معرفی جیپور

6 سال پیش 0 دیدگاه

سفر به جیپور سفر به شهر معماری زیبای قصرها و قلعه ها

|| معرفی

جیپور فرصت خوبی برای علاقه مندان به هنر معماری است تا قصرها و قلعه های زیبایش را ببینند، ایده بگیرند و لذت ببرند.

جیپور، بزرگترین شهر و مرکز ایالت راجستان می باشد که به شهر صورتی معروف است و دلیل آن بناهای قرمز رنگی است که از دوردست و در تصویر پانورامایی به رنگ صورتی دیده می شوند. قدمت جیپور به 300 سال پیش برمی گردد و توسط سواجی جی سینگ در تپه های دیدنی و جذاب شمال غربی هند بنا شده است. این شهر سلطنتی پر است از گیاهان و جانوران عجیب و غریب، معابد و قلعه های خیره کننده، بازارها و بازارچه های چرم و لباس، صنایع دستی پیچیده و جواهرات نفیس که هر گردشگری را به تحسین و شگفتی وا می دارد. چطور می توان از دیدن این شهر رنگارنگ صرف نظر کرد؟!

آب و هوا

آب و هوای جیپور در تابستان بسیار گرم و در زمستان معتدل و گاها سرد است. تابستان در جیپور بین آوریل تا ژانویه است. دما در تابستان ممکن است تا 45 درجه سانتی گراد در روز و 25.8 درجه سانتیگراد در شب افزایش یابد، بنابراین اگر در این فصل به جیپور سفر می کنید توصیه می شود برای حفظ سلامتیتان بیش از حد معمول آب بنوشید. زمستان از اکتبر تا ماه مارس ادامه می یابد. در طول زمستان دمای روز در حدود 22 درجه باقی می ماند در حالی که ممکن است در شب به 5 درجه سانتی گراد برسد. آب و هوای روز در جیپور در طول زمستان نسبتا سرد و دلپذیر است اما شبها بسیار سرد است. زمان ایده آل برای بازدید جیپور در طول ماه های اکتبر تا مارس است و در تابستان واقعا غیر قابل تحمل است.

اطلاعات عمومی

سوغات جیپور :

جیپور علاوه بر مراکز خرید مدرن، بازارچه های محلی زیادی دارد. در این شهر گردشگران قدرت انتخاب بالایی برای خرید انواع سوغاتی دارند. سوغاتی هایی نظیر جواهرات نفیس و بدلیجات فریبنده

بدلیجات فریبنده

ظروف رنگارنگ میناکاری شده، ظروف سفالی

ظروف سفالی

پارچه های زیبا

پارچه هندی

کفش های خوش فرم (مجریس)

کفش های خوش فرم (مجریس)

 شیرینی (Ghevar)

 شیرینی قاوار

از معروف ترین و جذاب ترین سوغاتی که می توان برای خانم ها مثال زد، خرید "ساری" (saree) است که نوعی لباس خاص برای خانم های هندی است.

لباس ساری هند

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات