راهنمای سفر به روسیه

5 سال پیش 0 دیدگاه

|| راهنمای سفر به روسیه

| یک کتاب راهنما یا واژه نامه همراه خود داشته باشید

اگرچه این مساله در مقاصد مختلف، متفاوت باشد اما بعضی‌ مواقع روسی صحبت کردن در روسیه ممکن است به اندازهٔ انگلیسی‌ صحبت کردن خوب نباشد.در روسیه از سنین پائین تر زبان انگلیسی‌ را یاد می گیرند اما عموما از انگلیسی‌ صحبت کردن خجالت می کشند.رستورانها منوی انگلیسی‌ دارند ،کسانی‌ که در صنعت توریسم کار می کنند زبان دوم و بعضا سوم بلدن ولی‌ با این وجود بهتر است که شما یک دفترچه راهنما یا واژه نامه و یک نقشه به زبان انگلیسی‌ همراه خود داشته باشید.یادگیری یک تعداد لغات و اصطلاح میتواند کاربردی باشد.

انگلیسی صحبت کردن در روسیه

| حمل و نقل

حمل و نقل عمومی‌ بهترین راه برای گشت زدن در بیشتر شهرها ، مخصوصا مترو می‌باشد.کسانی‌ که در سیستم مترو کار می کنند بسیار مفید تر از نقشه هایی هستند که به انگلیسی‌ ترجمه شده اند،ولی‌ معمولا کارکنان برای خرید بلیت و راهنمایی در مورد مسیرها نمی تواند کمکی‌ کنند ،پس مطمئن شوید که می دانید که سیستم چطور کار می‌کند از کجا بلیت بخرید و چگونه از نقشه استفاده کنید. وقتی‌ از مترو یا اتوبوس استفاده می کنید خوب به اسم مقصدها گوش کنید که معمولا به زبان روسی هستند.

مترو در روسیه

| لباس مناسب بپوشید

هرکسی که به روسیه سفر می‌کند این تصور را دارد که در تمام سال در کل کشور هوا سرد است.روسیه زمستانهای سردی دارد اما تابستانها می تواند بسیار گرم و مرطوب باشد بخصوص در شهرهای مثل سن پترزبورگ.البته پیش بینی‌ وضع هوا سخت است اما یک دید کلی‌ در مورد آب و هوا می تواند برای برنامه‌ریزی در مورد کارها مفید باشد.اگر در فصل زمستان سفر می‌کنید مراقبت از خودتان در برابر رطوبت بیشتر از سرما اهمیت دارد، چرا که در شهرهای بزرگ برف بلافاصله بعد از باریدن آب می شود پس کفش مناسبی انتخاب کنید.

زمستان در روسیه

| آب شیر را ننوشید

برخلاف بیشتر کشورهای غربی که سفارش آب شیر در رستوران یک امر عادی است روس‌ها از آب لوله کشی‌ برای آشامیدن استفاده نمی کنند . غیر معمول نیست که شما در روسیه شیر آب را باز کنید و برای چند لحظه آب قهوای بیرون بیاید،برای نوشیدن باید آبهای درون بطری تهیه کنید البته می توانید برای شستشو از آب لوله کشی‌ استفاده کنید.

آب لوله کشی در روسیه

| به آداب و رسوم محلی احترام بگذارید

به فرض مثال اگر به خانهٔ یک فرد روس دعوت شدید آداب معاشرت با آنها را رعایت کنید ،مثل خریدن یک هدیه کوچک برای میزبان همچنین نوع لباس پوشیدن برای رفتن به تئاتر یا بعضی‌ رستورانها مهم است.همچنین بازدید از کلیسا ارتدکس روسیه شامل یک سری قوانین می باشد ،مثلا زنها باید سر خود رو بپوشانند و آستین های بلند بپوشند و مردها باید شلوار بلند بپوشند و کلاه به سر نداشته باشند.

آداب و رسوم محلی روسیه

| باور داشته باشید که روسیه کشور امنی‌ است

سفر به روسیه مانند بقیه کشور‌های اروپایی امن است البته دزدی و جیب بری مانند بقیه کشور‌ها همچنان وجود دارد ولی‌ جنایتی در روز رخ نمی دهد. اما شما باید مراقب باشید که در تله های توریستی نیافتید و در صورت رخ دادن جرمی ، هتلها میتوانند در اطلاع رسانی به پلیس و سفارت به شما کمک کنند.

امنیت در روسیه

| قبل از سفر به هر شهری تهیه پول کشور مقصد میتوانه مفید باشد

در روسیه بانکها تبدیل پول را انجام می دهند و در بیشتر مکانها کارت اعتباری قبول می کنند ولی‌ برای پرداخت کرایه تاکسی یا دادن انعام بهتر است که مقداری روبل روسیه تهیه کنید.

پول روسیه

| قیمتها رو در نظر بگیرید

البته به عنوان یک توریست شما این انتظار را دارید که بیشتر از کشور خودتان خرج کنید. برای مثال بلیت موزه ها در روسیه برای توریستها بسیار گران تر است و البته که پاسپورت شما را چک می کنند،شهرهای روسیه جز گرانترین شهر‌های اروپا نیستند، ولی‌ وقتی‌ خواستید که یک رستوران را انتخاب کنید یا تاکسی بگیرید یا سوغاتی بخرید هزینهٔ آن را در نظر بگیرید. بهترین کار این است که از محلی ها کمک بگیرید همچنین جستجو در اینترنت نیز می تواند مفید باشد.

خرید در روسیه

منابع: theculturetrip.com

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات