معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در آتن

6 سال پیش 1 دیدگاه

رستوران‌های آتن از کافه‌های سنتی، رستوران‌های نفیس تا غذاهای مدرن و مکان‌های مخفی زیرزمینی بسیاری از گردشگران و مردم آتن را به سمت خود می‌کشاند. آتنی‌ها علاقه بسیاری دارند تا غذای خود را بیرون از خانه بخورند و زندگی شهری آن‌ها حول لذت‌های ساده خوردن و به اشتراک گذاشتن غذا ساخته شده است. در هر گوشه‌ای غذاخوری خیابانی و رستوران‌های کوچک یونانی مدرن وجود دارد. در تور یونان می‌بینید که اغلب غذا خوردن در بیرون از خانه ارزان‌تر از طبخ غذاست. از آن‌جایی که شهر در دهه اخیر تنوع فرهنگی بیشتری دارد رستوران‌ها غذاهای متنوع بیشتری سرو می‌کنند.

در ادامه با معرفی بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن در آتن همراه ما باشید.

Birdman (رستوران ژاپنی مرد پرنده)

Birdman به عنوان یک رستوران ژاپنی طرفداران بسیاری در آتن دارد. سوولاکی اصلی‌ترین غذای این رستوران در کنار یک آهنگ زیبا از  توکیو و یک موسیقی متن دل‌نشین، افراد بسیاری را به منطقه‌ آسیایی در زیر میدان سینتاگما می‌‌کشاند. فضای باریک با نور گرم و تعداد انگشت‌شماری از میزها و نیمکت‌های کوچک در پیاده‌رو فضای بسیار دلنشینی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی آتن

یک شام انفرادی در پیشخوان یا یک قرار معمولی می‌تواند به بهترین تجربه شما در آتن تبدیل شود. از غذاهای این رستوران می‌توان به گریل روباتا، برش‌های گردن تا دم با پیکو د گالو، شیسو و میسو تند یا گرمولاتای لیموی تخمیر شده و سیخ‌های سبزیجات آبدار اشاره کرد.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Voulis 35, Athina 105 57, Greece 

ساعت کاری: 13 تا 17-18 تا 00:30

تلفن: +30 21 0321 2800

وب‌سایت: birdman.gr

Phita (رستوران فیتا)

این غذاخوری یکی از بهترین رستوران‌های آتن است که در محله Neos Kosmos در مرکز شهر قرار دارد که به آن رونق بیشتری بخشیده است. این رستوران در کنار خط تراموا توسط پروژه‌های مسکونی فرسوده احاطه شده و در گوشه‌ای خالی اما جذاب قرار گرفته است. سقف‌های بلند و پنجره‌های کف تا سقف از جذابیت‌های دیگر این مکان محسوب می‌شود.

آشپزخانه اوپن منو را به نمایش می‌گذارد که بیشتر آن شامل غذاهای دریایی است و غذاها بر اساس هر فصل تغییر می‌کند. چیپس سیب‌زمینی همراه با تاراماسالاتای ابریشمی، برگ‌های انگور پر شده با تارتار ماهی، ساردین پروانه‌ای روی لوبیای فیل پخته شده، هورتا لیمویی ترد (سبز) طعم بسیار لذیذی دارند. سرآشپز رستوران مواد اولیه خود را از  بازار کشاورزان خریداری می‌کند که کیفیت بالایی دارند.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Ntourm 1, Athina 117 45, Greece

ساعت کاری: 14 تا 18

تلفن: +30 21 1414 8624

Seychelles (رستوران معروف سیشل)

از اغذیه‌فروشی و مشهورترین رستوران‌ها در آتن با چند میز ساده در داخل و چند چهارپایه در پیشخوان آشپزخانه است که سرآشپزهای پرشورش را در حال طبخ غذا می‌توان تماشا کرد. این رستوران در میدان آودی، قلب محله شیک Keramikos قرار دارد. سالادها با خامه سیر بو داده، برگ‌های سبز با کرفس، گردو، گرده گل و کمی پنیر آبی طعم لذیذی دارند. همچنین غذاهای دریایی به شیوه‌ای خلاقانه همراه با هلو و ذرت برشته، سالاد اختاپوس با برنج قهوه‌ای و کباب سرو می‌شوند.

غذاهای گوشتی با سس زردآلو، پاپاردل تازه با گوشت گاو و بره از دیگر غذاهای پرطرفدار این رستوران هستند. غذای خود را با مجموعه‌ای از پنیرهای Cycladic شگفت‌انگیز از Ios، Kimolosو Andros به پایان برسانید. 

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Keramikou 49, Athina 104 36, Greece

ساعت کاری: 12 تا 20

تلفن: +30 21 1183 4789

وب‌سایت: www.instagram.com/seychellesrestaurant/

Kanaria (رستوران قدیمی کاناریا)

از بهترین کافه‌ها در آتن که در خیابانی در حومه شهر قرار دارد. این کافه که متعلق به دهه 1950 است توسط خانواده آرگیروپولوس راه‌اندازی شد. کف ترازو، رنگ روغن براق روی دیوارها، رومیزی‌های کاغذی سفید و صندلی‌های چوبی ساده از ویژگی‌های ظاهری این مکان است. منو بسیار ساده بوده و شامل تعداد انگشت‌شماری غذا می‌شود.

میگوی تابه‌ای، کفال قرمز کبابی، سوخاری یا زیره، همراه با سالاد گوجه فرنگی رسیده که با کمی گوجه فرنگی و پیاز رنده شده تزیین شده و در کنار آن فتا و زیتون از غذاهای این رستوران هستند. در تابستان باغی با سایه انگور دورتر از شلوغی مرکز شهر آتن افراد بسیاری را به این منطقه می‌کشاند. خدمات سرعت کندی دارند و قیمت‌ها بالاست اما در این‌جا می‌توانید اوقات لذت‌بخشی را سپری کنید.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Kanari 119, Moschato 183 44, Greece 

ساعت کاری: 19 تا 00

تلفن:  +30 21 0942 2119

وب‌سایت: takanaria.gr

 Linou Soumpasis & Sia

«رستوران ساده» با ورودی جدید به یکی از بهترین رستوران‌های شهر آتن تبدیل شده است. فضای آرام و مدرن یونانی در کنار طبخ غذاهای خلاقانه سرآشپز لوکاس میلر فوق‌العاده هستند. سبزیجات ترشی با پنیر بز و پیتای خمیر ترش گرفته تا کفیر که روی کوفته بره ریخته می‌شود همه در این رستوران آماده می‌شوند. خوشمزه‌ترین غذاها از کدو سبز و سبزی تلخ با پنیر کرکی آنواتو، کارپاچیو بونیتو با خیار و بوکوو، یک سیخ گوشت کبابی با یک حبه خردل و یک مشت سبزی ترد، طعم لذیذی دارند.

شمع‌های موم باریک و خوش‌بویی که در کلیساهای یونانی پیدا می شود کل فضای این رستوران را روشن می‌کند. این شمع‌ها در طبقه بالا رستوران به صورت دست‌ساز ساخته می‌شوند. اگرچه آکوستیک و صندلی‌های فولادی ضد زنگ ناراحت‌کننده هستند اما غذای هیجان‌انگیز این مشکلات را جبران می‌کند. وقت ناهار فضای ساکت‌تری حکم فرماست و میزهای کوچه‌ زیر نور خورشید قرار می‌گیرند.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Μελανθίου 2, Αθήνα 105 54 &, Kalamida 9, Athina 105 54, Greece 

تلفن: +30 21 0322 0300

وب‌سایت: linousoumpasis.gr

Oikonomou (رستوران دوست‌داشتنی اویکونومو)

آنو پترالونا در یکی از دوست‌داشتنی‌ترین محله‌های آتن قرار گرفته است. از بهترین کافه‌ها در آتن با حیاط زیبا، بارهای نامتعارف و مزرعه‌های مقرون‌به‌صرفه، افراد بسیاری را به این منطقه می‌کشاند. Oikonomou در سال 1930 توسط یک خانواده یونانی تاسیس شد. منو شامل غذاهای خوشمزه یونانی بوده و دیوارهای رنگ و رو رفته با نقاشی‌ها و کتاب‌هایی تزئین شده که توسط بسیاری از هنرمندان و نویسندگانی که چندین بار در هفته در این‌جا غذا می‌خورند امضا شده است.

صاحب مهربان رستوران، کوستاس دیامانتیس، اغلب پشت میز می‌نشیند تا سفارش مشتریان را بگیرد. گوشت بره کباب، برگ‌های کلم پرشده و ماکارونی خروس، چیپس‌های کاملا کبابی و سالاد یونانی با شیرین‌ترین گوجه‌فرنگی و خامه‌ترین فتا درست می‌شود. در یک عصر زیبا پشت یکی از میزهای کنار خیابان زیر درختان زیتون، تماشای آتن قدیم، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Kidantidon 32, Athina 118 51, Greece

ساعت کاری: 19 تا 00

تلفن: +30 21 0346 7555

Feyrouz (رستوران فیروز)

در این گوشه خیابان در آتن خوردن یک وعده غذای یونانی بسیار لذت‌بخش است‌. صف‌های طولانی برای غذاهای خیابانی لوانتین وجود دارد که ارزش انتظار را دارد. هنگام نهار مردم بیشتر برنج با مرغ کاری، نخود، فلفل تند و ماست، سفارش می‌دهند که به محض آماده شدن به فروش می‌رسند.

از دیگر غذاهای محبوب می‌توان به سوپ کدو تنبل و رازیانه، بادمجان، نخود و پینیرلی عدس و لاماکون سبوس‌دار پر از زعتر و هوموس اشاره کرد. سرآشپز فیروز، آشپزخانه را اداره می‌کند و دستورات غذایی و خاطرات خانواده کیلتسیکسیس از آنتاکیا، استانبولو آتن را زنده نگه داشته است. برادران آندریاس و ساواس با هر مشتری با مهربانی برخورد می‌کنند. نوشیدن یک لیوان قهوه هل و یک کوبیده با پنیر میزیترای کرت و عسل هدر در شیرینی‌فروشی آن طرف خیابان، بسیار آرامش‌بخش است.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Καρόρη 23 και, Agathonos 1, Athina 105 51, Greece 

تلفن: +30 21 3031 8060

وب‌سایت: feyrouz.gr

Nolan (رستوران قیمی نولان)

نولان از رستوران‌های معروف آتن است که در سال 2016 افتتاح شد. این غذاخوری کوچک هنوز هم یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های این شهر است. سوتیریس کونتیزاس، سرآشپز یونانی ژاپنی خلاقیت‌های بسیاری را برای طبخ غذا استفاده می‌کند. اتاق غذاخوری تک رنگ و دیوارهای شیشه با غذاها، ترکیبی کاملا اصیل است.

 منوی ساده شامل غذاهای کلاسیک مدرن مانند نودل سوبای سرد با ماهی قزل آلای دودی و تاهین، ماهی خال مخالی برای نوزادان است (فیله‌های استخوانی کبابی که در روغن دودی، چیلی و سالسا ورده ریخته شده است) که به عنوان غذای جانبی یک کاسه برنج با تزئین، خرده‌های پانکو ترد و پوره سیب‌زمینی ارائه می‌شود. چیزکیک باسک یا نان چوکس از شیرینی نولان را می‌توانید به عنوان دسر سفارش دهید.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Voulis 31 - 33, Athina 105 57, Greece 

ساعت کاری: 13 تا 17:30 – 18 تا 23:30

تلفن: +30 21 0324 3545

وب‌سایت: nolanverse.com

Mavros Gatos (ماوروس گاتوس)

سفارش یک گوشت بره در این غذاخوری با چاشنی پونه کوهی، آغشته به لیمو و با نسبت مناسب چربی کبابی به گوشت بدون چربی، فوق‌العاده خواهد بود. چیپس، تزازیکی، بادمجان‌های آهسته کباب و پیاز کاراملی شده طعم لذیذی دارند. فضای داخلی همچنین با نقاشی‌های دیواری تزئین شده و این میخانه قدیمی را به یکی از بهترین رستوران‌های آتن یونان تبدیل کرده است.

آدرس/ تلفن/ وب‌سایت:

آدرس: Polemonos 4, Athina 116 35, Greece

تلفن: 13 تا 1

فرهنگ غذا در یونان

غذا یکی از عناصر اصیل فرهنگی یونان محسوب می‌شود و ویژگی‌های طعم غذاهای یک منطقه اغلب با کیفیت جامعه آن در ارتباط است. رستوران‌های آتن یونان، طعم و مزه غذا را برای برقراری ارتباط معرفی می‌کنند و راهی برای رسیدن به جایگاهی در قلب افراد است. یک ضرب‌المثل معروف یونانی می‌گوید: عشق از شکم کسی می‌آید.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در یونان

غذا در یونان در حدود 4000 سال قدمت دارد! محصولات باکیفیت خالص و منحصر به فرد یونانی در سراسر دنیا زبانزد هستند. آرکستراتوس اولین کتاب آشپزی تاریخ را در سال 330 قبل از میلاد نوشت و تکامل ریشه‌های باستانی و آمیختگی‌های شرق منجر به خلق «آشپزی یونانی مدیترانه‌ای» شد.

در سنت غذایی یونانی رژیم غذایی متعادل، سلامت، زیبایی و طول عمر مردم آتن را به روشنی نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، فرهنگ غذایی یونان به طور سنتی با لذت آشپزی و سرگرمی ترکیب شده و سرشار از گنجینه‌های باستانی است. لذت خوردن غذا یک عمل شریف و بیانگر هویت فرهنگی خاص هر کشور و هر مردم است و هیچ مکانی بهتر از یونان، این واقعیت را ثابت نمی‌کند. یونانی‌ها آیین‌های غذاخوردن خاصی دارند که بسیار گسترده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات