معرفی بمبئی

4 سال پیش 0 دیدگاه

سفر به شهر فیلم های بالیوودی

|| معرفی

سفر به شهر فیلم های بالیوودی

بمبئی یک بندر بزرگ در ساحل غربی شبیه جزیره ی هند و پرجمعیت ترین شهرهای جهان است. نام بمبئی از مامبو دیوی، الهه ی ماهیگیران کولی محلی گرفته شده است.

این شهر در قرن هجدهم به مرکز تولید و صنعت تبدیل شد. امروزه، بمبئی سرمایه تجاری و مالی هند و همچنین پایتخت کشور مهاراشترا است. بالیوود؛ پرکارترین صنعت فیلمسازی جهان در بمبئی قرار دارد و میلیون ها هنرمند و بازیگر هندی در این شهر زندگی می کنند.

آب و هوا

آب و هوای مومبای یا همان بمبئی به استثنای نواحی شمالی آن که از خط استوا فاصله بیشتر دارد ، گرم و شرجی است و مانند بسیاری از نقاط جنوبی و مرکزی هند دارای ۳ فصل می‌باشد:

گرم و مرطوب ، که از فروردین شروع شده و تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد در این فصل هوا بسیار گرم و درجه رطوبت بالا است.

فصل باران‌های موسمی یا مانسون که از اوایل خرداد شروع و تا اوایل مهرماه ادامه دارد و توأم با بارندگی‌های بسیار شدید و سیل آسا است.

و فصل خنک که از اواخر شهریور شروع و تا اوایل اسفند ادامه پیدا می‌کند. با توجه به هوای ملایم، (بین ۱۵ الی ۲۵ درجه) این فصل از توریستی‌ترین فصول مومبای به‌شمار می‌رود.

سوغات  

ادویه جات (Spices)

ادویه های محلی سوغاتی فوق العاده !

بمبئی دارای بسیاری از بازارهای ادویه است که شما می توانید تقریبا هر ادویه هندی که دنبال آن هستید را خریداری کنید و به سوغات ببرید.

ادویه جات

زیور آلات و یا بدلیجات (Jewelry) 

امکان ندارد که خانمی به بمبئی سفر کند و نگاهش ساعت ها خیره به جواهرات خاص و شیک هندی نشود .بسته به بودجه ی شما حتی بدلیجات زیبای هندی هم سوغات بسیار عالی است .

زیور آلات و یا بدلیجات

 ساری (Sari): ساری ابریشم که از شاهکارهای بسیار زیبای دست ساز کل هند و مورد علاقه ی بسیاری از خانم هاست میتواند سوغاتی بسیار لوکس و شیکی باشد.

دست ساز های چوبی و تزئینی منزل

دست سازهای چوبی

کیف و کفش های دست ساز چرمی

کیف و کفش های دست ساز چرمی

حنای هندی

حنای هندی

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات