14169796648+
وب سایت :
 ago.ca

گالری هنری اونتاریو

گالری هنری اونتاریو

گالری هنری اونتاریو

گالری هنری اونتاریو

گالری هنری اونتاریو

گالری هنری اونتاریو

گالری هنری اونتاریو

گالری هنری اونتاریو

بازار سنت لورانس (St. Lawrence Market)

مجله ی National Geographic در سال 2012 این بازار را به عنوان بهترین بازار مواد غذایی انتخاب کرد. در اینجا بهترین و باکیفیت ترین مواد غذایی شهر، از محصولات تازه و ارگانیک مثل پنیرهای دست ساز و محلی گرفته تا غذاهای آماده و گوشت های پخته شده، عرضه می شوند. این بازار که قدمتی بیش از 210 سال دارد، مکانی معروف و دلخواه هم برای بومیان و هم برای گردشگران می باشد و از آغاز شکل گیری، اشکال مختلفی به خود گرفته است. تاریخچه ی تاسیس این بازار به سال 1803 باز می گردد، زمانی که معاون فرماندار وقت، پیتر هانتر (Peter Hunter)، بر این عقیده بود که بخش شمالی خیابان Front، بخش غربی خیابان Jarvis، بخش جنوبی خیابان King و بخش شرقی خیابان Church رسماً به بازار شهر اختصاص پیدا کنند و در نتیجه اولین بازار دائمی عرضه کننده ی محصولات کشاورزان در آن زمان ساخته شد. اما در سال 1849 و پس از واقعه ی آتش سوزی عظیم تورنتو که بخش زیادی از شهر را نیز سوزاند، سازه ی اولیه ی این بازار به کلی در آتش سوخت و در نتیجه ساختمان جدیدی برای آن تأسیس شد. سازه ی دوم که به تالار سنت لورانس معروف بود، محل برگزاری رویدادهای مهم شهر مانند سخنرانی ها، ملاقات ها و نمایشگاه های مختلف بود. پس از بازسازی های مختلف در طول سالها، سرانجام در سال 1904 به دلیل افزایش سه برابری جمعیت تورنتو در یک مدت زمان کوتاه، ساختمان بازار به کلی تخریب و از نو ساخته شد. مجموعه ی بازار کنونی از سه ساختمان اصلی تشکیل شده است :

بازار جنوبی، بازار شمالی و تالار سنت لورانس. بخش های پایینی بازار جنوبی جایی است که محل تجمع بیش از 120 دست فروش است که هر یک کالای خاصی را عرضه می کند؛ از میوه ها و سبزیجات ارگانیک گرفته تا ادویه ها، غذاهای پخته شده و آماده، غذاهای دریایی و انواع گوشت ها. طبقه ی دوم بازار جنوبی مختص به نمایشگاه و گالری هنری است که نمایشگاه های سیار با موضوع هنر، فرهنگ و تاریخ شهر تورنتو در آن برگزار می شوند. بازار شمالی به شنبه بازار کشاورزان معروف است که از همان سال 1803 برگزار می شده و هم چنان به قوت خود باقی است. یک شنبه ها هم به بازار عتیقه فروش ها اختصاص یافته است. این بازار در مرکز شهر قرار گرفته و ساعت کاری آن در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر، در روزهای جمعه از ساعت 8 صبح تا 7 بعدازظهر و روزهای شنبه از ساعت 5 صبح تا 5 بعدازظهر می باشد. بازار در روزهای یک شنبه و دوشنبه تعطیل است و بازار عتیقه فروش ها در روز یک شنبه در یک نقطه ی دیگر از شهر دایر است و ساعت کاری آن از 7 صبح تا 4 بعدازظهر می باشد. نکته ی دیگری که شایان ذکر است این است که حتماً وقتی از این بازار دیدن کنید که اشتهای کامل برای خوردن یک فیل را داشته باشید! چرا که مهم نیست که هوس خوردن چه خوراکی ای را داشته باشید، هر چیزی را که بخواهید از خوشمزه ترین نوعش در این بازار وجود دارد. 

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 93 Front St E, Toronto, ON M5E 1C3, Canada

ساعات بازدید : 8AM–6PM (یکشنبه ها و دوشنبه ها : تعطیل)

تلفن : 14163927219+
وب سایت :
 www.stlawrencemarket.com

بازار سنت لورانس

بازار سنت لورانس

بازار سنت لورانس

بازار سنت لورانس

بازار سنت لورانس

 دهکده بلک کریک پایونیر (Black Creek Pioneer Village)

این دهکده چیزی بیش از مجموعه ای از ساختمان ها و وسایل و ابزار داخل آنهاست. وقتی از این مکان بازدید می کنید، گویی سوار ماشین زمان شده اید و به دوره ی ملکه ویکتوریا و سال 1800 میلادی سفر کرده اید. در این سفر شاهد آداب و رسوم، سبک و محل زندگی نخستین انسانهای ساکن شهر خواهید بود؛ افرادی که بانیان و پایه گذاران پیدایش تورنتو و اونتاریوی کنونی بوده اند و نقش به سزایی در تبدیل آنها به شهر و استانی مدرن داشته اند. این دهکده محل قرارگیری 35 ساختمان اصلی شهر است که همه مربوط به دهه ی 1860 میلادی هستند. این بناها یا خود ساختمان اصلی هستند و به این دهکده منتقل شده اند و یا نمونه ی بازسازی شده از ساختمان اصلی می باشند. وسایل داخل هر ساختمان با همان حال و هوای سابق از گذشته حفظ شده اند؛ وسایلی مثل ظروف داخل آشپزخانه و چرخ خیاطی داخل اتاق خواب یا قابلمه های مسی داخل یک مغازه ی ظرف فروشی قدیمی. در هر ساختمان یک راهنما هست که به شما درباره ی اینکه در آن زمان این وسایل چگونه تولید می شدند و مردم چگونه از آنها استفاده می کردند و یا اصلاً این انسان ها چطور زندگی می کردند، توضیحاتی خواهد داد. اینجا مکانی آرام و دنج است و پر از تاریخ و فرهنگ مردم کشور کانادا؛ در نتیجه اگر فرزندی دارید که در سنین مدرسه است، بازدید از اینجا می تواند یک سفر تاریخی و آموزنده برای او باشد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 1000 Murray Ross Pkwy, North York, ON M3J 2P3, Canada

ساعات بازدید : 10AM–5PM

تلفن : 14167361733+
وب سایت :
 blackcreek.ca

 دهکده بلک کریک پایونیر

 دهکده بلک کریک پایونیر

 دهکده بلک کریک پایونیر

 دهکده بلک کریک پایونیر

 دهکده بلک کریک پایونیر

 دهکده بلک کریک پایونیر

 دهکده بلک کریک پایونیر

پارک جزایر تورنتو (Toronto Island Park)

این پارک و چهار جزیره ی داخل آن، یکی از معروف ترین و بهترین جاذبه های تورنتو هستند و آن قدر وسیله برای سرگرمی و تفریح دارند که حتی می توانند یک تابستان کامل را به خود اختصاص دهند. وقتی به این پارک رسیدید، سوار "فری" یا تاکسی های دریایی شوید و سفر ماجراجویی خود به این مجمع الجزایر رؤیایی را آغاز کنید. اینجا می توانید ورزش کنید، غذا بخورید، استراحت کنید و یا در ساحل آن لم بدهید. اما چند مورد از کارهای متعددی که می توانید در جزایر تورنتو انجام دهید را در پایین آورده ایم:

از فانوس دریایی جبل الطارق (Gibraltar Point Lighthouse) دیدن کنید:

به منطقه ی هالان (Halan) بروید و از این سازه ی تاریخی دیدن کنید. این برج سنگی دومین ساختمان قدیمی در کاناداست که در سال 1808 ساخته شد و بدون شک قدیمی ترین فانوس دریایی است که در حاشیه ی گروه دریاچه های بزرگ قرار گرفته اند. در گوشی به شما می گوییم که درباره ی این مکان داستانهایی از یک روح سرگردان که در آن زندگی می کند هم روایت شده است. گفته شده که این روح متعلق به رادان مولر، اولین فانوس بان این برج بوده که به طوری اسرارآمیز و ناگهانی ناپدید می شود و سالیان بعد چندین استخوان از او پیدا می شود. گفته می شود که سربازان محلی او را کشته اند و اکنون روح او در این فانوس سرگردان است. به همین خاطر افرادی که به داستانهای جن و پری علاقه دارند، بازدید از اینجا را دوست خواهند داشت.

از فانوس دریایی جبل الطارق

از فانوس دریایی جبل الطارق

از فانوس دریایی جبل الطارق

در هزارتوی ویلیام مینی (William Meany maze) خود را گم کنید.

برای فرار از روزمرگی و یکنواختی زندگی روزانه، یکی از بهترین راه ها گم شدن در هزارتوی همیشه سبز ویلیام مینی در تورنتوی کاناداست. اینجا حس ماجراجویی و ترس همراه با تنهایی را همزمان به شما می دهد. برای رفتن به این هزارتو باید به جزیره ی مرکزی بروید . اگرچه ممکن است این هزارتو از بیرون خیلی سخت و گیج کننده نباشد، اما وقتی واردش می شوید متوجه می شوید که خروج از آن به هیچ وجه به آن راحتی که فکر می کردید نبوده است.

در هزارتوی ویلیام مینی

در هزارتوی ویلیام مینی

در هزارتوی ویلیام مینی

سوار قایق های پدالی شوید.

در مسافت خیلی نزدیک از پارک مصنوعی سنتر ویل (Centreville Theme Park) می توانید سوار قایق های پدالی به شکل قو شوید و خاطرات زیبایی را در این دریاچه ی آرام بسازید.

پارک مصنوعی سنتر ویل

پارک مصنوعی سنتر ویل

به دیدن حیوانات بروید و به آنها محبت کنید.

در بازدید از جزیره ی مرکزی و مزرعه ی Far Enough Farm می توانید بیش از 40 گونه ی مختلف از حیوانات را ببینید. این مزرعه بیش از 50 سال است که در قسمت شرقی پارک موضوعی سنتر ویل قرار گرفته است. اینجا را بدون دیدن و نوازش کردن بچه خوک های تپل و بامزه اش ترک نکنید.

Far Enough Farm

Far Enough Farm

Far Enough Farm

Far Enough Farm

Far Enough Farm

Far Enough Farm

برقصید و شاد باشید.

 سالانه جشنواره های موسیقی در این جزایر بر پا می شود و این جزایر آرام را به مراکز رقص و پایکوبی تبدیل می کند.

جشنواره های موسیقی

جشنواره های موسیقی

جشنواره های موسیقی

جشنواره های موسیقی

دوچرخه سواری کنید.

در قسمتی از پارک (Toronto Island Bicycle Rentals) که دوچرخه کرایه می دهند، علاوه بر دوچرخه های تک نفره و دو نفره ی رنگارنگ، برای گروه های بزرگ تر نیز چهار چرخه هایی وجود دارد که می توانید آنها را کرایه کنید و دور تا دور جزیره ها را بچرخید. فقط مطمئن باشید که کارت شناسایی و ماهیچه های قوی خود را به همراه دارید.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری

تخته موج سواری یاد بگیرید.

اگر هیچ وقت تا به حال تخته موج سواری نکرده اید، می توانید اینجا در کلاس های آموزشی، این ورزش را یاد بگیرید. تخته موج سواری اینجا و به دلیل نمای بسیار زیبای جزیره ها، لذتی بسیار مضاعف دارد. حتی می توانید در طول شب این ورزش را انجام دهید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس :  17 Lakeshore Ave, Toronto, ON M5J 2C3, Canada

ساعات بازدید : 8AM–11PM

تلفن : 14163922489+
وب سایت : 
www.toronto.ca

تخته موج سواری

تخته موج سواری

تخته موج سواری

آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

خیلی از افراد وقتی کلمه ی آبشار را می شنوند، نام نیاگارا در ذهنشان تداعی می شود. این جاذبه ی حیرت انگیز و معروف اگرچه در فاصله ی یک ساعت و نیمی از تورنتو قرار گرفته، اما جزء جاذبه های این شهر و استان اونتاریو است. آبشار عظیم نیاگارا که از به هم پیوستن دو آبشار مربوط به کشور آمریکا و یک آبشار کانادایی تشکیل شده است، بر روی رود نیاگارا قرار دارد و به دریاچه ی اونتاریو می ریزد. گفته می شود که بیشترین سرعت جریان آب مربوط به این آبشار است. طول این آبشار 50 متر است و عمری 12000 ساله دارد. این مکان دلیل بسیاری از افراد برای سفر به کانادا و مقصد خیلی از زوجهای جوان برای ماه عسلشان می باشد. در توصیف عظمت این آبشار می گویند که حجم ریزش آب نیاگارا در هر ثانیه، مصرف آب 7 ساله ی یک خانواده را تأمین می کند و برای همین موضوع است که از آن به عنوان منبع برق آبی استفاده می کنند. علاقمندان به ماجراجویی و هیجان می توانند سوار زیپ لاین شوند و نمای آبشار را از بالا ببینند. یک رنگین کمان همیشگی در آبشار تشکیل می شود که عکس های شما را بسیار زیبا می کند. اگر فرصت دارید از تماشای آبشار در طول شب که زیبایی اش صد چندان می شود، غافل نشوید. در وصف زیبایی این آبشار معروف هر چه بگوییم کم است و فقط باید آن را از نزدیک دید تا زیبایی اش را درک کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس :  Falls in Canada

ساعات بازدید : ........................

تلفن : .....................

وب سایت : ..........................

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

سرزمین عجایب کانادا (Canada’s Wonderland)

این پارک درست در شمال تورنتو قرار دارد و حقیقتاً برای جویندگان هیجان، بهشتی گمشده است. در این سرزمین عجایب بیش از 70 وسیله ی بازی قرار دارد که در میان آنها بلندترین، طولانی ترین و سریع ترین ترن هوایی دنیا هم به چشم می خورد. اینجا دو پارک بازی مخصوص کودکان و یک پارک آبی 20 هکتاری به نام (Splash Works) دارد و نمایش ها و جشنواره های زنده ای نیز در آن برگزار می شوند. این پارک در طول زمستان و جشن های خاص مثل هالووین و کریسمس محل برگزاری جشن ها و برنامه های مختص این ایام است. به طور کلی این پارک در هر فصل و برای هر رده سنی تنوع گسترده ای از سرگرمی ها و برنامه های هیجان انگیز را ارائه می دهد که تجربه ای خاطره انگیز برایتان به ارمغان می آورند.  

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 1 Canada's Wonderland Drive, Vaughan, ON L6A 1S6, Canada

ساعات بازدید : .........................

تلفن : .......................

وب سایت : www.canadaswonderland.com

سرزمین عجایب کانادا

سرزمین عجایب کانادا

سرزمین عجایب کانادا

سرزمین عجایب کانادا

سرزمین عجایب کانادا

سرزمین عجایب کانادا

سرزمین عجایب کانادا

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات