جاذبه های دیدنی زوریخ

6 سال پیش 0 دیدگاه

|| 10 جاذبه دیدنی زوریخ

دریاچه زوریخ ( Lake Zurich )

این دریاچه ی یخی که از یخ های رشته کوه آلپ گرفته شده، از Bellevue در زوریخ شروع می شود و طی یک راه‌ ۳ کیلومتری ، تا Tiefenbrunnen کشیده می شود و تا چندین شهر کوچک دیگر مانند Thalwil و Kusnacht ادامه می یابد.کمی‌ که از Bellevue دور می­ شوید به چمنزاری می رسید که در روزهای آفتابی جایی فوق العاده برای استراحت کردن و پیک نیک های خانوادگی می‌باشد. اگر عاشق قایق سواری هستید کمپانی­ های زیادی را در این محدوده پیدا می ­کنید که قایق اجاره­ می دهند، در کنار قایق ها، تورهای کروز و فری هم برای یک گشت کامل در مسیر رودخانه ی زوریخ و بازدید از جزایر اطراف ، انتخاب خیلی خوبی است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : lake zurich in fall landscape, Switzerland 

تلفن : .....................

وب سایت : .......................

رودخانه زوریخ

رودخانه زوریخ

التستاد زوریخ ( Zurich Altstadt )

التستاد منطقه تاریخی‌ شهر زوریخ می‌باشد و نمای شهر تا قبل از قرن 20م را به تصویر می کشد. معماری کل بناهای این منطقه تلفیقی از سبک گوتیک و قرون وسطی می‌باشد و پر از بازارها ، میادین و ساختمان های بی نهایت جذاب مانند : Lindenhof, Fraumunster, St Peter’s Church, the New Market و محله قرون وسطایی Rathaus است.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : ......................

تلفن : .....................

وب سایت : .......................

التستاد زوریخ

التستاد زوریخ

کوه اتیلبرگ ( Uetliberg )

عاشقان طبیعت حتما سری به کوه زیبایی که در مجاورت رود Uetliberg می باشد بزنند و با تماشای نمای زیبای شهر از بلندای قله ی آن لذت ببرند.در بالای کوه اوتیلبرگ ،هتل کوچکی به نام Uto Kulm ، با دوبرج بلند می بینیم که یکی‌ از این برج ها برای سیگنال تلویزیون و تلفن می‌باشد و دیگری را در اختیار مردم گذاشتند تا نمای زیبای شهر را با بالا رفتن از این برج ببینند که البته استفاده از آن ملزم به پرداخت ورودیه است. برای رفتن به کوه Uetliberg هم می توانید با قطار بروید و یا پیاده از طریق Albisguetli، Triemli ، Albisrieden به آن برسید که طرفداران کوهنوردی از این روش بسیار استقبال می کنند و تجربه ای به یاد ماندنی با کمپینگ در این مناظر خوش آب و هوا را بدست می آورند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : ......................

تلفن : .....................

وب سایت : .......................

کوه اتیلبرگ زوریخ

کوه اتیلبرگ زوریخ

خیابان بانهوف (Bahnhofstrasse

بانهوف که در سالهای 1800 به Fröschengraben, به معنی‌ چاله قورباغه معروف بود ،  پس از تخریب شهر از خاکریزه های آن به وجود آمد .امروزه این خیابان یکی‌ از به روزترین و لوکس ترین مراکز خرید و حتی گرانترین املاک مسکونی شهر زوریخ است .تعداد زیادی از طراحان بزرگ دنیا در این خیابان شعبه دارند و مرکز اصلی‌ بانک های سرمایه گذاری نیز در همین خیابان می‌باشد. علاوه بر این چندین مغازه ی فوق العاده عالی شکلات فروشی و کافی شاپ های بی نظیری در انتهای همین خیابان در میدان Paradeplatz قرار دارند که پیشنهاد می کنیم حتما در بازدید از این منطقه ،سری به آنها بزنید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 8001 Zürich, Switzerland

تلفن : ....................

وب سایت : ...................

خیابان بانهوف زوریخ

خیابان بانهوف زوریخ

خیابان بانهوف زوریخ

کلیسای فرامونستر ( Fraumünster )

این کلیسا یکی‌ از چهار کلیسای اصلی‌ زوریخ می‌باشد که به کلیسای بانوان معروف است .کلیسای Fraumünster در سال 853 توسط Louis the German برای دخترش Hildegarde ساخته شد تا مکانی شخصی برای دعا و راز و نیاز او باشد. جالب است بدانید که این کلیسا که برای مدت هفتصد سال صومعه بوده و زمانی هم یکی‌ از زنان این صومعه فرمانروای شهر بوده است. امروزه این کلیسا برای عموم مردم باز می‌باشد و یکی‌ از پر بازدید ترین مکان های شهر است. از جذابیت­ های آن می‌توان از شیشه های بلند 9 متری آن ، نقاشی های زیبا از Paul Bodmer و برج ساعتی‌ این کلیسا نام برد.

کلیسای فرامونستر زوریخ

کلیسای فرامونستر زوریخ

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Münsterhof 2, 8001 Zürich, Switzerland

تلفن : 41442212063+

وب سایت : www.fraumuenster.ch

کلیسای فرامونستر زوریخ

کلیسای فرامونستر زوریخ

موزه ملی سوئیس ( Swiss National Museum )

موزه ملی سوئیس کلکسیونی کامل و بی نظیر از تمدن و هنر زندگی‌ در سوییس را از دوران عصر حجر تا به امروز به تصویر می کشد. ساختمان این موزه در سال 1898 توسط Gustav Gull به شکل یک قصر فرانسوی ساخته شد و از جذابیت های این موزه می‌توان به زره های جنگی ، حکاکی های تاریخی‌ بر روی چوب ، نقاشی ها ، سکه های قرون وسطایی سوییس و همچنین سنگ کاری ها و در کل فرم معماری گوتیک که به شکلی خاص و منحصر به فرد دور تا دور این موزه دیده می شود، نام برد.

موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس

از دیگر دیدنی های اطراف این موزه ،ساحلی می باشد که در کنار آن می بینیم و برای قایق هایی است که از رودخانه ی زوریخ به اینجا می آیند. پیشنهاد می کنیم که در سفر به زوریخ در کنار لذت بردن از طبیعت بکر این شهر، از موزه گردی غافل نشوید .

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Museumstrasse 2, 8001 Zürich, Switzerland

تلفن : 41442186511+

ساعات بازدید : 10:00AM – 05:00PM (دوشنبه ها : تعطیل)

وب سایت : www.nationalmuseum.ch

موزه ملی سوئیس

موزه ملی سوئیس

گروس‌مونستر ( Grossmünster )

کلیسای Grossmünster یا ( Great Minister )، یکی‌ از چهار کلیسای اصلی‌ شهر زوریخ می‌باشد که توسط Charlemagne پایه گذاری شد. در افسانه ها چنین آمده که: Charlemagne این کلیسا را ،در جایی که اسبش در پای مزار چندین روحانی بزرگ شهر به زمین خورد ساخت و از این جهت بسیار مورد احترام مردم شهر می باشد. این کلیسا که چندین بار بازسازی شده است امروزه به شکل یک بنای قرن دوازدهمی دیده می شود که با شیشه کاری های منقوش توسط Augusto Giacometti ، درهای برنز حکاکی شده که توسط Otto Munch ساخته شده و برج های دوقلوی آن بی نهایت جذابیتش را افزایش داده است .

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Grossmünsterplatz, 8001 Zürich, Switzerland

تلفن : ....................

وب سایت : www.grossmuenster.ch

گروس‌مونستر زوریخ

گروس‌مونستر زوریخ

کونستهاوس زوریخ ( Kunsthaus Zürich)

کونستهاوس یکی‌ از کامل ترین کلکسیون های هنری سوییس می باشد که توسط سازمان هنرمندان سوییس جمع‌آوری شده است .بنای Kunsthaus توسط معمارانی چون Karl Moser و Robert Curjel, در طراحی و در سال 1910 افتتاح شده است و خیلی از بخش های معماری داخلی آن به خصوص بخش های نئوکلاسیکی که به سبک Secessionstyle تزیین شده بود، دست نخورده باقی مانده است اما در سال های 1925 ،1958 و 1976 بخش هایی به ساختمان اصلی اضافه شد. جالب است بدانید برای اضافه کردن این بخش ها به موزه مسابقات معماری بزرگی در سطح بین المللی برگزار شد ، که البته برای بهترین طراحی هم جایزه ی 230 میلیون دلاری در نظر گرفته شده بود. برنده ی این مسابقه طراح و معمار انگلیسی به نام  David Chipperfield بود که طرح او یک ساختمان مستطیلی از ماسه سنگ بود که 5040 متر به گالری اضافه می کرد و فضای نمایش را تا 78% افزایش می داد. با اجرای این طرح بی نظیر ، Kunsthaus از موزه های شهر basel سبقت گرفت و تبدیل به بزرگترین موزه ی هنر سوییس شد .

کونستهاوس زوریخ

کونستهاوس زوریخ

این موزه گنجینه ای از آثار مجموعه هنرمندانی چون Claude Monet ، Edvard Munch, Pablo Picasso, Jacques Lipchitz Alberto Giacometti و دیگر هنرمندان سوییس همچون Johann Heinrich Füssli, Ferdinand Hodler ، حتی هنرمندانی در روزگاران قدیم مثل Pipilotti Rist و Peter Fischli می باشد و شاهکارهایی هم از Vincent van Gogh, Édouard Manet, Henri Matisse و Vincent van Gogh, Édouard Manet, Henri Matisse به چشم می خورد. اگر اهل هنر هستید و با تور زوریخ به سوئیس سفر کرده‌اید، این موزه را از دست ندهید.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Heimplatz 1, 8001 Zürich, Switzerland

تلفن : ....................

ساعات بازدید : 10:00AM – 06:00PM (دوشنبه ها : تعطیل)

وب سایت : www.kunsthaus.ch

کونستهاوس زوریخ

کونستهاوس زوریخ

لیندنهوف ( Lindenhof )

Lindenhof که بر روی تپه ی لیندنهوف در مجاورت رودخانه ی Limmat قرار گرفته ، یکی از زیبا ترین نماهای طبیعی شهر می باشد. این منطقه ی سر سبز و زیبا در بافت قدیم زوریخ است و پیشینه ی تاریخی طولانی‌ دارد و شاهد خیلی از رویدادهای تاریخی است. در قرن چهارم یک قلعه ی رومی برای جمع آوری مالیات بود و در قرن 9 نوی Charlemagne در همین جا یک کاخ ریاستی برای اقامتش ساخت و جالب است بدانید حتی در سال 1747 یک قلعه ی قرن دومی رومی نیز در همین منطقه کشف شد و در سال 1798 سوگندنامه ی قانون اساسی Helvetic در در لیندنهوف برگزار شد. امروز Lindenhof یک منطقه ی تفریحی آرام در قلب شهر است که مردم شهر برای گردش و ریلکس کردن و حتی شطرنج بازی به این مناظر زیبا می رونند . البته گردشگرانی که به این منطقه سر می زنند شانس دیدن Altstadt و Niederdorf، کلیسای Grossmünster، Wasserkirche، Rathaus، رودخانه Limmat، دانشگاه زوریخ و موسسه فدرال سوئیس را پیدا می کنند.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : 8001 Zürich, Switzerland

تلفن : 41442154000+

ساعات بازدید : Open 24 hours

وب سایت : www.zuerich.com

لیندنهوف زوریخ

لیندنهوف زوریخ

خانه اپرا زوریخ ( Zürich Opera House )

این بنای نئوکلاسیک شاید از نظر معماری یکی‌ از زیباترین های زوریخ نباشد اما ساختمانی است که یکی‌ از مهمترین نقش ها را در تاریخ اپرای زوریخ بازی کرده است. بنای این ساختمان در سال 1834 تحت عنوان Aktientheater ساخته شد و تبدیل به محلی برای تئاترهای دائمی و اپراهای Richard Wagner در دوران تبعیدش از آلمان شد.

پس از آنکه ساختمان Aktientheater در سال 1890 آتش گرفت ، با کمی تغییر در طراحی اولیه، توسط Fellner & Helmer مجدد بازسازی و در سال 1891 افتتاح شد و تا سال 1925 مرکز اصلی اپرا ، تئاتر و رویدادهای موسیقی شهر بود . در سال 1925 آمفی تئاتری جداگانه برای اجرای نمایش ها ساخته شد و نام این مجموعه ی بزرگ به Opernhaus Zürich تغییر کرد . با بازسازی مجدد اپرای زوریخ در سال 1984 بنای آن تبدیل به یک ساختمان سفید نئوکلاسیک با 1200 نفر ظرفیت شد و امروزه محل اصلی برگزاری شاهکارهای Weber, Wagner و Mozart و همچنین Schiller, Shakespeare و Goethe می باشد و به اعتبار کانتون زوریخ و شرکای اصلی اش که دو بانک UBS و Credit Suisse هستند ، یک تئاتر موزیکال و یک سالن باله نیز به این مجموعه اضافه شد و شهرت Opernhaus Zürich را دو چندان کرد.

آدرس/شماره تلفن/وب سايت :

آدرس : Falkenstrasse 1, 8008 Zürich, Switzerland

تلفن : .....................

وب سایت : www.opernhaus.ch

خانه اپرا زوریخ

خانه اپرا زوریخ

خانه اپرا زوریخ


بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات