معرفی آگرا

6 سال پیش 0 دیدگاه

سفر به آگرا سفر به شهر معماری زیبای تاج محل

|| معرفی

آگرا سرزمینی زیبا و رمانتیک

آگرا پایتخت امپراتوری مغول بوده و در ساحل غربی رودخانه ی یامونا واقع شده است اما زمانی که همسر شاه جهان از دنیا رفت پادشاه دیگر نتوانست در این سرزمین بماند و پایتخت را به دهلی منتقل کرد. بسیاری از مردم، آگرا را فقط به تاج محل که جز هفت عجایب شگفت انگیز جهان است می شناسند در حالی که آگرا پر از شاهکارهای معماری فاخر و بناهای مذهبی زیباست که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا حتی برای دو یا سه روز از بودن در آگرا و جاهای مختلف دیدنی اش لذت می برند.

آب و هوا

در اوج تابستان، حداکثر درجه حرارت حتی ممکن است به 46 درجه سانتیگراد برسد و زمستان هم می تواند کاملا سرد با حداقل درجه حرارت حتی کمتر از 5 درجه سانتیگراد باشد. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از آگرا از اکتبر تا مارس است چرا که آب و هوای دلپذیر آگرا این زمان مناسب برای گشت و گذار و لذت بردن از زیبایی های این شهر باشکوه و  قدیمی است.

سوغات 

مجسمه های مرمری تاج محل

این نکته را فراموش نکنید که حتما از فروشگاه هایی که دارای مجوز هستند این مجسمه ها را خریداری کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است سنگ های دیگر را به جای مرمر به شما بفروشند.

مجسمه های مرمری تاج محل

مجسمه های مرمری تاج محل

محصولات چرمی

یکی دیگر از سوغاتی های اگرا انواع محصولات چرمی نظیر کیف و کفش و ... است، که بهترین آنها را می توانید از بازار سادار خریداری کنید. 

محصولات چرمی

فرش های نفیس  و زیبا

از سوی دیگر بافت فرش از زمان سلطنت گورکانیان در این شهر رواج پیدا کرده است و امروزه تاجران از سرتاسر نقاط مختلف دنیا برای خرید این فرش های منحصر به فرد به اگرا می آیند. اگر تصمیم به خرید فرش دارید پیشنهاد می شود که انواع فرش های کوچک و بزرگ، فرش های تزئینی دیواری و ... را از دهکده ی صنایع دستی شیلپاگرام با بهترین قیمت خریداری کنید.

فرش های نفیس آگرا

صنایع دستی فلزی

در شهر آگرا می توانید برای خرید سوغات هند انواع لوازم و اشیایی که از جنس برنج ساخته شده اند را نیز به عنوان سوغاتی خریداری و به همراه خود ببرید ، زیرا آگرا صنایع فلزی مشهوری نیز دارد . بهترین مکان برای خرید اشیاء ذکر شده بازار Sadar ، Gangotri Emporium ، Shilpagram و دهکده صنایع دستی Munro Road می باشند که از آن ها می توان جعبه های تزئینی ، انواع جام ، مجسمه ، بشقاب ، گلدان های زیبا و ... را تهیه کرد .

صنایع دستی فلزی

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات